Jump to content

Femeile La Volan


Speranta

Recommended Posts

Azi aproape de iesire in localitate, dau sa o depasesc pe o colega de servici. Soseaua e cam decapata pe sensul de mers, deci zic sa fac manevra de depasire inainte sa ajunga ea la suprafata denivelata. Ok, semnalizez, ma dau mult pe stanga, ajung cu botul masinii la jumatatea masinii ei, moment in care tipa face brusc stanga. Trag si eu stanga, rotile din stanga ridica un nor de praf de pe suprafata de dupa bordura, masina fuge putin de spate, accelerez (eram cu a III-a, la peste 3500 rpm, deci motorul era exact unde trebuia ca sa am rezerve in depasire), ies din cacao si trec in fata si o calc puternic. Ieri alta boroboata- veneamm cu peste 120 pe soseaua dintre localitati si dau sa intru in sat, moment in care tanti care sta la ultima casa isi scoate fabia cu spatele fix pe centrul drumului, la nici 150m de locul unde ma aflam eu, inaintand cu viteza. Franez (nu prea tare), incetinesc muuuult, ea intre timp reuseste sa indrepte masina spre intrarea in localitate si porneste cu fenomenala viteza constanta de 10-15 km/h. Si i-am mai spus o data sa fie mai atenta in trafic... n-am cu cine vorbi.

Cine dracu le-o fi dat la astea permisul, i-as da cu claparii peste dinti. Buiei- mama are permis din '78, a condus o gramada de km la viata ei, insa de prin 98-99 nu a mai condus decat ffff rar. Spune ca ii este frica, nu mai vrea. Conduce doar cand a mai ciupit si tata cate ceva (extrem de rar). Ea recunoaste ca nu o mai atrage sofatul si admite ca drumurile sunt prea aglomerate pentru ea. Nu ca ar fi mama mea, insa are curajul sa admita. Alte femei au curaj sa se aventureze in trafic (si nici ala aglomerat) si fac multe prostii. Deci: tanti Lenuta si tanti Marcela- stati dreq acasa, lasati masinile in curte si uitati-va pe euforia si pe ce mai vreti- soferia nu-i de voi!

Link to comment

1. De ce a tras tanti stanga?

 

2. Data viitoare cand vrei sa mai intri in sat cu 120kmh si iti sare ceva in fata, nu te mai plange. Nu de alta, una e sa nu iti cunosti vina si alta e sa te mai si lauzi cu asta.

Link to comment

Ce ciudat e sa recunosc ca sunt de acord cu Satori aici.

120 in sat.. ai boala si pe carnet si pe vecini se pare.

Ia gandeste-te daca Vasilica facea aceeasi manevra de a iesii cu spatele cand tu aveai 120 km/H la doar 30 metrii de poarta ei. .. Ne cria familia ta pe forum probabil nu ?

Si zic asta ( pentru carcotasii care o sa imi citeze un post de-al meu ) ca una e pe o sosea de 2-3 benzi si alta e in sat cu 1 singura banda !

Link to comment

Buei- aveam 120 aproape de intrarea in sat, deci in sat intram cu cc-a 95.

Iar aia care a tras stanga- merge de obicei pe mijlocul drumului si-i trebe claxoane sa fie atenta. Nu stiti niciunul circumstantele.

 

Si inca ceva: eu, cand dau cu spatele- belesc ochii cat pot sa nu vine vreunul sa ma atinga. Tanti marcele beleste altceva- ca multi se plang de faptul ca habar n-are sa conduca. Alta data semnalizeaza stanga, merge 2 metri, apoi franeaza si ridica mainile sus de pe volan (in semn de "ups"). Nah- eu ce sa inteleg?! Ca habar n-are. I-am aratat eu cum sa schimbe vitezele la fabie, ca ea schimba la 2000-2500 rpm, motor de 1,2.

Edited by Lucian M
Link to comment

Cand am depasit-o, era pe dreapta. Si nu am depasit din scurt, am semnalizat de la distanta. Insa retrovizoarele nu se utilizeaza. Sato- am permis de conducere de 9 ani, crede-ma ca stiu si eu sa conduc.

Link to comment

Daca o femeie il are de 15 ani, sa zicem, stie sa conduca mai bine, mai prost sau la fel ca tine?

 

Cand am depasit-o, era pe dreapta.

 

Nu stiu daca asta ar trebui sa infirme ce am zis eu sau nu. Nu imi dau seama la ce foloseste aceasta precizare, era evident din prima poveste ca era pe dreapta.

Link to comment

Adica era cu masina in intregime in dreapta axului drumului. Ce dreq tre sa ma justific atat- am expus actiunea. Punct. Credeti- bine. Nu- se poate sterge. bai al naibii altii stiu sa conduca la perfectie, sunt asi. de maine merg cu bicicleta, ca la sofereala vad ca sunt varza pe net.

Link to comment
  • 1 month later...

A incurcat pedalele, gandindu-se cum face sa ajunga pe Eroilor. Deh, se mai intampla :) bine ca n-a patit (nimeni) nimic.

Edited by EM!L
Link to comment

Mai exista o cauza pentru actionarea defectoasa a pedalelor: pozitia vicioasa la volan. Iar asta se datoreaza prietenilor mei, instructorii ce pregatesc un elev sa treaca, doar, un examen (valabil pentru toate examenele).

Am corectat cateva persoane care aveau probleme, sa se aseze la volan cu piciorul drept in dreptul pedalei de frana (calcaiul in podea) si cu stangul in dreptul pedalei de ambreiaj, iar actionarea pedalei de acceleratie s-o faca cu varful prin rotirea (din calcai) spre dreapta a labei piciorului drept. Printr-o astfel de asezare nu trebuie sa schimbi pozitia picioarelor si sa nimeresti o pedala. De fiecare data mi s-a raspuns ca-i mult mai usor si bine asa, dar si ca: "nu ne-a spus cineva la scoala ca asa trebuie!" Instructorul meu de la care am furat meseria a insistat ca in primii ani, pana cand miscarile devin naturale si simtul pedalei se exprima in mm, sa actionez pedalele, doar, cu calcaiul lipit de podea, iar ce am vazut eu ca faceau altii (premiantii) sa aplic, doar, cand ajung la subtilitatile cantatului la o orga. Altfel, regret si acum ca nu m-am obisnuit mai demult cu actionarea franei din piciorul stang.

Valabil si pentru soferii experimentati: incercati figurile vazute pe youtube in poligon sau pe sosele pustii, la viteze mici. Este nevoie de mult execitiu pentru a crea pe creier acele automatisme, extrem de putini au dotarea nativa necesara (strapurile pe creieras).

Edited by tolin
Link to comment

Subscriu la ce zice Tolin. Am primit numai remarci de genul: "incredibil cat de usor imi e acum cu pedalele", "am control mult mai bun!" samd.

Nici mie nu mi-a povestit cineva despre aceasta pozitionare, am gasit-o singur, era cea mai comoda.

Link to comment

Si daca mai ai si pedala de acceleratie lipita de podea (ca la autobuz...sau accord :D ) e si mai simplu...ca nu mai ai senzatia ca ratezi pedala...

Link to comment

Voi vreti sa spuneti ca exista (multi) soferi care ridica tot piciorul ca sa apese pe pedala? Nu-mi vine sa cred b-(

Pai mersul in coloana in Bucuresti banuiesc ca e un adevarat calvar pentru ei.

Probabil ca si la mine a fost ceva natural, nu-mi aduc aminte sa fi ridicat vreodata calcaiul de pe podea.

 

Iar de cand s-au zgarcit coreeni astia si mi-au pus decat 2 pedale la masina, parca e mai usor ca niciodata =D>

Link to comment

Ori ridica tot piciorul, ori tin dreptul in dreptul acceleratiei si ating frana cu varful. Tehnica asta e pacatoasa rau in cazul franarii de urgenta.

Link to comment
... Nici mie nu mi-a povestit cineva despre aceasta pozitionare, am gasit-o singur, era cea mai comoda.

La mine a fost un caz special, pana sa ajung la pedale si sa invart masina pe tampsane, eu am vazut cu totul alte tehnici, de ex. piciorul oblic pe cele doua pedale, accelerat cu varful si franat cu calcaiul, in cazul schimbarilor de trepte sau accelerat cu dreptul si franat cu stangul, cand manevrele nu implicau schimbarea de treapta. Asa ca, indrumarea explicita (mai aproape de o amenintare) a fost obligatorie. Si acum mai am senzatia mainii calde, parintesti, peste ceafa cand ajungeam cu doua degete pe volan, pe la ora 6, cum vedeam prin filme.

 

Revenind la femei la volan, am observat o alta tehnica pacatoasa izvorata, probabil, din sfatul de a te afla tot timpul cu mainile pe jumatatea superioara a volanului. Unele persoane rotesc volanul basescian, "din bucati", ca pe carma de vapor. Noroc ca merg "cu incetu". Nu le explica cineva ca inaintea unui viraj, cand viteza de abordare este mare, sa miste mainile paralel pe volan spre sensul opus virajului pentru ca mijlocul acestuia sa te surprinda cu mainile corect pozitionate (neincrucisate) pentru a putea negocia ceva, in caz de. Distractiv este ca revenirea din viraj o fac tot asa !

Edited by tolin
Link to comment

Metoda asta (cu talpa in dreptul franei) lungeste si viata discului de ambreiaj. Elimina prostul obicei de a frana masina din ambreiaj, la semafoare sau in coloana.

 

p.s. nu inteleg totusi de ce discutum lucrurile astea in topicul asta?..barbatii nu practica?!

Edited by ileana
Link to comment

Tolin, fac asta pentru ca respectivele persoane nu pot aproxima cat trebuie sa roteasca de volan pentru a lua acea curba, etc.

 

@hawkeye: Eu stiu domnisoare care tin tot timpul piciorul stang "deasupra" pedalei de ambreiaj...

Edited by closchkutza
Link to comment
Metoda asta (cu talpa in dreptul franei) lungeste si viata discului de ambreiaj. Elimina prostul obicei de a frana masina din ambreiaj, la semafoare sau in coloana.

Detaliaza cum e cu frana aia din ambreiaj, la ce te referi regino? :D

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...