Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Pe naiba la reparator autorizat... Iei turbojetul si dai cu incredere (sa nu fie motorul cald- insa). Sa ai ceva grija sa nu dai pe ECM (chestia aia patrata din care pleaca doua fire groase, se afla langa baterie, in dreapta, cum te uiti). In rest- da cu incredere- nu pateste nimic. A mea are cam 4 spalari de motor cu turbojet si sampon. Spuma activa nu bag- ca se corodeaza suruburile si ce gaseste din fier pe acolo. Link to comment
Abram Burel Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Separatorul de ulei este ceva... ecologic Adica, speli tu masina, dar apa care se scurge aduna uleiuri si astea trebui... separate! In ceea ce priveste spalatul, te scoli dimineata si te infigi in prima spalatorie, pana sa se incalzeazca motorul, le explici baietilor ca vrei sa curete ce vrei tu si ii lasi sa-si faca treaba. Daca e si ECU murdar, poti sa-i tragi si lui un "numar" mic, dar nici sa stea cu jetul pe el 5 minute Link to comment
tolin Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Motorul nu se spala cu apa rece, ci cat mai calda, la 90 'C, daca se poate. Si nu trebuie dat cu apa multa prin bobinajul alternatorului. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Da, dar din cate stiu eu, turbojeturile nu suporta mai mult de 40 de grade. Nici cele profi nu "pot" mai ult de 60. La mine sta treaba asa: scot masina din garaj (sau o las afara dupa ce vin de unde vin) si cu motorul rece ii trag chelfaneala. Motorul rece+ apa din fantana nu are ce sa se intample. Si nici nu insist sa siasa cum era la dealer, doar sa nu mai vad jeg profund pe acolo. Oricum in prima chioarca se face la loc jegul. Link to comment
tolin Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 (edited) Exista unele zuper-profi care fac aburi, dar din acelea isi iau doar cei care spala masinile pentru competitii. Motoare stralucitoare cum au aia vezi doar la Ovi_jer. Luciane, motorul se da intai cu sampon, se lasa inmuiat pret de 10-15 min si apoi se spala. La sfarsit se clateste cu apa tot mai rece, daca vrei sa arate ca paharul de sticla. Asta se invata la scoala de barmani. Edited February 4, 2008 by tolin Link to comment
vladawd Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Nu vreau sa arate ca nou, vreau doar sa scot molozul ala care e la baza motorului, dorinta ulterioara fiind sa nu ajung cu masina in service din cauza spalatului. Link to comment
tolin Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 N-are nimic cu spalatul, toate circuitele sunt etanse, stai linistit ca nu-i motor de dacie 13xx. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Tolin, eu ii dau sampun si-l las cat sa fumez o tigara (dau intai caroseria, apoi bag si la motor). Iar cand clatesc- nu ma incurc: curge apa din curte in drum ca la hidrocentrala ) . Link to comment
tolin Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Normal, ca la tine nu trece prin contor, e de la Domnu'. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 (edited) Asa e, dar cand vine regularizarea si basculez la e-on cate 3 bulioane... tot domnu'... Lucian plateste . Edited February 4, 2008 by Lucian M Link to comment
Tommy Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Pune-i si-o morisca Luciene sa colectezi ceva curent ca tot se scumpeste ) Glumesc, n-am spalat niciodata motorul, odata s-a enervat taica-miu si mi-a dus masina la spalat motorul ca era cam prea de tot. Asta era pe vremea daciei, n-a avut nici pe dracu. Asa, mai sterg praful din an in pasti cu o carpa. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Mai aveam obiceiul sa-l curat si eu cu carpa, apoi dadeam cu wd40 si stralucea de ziceai ca-i nou. Insa la ce aparaie a fost in iarna asta- am dat cu wd40 doar la balamale si incuietori. Motorul va fi curatat mai cu nadejde abia la vara. Si de ce sa-l spal des?! Ce- particip la expozitii?! Dupa ce am trecut de noroaiele alea de sambata noaptea- ma mir c-a iesit asa de curat. Link to comment
tolin Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Si de ce sa-l spal des?! - pentru racirea lui uniforma; - pentru a vedea orice inceput de pierdere a etansietatii; - pentru estetica; - pentru ca asa face orice om cu utilajul sau. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Da, asa este, insa nu intotdeauna e timp. Link to comment
DevBreak Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Vreau sa ma bag la un spalat de motor dupa ce schimb radiatorul (problema descrisa aici) Insa nu stiu sigur daca sa merg la o spalatorie sau daca spalarea afecteaza in vreun fel materiale de la motor (rugina, coroziune etc). Deocamdata mai astept Link to comment
Cumnatu Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Am spalat motorul la toate masinile cu care le-am condus : Cielo Espero Opel Astra C200 Opel Tigra Chrysler Intotdeauna l-am spalat "cald" adica venit de pe drum. Datorita cozii a stat undeva la 20 minute ( sau daca nu era coada am stat eu cu masina deopate atata timp ) pt racire. Am insistat pt varianta : jet apa dat de departe pt umezire / spuma degresanta / jet apa dat tot de departe pt clatire. NU am avut decat 1 singura data un semirateu adica a pornit ceva mai greu la Cielo in rest masinile s-au comportat perfect. Nicidata nu a intrat apa la sigurante samd, in ciuda faptului ca la tara cred ca am folosit 100 L apa / motor pt clatire. La cielo dupa acel rateu ( a pornit la a 2-a cheie ) , la urmatoarele spalari am ales sa pun o punga cu elastic pe ..cum se cheama ala de unde pleaca fisele si nu a mai fost nici o problema. Parerea mea este ca daca speli un motor in acest fel si apoi ai probleme trebuie sa iei act si sa schimbi piesele ( carcasele ) pe udne a intrat apa pt ca nu sunt etanse si pe acolo mereu va intra umezeala / condens. Recomand insa spalarea in curte, in regie proprie cu o perie fff moale sau un bat ceva ce sa aiba la capat un burete astfel sa puteti spala pe dedesupt pt ca odata degresat bine motorul se va pastra curat mult mai mutl timp. Doar spuma, fie ea si activa nu ia carmazul si daca nu pui mana sa freci nu faci decat sa cureti piesele care sunt doar prafuite. Edited March 28, 2008 by Cumnatu Link to comment
DevBreak Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Update: Am efectuat spalarea la motor. A decurs bine si am stat in dubii piana la pornire. Motorul a fost suflat inainte de pornire apoi am mers acasa (30 km) si totul a fost ok. Link to comment
tolin Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Dubii de la ce ? N-am scapat inca de sindromul dacia ? Link to comment
DevBreak Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Salut. Care sindrom? Aveo este prima masina... eu cred ca oricene a avut emotii si dubii "prima data" Link to comment
tolin Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Pai, la prima masina nu exista precedente, asa ca, nu pot exista dubii, pot exista, doar, prejudecati. Link to comment
AdiD Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Azi am spalat pt. a doua oara motorul - si cum prima data nu am avut nimic, am zis ca scap... Deci, dupa spalare au aparut niste trepidatii - mers intrerupt - usoare variatii de turatie vizibile si pe turometru si mici rateuri ce se puteau observa si la teava de esapament. Cand acceleram mai brusc, avea tendinta sa dea in nas. Am lasat motorul sa mearga vreo 15 min. la relanti sa se "usuce", dar tot nu a disparut trepidatia. Ce ar putea fi? ...si am mai vazut ceva ciudat - cand am accelerat mai tare de vreo 2 ori (tras cu mana de cablul de la motor), in partea dreapta a motorului a iesit fum albastrui care mirosea a ulei ars de undeva din dreapta motorului - cam din dreprul cutiei de viteze...pareri - de unde sa apara? Link to comment
ovi_jer Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 (edited) A ajuns apa la fise si bujii.Trebuie demontat capacul de plastic al motorului ,scoase fisele si trasa apa cu o seringa care in loc de ac sa fie dotata cu 10 cm de tub perfuzie . Treaba cu fumul e discutabila.Dupa spalare eventualul ulei sau grasimea de pe motor curge catre galeria de evacuarie iar la accelerarea motorului cand galeria se incinde, fumul se ridica pe unde ii este mai usor. Edited April 8, 2008 by ovi_jer Link to comment
AdiD Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Multumesc! - am sa verific dimineata. Preoblema e ca uneori, mai ales dupa pornire, simt ca imi intra miros de gaze arse (ulei) in masina. Se simte pentru putin timp si apoi dispare mirosul. Nu se vad scurgeri de ulei pe la motor. Tobele sunt schimbate amandoua si nu sunt scapari pe traseu. Link to comment
ovi_jer Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Atunci verifica epuratorul de gaze de vine de la baia de ulei la capacul chiulasei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now