Cumnatu Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Astazi in nebunia mea, pe ploaie am fost la spalatorie si pt ca era goala i-am dat la baiat 10 ron sa ma lase pe mine sa mi-o spal ( macar de jegul ala gros ) : Mi-a pus la dispozitie furtunul ala mare ( au si mai mici ) Mama doamne ce presiune, nu puteti sa credeti, in nici un caz nu ii lasati sa va dea cu presiunea aia pe radiator, se duce naibii prin el. Si sincer cand i-am zis ca uite, frunzulitele de nu stiu ce copac tot lasa urme de lipici si el mi-a zis sa dau cu jetul mai de aproape ( adica cam de la 5 cm ) nu mi-a venit, presiunea e prea mare ca sa nu faca rau vopselei, parerea mea. Ca sa redevin ontopic : NU spalati motorul cu jetul la putere maxima, e pur si simplu un accident asteptand sa se intample. Daca vreti sa va convingeti duceti-va cand e goala spalatoria si tocmiti-l sa va dea voua pe mana furtunul. Si tineti-va bine de el ! NU mai spal niciodata motorul la spalatorie dupa experienta asta ! Mai bine cu galeata daca nu am de unde sa iau furtun. Link to comment
Axel7 Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Nu s-ar putea spala motorul si cu un aparat special, din ala cu abur cu presiune ? Cred ca ar fi mai sigur, mizeria s-ar inmuia mult repede, iar presiunea este mult mai mica decat cea a unui jet de apa. Link to comment
Cumnatu Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 (edited) Poti sa incerci cu aparat d-ala de face abur dar mi se pare ca temperatura lui nu face bine la garnituri si sigurante. Cel mai bine e stropit ( cand e rece ) cu apa din belsug dar FARA jet , degresat cu slapator de farfurii ( adica nu foarte puternic ) si apoi clatit cu apa tot FATA jet, gen dus. Am facut asa si nu am avut nici o problema iar motorul arata ca nou . Edited April 14, 2008 by Cumnatu Link to comment
Axel7 Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Eu oricum nu-l spal. Am intrebat doar. Prefer sa stea asa, daca merge, merge. In caz ca ma hotarasc sa-l spal, pun capul de la dus la furtun si ii fac un dus rece. Link to comment
smailmiami Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Mie imi place sa il vad curat totusi. Il spal cat pot de bine, singurel, in curte, cu presiune mica la furtun, dupa ce se raceste. Ca degresant, folosesc ce gasesc pe la maica-mea prin bucatarie ... Nu-l mai duc la spalatorie deoarece ultima oara (acu vreun an) a bagat cretinu ala o presiune de mi-a rupt urechile de la mufele de la IAC si TPS si mi-a pierdut o clema de la filtrul de aer. Deci se poate. Link to comment
tolin Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Eu nu stiu la ce hal de spalatorii mergeti voi de ajung sa spele motoare baieti culesi de pe strada. La cele 4 spalatorii din zonele de interes la care am fost, motorul era spalat, doar, de catre un anumit tip, familiarizat vizibil cu genul acesta de activitate si cu reglajul temperaturii apei, a presiunii si a tipului de jet. In plus, de fiecare data trebuie sa-i rog sa insiste pe spalarea radiatorului, factor decisiv in functionarea economica a motorului. Tehnica lor era urmatoarea: intai plasau niste pungi speciale, cu elastic, peste componentele pe care nu doreau sa ajunga apa. Apoi, pulverizau insistent un lichid a carei compozitie o stiau, doar, ei si lasau motorul la (in)muiat pret de vreo 10 min. Dupa trecerea timpului acesta, veneau cu jet de apa fierbite. La sfarsit, urma faza de clatire cu apa mai rece pentru a nu lasa pete de detergent. Durata spalarii motorului a fost, intotdeauna, echivalenta ca timp cu cea a spalarii caroseriei, dupa cum e si tariful. Edited April 16, 2008 by tolin Link to comment
Cumnatu Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Tolin cu tot respectul iti zic : in Bucuresti sunt peste 200 de spalatorii ( asta asa la ochi ) si eu unul NU am intalnit pana acum una unde sa aiba oameni asa de profi cum ai descris tu mai sus. Si am platit ( probabil cui nu merita ) si 100 RON pe o spalare motor / exterior / interior. Indiferent de cati bani le dai, cretinii si indiferentii raman cretini. Ai avut norocul sa dai peste niste oameni care se implica in munca lor sau care au un patron care tine strict de niste reguli. Foarte putini sunt asa , eu nu am gasit niciunul. Link to comment
smailmiami Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Eu nu stiu la ce hal de spalatorii mergeti voi de ajung sa spele motoare baieti culesi de pe strada. [...] Mda, mie putini mi-au dat impresia ca ar avea vreo facultate la activ dintre baietii angajati prin spalatorii ... si nici nu sunt vreun masochist sa ma fi dus cu masina acolo stiind ca rup aia mufele pe la ea. Era o spalatorie apropiata de locul unde locuiesc unde spalam in special exteriorul si interiorul si eram multumit. Cum am spus, de atunci n-am mai spalat motorul si am recoimandat prietenilor acelasi lucru. Mai mult nu vad ce as fi putut face ... Edited April 16, 2008 by smailmiami Link to comment
CristiV Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Salut! Am avut Cielo timp de 7.5 ani si i-am spalat motorul de trei ori la spalatorie cu jet. Prima si a treia oara, ruptorul acoperit cu punga de plastic, nu am avut nicio problema. A doua oara, la o alta spalatorie, fara punga pe ruptor, dupa spalare motorul nu a pornit decat dupa o jumatate de ora de la terminarea spalarii. Dupa pornire a mers impiedicat vreo 10-15 km. Abia a doua zi si-a revenit la normal. Deci, atentie!!! De doi ani am Nubira II si mi-e frica sa-l spal. Oricum, este murdar doar de praf! Link to comment
tolin Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Pai, Nubira II mai are delco ? Link to comment
CristiV Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Pai, Nubira II mai are delco ? Nu, n-are. Are un senzor de pozitie a arborelui cotit care transmite informatia la ECM iar ECM initiaza sistemul de aprindere electronica si determina timpul de scanteie. Dar mi-e frica pentru ca nu stiu daca poate afecta ceva sau nu. Un mecanic de la service mi-a zis ca nu-i indicat sa-l spal iar altul mi-a zis ca sa-l spal ca nu-i nicio problema. Eu pe cine sa cred?! Link to comment
bella Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 OFF: Pe noi, spala-l Revenind, daca ti cont de sfaturile date in acest topic nu vei avea probleme. Link to comment
wwillym Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Am executat o spalare usoara de motor, cu furtun de gradina, si cu pur balsam... Nu am insistat prea tare, de frica sa nu inund ceva ce nu trebuie. A iesit destul de bine, fara probleme la pornire. Off topic: Am spalat si motorul matizului prietenei mele... A pornit in 2 pistoane... L-am lasat putin sa se usuce, nu a mai pornit deloc... Am demontat capacul de la distribuitor, plin de umezeala si oxid alb... Curatat, usact pus totul la loc, porneste doar in 2 cilindrii. Se aprinde MIL... Am scos fisele de la bujii si am vazut ca la bujia a treia(de langa delcou) fisa era carbonizara in interior, si bujia "afumata" pe exterior cu o depunere albicioasa. Am cumparat de la selgros (duminica seara) un cablu de bujie BOSCH, am monat-o, am pornit , motorul merge perfect... dar cu MIL aprins. Am dat reset la ECM, fiind comvins ca eroarea este de misfire. Totul perfect, parca merge mai rotund ca inainte, nu mai tremura la relanti. Probabil fisa aceea de la bujie facea figuri de maidemult, dar acum cu umezeala l-am terminat complet. Link to comment
Cumnatu Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 Ma gandeam sa folosesc asa ceva : sa fac motorul sa arate asa : Dar oare nu va adera praful mult mai repede pe acel Black Magic ? Link to comment
sorin77 Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Nu vad rost la a folosi asa un spray ca sa iti straluceasca motorul - decat daca vrei sa vinzi masina si sa il zapacesti pe client ca ce motor lucios ai ... Link to comment
tolin Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 ... Are un senzor de pozitie a arborelui cotit care transmite informatia la ECM iar ECM initiaza sistemul de aprindere electronica si determina timpul de scanteie. Dar mi-e frica pentru ca nu stiu daca poate afecta ceva sau nu. Un mecanic de la service mi-a zis ca nu-i indicat sa-l spal iar altul mi-a zis ca sa-l spal ca nu-i nicio problema. Eu pe cine sa cred?! Orice senzor de pe motoarele acestea sunt incapsulate etans, iar conectoarele lor au sicane pentru a opri intrarea lichidelor. Link to comment
PuiuOK Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 "proba la apa" La o spalatorie mi s-a facut oferta de a-mi spala motorul la matiz. Dar, cand tipul mi-a spus ca ei spala motoarele numai pornite nu am avut curajul sa incerc. Intrebare> a mai auzit cineva de, sau a spalat cineva un motor aflat in stare de functionare? Da , am spalat eu in acest fel motrul la o spalatorie de pe Dudesti . Motorul lasat la relanti. Nici o problema dupa spalare. Link to comment
tolin Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 N-are sens sa speli un motor in functiune. Daca n-ati remarcat, motoarele cu aprindere prin scanteie nu-s facute sa functioneze mult timp la ralanti. Bujiile functioneaza corect, doar, la o temperatura mai mare in cilindru decat ce produsa la ralanti, altfel, fenomenul de auto-curatare nu are loc. Link to comment
Dumitru Cristian Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 (edited) Am spalat motorul cu o solutie de degresat care se lasa 10 min si dupa se clateste cu apa... A scos ceva mizerie si motorul nu a avut nici un fel de problema... Tot mai bine mi se pare ca se spala cu o pensula din aia lunga, un pic indoita cu solutie de vase. Nu a avut nici un fel de problema motorul sau cutia de viteze dupa spalare! (clatit cu furtunul) Aaa si ca sa straluceasca plasticilii pe el am dat ori cu o solutie de plasice oricu silicon de bord si au iesit toate plasticele si furtunele foarte bine! Edited November 3, 2008 by Dumitru Cristian Link to comment
rm.popa Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Şi soluţia aia siliconată nu atrage apoi praful mai abitir? Link to comment
Mircea Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Cristi, incearca sa stergi dupa uscare plasticele si furtunele cu un buretel imbibat in coca cola. Link to comment
paul_marines Posted March 27, 2009 Author Share Posted March 27, 2009 Am facut-o si nu au fost probleme. Motorul aproape rece (doar cateva sute de metri pana la spalatorie), decapant si apa cu jet. Link to comment
tolin Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 (edited) ... daca lucrurile stateau macar 25% practic cu ar fi fost normal in teorie, am fi avut mai multe de comentat in acest forum despre "teamul de F1" al GM sau precum cei de la forumul Dacia am fi studiat istoria Daciei inainte de razboaiele cu Imperiul Roman duse in campaniile din 105 - 106 e.n. Daca vrei sa inveti ceva, nu apela la forumuri auto, sunt pline de plangaciosi fara pregatire tehnica. Cine o are isi rezolva singur problemele. In plus, era vorba de conectoarele existente pe aceste masini, nu de teorie. Teorie este in capul celor care n-au citit ceva de specialitate si se uita la o conexiune electrica ca rata la bariera. Edited March 27, 2009 by tolin Link to comment
sergiuhusca Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 De ce spalati voi motoarele??? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now