Lucian M Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Si motorul meu e murdar ca naiba, nu l-am spalat din toamna. Cum repar turbojetul (scapa presiune la lance), a apuc si eu sa dau jegul din compartimentul motor. Nu stiu cum voi scapa de parul de pisica de sub capota (se suie matzele pe motor, ca e cald acolo). E bine sa ai motorul cat de ca curat. Imi pare rau ca asta iarna nu l-am putut intretine, acum am de muncit serios la el sa-l readuc la starea initiala. Link to comment
paul_marines Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 AB @ nu inca .., dar foarte curand Tolin @ m-am uitat si eu la cele din istorie si m-am amuzat. Fain a fost ca si matale ai evidentiat cum isi mai schimba omul naravul pe cand parul... Spalarea a fost generata de o necesitate si anume faptul ca aveam un zgomot ciclic, ceva de genul fluieratului de alternator, dar cu o tonalitate vadit mai joasa. Si mai frumos era ca se auzea mai tare la fulia alternatorului si nu in corpul acestuia. Recomandarea a fost sa inlocuiesc alternatorul sau sa caut un service care sa-mi schimbe doar rulmentii. La revizie mi-au curatat cureaua de praf si i-au inversat sensul. A ajutat doar 2 zile, apoi am mers la un service KIA fost Daewoo si aici au descoperit o alta posibila cauza - cureaua de transmisie. S-a pornit de la observatia existentei unei corespondente intre frecventa de aparitiei a zgomotului si trecerea zonei printate cu vopsea alba a curelei. Se pare ca intaritura metalica a iesit la suprafata in zona de contact si atunci cand aceasta ajunge pe fulia alternatorului (zona mai mica de contact) se produce o alunecare metal pe metal. Am comandat deja un Continental la 54 RON pe care o voi schimba pentru a vedea efectul si elimina una dintre suspiciuni. Prima curea (cea originala) a tinut 100 000 km, iar aceasta are numai 32 000 km. Am atasat o poza si voi pune si un file audio (cand va fi disponibil). Link to comment
cristipa Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Salutare catre toti Matizarii, cine a mai spalat motorasul de la matiz? (ma refer concret cum ati procedat, pasii - nu solutii generale gen: se acopera dolcoul/aprinderea si il speli cu furtunul sau cu pensula si detergent) - eu unul nu l-as chinui, dar e plin de sare de iarna trecuta (fara exagerarepoti strange sarea cu degetul - am fost pana in austria cu el in decembrie) astept indicatiile voastre, am cautat un asemenea topic dar nu am gasit, ori nu merge bine ori nu exista cristian. Link to comment
Julius Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Eu de 4 ani de cand am matizul, l-am spalat de fiecare data la motor dupa trecerea iernii. Nu am luat nici un fel de precautii, in afara de a avea grija sa nu fie motorul incins in momentul spalarii. Au dat intai cu solutie cu care se spala si masina, apoi cu jet de apa. La final au sters cu laveta si au suflat cu aer pe la fise. Am avut si eu emotii prima data cand l-am spalat, dar nu s-a intamplat pana acum. Totusi ma intreb daca nu ar fi indicat sa se scoata bornele bateriei cand se spala motorul... Link to comment
sorin1983 Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Am spalat-o eu pe a mea de cateva zile(la spalatorie cu jetul ala de iti taie degetele), am dat solutie speciala de motor, lasata la inmuiat, dat cu jetul INSISTENT peste tot, dat cu solutie de spalat exterior, iar lasat la inmuiat si clatit. Cel mai urat a iesit carpa de pe capota... nu am reusit sa o fac intr-o culoare. In rest nici o problema ba chiar arata foarte bine si toata lumea a admirat-o Link to comment
Viktor Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) In postul #113, se observa diferenta uriasa, mai mare dragul se deschizi capota si sa-l privesti ca in poza doi. LE. Personal, si iarna il spal daca am timp si chef cind sint temperaturi cu (+)plus. Edited February 21, 2011 by Viktor Link to comment
niki Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Spalat si eu pt prima data motorul. Nu au acoperit nimic. Motorul nu era rece cand s-a efectuat operatiunea. Dat cu un fas fas, lasat ceva, bagat spuma apoi si dupa ceva timp clatit cu apa. A iesit bine (se putea si mai bine). Am avut ceva emotii dar nu am avut surprize pana acum Link to comment
Viktor Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Motorul nu era rece cand s-a efectuat operatiunea. Spre binele tau, evita spalarea cu motorul cald. Am auzit cu urechile mele ceva trosnuind intr-un motor cind au inceput sa dea cu apa, la o spalatorie in RO. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now