Zmeul cel rau Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Nu ca ar fi fost nevoie de o demonstratie practica dar: Urmariti capul soferului Fiatului! Link to comment
andreib Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Si acum fiat va face ca raspuns un crashtest Q7 vs Iveco Stralis . Link to comment
Lucian M Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 (edited) Da' pun pariu ca si un SAVIEM il face terci pe chiusapte, mai ales daca are bena plina cu balastru. Ieri mi-o intrat pe contrasens in oras o masina de pompieri- era in misiune. Cand am auzit sirena si am vazut masina pe contrasens la vreo 150 de metri- nici nu mi-am dat seama cum am semnalizat si m-am dat dreapta. Oare o masina de pompieri, plina cu apa (tancul de apa, nu va ganditi la prostii)- cate stele are vs un turism? Sau o wola? Sau un compactor cu ambele roti din metal? Get real, pipal, ala mare totdeauna iese mult mai bine ca 'al mic. LE: si saviem e mic copil pe langa tatra http://i94.photobucket.com/albums/l100/kissinger65/tatra.jpg. Edited April 30, 2009 by Lucian M Link to comment
Salex Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Astia de la ADAC parca au plecat cu sorcova in ultima vreme, cheltuiesc o gramada de bani pentru ... entertainment. Ma rog, e punctul meu de vedere. Personal am ratat semnificatia clipului ... ce mama naibii e de demonstrat ? Link to comment
Englishman Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 (edited) Cat e de bun e unu` mare si cat de naspa unu` mic. Just show. Edited April 30, 2009 by Englishman Link to comment
balanel Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Ca e diferenta dpdv al sigurantei intre 2 masini, care ambele au luat 5 stele "punctaj egal" la crash teste. Link to comment
Salex Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 (edited) Asa cum au zis si altii inaintea mea: luam una bucata turism, fie si SUV, de 5*. Il trimitem inspre un TIR sau o locomotiva si apoi stabilim daca se poate muri sau nu intr-un SUV de 5*. Evident ca se poate muri ... Crash testele frontale se fac izbind subiectul de un obstacol fix. La ciocnirea dintre doua corpuri care se afla in miscare unul spre celalalt, este evident ca vom avea niste variatii mai mari ale parametrilor cinetici ai corpului mai mic. Data fiind structura de rezistenta mult mai zdravana a corpului mare nu cred ca e cazul sa se arunce cel putin 150.000 EUR pe o demonstratie inutila ... Edited April 30, 2009 by Salex Link to comment
Alex.T Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Ca e diferenta dpdv al sigurantei intre 2 masini, care ambele au luat 5 stele "punctaj egal" la crash teste. Gabaritul si cum este gandita deformarea controlata a caroseriei. Imi aduc aminte ca mai demult am vazut un clip despre o masina de teren (parca Volvo XC90) care in momentul in care facea accident frontal cu o alta masina de gabarit mai mic, de exemplu o berlina, era proiectata sa se urce pur si simplu pe ea. Acesti proiectanti nu sunt intr-un fel inconstienti? Cand au produs acea masina s-au gandit numai la siguranta celor din masina lor. La ceilalti...Dumnezeu cu mila... Link to comment
Lucian M Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Era un modus, care s-a descurcat admirabil. Link to comment
Salex Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 (edited) Acesti proiectanti nu sunt intr-un fel inconstienti? Cand au produs acea masina s-au gandit numai la siguranta celor din masina lor. La ceilalti...Dumnezeu cu mila... ) De ce le-ar pasa celor care incaseaza +100.000 EUR/unitate de ce se intimpla cu ocupantii unei masini de 15.000 EUR. Hai sa fim seriosi, fiecare producator e interesat de ce poate oferi clientelei sale, nu de cum sa protejeze "obstacolele" din trafic. Ma rog, exceptie facind pietonii ! Si asta pentru ca au fost introduse tesetele de comportament la accidentarea unui pieton, ca altfel ... Edited April 30, 2009 by Salex Link to comment
mr_ Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Voua nu va e clar ca NCAP e o agentie de publicitate? Mi se pare normal sa faca show. Oricum, experti in sigurata auto sigur nu-s, fac uneori niste comentarii de-o naivitate dezarmanta si publica niste studii trase de urechi destul de barbar. Citez din memorie, referitor la una structura de rezistenta a unei coreence: "la un soc mai mare probabil ar fi cedat". Hai sa moara veta, chiar asa?! Link to comment
Cumnatu Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Ca e diferenta dpdv al sigurantei intre 2 masini, care ambele au luat 5 stele "punctaj egal" la crash teste. Uite asta e diferenta : In concluzie, masina versus zid = stele. Masina versus masina mai mare cu aceleasi stele = mai putine stele. Masina versus masina cu 0 stele dar foarte mare = 0 stele Link to comment
Alex.T Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Din Citroenul 2CV nu a mai ramas nimic, l-a facut praf. Link to comment
Lucian M Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Pai se astepta cineva la altceva? Link to comment
Salex Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Golful verde era al doilea, din el ce a ramas ? Stiu ... Debris-uri Link to comment
BogdanG Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) MRule la ce te referi? testul e facut de ADAC nu de EURONCAP . Nemtii au vrut sa arate ca stelele nu prea conteaza cand difera gabaritul . Lucian daca tu pui un Saviem si un Q7 la bataie o sa constati ca ala din Q7 scapa iar ala din Saviem ajunge la urgenta cu volanul in loc de bazin . Edited May 1, 2009 by BogdanG Link to comment
Satori Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Ma astept la un raspuns de genul "eu nu am zis nimic de piscine". Bogdane, nu le-a prea iesit. Si e normal, deh, fizica asta. Link to comment
Lucian M Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Bogdane, cand o zbura q7 si o intra peste ala in cabina, te-oi crede. Link to comment
EM!L Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 In concluzie, masina versus zid = stele. Nu mai ţin minte pe unde am văzut (la o emisiune auto) un SmartF2 izbit la ~ viteză maximă de un cap de pod. N-a avut nici pe dracu' habitaclul Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Doar manechinii dinauntru. Link to comment
EM!L Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Nţu Deşi toată lumea se aştepta la un scenariu gen "volan de saviem în loc de bazin". Oricum, indiferent de cum ies maşinile şi manechinele în test, în "realitate", pe şosea sunt destul chestii care să modifice rezultatul final. Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Inseamna ca am vazut alt experiment de genul asta, uimitor tot cu un Smart. Link to comment
mr_ Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) Pana si amatorii de la NCAP spun ca gabaritul conteaza. In celebrul studiu suedez (ala "extrapolat") scrie ca la fiecare 100kg in plus scad cu 7% sansele unei vatamari grave in cazul unei conexiuni intre masini (cu referinta la alt studiu, sper mai putin extrapolat). Testul NCAP simuleaza o "ciocnire in oglinda". DAca lovesti o masina identica, sau un perete, iesi la fel din fiat 500 sau Q7. Daca lovesti un fiat 500 de un Q7 sau un Q7 de un Kamaz atunci stelele nu mai au nici o relevanta. Daca lovesti o masina de 800kile de una de 2.4t, ambele cu 60km/h, pentru una e echivalentul "ciocnirii in oglinda" la 90km/h (unde nu e naspa indiferent de stele) pentru cealalta la 30km/h (unde scapi lejer si cu juma' de stea). Eu consider NCAP agentie de publicitate pentru ca unele comentarii sunt tendentioase, la unii nu aud alarma de la centura in timp ce la altii da, iar rezultatul unui impact standard nu inseamna siguranta pasiva. Inseamna doar masini optimizate pentru testul ala. O masina mai buna decat alta la 65km/h nu e neaparat mai buna si la 50km/h, sau la 90km/h. Trebuie sa fie suficient de fragila in zona de deformare controlata cat sa absoarba la maxim energie de impact, si suficient de rigida cat sa protejeze habitaclul de deformatii. Sa zicem o masina mai rigida ar putea avea rezultat mai prost la 65km/h, absorbind mai putina energie de impact, insa mai bun la 90, cand cealalta s-ar putea sa se faca piftie sau sa absoarba doar energia corespunzand la 65km/h iar restul sa transforme soferul in poster pe tabloul de bord. NCAP daca voiau sa fie convingatori trebuiau sa faca o serie mai larga de teste, la mai multe viteze. Si sa ia in calcul si siguranta activa, sa zicem cu un set standard de pneuri la toate masinile. N-ar costa nimic. @Bogdan ADAC sunt dupa parerea mea ai naibii de tendentiosi in "testele" lor. Chiar si testul ala cu Loganul ramane dubios, sunt singurii care au reusit sa-l rastoarne in conditiile date, l-au repetat si francezii, si italienii, si chiar si romanii, si in toate cazurile a ramas pe roti. Francezii au reusit sa-l descalte de pneuri la jantele de aliaj, insa nu sa-l rastoarne... In auto se baga sume colosale in publicitate (mult mai mult decat in cercetare si tehnologie) asa ca eu sunt intotdeauna sceptic la "studiile" foarte spectaculoase care dau bine la TV. Edited May 1, 2009 by mr_ Link to comment
DGT Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 http://i94.photobucket.com/albums/l100/kissinger65/tatra.jpg. Am lucrat efectiv pe masina din asta in armata.Caram tancuri cu ea. Linistit trece peste o masina.Nici n-o simte. Este 8x8 cu motor cu racire pe aer. Superba masina! Link to comment
Satori Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Inseamna ca am vazut alt experiment de genul asta, uimitor tot cu un Smart. Manechinele nu au avut nimic. Daca ar fi fost oameni, insa, ar fi murit datorita ruperii organelor interne. Le-ar fi iesit putin creierul prin orbite,... dar se rezolva cu fard. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now