Dr.L Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Nu am zis ca am nevoie de mai mult de 14,5v ci doar ca am nevoie de o turatie mai mare ca sa-i mentin in sarcina Nu pot sa scot din alternatorul de Tico 50A la 14,5V cu 900rpm. Dar la 2000 rpm pot,cel putin asa zice in manual... Link to comment
tolin Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Dar pe cabluri cat pierzi ? Primul lucru rational care trebuie facut la instalatia electrica Daewoo este schimbarea cablurilor care leaga bateria de alternator, demaror si caroserie. Link to comment
Dr.L Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) Normal ca trebuie schimbate si cablurile! Eu as consolida si legatura de masa,cu un cablu direct de la alternator la baterie apoi pe la consumatorii mari. Si se mai poate lega reactia releului de incarcare direct la baterie,astfel incat sa compenseze caderile de pe fire (intai trebuie schimbate firele totusi!),dar aici trebuie intervenit asupra alternatorului Cablurile de la demaror la baterie sunt totusi suficient de bine dimensionate Edited July 15, 2009 by Dr.L Link to comment
tolin Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Bornele, papucii si sertizarile sunt de proasta calitate, la majoritatea motoarelor Daewoo. Cine le schimba cu ce trebuie castiga pana la 0,5V. Nu merge adaptat un alternator de Matiz ? S-ar castiga vreo 15 A. Link to comment
crystygye Posted July 17, 2009 Author Share Posted July 17, 2009 Ok baieti.Am revenit cu vesti foarte proaste.Am fost furat de bani de un mecanic.Si nu am facut nimica. Pana la urma cica as recupera o parte mare de bani.Dar tot nu sunt sigur.In fine e poveste lunga si nu pot sta sa povestesc tot. Ideea este ca am fost prost si am avut incredere, din cauza ca multe service-uri m-au refuzat la lucrare. O sa caut alternator la mana a 2 cu garantie si voi merge in orice service oricat de scump ar fi si il voi face.Sa am garantie pe lucrare si tot ce trebuie. Pentru ca in Romania nu se poate face nimica fara sa se fure. Link to comment
Dr.L Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Eu (adica nu eu, ci un mecanic cu rabdare) am reusit sa montez un alternator de Espero (85A) pe Tico: Este 80% asemanator cu cel de Tico: e mai gros,toate urechile de prindere sunt in aceleasi pozitii,dar sunt mai departate, iar distanta intre fulie si prinderea din fata e mai mica. In poza nu era inca montat suportul pt intinderea curelei O sa revin cu alte poze + detalii despre montare Link to comment
vlad_andrei Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Dr. L, astept poze si ceva detalii. Ma intereseaza sa fac si eu operatiunea.. Link to comment
Dr.L Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 (edited) Da, scuze, am uitat sa mai postez, vazand cat interes e Cam asta trebuie facut: -iei alternatorul de pe Cielo/Espero (poate si pe unele Opeluri sa fie la fel) -iei si mufa lui cu vre-o 10cm de fir -iei si o mufa cu 2 pini tata de Tico (e peste tot: la semnalizari si pozitii fata, la lampile din bara spate...) -il verifici si schimbi ce trebuie cat inca il ai pe masa: il demontezi, cel putin spatele complet, deslipesti toate alea si scoti modulele. Testezi toate diodele si releul de incarcare individual (revin cu metode, ca nu-i asa simplu!), apoi bobinele (rotorul, statorul, apoi intre ele si carcasa). Daca e cazul, ii inlocuiesti si rulmentii si carbunii de la colector. -daca dai jos puntea, sa pui la loc vaselina siliconica (eu am pus romaneasca, transparenta. Isi pastreaza proprietatile f bine). -cureti cu smirghel borna (surubul) de + (preferabil pe ambele parti). Atat pe filet, cat si pe zona de contact. Eu am folosit 2 granulatii de smirghel: una grosiera,unde era cazul si una f fina la final (eu am demontat tooot de pe alternator, incat i-am spalat carcasa din spate in chiuveta). Eu am inlocuit groverul si piulita cu unele noi. Ar fi f bine sa gasesti unele tratate calumea (cele de pe piata ruginesc cam repede) Apoi am curatat cu smirghel si carcasa, in zonele unde face contact electric cu suportii Mare atentie sa nu intre pilitura in alternator! (eu l-am izolat cu scoci de hartie, unde a fost cazul, adica pt prinderile dinspre fulie). -cureti zonele pilite cu o carpa + benzina -ungi zonele plilite cu un strat subtire (eu am dat cu un servetel) de vaselina rezistenta la apa (eu am pus d-aia cu grafit). -cumperi o noua curea de alternator, care sa aiba 635mm (gasesti in vitan cu 15-20 lei). Aia de Tico are vre-o 620mm si nu incape deloc! -faci un adaptor intre mufa de espero si cea de tico (revin cu detalii) -dai jos fulia alternatorului (daca schimbi rulmentul mare, oricum o dai jos). Se da jos si se remonteaza f usor cu un pistol cu aer (ca cel pt prezoane, de la vulcanizare) Acum incepi sa lucrezi pe Tico: -mergi la o rampa -deconectezi bateria -faci loc pe sus (dai firele si furtunele la o parte, ca sa ai acces la alternator) -demontezi alternatorul si suportul de intinzator (intai dai jos canistra de benzina + furtunele ei) -muti fulia de pe alternatorul de Tico pe cel de Espero. Saiba groasa din spatele fuliei ramane unde e (parca). -pui deoparte una din piulitele de la fulii (2 alternatoare = 2 piulite, doar una o pui la loc pe ax) La montare trebuie sa faci niste artificii: Alternatorul de espero are distanta dintre urechile de jos mai mare decat cel de tico (si suportul de pe masina), deci trebuie sa bagi material de adaos (piulite mari). E bine sa fie 2 persoane la indesarea alternatorului, ca e mai gros ca cel de Tico si se opreste in tot felul de fire/furtunele -Pt urechea dinspre fulie, bagi piulita de la una din fulii (si bagi si surubul, sa stea alternatorul). -verifici ca fuliile sa fie aliniate (la mine erau, in cazul asta) -Pt cealalta ureche, cauti o alta piulita cu diametru asemanator,dar mai groasa -O polizezi pana cand intra fest -pui si surubul din spate E posibil sa trebuiasca suruburi nitel mai lungi (nu mai tin minte). Sigur pt prinderea de sus (intinzator) o sa-ti trebuiasca unele mai lungi! -pui cureaua. Atentie aici, ca alternatorul s-ar putea sa se loveasca de un surub al suportului (ce prinde suportul de motor). Daca se loveste...il dai jos (e 1 din 3 parca). Ca sa-l dai jos,trebuie sa dai jos alternatorul din nou (il sprijini pe planetara sau ceva) Dupa ce ai pus cureaua: -strangi din suruburile de jos destul de mult. -Bati cu ceva in extrema opusa a alternatorului ca sa intinzi cureaua (deci strange suruburile de jos ca sa nu se destinda). -apoi trebuie sa indoi prinderea aia de sus (intinzatorul) ca sa poti prinde alternatorul si sus (altfel cureaua nu va sta intinsa prea mult). -intre intinzator si blocul motor bagi o piulita suficient de groasa (de 10 parca). -il prinzi in suruburi mai lungi (1 sau 2...depinde cum reusesti) -il ajustezi (ciocan si nicovala) ca sa se pupe si cu alternatorul -il montezi definitiv, dar nu stragi surubul de sus al alternatorului prea tare -Bati cu ceva in extrema opusa a alternatorului ca sa intinzi cureaua -strangi surubul de sus bine -cureti mufa cu 2 pini de mizerii (bagi spray de contacte/wd40). Apoi ii mai strangi papucii cu un cleste cu varf ingust (sau cu ce poti) -montezi si adaptorul -legi +-ul alterantorului (dupa ce strangi bine piulita, ai mai putea da cu vaselina pe deasupra, sa nu rugineasca). Nu strange prea tare,ca e de rau! (inca n-am facut asta,dar pot doar presupune). Eu iti recomand sa pui un cablu suplimentar intre +ul alternatorului si baterie. De 16-25mm^2 (dupa gust), bagat in copex (negru, sa dea bine). Lungimea e cam 80-90cm. Al meu are 1m si e incomod de lung (are o mica bucla la baterie). Vezi si tu cum pui mansonul de protectie. Eu nu l-am pus, deocamdata -reconectezi bateria -pornesti masina Atentie, ca la un asemenea alternator, iti trebuie si o baterie pe masura: 55Ah (sau ce-o fi pe Espero/Cielo). Pt aia de Tico e deja prea multCam atat...cred. Sa scrii, daca mai ai nelamuriri A, si daca nu ai consumatori suplimentari, eu nu cred ca are rost sa faci modificarea asta. Mai bine pui pe picioare alternatorul original si tragi cablu spre baterie. Ar mai fi de adaugat si ceva fir(e) de -, asta o sa postez in alt subiect Edited January 22, 2013 by Dr.L Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now