getablonda Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Am reusit sa depistez pierderea de lichid de racire. Era foarte mica la inceput (de citiva ani completez), dar se agravase acum. Pe la furtune nu curgea, nici sub masina, la evacuare nu prea scotea aburi... Zona permanent umeda era partea dinspre distribuitor a blocului motor, unde este si termostatul - praful de acolo era mereu umed. Am scos termostatul, l-am testat pe aragaz, intr-o oala cu apa si un termometru - la fel si traductorii de temperatura - si l-am montat la loc punind niste "garnitura fluida" peste garnitura lui care parea cam "obosita"... Asta e... PS O sa cumpar un termostat nou, cu prima ocazie. "Garnitura fluida" Inainte de operatia asta am spalat motorul Traductorul de temperatura de la indicatorul din bord dadea valori mai mici la masuratoare. Si acul indicatorului sta putin cam jos pentru gustul meu. O sa-l schimb si pe el. 1 Link to comment
hellwar77 Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 CUM SCHIMB LICHIDUL DE RACIRE ? PE UNDE IL EVACUEZ PE CEL VECHI? Link to comment
Tav Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 (edited) tot pierdere de antigel, alt gen de problema; furtunul vasului de expansiune (nu cel de aerisire de sus, ci cel de jos) atinge suportul alternatorului; are un manson din spuma de cauciuc in acea zona, dar e prea moale, iar suportul alternatorului il "roade" pana incepe sa piarda antigel; am verificat acest lucru si la alte doua matizuri ale unor prieteni, si se intampla acelasi lucru.. rezolvare: dupa ce am schimbat furtunul in cauza am pus in acea zona o bucata de varnis mai dur pe care l-am spintecat sa-l pot monta, dupa care l-am fixat cu doua coliere de plastic. Edited September 23, 2010 by Tav Link to comment
korydon Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 (edited) Lichidul de racire se goleste prin furtunul inferior al radiatorului. Cel mai bine citeste manualul de service si gasesti acolo tot ce te intereseaza Edited September 23, 2010 by korydon Link to comment
getablonda Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Da... In cele din urma am schimbat si pompa de apa. La citeva zile dupa reparatia cu garnitura fluida (de mai sus), gaseam o pata umeda sub masina, in dreptul pompei, cam de marimea unei palme. La Iricad am facut operatia. Pompa veche arata foarte bine, dar simeringul nu mai retinea lichidul. Pot sa spun ca masina are 10 ani si o cam lasa cauciucurile: pe la etansari, furtune etc. Nu kilometrii o doboara - sau, ma doboara. Pot sa va recomand ca pe 8 ani, cind schimbati a doua oara cureaua de distriibutie, sa schimbati si pompa de apa - costa aproximativ 100 de lei una. 1 Link to comment
jorky1987 Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 la mine trebuie sa completez cu antigelk ceva mai des intr-o saptmana-aprox 20 km zilnic trebuie sa completez cam intre minim si maxim.AM incercat sa verific vizual furtunele si nu pare sa curga pe nicaieri.Totul se intampla dupa ce am schimbat termostatul si lichdul de racire.ce sa fie?din pompa de apa nu cred...Mai nou ma duc la un magazin sa iau niste antigel si nu avea decat concentrat.La intrebarea mea ...,,diluat nu au?" imi raspund doi vanzatori ca sa nu mai bag antigel din ala (romanesc) in matiz ca se duce radiatorul si chiar motorul.Am plecat pe ganduri,ei imi aratasera ceva special pt motoare renault si ca sa nu mai bag din cel albastru sau verde in matiz,, ca vad eu mai tarziu".Voi ce spuneti? Link to comment
jorky1987 Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 (edited) am gasit problema-teava calorifer foarte putin desprinsa-am lipit cu poxilina sper a tina.MAi rau e faptul ca in cazul in care o sa curga din nou si o sa cumpar calorifer nou va trebui sa dau iar tot bordul jos-offff.Mi-a luat cam o jum de zi pana am vzt cum sunt prinse toate surubelele pe acolo. Edited October 17, 2010 by Salex autocitare integrala si inutila, post anterio Link to comment
CatalinC Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 io zic sa nu umblati lapompa de apa tico/matiz daca nu are nimic lasati-o acolo ca ce e acum pe piata e sub orice critica. sunt ticosenii cu km trecut de 200000 km cu pompaoriginala deapa. 1 Link to comment
jorky1987 Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 am gasit problema-teava calorifer foarte putin desprinsa-am lipit cu poxilina sper a tina.MAi rau e faptul ca in cazul in care o sa curga din nou si o sa cumpar calorifer nou va trebui sa dau iar tot bordul jos-offff.Mi-a luat cam o jum de zi pana am vzt cum sunt prinse toate surubelele pe acolo. Nu a tinut asa ca a trebuit sa dau din nou tot bordul jos si sa inlociuesc caloriferul cu unul luat de la dezmembrari-100 ron.Mi s-a parut exagerat de mult unul nou 250 ron. Link to comment
andrei8686 Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 tot pierdere de antigel, alt gen de problema; furtunul vasului de expansiune (nu cel de aerisire de sus, ci cel de jos) atinge suportul alternatorului; are un manson din spuma de cauciuc in acea zona, dar e prea moale, iar suportul alternatorului il "roade" pana incepe sa piarda antigel; am verificat acest lucru si la alte doua matizuri ale unor prieteni, si se intampla acelasi lucru.. rezolvare: dupa ce am schimbat furtunul in cauza am pus in acea zona o bucata de varnis mai dur pe care l-am spintecat sa-l pot monta, dupa care l-am fixat cu doua coliere de plastic. Salut acceasi problema o am si eu Aseara am pornit masina si se auzea un huruit de la pompa de apa ,vasul de exansiune gol am completat repede cu apa si am plecat dupa ce am pus apa nu a mai huruit . Am ajuns acasa apa era bine la nivel si in vas si la bord nu se ridica mai mult decat sta acu normal un pic inainte de jumatate . Am bagat masina dimineata pe canal si intradevar picura de undeva din zona alternatorului dar am vrut sa verific daca la turatii picura mai mult sa vad exact tot nu am sa vazut in schimb pe teva de esapament am gasit jos apa (scuipa) tin sa precizez apa nu antigel ( mam gandit la garnitura de chiuloasa ) si la prima " degustare" apa ) in vas am avut antigel am completat cu apa si tot dulce e sa amestecat cu ce mai era in bloc . Ce sa fie problema cu furtunu?care antinge pe suportul de la alternator?vasul spart? aseara era ud sub vas azi dimineata nu mai era .Termostatul nu mai etaneaza bine ? Sau garnitura de chiuloasa ?Multumesc Link to comment
ionut_che Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Salut.De cateva zile am observat o pata mica mica sub masina ...este antigel.Am vazut ca exista o zona umeda pe blocul motor(incercuit cu rosu in poza).Intrebarea este daca in zona incercuita este vreun dop sau ceva in genul asta?Multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now