Jump to content

Recommended Posts

Salut. Am un Kalos din 2004, 94CP, 16V. De la bun inceput am fost foarte multumit de masina. Se infigea super. Acum 2 ani mergeam pe stefan cel mare cu 80 la ora si am luat o groapa. Imediat nu se mai tura motorul cu toate ca ii dadeam talpa. In fine, m-am dus de 3 ori la dibas in garantie si nimic apoi la radacini a gasit ca e modulul de aprindere busit. Au facut comanda si l-au inlocuit. Masina a inceput sa mearga dar in 3 picioare. Nu mai are forta dinainte, schimb in a 3 -a si-i dau talpa...se aude ca motorul munceste dar acul turometrului creste foarte lent. Nu mai zic in a 4-a si-n a 5-a. Abia ma chinui sa ajung la 120 iar inainte zburam cu 176 pe bucuresti-pitesti. Am mai fost la radacini si nu a dat niciun cod de eroare, la inca un service si nu a gasit nimic.

Pentru orice idee sau ajutor va multumesc anticipat

Link to comment

Nu imi dau seama cat de tare a fost socul provocat de acea groapa, dar daca esti sigur ca momentul "groapa" a fost punctul de cotitura in comportamentul masinii, eu as suspecta traseul de evacuare sa nu fi fost lovit, sau chiar catalizatorul spart, ceea ce ar provoca o gatuire a evacuarii.

 

Alta idee nu am cum ar putea un soc mecanic, influenta performantele dinamice ale masinii.

 

PS. Ar trebuii verificata si conducta de alimentare , de la rezervor catre motor, sa nu fi fost ea atinsa (strivita) astfel incat sa se limiteze debitul de benzina. Acest caz l-am intalnit la o Dacia Berlina cu "motor pe injectie", la care s-a strivit conducta de benzina, si nu avea putere motorul.

Edited by wwillym
Link to comment

Cauzele pot fi multiple,iar groapa e posibl sa fie o coincidenta...verifca EGR-ul sa nu se fi blocat pe deschis(desi parca ai zis ca nu ai nici un cod de eroare),verifica pompa de benzina,bujii,injectoarele(desi nu cred ca poti avea probleme cu injectoarele cu o masina de sub 100K km,e bine sa verifici)..cert este ca ti s-a intamplat ceva acolo si trebuiesc inlaturate toate cauzele

Link to comment

pai avea cam 20000 Km. Motorul merge "rotund", silentios. La relantiu accelereaza de rupe. E, in sarcina ii dau talpa si uraca f greu turatia pe turometru si implicit la roti. Deci nu e de la ambreaj. Totusi, cand ii dau talpa se aude ca si cum ar accelera [ca si zgomot], insa nu se reflecta in turometru si in miscare. Ex : daca sunt in a 3-a si am 2500 rotatii, schimb in a 4-a rapid si calc talpa...o ia de la 2000 de ture si creste ca ochiul mortului. Pe masurra ce creste turatia se comporta ceva mai bine. La fel si de la a 2-a la 3-a.Nu mai zic ca in a 5-a nu-i chip sa mai ajung la 140 ! Abia in zona de turatie 3500-4000 se comporta cat de cat normal dar se aude ca e fortata. Este extrem de interesant cazul caci nici dibas nici radacini si nici prestige nu i-au dat de cap. efectiv imediat dupa acea groapa masina nu mai are putere [chiar si dupa schimbarea modulului de aprindere]. In rest n-am avut absolut niioc problema cu masina, n-a cazut nimic pe ea si merge foarte frumos [mai putin acceleratia in ultimii 2 ani din 4]. astept in continuare opinii, multumesc

Edited by AdrianB1971
Link to comment

Adrian nu te supara dar daca tu in treapta 3 la 2500 rpm , schimbi in treapta 4 , aceasta din urma va avea o turatie in jurul a 1800 cred!Ori masina are cuplu maxim la 3400 rpm!E normal sa plece greu!Treapta 4 si 5 sunt trepte subunitare!Cei 94 cai ii scoti din ea dupa 3500 rpm!De ce nu incerci sa schimbi treptele mai sus?La 3000 , 3500 rpm?Sa vezi atunci cum se comporta!Ai spus ca ai mers cu masina asta cu 176 km/h!Sigur nu aveai 2500 rpm la viteza aia!

4500 CEL PUTIN!

Link to comment

Dai un reset la ecm. Incearca sa bagi niste solutie de curatat injectoarele, supapele, etc. Eu am bagat acum 2-3 saptamani 2 solutii. Una de curatat injectoarele, supapele si una care curata de la rezervor conducte pana la supape si injectoare. Masina merge acum mult mai bine, este ceva mai nervoasa. Ma declar multumit.

ps: Investitia a fost de 25 lei...parerea mea e ca merita incercat.

Link to comment

Nici la diesel n-am cine stie ce sprint la 2000 rpm. Daca schimbi la 2500 dupa aia trebuie sa accelerezi usor, ca sa nu o subturezi.

Ia schimba viteza pe la 4500 rpm, sa vezi diferenta.

Trebuie sa pui oricum si produsul recomandat de colegul de mai sus, sa curete depunerile de la mersul subturat.

Link to comment

Ii las pe altii cu state mai vechi in ale condusului sa-si spuna parerea!Dar , eu pot spune sigur ca daca schimb la 2500 , urmatoarea treapta nu-mi cade pe 2000!

Si , mai e o chestie!La un moment dat , te mai si obisnuiesti cu masina!

Link to comment

pot s-o duc si la 4000...cand schimb in a 3-a, cade la 2000-2500 si-i dau talpa si accelereaza ca ochiul mortului. Imaginati-va asa : sunt in a 3-a...am 2000-2500 de ture. apas acceleratia la podea. se aude : "vrrrrrrruuuummm" dar acul turometrului se ridica creste extrem de lent, exasperant chiar. Diferenta fata de cum era masina asta este izbitoare. Imediat dupa ca am luat groapa nu mai mergea mai deloc. Dadeam talpa in a 3-a si mergea constant 15-20 la ora..apoi deodata incepea sa accelereze. Dupa schimbarea modulului de aprindere s-a remediat problema asta dar masina nu mai are putere deloc. Inclin sa cred ca s-a intamplat si altceva pe langa modulul de aprindere..ceva ce duce la pierderea de putere. Pacat ca nu-i da nimeni de cap ca e masina f buna, nelovita etc

 

am uitat sa ve zic : am incercat cu solutii de curatat : nimic. Ultima oara mecanicul a scos toba ca sa vada daca nu e de la ea: NIMIC. Am schimbat bujiile : NIMIC. Pe computer nu apare niciun cod de eroare [dar atentie: a stat engine check aprins 2 luni dupa acea groapa si aia de la dibas au curatat supapele la injectoare si tot aprins era. Pana la urma nu stiu ce i-au facut ca nu s-a mai aprins dar tot nu mergea masina :) ]. Dupa parerea mea, un service calificat pe bune ar gasi imediat problema. Astia de la noi sunt varza. Daca nu le arata calculatorul in clar vreun cod de eroare habar n-au ce sa faca. Cine stie ce-o mai fi : vreun furtun neetans, vreo trauma mecanica la motor etc. Problema e ca sunt dispus sa platesc o investigatie serioasa insa nu am unde sa ma adresez

Link to comment

O forja cu a III-a pe la 5000 rpm vreo 15-20 minute ai incercat? Eventual pune si lichid de curatat injectoare. Nu ai ce pierde, decat vreo 2 litri de benzina.

 

Imi dau si eu cu parerea- poate e de la catalizator.

Edited by Lucian M
Link to comment

Masinile care au asa ceva, au defapt un intrerupator electric inertial, care intrerupe alimentarea pompei de de benzina. Ala ori e inchis , si pompa funcioneaza, ori e deschis ( in urma socului) si pompa de benzina nu functioneaza deloc.

Dacia Supernova avea asa ceva de ex, si intr-adevar, la un soc serios,se oprea motorul. Proprieterii stiau in general cum se reseteaza intrerupatorul.

 

In cazul de fata nu cred ca este vorba de asa ceva, plus ca la Aveo nu am auzit de asa ceva.

Edited by wwillym
Link to comment

i-am dat un reset la ECM si am facut idle learn procedure. E ceva mai bine in sensul ca la turatii de peste 3000 nu mai suna motorul ca la raliu. Urca silentios. Ramane problema demarajului si blanii data la acceleratie si a lentorii de raspuns. Am facut un test pe un kalos al unui amic si e altceva : mi-am recunoscut masina dinainte de soc

 

...am impresia ca este o problema delicata si numai un service avansat ca si proceduri de investigatie ar putea descoperi. Se pune insa intrebarea daca mai merita tot efortul. Un kalos din 2004 abia il mai dai cu 3500. Nu cred ca se merita sa mai bag bani in masina asta. Am s-o vand asa cum e [pentru vreo pipitza e perfecta], las la pret si ma infig la un honda civic 2009 sau un Insignia [in leasing evident :)

Link to comment
 

×
×
  • Create New...