paul_marines Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 (edited) Intentionez sa deplasez tabara de vara in capitala Germaniei pentru o saptamana. Perioada de calatorie va fi in a doua parte a lunii iulie. Berlin - Info Turistic As fi incantat daca pe langa atractii si alte sfaturi de drum as putea fi informat si despre anumite conditii legislative impuse celor care calatoresc in aceasta tara a UE.Ma refer pentru inceput aici la utilizarea stick-erelor de acces/interdictie in zonele protejate ecologic in conformitate cu nivelul de poluare al masinii. Berlin Zona Ecologica Deplasarea implica un drum de 2000 km pe ruta (D1) CT - A2 - B - A1 - Rm V - AR (D2) AR - BUDAPESTA - BRATISLAVA - BRNO (D3) BRNO - PRAGA - DRESDA - BERLIN. Inca nu m-am decis asupra drumului de intoarcere, dar vreau sa ajung in Hamburg si Munich. Edited May 16, 2009 by safari hunter Link to comment
paul_marines Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 Am revenit dupa o calatorie de 5800 km in care experientele s-au dovedit de-a dreptul extraordinare. Voi reveni cu amanunte dupa ce-mi voi mai trage sufletul. Mai adaug doar ca masina s-a comportat excelent pe toate drumurile pe care le-a strabatut. Link to comment
augustinionut Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Am revenit dupa o calatorie de 5800 km Ai prins vre-o revizie? Link to comment
paul_marines Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 Ai prins vre-o revizie? Am facut revizia exact inainte de plecare, asa s-a nimerit termenul. Asta a scutit si surprizele neplacute. In Germania am mai facut o inspectie la DEKRA (RAR al Germaniei) pentru omologarea nivelului de noxe si eliberarea certificatului si a ecusonului de acces in zonele protejate ecologic. Kalosul a obtinut certificat EURO 4 desi initial s-a dorit eliberarea de EURO 3 avand in vedere anul de fabricatie 2004 fata de 2006 corespunzator vehiculelor neinmatriculate in Germania. A costat doar 5E si un drum la reprezentanta DEKRA din Berlin, iar testul de noxe doar cateva minute. Nemtii au fost si mai amabili cand dialogul s-a purtat in germana. Link to comment
NGruia Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Hai cu descrierea "excursiei" ca sunt curios . Am si eu una de vreo 4000 de km pana in Luxemburg si inapoi de descris , dar astept sa vad cum iti iese tie . Unde mai pui ca la anul imi "miroase" a Berlin !! Link to comment
paul_marines Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 (edited) Traseul de deplasare a fost urmatorul: D 1 : Constanta (plecare la 0300) – A2 – Bucuresti -A1- Pitesti – Rm. Valcea – Hunedoara – Arad (806 km) cazarea la hotel Maxim D 2 : Arad – Nagulac – Budapesta – Brno (590 km) cazarea la Bobycentrum D 3 : Brno – Praga – Dresda – Berlin (605 km) Cazarea la Weissensee D10 : Berlin – Munchen (554 km) cazarea la Orly D11: Munchen – Garmisch – Innsbruck – Kitzbuhel – Kaprun – Zell am See – Viena (640 km) Holiday Inn D13: Viena – Budapesta – Arad – Sibiu (760 km) Pensiunea Rubin D14: Sibiu – Brasov – Valeni – Constanta (540 km) Am planificat deplasarea in mai multe etape evitand acumularea oboselii si sa putem vizita ceva pe traseu sau in localitatea de destinatie. Astfel la dus am reusit sa revad castelul din Hunedoara si Brno pe care il sarisem in alte deplasari. Berlinul, deoarece acesta a fost obiectivul principal s-a dovedit un oras cu o intindere impresionanta 50x35km care a trebuit abordat dupa o planificare atenta. Desi hotelul este situat in apropierea centrului (4,8 km de Alkexander Platz) a trebuit sa incep cu partea vestica, opusa unde se afla parcul Sans Souci. Vizitarea intregului parc si a Potsdamului mi-a luat 2 zile complete. O zi am dedicat-o zonei comerciale centrale considerand astfel Potsdamer Platz si celebrul bulevard Kurfürstendamm (Kudamm) pentru ca apoi sa scanez totul de la Siegssaule (ingerul pacii din Stern Platz) , Memorialul Eroilor sovietici, Memorialul Holocaustului, Poarta Brandenburg, Reichstag-ul, Bundestag-ul, Muzeul de Istorie, Parlamentul, Opera, Alexander Platz si turnul televiziunii si multe alte obiective a caror lista poate continua. O zi am dedicat-o Hamburg-ului pana la care am mai adaugat inca 300 km si care s-a dovedit un oras incantator as spune un Montreal al Germaniei. Nu pierdeti ocazia unui tur cu vaporasul cu numai 12 E/persoana/ora care includ o parte a orasului si portul Hamburg. In linkul atasat se pot identifica celelalte obiective de atractie din Hamburg motiv pentru care nu le voi mai detalia. Ar mai fi fost multe de vazut in detaliu, dar 7 zile din care 6 numai in Berlin nu sunt nici pe departe suficiente. In identificarea obiectivelor si repartizarea lor pe zile de vizitare am folosit cu succes Google Earth. Cateva recomandari / indicatii: 1. Parcul Sans-Souci. Am incercat vizitarea lui intr-o singura zi insa nu a fost cu putinta. Astfel am decis vizitarea obiectivelor incluse pe biletul de famile (49E) urmand ca pentru celelalte obiective din zona neincluse in circuit sa revenim. Obiectivele sunt inscrise pe bilet si va mai trebuie doar o harta a parcului sa le puteti identifica, sistemul de scheme afisate fiind putin expresive si concludente. Daca nu aveti timp (5 - 6 ore) pentru toate atunci trebuie vizitate cel putin Palatele Sans-Souci (vechi si nou), Gradina Botanica, Charlotenhof, Orangerie si Moara de Vant. Parcarea este facila si costa 2 E / ora sau 10 E / zi 2. In Potsdam am inclus zona centrala cu portile de acces si cartierul olandez, parcul cu insula fazanilor. Reamintesc aici despre accesul in zonele “verzi” cu masini neclasificate pentru norma de poluare pentru care amenda este de 60 E sau cu interdictie datorita normei de poluare pe care o au. Am vazut intransigenta politiei germane asupra unui grup de polonezi. 3. In zona centrala am trecut in revista monumentul Siegssaule situat intr-un parc imens considerand dimensiunea celor de pe la noi unde parculetele sunt infime si care prezinta doua niveluri de observatie de unde se pot face fotografii asupra zonei de ansamblu. Pentru amatorii de fotografii panoramice se poate vizita turnul de televiziune deschis pana undeva la ora 24. 4. Deplasarea am facut-o cu masina si datorita faptului ca era mai comod si a numarului de 3 membri in familie. Cu parcarea nu am avut probleme, singurul incovenient probabil fiind ca uneori am gasit un loc la 300 - 400 m de obiectiv. In principiu am lasat masina intr-o zona in medie de pana la 6 km fata obiectivele de interes. Mersul pe jos este frei. 5. Traficul in Berlin este extrem de civilizat, oarecum lejer insa limitele de viteza musai respectate, ele fiind in directa concordanta cu traficul zonei. Mai amintesc aici pe biciclisti, care au piste speciale in mai tot Berlinul si la care trebuie atentie indeosebi la virajele la stanga. 6. Autostrazile germane raman in continuare de invidiat prin dimensiuni si civilizatie. Carburant am alimentat fara preferinte insa benzina austriaca m-a facut sa simt ceva mai bine masina indeosebi in Alpi. In Cehia este bine sa platiti cu cardul deoarece la echivalarea cursului de schimb se fura cu nesimtire. Despre vignete nimic nou sub soare, doar ca acum cea maghiara se poate obtine pana la iesirea din tara pentr 24 RON. Pentru moment ma opresc aici cu promisiunea de a continua sa raspund celor interesati de alte detalii, bineinteles in masura in care am raspunsul corect. Edited July 26, 2009 by safari hunter Link to comment
Cumnatu Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Ah ce-as mai da o tura ! Te invidiez ! Hai copii, chiar nu are nimeni de cumparat vre-o masina ? Link to comment
paul_marines Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 (edited) Hai copii, chiar nu are nimeni de cumparat vre-o masina ? Eu nu m-am grabit sa vand Kalosul si cu economia realizata am mai pus la cale mici proiecte. Pana la urma masina ma duce de la A la B si imi asigura confortul necesar cu cheltuieli as spune decent de modeste. Edited July 26, 2009 by safari hunter Link to comment
TBird Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Safari cred ca Cumnatu se referea la faptul ca ar vrea sa aduca de acolo vreo masina, si cu ocazia asta sa mai vada odata Germania. Foarte frumoasa plimbarea cred ca majoritatea de invidiaza. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now