mr_ Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 (edited) @Hassel Enunta si legea conservarii impulsului, si o sa vezi de ce la un impact frontal intre doua masini aia mai grea scapa mai ieftin chiar daca are poate mai putine airbaguri si stele NCAP. Testul NCAP spune ca daca esti in spark si intri in spark, scapi mai ieftin decat daca esti in Q7 si intri in Q7, fix la 64km/h fiecare. Da' daca esti in spark si intri in Q7 (sau el in tine) ai pus-o. PE siteul NCAP este un studiu suedez (pe care l-am criticat cu alte ocazii), care face referinta la un alt studiu, in care se spune ca pt fiecare 100kile in plus probabilitatea unei raniri grave la impact intre masini scade cu 7%. Edited September 13, 2010 by mr_ Link to comment
Hassel Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 (edited) te las in plata domnului. "plata Domnului" ... PS: Catastrofa @Hassel Enunta si legea conservarii impulsului, si o sa vezi de ce la un impact frontal intre doua masini aia mai grea scapa mai ieftin chiar daca are poate mai putine airbaguri si stele NCAP.. Corect, am specificat mai sus : (de mase si dimensiuni aproximativ egale) care se deplaseaza la 64 km/h una catre cealalta. Daca mai are cineva dubii si vrea sa insumeze viteze la impact frontal, sa se uite aici : http://www.youtube.com/watch?v=3GuqiAHGGT4 http://www.youtube.com/watch?v=c-JGIYLZZUg Dar asta nu inseamna ca pe strazi sunt numai Q7 si alte jipane... si o sa te lovesti tot timpul de ele. Mai bine mergi cu Matiz si nu are mama ce sa inmormanteze, o sa stea doua ore la medico-legal sa separe carnea de fiare. Nu ? Edited September 13, 2010 by Hassel Link to comment
smailmiami Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Scuza-ma, interiorul acesta ti se pare urât ? In poze nu, in realitate la versiunea de baza este foarte urat, deorece are niste linii cel putin exagerate. Si este doar parerea mea, nu sustin ca ar fi generala. Iar la usile spate felul in care tapiteria usii urca pana sus la plafon mi se pare odios. Link to comment
closchkutza Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 (edited) Ai pierdut din vedere masa prietene. Da, daca doua masini identice se lovesc una de alta, la aceeasi viteza, impactul este echivalent cu acela cand una din masini loveste un obstacol fix cu aceeasi viteza. Ce ai pus tu acolo nu face decat sa sustina ca ceea ce zice Ncap-ul, aceea ca rezultatele testelor sunt valabile pt masini de cu aceeasi masa, este corect. Dar asta iti scrisem si eu mai sus. Ce te faci insa atunci cand masele sunt diferite? Ia d-aci, ca tot aminteai tu mai sus de Q7. http://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI UIte-te atent cat ajuta airbagul cand volanul si tot bordul se deplaseaza spre interior. Si asta la o viteza mica. Poate asa o sa pricepi. Mai ia unul, poate te ajuta sa intelegi mai bine: http://www.youtube.com/watch?v=L4k0FWvGoSM Edited September 14, 2010 by closchkutza Link to comment
cristics Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Mai bine mergi cu Matiz si nu are mama ce sa inmormanteze, o sa stea doua ore la medico-legal sa separe carnea de fiare. Nu ? Cred ca esti subiectiv. Vezi testul de impact cu Smartul la 90km/h in zid. Nu se deformeaza "cusca" caroseriei, se deschid si airbag-urile dar...se sparge totul in tine (spun specialistii ca nu rezista organele interne la asemenea impact). Daca vrei o comparatie la ce ai spus: "Nu merge cu motocicleta, ca oricum nu mai ramane nimic din tine". E bine ca au dotat Spark-ul, dar nu te baza pe asta. Link to comment
Hassel Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Nu se bazeaza nimeni pe airbag-uri. Dar sa o ti sus si tare ca sunt degeaba ... Link to comment
cristics Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 (edited) Spark-ul este atragator din punctul meu de vedere, are un motor bun, banuiesc ca si alta cutie de viteze fata de Matiz...Nu-mi place partea din fata volanului (kilometraj si turometru plus becuri de bord...seamana cu cele de se adapteaza la ATV-uri (unele dintre acestea le au din fabricatie). Mai degraba puneau ceasuri rotunde, mari, ca la Smart, Fiat 500. Dar si asta e chestie de gust. Off-topic: Personal, nu cred ca sunt degeaba airbag-urile. Cunosc doua persoane apropiate care au scapat de accidente frontale (Mitsubishi L200 frontal cu Iveco utilitara la 80km/h, scapat cu arsura pe fata si dureri intercostale si Nissan X-trail cu camion Iveco, frontal, deschis airbag-uri si aruncat afara din masina - nu purta centura...si asta e buna,dar uneori nu e buna). Edited September 14, 2010 by cristics Link to comment
closchkutza Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 (edited) Nu se bazeaza nimeni pe airbag-uri. Dar sa o ti sus si tare ca sunt degeaba ... N-a zis nimeni ca sunt degeaba ci ca plusul real de siguranta, in cazul masinilor de genul asta, intr-o situatie, foarte probabila de altfel, de a te pupa cu o alta masina mai mare+grea decat ceea ce conduci tu este marginal.Si am spus, asta se aplica tuturor cutiilor de chibrituri, indiferent de marca lor. Sansele de supravietuire la un impact frontal in care o buburuza d-asta intalneste o masina de clasa compacta(sa nu zic medie sau SUV) sunt aproape nule intr-o masina de genul asta si nule in cazul unei buburuze de generatie mai veche, insa fara airbaguri. Edited September 14, 2010 by closchkutza Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now