Esperatul Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 (edited) Am o problema serioasa cu farurile si tre sa schimb neaparat becurile. Problema e ca nu gasesc in cartea tehnica de care anume am nevoie. Din ce am mai citit pe forum alea de faza scurta sunt H1 si alea de faza lunga sunt H4. Astea H4 au doua puteri date , de ex 55/60 . Au 2 filamente, unu pt faza scurta si unu pentru lunga. La Espero juma de far e pt faza lunga si jumate pentru faza scurta, cea ce mi se pare absurd. Ce vreau sa fac este asta: sa fac astfel incat pe faza scurta ( care e penibila la Espero) sa se aprinda si filamentul de 55w al becului de faza lunga. Credeti ca pot face asa ceva? Uitati aici oferta de Philipsuri la care vreau sa ma bag : http://www.aspad.ro/oferte/philips.pdf - M-am orientat la visionPlus sau NightGuide. Merci Edited February 28, 2005 by Wichedcoder Link to comment
expero 16V Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Sigur alea pe faza lunga sunt H4 ? Ca eu am auzit altceva.. Link to comment
Esperatul Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 (edited) Pai asta intreb... ca habar n-am si tre sa cumpar si nu stiu ce. Im magazin alea H4 erau alea cu 3 picioruse si H1 cu unu singur Edited February 28, 2005 by Wichedcoder Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Eu am scris de nu stiu cate ori: toate becurile, atat de faza lunga cat si de faza scurta sunt H1, 65W si respectiv 55W. Link to comment
Esperatul Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 (edited) Ok, m-ai lamurit. Pacat ca nu vad H1 decat de 55 in oferta la astia. Are cineva Philips H1 de 60 - 65 ? Cred ca ma duc cu spaga pentru alea Rally de 100W... In alta ordine de idei, de unde gasesc niste relee ca sa nu ard blocul de lumini? Stie cineva un electrician auto bun? 10x Edited February 28, 2005 by Wichedcoder Link to comment
VAXXi Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Într-adevăr nu se găsesc de 65 W, şi eu am căutat Cât despre trecerea la 100 W ... nici dacă aş şti un electrician bun, nu ţi-aş spune Link to comment
vbocan Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Ca si Vaxxi, nici eu nu ti-as spune daca as sti un electrician bun. Ca sa te mai linistesti, saptamana trecuta in Timisoara, in fata magazinului Bega a ars super meserias un Renault ceva mai vechi. Flacara a plecat de undeva de sub motor si s-a extins destul de mult pana sa vina pompierii. Link to comment
VIPER Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Subscriu la buba cu farurile, mai ales faza scurta: e jenanta, si Philips o sa scrie si pe mine... Link to comment
Esperatul Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Ok, am pus 4 Philips Rally de 100w, da parca tot chioare sunt pe faza scurta. Oricum o sa le testez deseara. Desi sunt aceleasi becuri le faza scurta ca si la faza lunga parca bat mai chior. Link to comment
VAXXi Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Adică tu nu eşti mulţumit nici de becurile de 100 W ? Cu ce anume compari când spui că sunt "chioare" ? instalaţiile cu xenon, vizibilitatea pe timp de zi ?? Link to comment
Esperatul Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Cu alea de pe Dacia Berlina. Trebuie oricum sa scot farurile si sa le dau o spalare ca nu sunt tocmai "bec" Link to comment
VAXXi Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ce faruri aveai pe berlină ? d-alea "ochi dublu", d-alea dreptunghiulare ? Cele de pe Espero, volens-nolens, au suprafaţa mai mică şi asta n-ai cum s-o vindeci. Gândeşte-te ce fericiţi suntem noi în comparaţie cu cei care conduc Plymouth Prowler noaptea, de exemplu Link to comment
expero 16V Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Du-te si regleaza-ti farurile . O sa fii surprins placut de schimbare . Eu asa am facut si nu sunt ca la Matiz dar oricum e binisor . Link to comment
Esperatul Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 (edited) Stiu ca au suprafata mai mica. Berlina e din 97 si a fost un exemplar fara prea multe probleme. Model "dreptingular". Becurile pe berlina sunt de 55/65 Osram parca. Fara sa exagerez, 50 de metri se vede perfect pe faza scurta. Pe faza lunga nu mai zic, desi indicatoru de baterie devine activ cand le puneam. Nu am pretentii excesive de la Espero, stiu ca stiu ca suprafaza oglinzii e mica. Cand am venit de la Sinaia mi se parea ca nu bat mai mult de 7 metri alea vechi(Osram 55, nu stiu cand au fost schimbate). Pe philips ala +30% scria creste distanta cu 10-20m. Pai daca bat ale mele 20 de metri ma declar multumit. O sa ma duc acusi sa le trag o spalare si un reglaj. PS. Il intreb pe nea electricianu: ce se intampla daca scot maciulia aia? Raspuns: - Nu mai ai faza scurta... 10x Edited March 1, 2005 by Wichedcoder Link to comment
ovi_jer Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Pune si un volmetru pe baterie si vezi cum iti incarca cu consumatori porniti.Daca este peste 13,5v e bine.Apoi pune volmetrul si pe mufa de la bec si vezi cat ajunge si acolo. Link to comment
Zmeul cel rau Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 PS. Il intreb pe nea electricianu: ce se intampla daca scot maciulia aia?Raspuns: - Nu mai ai faza scurta... <{POST_SNAPBACK}> Pai mi se pare normal. Maciulia aia e atat suportul becului cat si unul dintre cele 2 contacteale lui (celalalt fir se infinge in ea). Link to comment
mike.b Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ok, am pus 4 Philips Rally de 100w, da parca tot chioare sunt pe faza scurta. Oricum o sa le testez deseara. Desi sunt aceleasi becuri le faza scurta ca si la faza lunga parca bat mai chior. <{POST_SNAPBACK}> Le-ai pus pur si simplu..?? fara alta modificare la instalatia electrica, avand in vedere ca sunt de 100W ! Link to comment
Esperatul Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Pai luasem releu da cica nu era bun. Espero are deja relee puse , dar sunt de 16 amperi. Ala car le-a pus mi-a recomandat relee mai mari daca gasesc, trebuie 2. Avand in vedere ca alternatoru scoate 85 de amperi, asta inseamna cam 1000 de watti, deci 2 de 100 nu sunt cine stie ce. Am fost azi sa vad cum merg, si sunt multumit, dar trebuie sa le reglez ca bat aiurea tare, faza mare in stanga, etc. Link to comment
ovi_jer Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 1.Iti va creste consumul de benzina cu 0,5/100 km pe timpul folosirii farurilor si motorul va fi mai lenes la turatii mici 2.Blocul de diode si periile din alternator isi vor scurta viata considerabil 3.Schimba repede releele daca nu vrei sa iasa fum din instalatia masinii. Link to comment
Zmeul cel rau Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 (edited) Care a fost metoda dupa care ai calculat consumul ala in plus? Pe bune, sunt curios >- matmatic vorbind. Eu vad treaba cam asa 70 de wati in plus la un motor de 70 kW inseamna 1 la mie in plus din puterea motorului care se va duce la becuri. Edited March 1, 2005 by Zmeu Link to comment
ovi_jer Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 (edited) O spun din proprie experienta.Consumul de energie electrica mare al masinii duce si la un consum mare. Cat despre consumul de energie este mult mai mare.Becurile no-name sau firme dastea turcesti cu nume turcesti daca scrie pe ele 100w acestea vor ilumina ca unul de firma bun de 60w si va consuma in realitate 120-130w. Si ca sa nu mai spun ca un alternator da valorea maxima cand e nou dar pierde pe zi ce trece din ea putin cate putin. Edited March 1, 2005 by ov_jer Link to comment
tolin Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 (edited) Zmeule, pe bune, omul are 1 milion de km facuti, are formula in sange si nu pe hartie. Nu-l trimite la laborator. Acum daca o luam matematic sunt mai mult de 70 wati de la 2x55 la 2x100, iar daca mai tinem seama de randamentul generatorului, de randamentul instalatiei si de faptul ca watii de pe bec sunt la 12V, iar tensinea in mers este spre 14,4V, atunci raportul este altul. Mai ales ca se merge rar la puterea maxima. Atata timp cat ECM trebuie sa creasca consumul pentru a mentine turatia pentru 2x55 W, asta inseamna ca pentru 2x100 W trebuie s-o faca aproape de 2x. Si mie mi se pare exagerat consumul suplimentar, dar nu ma pronuntz unde n-am date. Edited March 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
Zmeul cel rau Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 (edited) Pai am presupus ca le-a pus la faza lunga care e standard 2*65W. Fara suparare, dar asta pare un argument pentru cei care nu vor sa foloseasca lumina de intalnire in timpul zilei pe drumurile din afara orasului. Masina o merge rar la putere maxima dar care e diferenta dintre 1 la mie sau 2-3 la mie adica intre puterea maxima si puterea la care se foloseste motorul? ...practic nici una. Edited March 1, 2005 by Zmeu Link to comment
tolin Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Considerentele electrice le-am facut doar pentru a demostra ca o incarcare suplimentara pe generator nu trebuie privita doar prin prisma valorii inscrise pe consumator si ca de regula trebuie sa inmultim cu 2 sau cu 3. In rest, nu te contrazic. Link to comment
mike.b Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Eu pe cealalta masina (Opel Kadett 1.8 berlina '88) am de 1 an becuri de 100W si nu am avut nici o problema. Si acum masina merge ok. La consum de carburant nu am remarcat ceva special. Modificari la instalatie nu am facut...probabil intr-un an trebuia sa se prajeasca ceva . Si atunci ma gandesc (poate gresesc) ca nici la espero nu prea are cum sa se intample ceva nasol... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now