Jump to content

Timpii De Injectie Matiz


Recommended Posts

Azi am pus masina pe tester si tipul de acolo a zis ca am timpii de injectie mari undeva in 4,5 4,8 - de vina ar fi injectoarele.

E bine, nu e bine cam cat ar trebui sa fie valoarea corecta?

 

Problema a fost expusa in alt topic dar un moderatorul l-a inchis - normal era sa se mute linkurile alea 2 nu m-au ajutat cu absolut nimic!

De cautat cautasem si eu pe forum...

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=28357

Link to comment

In orice caz, nu timpii de injectie sunt incorecti. Timpii sunt pastrati intr-o mapa si sunt in functie de alti senzori, cum ar fi senzorul lambda. Deci nu timpii de injectie sunt incorecti, ci senzorii care dau informatii incorecte pe baza carora ECM-ul alege timpi eronat.

Edited by smailmiami
Link to comment

Ok .. deci pana la urma e ceva sau nu defect ? Toate valorile sunt normale in rest, nici o problema doar aici cica apare o problema. Dupa spusele mecanicului ar fi injectoarele infundate cica sa le schimb dar nu stiu ce sa spun .. probleme la masina nu am. Din ce am inteles ar trebui sa consume mult., dar nu am simti o crestere a consumului de benzina.

Le-as schimba pe toate da tare imi e ca or face la fel :)

Edited by Doru_Neo
Link to comment

Pai, daca sunt infundate nu ai debitul mai mic ? Timpul mai mare vine sa compenseze debitul mai mic.

 

Pe de alta parte, nu inteleg intrebarea "sa le schimb ?" Cand ai injectoarele infundate iti doresti, te rogi, sa le desfunzi sau sa le schimbi pentru ca nu poti utiliza normal masina. Ai vazut cu ochii tai cifrele acelea pe tezter sau ti-au fost comunicate ? Eu zic ca mai intai sa cureti filtrul mecanic din aval de pompa din rezervor, sa schimbi filtrul de benzina de subt masina, sa pui neste injector cleaner in benzina ca apoi s-o forjezi bine. Daca si dupa asta ai probleme cu ele, urmezi calea schimbului.

Edited by tolin
Link to comment

Incearca intii o "desfundare", respectiv o curatare cu ultrasunete sau alte solutii profi. Daca nu merge, atunci de-abia iti pui problema schimbarii lor.

 

LE: Am postat in timp ce @tolin isi edita probabil postul initial.

Edited by Salex
Link to comment

@tolin - am vazut cum varia pe tester valoarea undeva peste 4 4,5 si crestea .. valoarea maxima a fost 4,8 spusele mecanicului. am pus masina pe tester nu ca aveam ceva la ea doar asa de curiozitate tot eram la service acolo aveam ceva treaba cu un amic. daca tot eram acolo si il vazusem pe mecanic cu testerul l-am rugat sa verifice si la mine cum sta treaba.

De schimbat, am schimb filtrele toate la fiecare 10000 km - filtru de benzina, aer si ulei. Folosesc solutie de curatat injectoarele la fiecare plin (solutie de la petron sau interex, carrefour - produsa de "2+2")

Unde se afla "filtrul mecanic din aval de pompa din rezervor"?

Am zis sa le schimb ca totusi nu pot sa zic ca costa atat de mult un injector 120 de lei/ buc... nu mi se pare foarte mult avand in vedere ca am schimbat un injector la peugeot 206 si a costat 1800 lei. Daca le iau noi acum ma gandesc ca mai tin vro 3 ani macar.

Edited by Doru_Neo
Link to comment
... Unde se afla "filtrul mecanic din aval de pompa din rezervor"?

Raspunsul este in intrebare, iar filtru acela nu se schimba, se spala. Dupa 5 ani, o vizita pe acolo nu strica. Tot acolo exista si un regulator de presiune, pe returul de la pompa. Daca acesta este decalibrat si deschide prea jos (presiune mica), efectul este acelasi.

 

Pe de alta parte, injector cleaner nu se pune la fiecare plin de benzina, daca nu merge de prima data, se curata injectoarele pe stand. Dar vezi ca exista la Matiz doua tipuri de injectoare, unele mai bune si mai economice (constructiv) si alte care se infunda, cauta pe forum discutia despre ele inainte de-a proceda la schimbare. Insa, revin, curatare in situ (pe motor) fara forja nu merge. Ar trebui sa afli, mai degraba, motivul pentru care s-au infundat.

Link to comment

Am sa vad ce fac .. daca nu o las asa ca nu imi face probleme.

 

Am cautat o schema explodata cu rezervorul si pompa de benzina dar nu am reusit sa o gasesc. te rog frumos daca vrei poti sa imi extragi o schema explodata cu acel filtru ?

Link to comment

N-am asa ceva. Este o plasa/punga (sita) din "plastic" care filtreaza intrarea in sorbul pompei. Se da jos usor, se spala si se pune usor la loc. Gasesti zgura in rezervor. Mai dificil este sa desfaci/strangi piulita din plastic, cu dantura, care inchide rezervorul, in lipsa unei chei speciale, dar te poti adapta, ca tot romanul, o pana din lemn in care lovesti cu un ciocan din cauciuc (plastic).

Edited by tolin
Link to comment

Am gasit o schema cat de cat.. am inteles care si cum vin acolo sper sa ma descurc. Referitor la ce spuneai cu injectoarele ca sunt de 2 tipuri am gasit la autodaewoo cele cu sigla GM pe ele.. sunt cele bune sau nu ?

Link to comment

Am cumparat pana la urma injectoare noi maine am sa le montez. Nu am gasit modelul cu 2 orificii in loc de 4 cum mi-a recomandat tolin.

Injectoarele le-am cumparat de la iasi 131 Lei/buc.

Am sa revin maine cu pareri si poze la injectoarele vechi.

post-8861-1246025994_thumb.jpg

post-8861-1246026026_thumb.jpg

post-8861-1246026062_thumb.jpg

Edited by Doru_Neo
Link to comment

Am schimbat injectoarele azi, prima impresie :

- motorul merge mai rotund nu are trepidatii in mers, nu mai se aude un tacanit ca inainte la relanti

- la 30 km/h tinut constant din acceleratie nu mai da in nas

- la decelerarea de la 40Km/h luat piciorul de pe acceleratie motorul nu mai da in nas se reduce viteza lin

- la placarea de pe loc e mai nervos nu se mai aude infundat ca inainte.

Vizual injectoarele aveam depuneti serioase pe duzele alea, iar ca numar de orificii tot 4 au.

post-8861-1246106643_thumb.jpg

post-8861-1246106678_thumb.jpg

Edited by Doru_Neo
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...