sergiuhusca Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Din 23 iunie, modelele Logan berlina si Sandero vor fi disponibile si cu motorul pe benzina de 1,2 litri, 75 CP, la preturi pornind de la 6.550 euro pentru Logan si 7.500 pentru Sandero, a anuntat producatorul. Masinile sunt disponibile in trei versiuni de echipare, iar consumul mixt de combustibil este 5,9 litri/100 km, sustine Dacia. Modelul Logan berlina este disponibil in versiunile Ambiance, Preference si Laureate la preturi incepand de la 6.550, 7.250 euro si 8.150 euro. Sandero este disponibil tot in aceleasi versiuni ca la modelul Logan, la preturi pornind de la 7.500 euro, 8.200 euro, respectiv 9.100 euro. Intervalele de revizie pentru cele doua modele echipate cu motorul 1.2 16 V 75 CP sunt de 40.000 km la doi ani. Dacia spune ca cele doua modele au consum mixt de 5,9 litri/100 km (4,9 litri in extra-urban si 7,6 litri in oras). Ambele ajung de la 0, la 100 km/h in 13,6 secunde, iar viteza maxima este de 161 km/h. Versiunea cu motor de 1,2 litri a fost lansata in Franta in februarie. SURSA: HOT NEWS NO COMMENT! Cum o face fata motorul asta la monstrul ala de caroserie al Loganului...?? Link to comment
Salex Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Clio e mai greu decit Logan. Am mers cu Clio hatch cu motor de 1.2L, 3 oameni (plinuti) in masina si pot sa iti spun ca e destul de agil. Dezavantajul e ca trebuie tinut intr-o gama de turatii destul de inalte insa motorul se descurca binisor. Link to comment
laurentziu83 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Oricum e mai bun motorul asta decat cel de 1.4, care la turatii inalte isi cam pierde din vlaga. Link to comment
Salex Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Mai nou (conceptual), mai economic, putere similara cu motorul 1.4MPI, mai slabut la cuplu (insa posesorul de Logan oricum nu este interesat de asa ceva, multi o "loganesc" implicit in maxim 2500 RPM) ... sint sigur ca o sa aiba mare succes . Link to comment
sergiuhusca Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 Efectele introducerii acestui motor: Eu tind sa cred, ca loganistii care vor dori sa plece cu "scart" de pe loc, vor fi pe cale de disparitie... Deasemenea si loganistii cu flash-uri vor deveni exemplare rare... Deabia se taraie loganul cu ala de 1,4...care are un cuplu la o turatie mai joasa, ceea ce ma face sa cred ca il ajuta mai mult pe loganist... Link to comment
george03 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 (edited) Eu cred ca o sa se vanda in draci din doua motive: - capacitate mai mica -> taxe mai mici (impozit si RCA); - 40k km/2 ani intre revizii. Desi suna al dracu' de avantajos ... in 40k km poti barbieri lejer un rand de placute de frana ... si multe altele ... Dpdv al puterii ... este identic cu cel de 1.4 mpi ... dar am impresia ca va fi putin mai ... faşneţ (16V). Edited June 23, 2009 by george03 Link to comment
madkat Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 (edited) 1,2-ul 16V nu e un motor rau deloc, din contra, si ceva mai avansat decat actualul E7J de 75cp... DAR: Ca putere e aproximativ la fel cu 1.4 8V dar cu niste dezavantaje - puterea si cuplul livrate mai sus in ture, posibil consum ceva mai mare pe o caroserie asa grea, daca incerci sa mergi ceva mai sportiv, mai multi gremlini decat 1.4-ul si ceva mai sensibil la calitatea benzinei In rest daca nu vrei performante (ceea ce oricum nu voiai cand iti luai 1.4-ul) este un motor decent, si la mers calm (a se citi loganeala) economic O sa fie distractiv de alergat d-astia pe autostrada, chiar cu Cielo, chiar mai distractiv decat cele de 1.4 ) Edited June 23, 2009 by madkat Link to comment
sergiuhusca Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 Oricum cele 16 valve se simt sus in ture. Mie greu sa cred ca logansitii le vor simti prezenta vreodata. Link to comment
gorea Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 ce vreti la banu asta?masina nervoasa la pret de tico? Link to comment
Mircea Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Eu alerg un motor similar, ce-i drept mai evoluat, din cand in cand, respectiv un 1.2 (1156 cmc) 16 v si 82 CP, pe un sedan destul de greu si este un motor bun, trebuie tinut in ture insa. Schimb cu el doar in 4000 si peste, n-ai ce cauta in tr. V sa accelerezi, chiar daca ai 120 kmh, o va face foarte lent, dar e o placere sa schimbi in 5500-6000 ture si doar sa tragi de el. Link to comment
Salex Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 ... dar e o placere sa schimbi in 5500-6000 ture si doar sa tragi de el ... Ei ... si tu care ziceai nu de mult ca ai inceput sa preferi linistea dizalului in detrimentul urcarii in ture a benzinarului ... Link to comment
Myg Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Din 23 iunie, modelele Logan berlina si Sandero vor fi disponibile si cu motorul pe benzina de 1,2 litri, 75 CP, ...Cum o face fata motorul asta la monstrul ala de caroserie al Loganului...?... Sa inteleg ca aceste motorizari vor inlocui 1,4 MPI ? Cred ca o vreme vor mai vinde si cu 1,4, dar treptat acesta o sa fie inlocuit de 1,2 16V. Link to comment
rich1974 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 la ce turatii merg astia cu loganurile trebuiau sa puna cel putin V6 de 3500 cmc. si cu impozitul se rezolva ca amenintau cu inchiderea uzinei asa cum au facut si cu TPI Link to comment
balanel Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Merge bine motorasul. L-am condus pe noul Symbol. Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2. Adica e mai silentios si trage mai bine. Link to comment
MAVERICK_SS Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Am sa ma duc in weekend la Portile Deschise sa testez motorizarea, sunt curios daca voi simti vreo diferenta fata de 1.4 MPI. Singura chestie ce e destul de aiurea dupa parerea mea, este intervalul de revizii. Cei de la Dacia chiar nu se gandesc cum arata uleiul si filtrul de aer dupa 40k km?? Daca lasau intervalul de revizii la 20k km ca si la celelalte benzinare era mai OK. Link to comment
tolin Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 ... Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2. De unde stii, ai condus Aveo cu motor similar, cel de 82CP ? Link to comment
tudor2402popescu Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 (edited) Mai nou, cum am specificat, motorul 1,2 16V 84 CP a fost introdus si pe sedan. Motorul este de Opel. Eu am condus noul Aveo HB cu acest motor si pot zice ca e sprinten. Nu am condus insa sedanul cu acest motor , dar nu m-a dezamagit nici 1,2 8V. Referitor la Logan 1,2 , la cat e de lenesa varianta 1,4 nu vreau sa stiu cum va fi 1,2. Probabil ca s-au gandit sa-l bage si pe asta dupa ce au vazut cum cresc preturile la RCA. Probabil ca 1,2 16V va lua locul lui 1,4 MPi , va aparea probabil si 1,4 16V 98CP care va inlocui 1,6MPi, si va ramane 1,6 16V. Poate ca pe Sandero va avea preformante dinamice mai bune, dar Sandero e la fel de grea ca Logan , insa ceva mai aerodinamica. LE: Si totusi am unele indoieli asupra disparitiei lui E7J din oferta , dat fiind faptul ca e un motor ieftin si simplu , probabil ca va mai fi prezent pe Logan "de criza" si eventual pe versiunea ambiance. Edited June 23, 2009 by tudor2402popescu Link to comment
fry Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 N-are cum sa fie rau un motor de 1.2 16v 75 CP, dar sub nici o forma deosebit nu va fi, ca n-are cum. E potrivit mai ales pentru Sandero, parerea mea. Gogoasa asta cu revizii la 40.000KM este o servita pentru credulii si lefterii din Romania. OK, nu schimbati uleiuri si filtre 40.000KM... sanatate va doresc ca multi KM nu o sa faceti cu masina aia. Eu cand aud de Logan si vad preturile la care se comercializeaza imi vine sa rad. Sper sa fie din ce in ce mai bun dar ma indoiesc sincer ca in urmatorii 20 ani va iesi ceva de calitate superioara din uzina de la pitesti. Nu ca Aveo ar fi vreo masina ultra-deosebita, dar pana acum "i-a dat mucu" loganistului in multe aspecte. Le doresc sanatate si bucurie loganistilor cu motoare de 1.2 chiar sper sa fie reusite. Link to comment
GeorgeParaschiv Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Nu vor pune si cutie cu 6 trepte ca sa-i mai scada consumul ? Link to comment
balanel Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 De unde stii, ai condus Aveo cu motor similar, cel de 82CP ? Nu, ma redeream la o comparatie cu motorul de 72 de cai, pe care l-am avut eu. Consider ca asta e o comparatie corecta, intre motoare de aceeasi generatie. Cand va aparea si un nou motor de 1.2 de la Reno, atunci il putem compara cu acesta nou de la Chevrolet. Link to comment
zack Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Atat noul motor de 1,2 84 cp de la chevy cat si cel de 1.2 75 cp care va servi sandero si logan sunt motoare 16v diferenta facand-o "doar" calutii. Nu poti compara un motor 1,2 8v cu unul 1,2 16v. Link to comment
tolin Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 (edited) "Pentru mine, toate femeile sunt la fel" este refrenul unui imn celebru, cantat des pe aici. Edited June 23, 2009 by tolin Link to comment
tudor2402popescu Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) Balanel : Tu compari mere cu ardei. Motorul 1,2 8V de pe aveo , este ca si arhitectura identic cu cel de matiz ( doar ca mai are un cilindru in plus) , e derivat din motorul de matiz, care motor parca a fost si pe suzuki ( nu mai stiu). Comparatia care merita facuta este 1,2 16V 84 CP de aveo cu 1,2 16V 75 CP ( care e si pe Modus) de Logan. Asa, hai sa ne apucam sa comparam 1,4 MPi Logan cu Aveo 1,4 16 V ( cea de 94 sau 100 CP), e clar cine castiga. 1,4MPi de pe logan nu se poate compara nici cu 1,4 8V 85 CP de pe kalos. Cum a zis Zack, nu poti compara un 8V cu un 16V. ( desi cand a aparut Kalos , eu tot vroiam kalos cu 1,4 8V 85 CP ). Cunosc foarte bine motorul E7J, e si pe SuperNova/Solenza pus, doar ca D.p.d.v performante , S.N/Solenza sunt peste logan 1,4 MPi si chiar si peste 1,6MPi , in principal din cauza caroseriei mai usoare si mai aerodinamice si a etajarii cutiei. Este un motor simplu , fiabil, la vremea lui a fost de ultima ora,insa tehnologia lui dateaza de prin 1991 , dupa faceliftul lui Renault 19. Acelasi motor s-a montat pe: R19, R. Clio 1 si 2 si symbol, R. Megane 1, Kangoo , iar in romania a devenit "calul de povara" pe multe masini de productie " a la Mioveni" ( SuperNova, Solenza, Logan , Sandero). Totusi aparitia noilor motoare pe logan nu cred ca va face altceva decat sa ii mareasca pretul. A, si inca ceva: sunt oameni pentru care Dacia 1300 (si derivatele ulterioare) era o masina suficienta , masina la care ii durea undeva de performantele dinamice. Doar ca deja dacia 1300 si derivatele sunt de multe ori pericole publice (starea tehnica lasa de dorit , piesele execrabile luate de la magazinul de piese de la colt), caroseria tufis de rugina ,poluare, etc. Unul d-asta care abia are si el stransi acolo 5000 euro, da rabla la casat si isi ia logan de criza, dar macar are masina noua. In plus, de fiecare data cand ma duceam in showroom dacia ( initial vroiam logan) multi intrebau cand va aparea si motor de 1,2 pe logan. Iata ca li s-a indeplinit dorinta. Edited June 24, 2009 by tudor2402popescu Link to comment
EM!L Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) Merge bine motorasul.Incomparabil mai bine decat Aveo de 1.2. Deci 1.2 16v vs. 1.2 8v, nu? Ca putere e aproximativ la fel cu 1.4 8V dar cu niste dezavantaje - puterea si cuplul livrate mai sus in ture, posibil consum ceva mai mare pe o caroserie asa grea... ...şi aşa de puţin aerodinamică. Probabil, dacă va fi condus "loganistic" va consuma tot cât cel de 1.4, adică în condiţiile actuale de trafic (din B. să zicem) mai mult decât 1.6 8v ) Edited June 24, 2009 by EM!L Link to comment
hitman Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) Astept sa citesc primul subiect pe daciaclub: Logan 1.2 Racing style! Edited June 24, 2009 by hitman Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now