sergiuhusca Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 La Aveo, modelul mai vechi,(2006) nu ar putea fi adaptat un asemenea dispozitiv?Sa-ti indice cati km mai poti parcurge cu benzina pe care o ai in rezervor? Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Cu senzorul existent, cata incredere poti avea in afisaj ? Link to comment
wwillym Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Un moderator nu ar putea sa gruprze postarile care au acelasi subiect? Se discuta in paralel in doua topicuri despre acelasi lucru... Problema cu senzorul de temperatura este ca trebuie indentificata pozitia lui de amplasare pe caroserie, aflate caracteristicile electrice ( mai mult ca sigur este vorba de un termistor), si gasit unul echivalent (altfel valoarea afisata va fi complet eronata) si identificati pinii din mufele de la tabloul de bord unde se conecteaza. E multa munca de cercetare... Link to comment
codeman Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 Cu senzorul existent, cata incredere poti avea in afisaj ? Lumineaza-ne si pe noi de ce nu ai incredere in ce spune indicatorul ala de pe afisaj. Crezi ca exista vreo diferenta intre ce imi afiseaza mie si ce afiseaza la un Aveo care are montata optiunea din fabrica? Link to comment
sergiuhusca Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Depinde... La Aveo, modelul nou, nu tot cu ajutorul senzorului existent se face "predictia"? De fapt la toate masinile... 80% Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 ... Se discuta in paralel in doua topicuri despre acelasi lucru... Daca s-ar discuta un subiect in doua locuri, s-a mai vazut, dar se discuta 3 subiecte. La Aveo, modelul nou, nu tot cu ajutorul senzorului existent se face "predictia"?De fapt la toate masinile...80% Ce fel de predictie este aceea cand nu stii cata benzina mai ai in rezervor ? Senzor ca la Kalos/Aveo mai gasesti la Matiz, asa ca predictia ta de 80% este total gresita, cu aceeasi probabilitate cu cea de autonomie. Link to comment
tudor2402popescu Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Intreaba la dealerul local , s-ar putea sa nu aiba pe stoc si sa aiba pret mare, iar daca dai comanda sa vina in ceva timp . Exista insa KING CAMPIONE http://www.kingauto.ro/. Poti da telefon si intreba...au de regula multe piese pe stoc. Iar daca au il pot trimite cu FAN Curier sau ceva de genul. Link to comment
codeman Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 (edited) Pana la urma am reusit sa pun filmuletul cu afisajul in postul 11. tolin nu mi-ai raspuns la intrebare Edited June 27, 2009 by codeman Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Lumineaza-ne si pe noi de ce nu ai incredere in ce spune indicatorul ala de pe afisaj... Pai, ce iti afiseaza "ceasul", iti afiseaza si digitalul, doar ca el face o regula de 3 simpla in functie de contorul de kilometraj. La Aveo, incepand din 2007 merge corect, tot timpul, indicatorul de nivel benzina ? Link to comment
wwillym Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Dl tolin, nu stiu ce intelegeti pri "corect". De doi ani de cand am masina nu am observat anomalii semnificative in functiunarea indicatorului. Intr-adevar parca prima jumatate de rezervor "tine"mai mult decat a doua jumatate, dar s-ar putea ca, calculatorul sa stie treaba asta. In rest eu pot aprecia cu precizie de aprox 1-2l cata benzina incape in rezervor. De ex: daca acul arata un sfert imi intra 30l. daca acul este mai jos de un sfert cu o grosime de ac, imi intra 33l. De obicei alimentez cand ajung la aceasta indicatie. Link to comment
codeman Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 Pai, ce iti afiseaza "ceasul", iti afiseaza si digitalul, doar ca el face o regula de 3 simpla in functie de contorul de kilometraj. La Aveo, incepand din 2007 merge corect, tot timpul, indicatorul de nivel benzina ? Ma rog aici cred ca depinde de fiecare daca are sau nu incredere in afisajul digital. Eu acum oricum merg pe mana lui pentru ca nu pot fi sigur cat de bine am fixat inapoi acul de la benzina Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 ... Intr-adevar parca prima jumatate de rezervor "tine"mai mult decat a doua jumatate, dar s-ar putea ca, calculatorul sa stie treaba asta. Corect, la un instrument de masura, inseamna multe, discutie prea lunga si inutila in cazul de fata pentru ca nu avem asa ceva. In privinta calculatoarele ramana valabila zicala: "garbage input, garbage output". Firul de intrare in instrumentul analogic vine, intr-adevar, din ECM, care, probabil, face o mediere, filtrare, ceva, dar sursa informatiei ramane acelasi "potentiometru" de rahat ancorat la un plutitor. Deci, in masura in care te bazezi pe indicator, in aceeasi masura te bazezi si pe autonomia afisata, iar "computerul de bord" te scuteste de un calcul simplu: daca la L benzina consumata am parcurs N kilometri, atunci cu ce a mai ramas voi face X kilometri. Oricum, astfel de calcule sunt valabile pe un regim de mers constant (drum lung) si in caz ca este la limita, orice sofer aplica un mers economic pentru a ajunge pana la o pompa. Am si eu o intrebare la cine a desfacut asa ceva: exista o conexiune CAN de la micro-controlerul din bord la ECM ? Pentru calculul de autonomie nu-i necesara, dar in cazul afisarii unui consum este. Link to comment
wwillym Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Ceva comunicare intre ECM si microcontroler trebuie se existe. Spun asta dearece microcontrolerul recalculeaza autononia in functie de stilul de condus. Am observat ca daca "ii dau in gura" (regim de oras) autonomia incepe sa scada, si daca revin la un condus mai "batranesc" autonomia creste. Si asta se intimpla chiar dupa cateva sute de metri de traseu. Senzorul din rezervor nu cred ca poate detecta modificarea consumului in timp asa de scurt. Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Multi s-au plans ca indicatorul arata mai mult a doua zi (1mm mai sus), fapt valabil si la masina mea. In plus, nelimiaritatea este pronuntata in a doua parte a indicatorului. Acesta informatia, cea de la indicator, vine de la ECM, deci, aceeasi care ajunge si la micro-controler. Masina nu are nici debit-metru pe alimentare, nici MAF pe aer pentru un calcul al consumului. Link to comment
wwillym Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Ma gandesc ca monitorizeaza timpii de injectie in unitatea de timp si compara cu distanta parcursa. Deci determina un consum pe unitatea de distanta (un fel de "consum instant") si raporteaza la cantitatea de benzina "aproximativa" din rezervor. Sunt si eu de acord ca estimarea autonomiei este destul de aproximativa, dar ma gandesc ca devine tot mai precisa odata cu scaderea nivelului de benzina din rezervor. In regim de oras consumul este undeva in jurul valorii de 100ml/km Nu stiu ce precizie are acel senzor de nivel, da ma indoiesc ca in timp real ar putea oferii imformatii corecte despre consum/km. Microcontrolerul insa recalculeaza autonomia chiar si pe distante mai scurte. Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Pana nu vad, cu ochii mei, conexiunea CAN la ECM, eu sunt sceptic la orice alt scenariu. In plus, din doua poze puse prin amabilitatea colegului, am vazut schimbata autonomia, in sus, in sensul ca a umplut rezervorul fara sa dea o alta comanda, deci, "cineva" a sesizat cresterea nivelului din rezervor pe durata cat motorul a fost oprit. Sunt curios cum se comporta jucaria daca adaugi/scoti benzina in/din rezervor cu motorul pornit pentru ca, indiferent de schema de calcul, "calculatorul" ar trebui sa fie instiintat de pornirea unei excursii si la acel moment sa achizitioneze nivelul/cantitatea de benzina din rezervor de la care incepe "socoteala". Oricum, merita urmarita relatia dintre analogic si digital. In cazul acesta, eu nu m-as baza pe digital, ca in cazul instrumentelor de masura, sistemele nu echivalente: analogicul provine din digital, iar digitalul provine din analogic, cine-i de specialitatea intelege perfect acest melanj. Link to comment
codeman Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 Eu cred ca ne pierdem prea mult in detaliile acestea atata timp cat la toate Aveo fie ca sunt Elite fie ca sunt Platinium indica la fel. Eu zic sa ne concentram pe partea de afisaj temperatura. Daca vom reusi si partea aceasta, cu o investitie minima putem sa scutim de la plata o optiune (care din pacate vine la pachet cu altele mult mai scumpe). Eu am probat si tolin are dreptate pe aceasta functie cu afisajul kilometrilor pana la Peco nu te poti baza decat la un drum exterior, atunci cand masina are un mers cat de cat constant. In oras creste si scade dupa cum accelerezi. Daca pe Aveo nu s-a montat consumul instant poate ca din cauza asta. Oricum sub 50 de km nu mai afiseaza nimic si trebuie sa te duci sa alimentezi Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 @codeman > o rugaminte: poti identifica vreo conexiune CAN catre ECM sau sa postezi codurile chipurilor de pe PCB (cand mai desfaci bordul) ? Link to comment
codeman Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 @codeman > o rugaminte: poti identifica vreo conexiune CAN catre ECM sau sa postezi codurile chipurilor de pe PCB (cand mai desfaci bordul) ? Am zis si ma repet elctronica ptr. mine este o alta minune a lumii. daca ma pui sa descopar conexiuni de nu stiu ce fel... In cel mai fericit caz pot sa demontez ceasurile din nou si sa iti pun la dispozitie poze cu placa Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Ah, nu, daca mai desfaci bordul sa montezi micro-contactul, atunci poti copia inscrisurile de pe chipuri (cele din coltul dreapta-sus sunt importante), altfel, n-are rost. Din poze, asa cum te-ai scuzat, nu se poate preleva ceva. Si daca ai PCB-ul in mana, iti trebuie lupa mare pentru a incerca o citire a schemei. Oricum, iti multumesc ca mi-ai confirmat presupunerile, asta imi intareste convingerea, dupa ce am vazut si PCB-ul, ca CB-ul acesta are o legatura "slaba" cu ECM-ul. Link to comment
wwillym Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 (edited) Nu stiu ce fel de comunicare este intre ECM si microcontroler. Si nici nu stiu cum sa o identific. In zilele ce urmeaza o sa desfac si eu inca odata bordul, pt a monta contactul. O sa fac si eu ceva poze macro. Am fost la masina si am studiat bordul in pozitiei pt contact. Am abandonat butonul fals de la climatizare, e foarte greu accesibil. In schimb am desfacut masca falsa unde ar trebuii sa fie comenzile pt oglinzile electrice. Locul pare a fi utilizabil. Cu ocazia asta am descoperit ca exista cablajul pt oglinzile electrice, mufa cu cablajele fiind fixata in placuta care obtureaza decupajul din locul respectiv. @tolin> Autonomia afisata poate sa creasca in sus daca abordezi un stil de condus mai economic, sau parcuri cativa km in regim extraurban (daca anterior regimul a fost urban), nu este nevoie sa pui menzina in rezervor. Normal ca daca as alimenta sa zicem cu 10L autonomia recalculata ar fi mai mare. Edited June 27, 2009 by wwillym Link to comment
Adrian_C Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 @codeman Salut, Am citit de n+1 ori topicul si vreau sa intreb si eu, crezi ca si la Aveo Sedan 2008, versiunea DirectBase, deci a doua versiune de echipare, crezi ca imi afiseaza si mie chestiile alea, dar sunt ascunse de rahatul ala de folie/plastic din fabrica? Intreb pentru ca desigur, vazand ce frumos arata cu afisajul mai mare, m-ar "roade" si pe mine sa ma pun maine sa tai acea bucata. Nu ma "doare" ca nu-mi afiseaza temperatura, nici macar nu ma intereseaza ce afiseaza chestia cu benzina si km pana la benzinarie daca e corecta, eu as face modificarea doar ca sa arate mai mare si mai frumos afisajul. Merci! Link to comment
Adrian_C Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Salut din nou, La incurajarile primite pe PM de la Codeman, m-am incumetat sa fac si eu operatiunea. Totul a decurs bine, pana desigur la momentul montarii la loc a acelor (turometru, acceleratie, apa si benzina). Cu greu am reusit sa pozitionez turometrul si acceleratia si acuma afiseaza perfect. Din pacate, fraier fiind nu am avut ideea de a poza ceasurile in pozitia de repaos, si cel de apa si cel de benzina, iar acuma cele doua afiseaza "in copaci". Imi caut acuma o poza ceva, cu acele de benzina si apa in pozitia de repaos. Revin cu poze si amanunte dupa ce reusesc sa le fixe si cele doua ace mici. Numai bine! Link to comment
sergiuhusca Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Pai...daca ne gandim logic, in pozitia de repaos acele de la apa si benzina, stau jos la baza. Nu? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now