Dek Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Ieri mi-a aparut aceasta problema in sensul ca am incercat sa opresc motorul de la cheia de contact si culmea nu a vrut.Dupa mai multe incercari de manevra ale cheii s-a oprit.Am lasat masina in parcare,am rezolvat treaba si cam dupa 30 min am pornit-o din nou.A plecat la prima cheie si s-a oprit la fel.Am zis ca e din contact si dupa 30 km cand am ajuns acasa problema s-a repetat.Am desfacut contactul electric,curarat cu alcool,am dat dupa asta cu spray contact,montat la loc si fenomenul se repeta.Am pornit motorul,l-am oprit si dupa asta am tras si conectorul electric de la contact si nimic!Am zis ca e de la vreun releu care ramane cu contactul lipit.In compartimentul motor sunt 3 relee de dimensiuni mai mari.Le-am desfacut,curatat si inlocuit cu altele noi.Defectul persista.Nu am nici un martor aprins,decat cel de centura si daca opresc si trag si cheia din contact imi scade in intensitate si tensiunea dupa accesorii dispare.Daca il las asa cam dupa 20-30 secunde se opreste si motorul dar foarte prost(lent)Ce am remarcat:daca dupa ce am oprit din cheie trag releul central(main)se opreste imediat.Am pus unul nou si fara capac si se declanseaza cam la 10 secunde dupa ce incerc sa opresc motorul din cheie.Masina este Euro 4 din 2007,cumparata second dar 6000 km i-am facut fara probleme.Are cineva vreo idee? Link to comment
RaZoR-07 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Mai auzisem ceva de genul... la Dacia... din nu mai stiu ce cauze se comporta ca un motor diesel si face autoaprindere. Probabil colegii mult mai priceputi, cum ar fi de exemplu Tolin, ar putea da o explicatie stiintifica fenomenului si, eventual, o solutie competenta. Pe de alta parte, ai masina in garantie, du-te peste ei! Link to comment
tolin Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 ... Probabil colegii mult mai priceputi, cum ar fi de exemplu Tolin, ar putea da o explicatie stiintifica fenomenului ... Tu ai impresia ca ghiceste cineva cum i-a fost montata alarma, radioul sau cum ii merge contactul ? Nu vezi ca omul zice ca a curatat releele fara sa spuna daca ele erau actionate electric sau daca aveau tensiune pe bobine ? Link to comment
RaZoR-07 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 (edited) Mda... ma inclin, dar nu prea mult, ca e periculos... > Pe de alta parte solutia corecta e fara doar si poate prezentarea la service, masina fiind in garantie. Sau ma insel eu si nu mai e? Nu mai stiu care erau conditiile de garantie la Maty... Edited June 27, 2009 by RaZoR-07 Link to comment
alex03 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Asta mi-a aduce aminte de ce mi s-a intamplat la batrana dacie,datorita electromotorului,din cate stiu. Link to comment
Dek Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Revin cu ceva amanunte dar cred ca nu prea are relevanta...am fost in service(nu dau nume),au testat-o cam 2 ore,nu este din computer,nu din relee,sau din conectica sau contactul cu chei.Nu am facut precizarea daca pe bobina(bobine)mai este tensiune dupa ce opresc din contact si scot si cheia ptr ca am considerat ca nu este cazul.Din cauza izolatiei care o are conectorul bobinei de inductie nu poti sa faci masuratori si am concluzionat ca daca motorul funcioneaza si se tureaza la accelerare are tensiune bobina de inductie cat si releul Main.(tensiunea pe el mai este prezenta 20-30 secunde ...asta am precizat mai anterior).Nu am treaba cu casetofonul si alarma ptr ca le-am banuit si eu si le-am demontat.Masina nu cred ca mai este in garantie,eu am cumparat-o de la o firma de leasing acum 4 luni. Link to comment
Nu_stiu_totul Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Dupa descrierea fenomenului si dupa parerea mea este o problema de electronica, eu banuiesc un rezistor ars. Pe rezistorul respectiv ar trebui sa se descarce un condensator la intreruperea contactului. Condensatorul respectiv da comanda de tensiune la ECM cand e contactul pus. Din pacate nu am o schema sa ved concret ce ar putea fi.. Link to comment
augustinionut Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Cre ca , condensatorul e pe placa ecm-ului, altfel as sti de el Link to comment
Dek Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 Da ..are logica ce spui.Demontez ECM si revin cu un raspuns! Link to comment
Dek Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Am demontat ECM si nu are un condensator electrolitic cuplat cu vreo rezistenta.Nu cred ca de acolo e problema.Am observat o chestie:daca trag frana de mana se opreste OK...daca e lasata jos si incerc sa opresc motorul nu vrea.In momentul cand o ridic motorul se opreste.Incerc sa gasesc schema modelului MF 484(2007).Eu am varianta Euro3 si sunt ceva diferente.Vreau sa vad daca linia de alimentare bec ptr frana de mana si nivel lichid de frana are vreo legatura cu ECM si cum.Revin cu amanunte. Link to comment
Dek Posted July 9, 2009 Author Share Posted July 9, 2009 Doi 'baieti' buni m-au ajutat sa-i dau de cap:nea Lucica si Scanteie(Sorin)de la Automar Ploiesti!Beleaua era de la alternator.Daca desfac firul de + si conectorul de la altermator masina se opreste perfect.Urmeaza maine sa desfac alternatorul si sa vad ce este defect ri releul ori vreo dioda defecta sau ambele.Dubios este ca el incarca f.bine dar la oprire livreaza o tensiune de 4-5 volti pe releul Main suficient cat sa ma streseze.Oricum cred ca a fost un defect foarte ciudat si dificil de depistat din cauza complexitatii:ECM,senzori,conectica.Sper ca altcineva sa nu mai aiba acest defect si daca-l are sa-l repare repede. Link to comment
sergiu2010 Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Salut! Am si eu aceeasi problema de ceva vreme si as fi recunoscator daca mi-ai spune care a fost problema cu alternatorul (sau care a fost problema)ti-as fi recunoscator. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now