Jump to content

Ce Becuri Din Bord Trebuie Sa Se Stinga Pt A Putea Porni?


Recommended Posts

Salut...am o mica intrebare...la punerea contactului se aprind in bord mai multi martori luminosi..de la abs,baterie,ulei,airbag,etc...la stingerea caruia dintre acestia pot roti cheia pt a porni fara a cauza vreo problema?Mentionez k odata cu stingerea martorului de la abs inceteaza si acel mic zgomot de la amorsarea pompei de benzina...si in acel moment o pornesc.E bn asa?

Link to comment

Citeste cu atentie manualul de utilizare Aveo. In general pornirea se face dupa ce auzi acel "clantz", dar se poate face si fara pauza.

Link to comment

Am rasfoit manualul dar nu mentioneaza nimic despre becurile din bord la pornirea motorului.Exact asa procedez...il pornesc dupa ce se aude sunetul acela produs de pompa de benz din rezervor.Ms pt ajutor :uff:

Link to comment

Se aude un zgomot dinspre rezervor, cand se opreste acest zgomot poti porni linistit. Sau cum se opresc primele luminite.

Porneste si direct, fara asteptare, insa la mine daca o pornesc de cateva ori asa imi sare relantiul peste 2000rpm. Mi s-a intamplat de multe ori.

Oricum, citeste manualul.

Link to comment

Am insistat pe citirea manualului de utilizare, pentru ca sunt cateva lucruri interesante de retinut. In primul rand referirea expresa la pornirea motorului si plecarea de pe loc pe timpul rece.

Link to comment
... Eu pornesc motorul doar dupa ce se stinge martorul airbag ...

Si cui nu i se mai stinge becul de la airbag, ce face, nu mai porneste ? Hai, daca spuneai ca nu pornesti fara sa faci o cruce, mai intelegeam.

Link to comment

Cui nu i se stinge becul (doar daca n-are airbag) ar fi bine sa sune la service (daca masina are sisteme de securitate- atatea cate sunt ele, multe sau putine) ar fi bine sa nu se porneasca la drum cu ea.

Eu nu va contrazic cu nimic, am spus doar cum procedez. 7 secunde din timpul meu nu e mult (cam atat dureaza pana se stinge martorul de la pungi- la mine am 4). Daca nu se stinge cumva (nu s-a intamplat pana acum), pun rapid mana pe telefon si sun la service. Dupa ce iese din garantie, mai vedem :D , se face treaba pe bani :D .

Link to comment

Problema nu este sa ma contrazici pe mine, nu sunt eu subiectul acestui topic, intrebarea din titlu nu sufera vreun echivoc: ce becuri TREBUIE sa se stinga pentru a porni motorul ? Oricum, in lipsa de alte subiecte si prin plecarea AB-ului, acest topic poate ajunge la un numar record de replici.

Edited by tolin
Link to comment

I won't be a part of this :D . Topicul deocamdata nu ma intereseaza. Am avut o parere, mi-am dat-o si atat. Nu-s in masura sa vorbesc de bulectrice sau alte chestii.

Tot respectul!

Link to comment
Ce legatura are sula cu prefectura ?

 

A intrebat cum e mai bine sa o porneasca. Daca eu o pornesc fara asa astept, fac acest lucru la mai multe porniri succesive, imi sare relantiul peste 2000rpm.

 

Daca nu iti pui centura imediat, vei auzi niste beepuri, cand se opresc beepurile poti porni.

Link to comment

N-are legatura cu "pornitul aiurea", ai o problema de IAC sau de Idle Learn, adica o problema pe partea de AER. Benzina si presiune pe circuit este suficienta pret de 2 sec. cat pompa ar lucra degeaba. Oricum, dupa ce ai pus contactul, pompa lucreaza fie ca pornesti motorul, fie ca nu, iar la pornire nu-i nevoie de presiune ca la turatia maxima. Asa ca, cheie direct fara a apasa vreo pedala, asta-i reteta, restul sunt povesti la un pahar de ceva.

Link to comment

De pornit, porneste oricum: introduci cheia si o invarti. Cred ca a inteles iulian cum se face.

Masina mea (care se pare ce e "speciala") imi face figuri daca o pornesc fara sa astept. Probail pe la iac e ceva aiurea. Oricum isi revine dupa cateva secunde, dar e destul de jenant sa o pornesc si sa urle ca un tractor :(

Daca o pornesc dupa ce astept cateva secunde de la punerea contactului, nu mai am probleme cu relantiul.

Edited by ciolanus
Link to comment

Cand opresti motorul, IAC ramane, probabil, pe pozitia din acel moment. Cand se pune cheia pe ON, in functie de diferenta de temperatura a motorului si temperatura de regim, ECM-ul da comanda de repozitionare. Daca IAC-ul se incurca (mecanic), e posibila situatia ta. O curatare, o verificare si un IDLE LEARN i-ar prinde bine.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...