Dj_Dark Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) Gasesti schema in manualul de service. Cele 4 relee sunt: pompa benzina (bleu) dimmer ceasuri (albastru) dezaburire (maro) lampa spoiler spate ( probabil negru,lipseste la toate masinile pe care le-am vazut pana acum, inclusiv a mea) Asta ultimul e un releu normal, foarte posibil sa raspunda cu o mufa care exista in filonul dintre boxele spate (cel putin la mine) si sa fie pentru al treilea stop de frana. Nu am fost curios niciodata sa masor acolo sa vad ce si cum. Edited October 17, 2013 by Dj_Dark Link to comment
gabi.iacob Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 mersi, tati. M-ai luminat. Problema era in alta parte. Stiam ca releul asta nu a fost de la inceput ca masina asta nu a avut lampa stop suplimentara dar stiam instalatia de la celalalt espero 1,8 care l-am avut. L-am montat si mi-am pus lampa insa cand am avut alta problema am montat tabloul de relee invers si acum imi iesea ca ar fi de la dezaburire. Dubios era ca asta merge si nu intelegeam cum. Acum imi dau seama ca releul respectiv l-am ratacit si am observat ca intr-adevar stopul respectiv nu mai merge. Logic, nu ? Multam fain. Link to comment
Andrei_F Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) erm... am schimbat blocul de lumini cu unul facut tot in coreea (scria si in coreana pe el). si se pare ca s-a rezolvat problema. cred ca acel contact imperfect imi atingea ceva , pe undeva din cand in cand. revenind la faza cu abs; am fost indus in eroare ca il am , pentru ca am pozitia de avertizare in bord (becul) (nu l-am vazut aprins pana acum) si , cand am demontat protectia volanului (atat cea inferioara, cat si cea superioara) pe ambele parti scria `ABS` si sigla celor de la Daewoo. atasez o poza in care se poate observa. (am uitat sa fac poza si la partea inferioara, dar si acolo aparea scris) si ca sa faceti o diferenta intre calitatea `de demult` si cea a pieselor de schimb. blocul de lumini vechi avea 3 picioruse acoperite / sau din cupru, si blocul nou, are toate piciorusele din `tabla` aceea mentionez ca am verificat incarcarea masinii si daca am consumatori ascunsi si alternatorul. totul e in barem `ideal`. pierdere de numai 0.07. deci perfect. bateria `veche` de 4 luni era de vina. am pus-o pe redresor si doi elemeti nu fierbeau. dar acum e faza misto. m-am dus la garantie cu bateria, si am dat de ultimele scursuri umane ramane in existenta. am ajuns acolo, i-am zis problema, in timp ce tipul facea un rebus. nici nu s-a uitat 2 secunde la mine. s-a ridicat in scarba, a luat un densiometru (cred ca se numeste) s-a dus la baterie, si mi-a zis ca e valoarea de 1.22. cica trebuia sa arate peste 1.25 ca sa fie incarcata. i-am spus ca bineinteles ca e asa, de asta am si venit la el, nu tine curent bateria. raspunsul lui a fost : hai ca am treaba si m-ai retinut( nu mi-a venit sa cred); scoate certificatul de garantie, si-mi arata unde scrie (chiar scria, si am ramas putin uimit) ca orice baterie trebuie sa fie prezentata incarcata la garantie pentru a fi verificata. i-am zis ca problema e ca am incarcat-o si pe redresor, dar nu tine curent. DE ASTA SUNT SI ACOLO, si daca mergea si tinea curent nu ma duceam la ei. dupa multa multa scarba din partea lui si vreo cateva `hai ca am treaba`, m-am enervat si am inceput sa-i zic vreo doua de pe la mine din moldova. cand am terminat cu bagatul in gura mare pe acolo de se uita lumea, le-am zis ca iau bateria si le-o arunc in depozit si le las si certificatul. a iesit un tip mai ...sef de pe acolo, si mi-a explicat ca asa scrie pe garantie, asa procedeaza. le-am explicat ca este imposibil sa le duc bateria incarcata. ma rog, dupa mai multe vorbe goale, mi-au dat o baterie de prin 2009 sa am la schimb cat o tin ei pe aia la teste. ii intreb la sfarsit : `maine la ce ora sa vin`... primesc cel mai tare raspuns : (asta a fost miercuri) : maine o incarcam noi (deci aveau si ei redresor) , vineri o testam, si sambata ...si-i tipa unu` din spate ca sambata e zi scurta... deci luni... am sa ma duc vineri. mai ales ca nu mi-au dat nimic la mana cu bateria de rezerva , dar a mea e la ei pe baza unei hartii ca au luat-o in primire. oricum am sa le scriu si celor de la rombat (daca ma baga cineva in seama) , si la protectia consumatorului. Edited October 17, 2013 by Andrei_F Link to comment
gabi.iacob Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Tati. ABS scris pe plastic inseamna materialul din care este facut respectivul obiect si anume Acrilonitril butadien stiren (ABS). Nu fac pe desteptul, nu sunt arogant cum sunt altii, nici tu nu esti obligat sa stii totul. Insa sper sa-ti prinda bine pe viitor. Altii poate te-ar lua la misto, ca esti varza sau d-astea, stai linistit, multi nu cunosc numele de fata al mamei ... Mai multe detalii daca vrei gasesti aici: fficial" rel="external nofollow">http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene&prev=/search%3Fq%3Dmaterial%2Babs%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26hs%3Dh6u%26rls%3Dorg.mozilla:en-US fficial Link to comment
xorx Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 @andrei_f si eu am avut numai experiente negative atit cu romat cit si cu monbat. Dupa parerea mea singura baterie care merita cumparata este Caranda. Am avut pina acum 3 Caranda, si fiecare a tinut intre 4 si 6 ani. Monbat, Rombat, Bosch, Exide au tinut maxim 4 ani iar in perioada de viata abia de si-au dus traiul, in sensul ca abia invirteau cind era frig, etc. Caranda "proaspete" gasiti in Bucuresti undeva pe strada care face legatura intre statuia aviatorilor si bd 1 mai. Link to comment
abarth_mcm Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 depinde cum le nimeresti...eu am pus pe Cielo Varta Black (Cea mai ieftina de pe piata) si e ok (o am de 2 ani). Daca mai ma tine 2 ani ar fi excelent, mai ales la cat a costat. de ce ziceam de noroc: pe un citroen diesel am avut Rombat (de 100ah) care a tinut 8 ani. A mers perfect toata viata ei pana cand a picat brusc intr-o dimineata. Dar brusc: nu se mai aprindea niciun bec la bord. Acum am un Bosch Silver (tot pe Citroen diesel, de 95 Ah parca) si are peste 6 ani... cea mai durabila mi s-a parut insa cea de la Cielo: Delkor-ul care a tinut 8 ani si inca acum la 10 ani vechime mai e bunicica. desigur am avut si rombat care nu a tinut decat 1- 2 ani. Probabil depinde si de lotul care il nimeresti. Link to comment
smv Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Da, Delkor, asta da baterie. Si a mea este din 2005 si functioneaza inca impecabil. Pacat ca nu se comercializeaza la noi. Probabil ca nu s-ar mai vinde toate jafurile si ar muri de foame comerciantii si lanturile de service aferente. Link to comment
Andrei_F Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 (edited) cu bateria lor din 2009 nu am nici o problema. o pornesc la `sfert` cum se zice dimineata la 7 si chiar daca e foarte frig. tare sunt curios ce-mi vor zice cei de la service. o alta intrebare. la cielo, am `panoul` de comanda pentru geamuri langa frana de mana. geamurile din fata merg foarte bine, dar din panou, unul merge doar sa-l cobor , si unul nu merge deloc. din comenzile de pe usa, merg fiecare in mod separat, doar comanda centrala se pare ca are probleme. s-a intalnit cineva cu problema asta pana acum? Edited October 18, 2013 by Andrei_F Link to comment
Aleon Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Salutare. As avea nevoie de ajutor, un pic mai mult, la instalatia electrica. Am un Cielo din '99, cutie automata cu o poveste complicata in spate. 1. Nu imi merg luminile de pozitie, fata/spate, si nici martorul din bord. Luminile de drum/intalnire merg, am verificat maneta/contactele pentru pozitie cu un multimetru, par sa functioneze bine. 2. Nu merg luminile de la bord, nu merg unii martori( cel de usi, motor, frana de mana, in general partea mecanica merge). Ceasurile merg si ele bine 3. Nu merg proiectoarele/luminile de ceata. In rest instalatia electrica pare sa funcionteze bine. Am verificat sigurantele, le-am intors pe toate partile, merg. Poate sa fie problema cauzata de un scurt pe calea catre proiectoare? Va multumesc anticipat. Link to comment
cris06 Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Martor de bord al luminilor de pozitii, Cielo si toata gama Dw, nu are. In spatele tabloului de sigurante e un releu mai mic care comanda toate circuitele de iluminare si pozitii. La proiectoarele de ceata e un releu separat cu siguranta, insa e alimentat din circuitul de iluminare/pozitii. Studiaza schema electrica. Link to comment
smv Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Verifica cu atentie siguranta F2. Verifica si starea becurilor prin tabloul de bord. Link to comment
nubira_1 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Salut. Am si eu o noua problema la masina de ceva timp. Daca pun contactul pe pozitia ON si dau drumul la aeroterma aceasta functioneaza normal, la fel si geamurile electrice si oglinzile, dar imediat dupa ce pornesc masina si vreau sa dau drumul la aeroterma sau geamuri sau oglinzi niciuna dintre aceasta nu mai functioneaza. Se intampla uneori ca totusi acestea sa functioneze dupa ce pornesc masina dar in cazuri foarte rare. Ce ar putea fi de vina? Mentionez ca am verificat si schimbat releele de aprindere cu unele la fel originale dar masina face la fel. Multumesc, astept un raspuns. Masina este Nubira 1 an `99, motor 1.6 16v. Link to comment
cris06 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Verifica legaturile de masa de la baterie/ caroserie. Link to comment
nubira_1 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Le-am verificat. Daca nu erau stranse nu functionau cu contactul pus pe ON fara sa fie motorul pornit. Altceva ce ar putea fi? Link to comment
cris06 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Bateria in ce stadiu e? Link to comment
nubira_1 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Baterie am cumparat-o de noua anul trecut in iarna, iar contactul nu are nicio problema. Link to comment
sheryffu Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 salutare tuturor,am si eu o problema la un cielo din 95,acum cateva luni mi se aprindea faza lunga in mers...am cumparat un alt bloc de lumini(maneta semnalizare) dar se aprindea faza lunga fara sa aprind farurile(mai rau decat cu cea veche) am desfacut-o si curatat-o pe cea veche si a mers fara probleme(se pare ca cea noua era "originala" dar facuta in china),toate bune si frumoase cand a inceput sa se stinga faza scurta dupa o perioada de 15-20 de minute de mers cu farurile aprinse,am desfacut iar blocul si l-am curatat,dar degeaba,face lafel,am verificat in m ers si am vazut ca se incing firele care intra in bloc,le-am strans papucii,curatat dar degeaba,am schimbat si contactul cu papuci care se conecteaza la bloc,aceeasi problema...ce sa fie de vina?blocul?n-as vrea sa cumpar unul nou ca sigur e prost,la dezmembrari cer lafel sau mai mult decat e unul nou si n-as vrea sa-l cumpar degeaba.s-a lovit cineva de problema asta? Link to comment
Geo_ZGA Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 ce becuri ai? ai facut ceva modificari la instalatia electrica? Link to comment
nubira_1 Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Masina mea face la fel. Alte pareri sau daca s-a mai lovit cineva de problema asta? Link to comment
sheryffu Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 ce becuri ai? ai facut ceva modificari la instalatia electrica? absolut nici o modificare,am vrut sa desfac manerul dar acum nu mai se aprinde deloc faza scurta...sa inteleg ca prima buba este blocul,dar nu stiu cu incalzitul de la ce o fi...sa vad unde gasesc sa cumpar altul si vedem dupa ce mai face Link to comment
Viktor Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Firele se incalzasc datorita unui contact imperfect, un scurt pe undeva, nu neaparat ca blocul de lumini sa aibe vreo defectiune. Link to comment
sheryffu Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Firele se incalzasc datorita unui contact imperfect, un scurt pe undeva, nu neaparat ca blocul de lumini sa aibe vreo defectiune. si ce propui sa iau toate firele la rand? Link to comment
smv Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 (edited) Atunci cand exista o rezistenta mare de contact apare, fireste, o cadere anormala de tensiune. Energia se disipa local prin caldura. Caldura este condusa de conductorul confectionat din cupru si afecteaza (nu de putine ori) invelisul izolator. Intrucat contacte precare apar acolo unde, bineinteles, se imbina piese polare, este productiv sa cauti in acele zone ghidandu-te dupa zona incalzita a conductorului (dupa jocul copiilor referitor la gasirea unui obiect ascuns: "rece - caldut -fierbinte"). Categoric nu are rost sa suspectezi decat zonele de imbinare cu papuci, sigurante, conectori multipli, intrerupatoare, comutatoare, relee, in general pe unde circula curenti importanti. Scurtcircuitele provoaca mari cantitati de caldura (din cauza curentilor f. mari de zeci sau chiar sute de A) in timp foarte scurt si ai ocazia sa reperezi rapid zona daca ai avut norocul sa nu se produca un incendiu inainte de a se distruge portiunea respectiva de circuit. Daca circuitul este protejat de o siguranta corect calibrata probabil nu se va produce nici un eveniment major si vizibil, astfel ca va trebui sa localizezi logic defectul si sa elimini cauza, metoda organoleptica fiind inutila. Edited November 20, 2013 by smv Link to comment
sheryffu Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 eu tot merg pe principiul ca este de la bloc deoarece iar l-am desfacut si curatat,chinuit etc,acum nu se mai incinge nimic,faza scurta se aprinde dar se stinge de la trepidatii(drumuri de Romania) sau cand semnalizez,astept sa gasesc un vanzator serios ca pana acum numai de idioti am avut parte,daca si cu altul imi face figuri o dau pe mana electricienilor care sigur o sa ma plimbe de colo-n colo.sau daca este cineva prin ploiesti care are vre-un bloc de rezerva si-l vinde sau mi-l da doar ca sa fac proba il astept cu bratele deschise :d Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now