andripopa Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 salut! mai intai am sa-mi cer scuze daca s-a mai discutat despre aceasta problema pe forum. azi am incercat sa plec cu masina numai ca atunci cand am vrut sa pornesc masina dar bateria moarta ("> mentionez ca am o baterie rombat calciu 62Ah achizitionata de circa o luna. care credeti ca ar putea fi broblema: bateria sau vreo problema la instalatia electrica a masinii? astept sfaturile voastre...multumesc anticipat! Link to comment
danutza Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Masoara intai tensiunea la bornele bateriei.Cu motorul oprit trebuie sa ai 12.3-12.6v.Daca bateria e buna ar putea fi ori contactul defect ori electomotorul. Link to comment
Salex Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 (edited) ... mentionez ca am o baterie rombat calciu 62Ah achizitionata de circa o luna ... Mai intii spune-ne de ce ai achizitionat bateria noua. Vremea de afara nu prea a predispus bateriile sa isi dea duhul fara un motiv ... electric. Eu iti suspectez instalatia electrica a masinii ca fiind vinovata de "uciderea" bateriilor. Garantia ai luat-o ? Ce ti-au zis cei de la garantie cind au testat masina ? Edited November 22, 2009 by Salex Link to comment
andripopa Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 nu am masurat tensiunea la bornele bateriei inca ... dar cred ca e zero deoarece nu mi se aprind nici macar becurile in bord cand pun contactul si nici centralizata nu mai merge din telecomanda. am garantie la baterie dar de montat mi am montat-o singur pe masina si nu au facut cei de la reprezentanta nici o verificare a instalatiei electrice am uitat sa mentionez k "ochiul magic " e negru ceea ce conform legendei ar insemna baterie descarcata Link to comment
andripopa Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 buna ziua! are cineva idee care ar fi costurile unei verificari a instalatiei electrice? multumesc anticipat!!! Link to comment
Dj_Dark Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 (edited) Bre, tu esti sigur ca nu ai releul ala ? ... Electricianul protesta ca n-are cum sa fie ala, pentru ca ala schimba doar intre faza scurta/lunga ... Asta e schema electrica la Espero DOHC conform manualului. Nu am verificat la espero 1.8 sau cielo gle insa presupun ca e aproximativ la fel. Se observa 2 relee K4 si K5, ambele cu + permanent si comandate pe masa de S5 (partea rotativa a manetei) in felul urmator: La prima rotire K4 este legat la masa aprinzand "lampa ceata" care de fapt sunt pozitiile (greseala de traducere probabil). La a doua rotire comanda si K5 care alimenteaza S6, un comutator cu 2 pozitii faza scurta/lunga (partea cealata a manetei). Intre S6 si becuri nu mai exista nici un releu deci S6 comanda direct becurile, o prostie ca la dacie. Deci nu exista releu de selectare faza scurta lunga, de aceea acel comutator este predispus defectarii. Lascarica probabil a deconectat plusul permanent (R 0,5) si a tras de la contact accesorii in locul lui si aici intervine problema de fapt: Daca electricianul a separat comanda releului K5 si doar ea a fost legata la contact/accesorii totul e in regula insa daca a legat toata linia e problema, tot consumul becurilor va trece prin contact si presupun ca se va defecta avand in vedere faptul ca acum trebuie sa sustina 110W (aproape 10A) in plus. ... se schimba + ul permanent de pe comanda releului cu + de pe contact pozitia "Accesorii". Daca uiti de faruri, cind scoti cheia vor ramine numai pozitiile aprinse. Daca ce am ingrosat e adevarat, probabil electricianul a facut treaba cum trebuie. PS. De aceea am si intrebat de schema, pentru a vedea daca s-a observat problema expusa sau s-a facut o porcarie de fapt . Edited November 23, 2009 by Dj_Dark Link to comment
alleks Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 (edited) Salut. Am si eu o problema. De ceva vreme, in timpul mersului, se mai intampla ca masina sa mearga in suturi, ca si cum i-ar fi taiata alimentarea pret de o secunda, sau mai putin. De vreo 2-3 ori, chiar mi s-a oprit motorul din senin, masina fiind in miscare. Problema apare atat pe GPL, cat si pe benzina (desi in ultimul caz, parca se simte mai putin). Am fost cu ea in service, iar tipul de acolo spunea ca motorul e ok, instalatia de gaz la fel si problema ar fi de la contact. Motiv: ramane ledul check engine aprins pentru putin timp dupa ce pornesti motorul. Numai ca respectivul, odata cu verificarea, a setat instalatia de gaz pe consum redus, iar pentru cateva luni, am scapat de problema. De acum 2 saptamani, buba a revenit si parca face mai rau ca inainte. Mai mult, motorul nu mai sta prea bine in relanti pe gpl, iar in mers, in cazul in care il subturez, se aude un clinchet si da sa moara . Are cineva idee daca problema e electrica? Asta pana am timp sa ajung iarasi in service. De asemenea, spuneti-mi, va rog, daca pentru demontarea contactului electric e nevoie sa fie dat jos si cel mecanic. Multumesc frumos. Edited November 23, 2009 by alleks Link to comment
Dj_Dark Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Nu, nu este nevoie sa dai jos contactul mecanic. Contactul electric este localizat in partea opusa cheii si are un surubel ce trebuie desfacut, dupa care se trage pur si simplu de el. Link to comment
alleks Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 (edited) Ok, multumesc. Cred ca eu n-am observat surubelul. Edited November 24, 2009 by alleks Link to comment
Ionut - Alin Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 salutare tuturor in legatura cu problemele pe partea electrica ... la cielo al meu ... pe panoul de climatizare(din cate am vazut la alte cielo-uri ) ar trebui sa se aprinda niste beculetze pe acolo .. intrebarea mea este .. care ar fi problema de nu se aprinde ? ? tin sa mentionez k am schimbat de curand tot panoul de climatizare deoarece am rupt un buton din greseala . pt cei care nu stiu ce este un panou de climatizare .. click pe imagine .. ms Link to comment
alleks Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Multumesc frumos. Banuiesc ca la cielo e aceeasi chestie ca si la espero. Inca o chestie, trebuie dat volanul jos ca sa am acces la surubul respectiv? Link to comment
VAXXi Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Nu, doar masca de plastic care imbraca [.] coloana volanului. Link to comment
soricaadrian Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Am si eu o problema cu o Nubira II. S-a intamplat de vreo 2 ori sa o las pe avarii sau sa las mai multi consumatori porniti vreo 40 - 60 de min si sa raman fara curent (de pornit a pornit imediat impinsa). M-am gandit sa ar fi cam veche bateria si nu mai rezista asa de bine dar vad ca indicatorul bateriei sta pe verde (l-am si desfacut sa vad daca nu este cumva blocat) iar lichid ar fi in baterie. La masurarea tensiunii in borne la relanti am o tensiune de 13.2 - 13.4. Culmea este ca la cresterea turatiei in loc sa se ridice in jur de 14, mie imi scade ajungand in jur de 12.3 - 12.7 volti. La fel se comporta si cu mai multi consumatori. Ce e bine ar fi faptul ca macar nu scade sub 12 v dar totusi ar trebui rezolvata problema., Va rog sa imi spuneti daca v-ati confruntat cu asa ceva, cum ati rezolvat si CAT a costat. O eventuala recomandare de electrician care sa schimbe eventual un releu/punte alternator ar fi binevenita. Multumesc! Link to comment
andripopa Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 buna ziua! poate cineva sa-mi recomande un electrician bun sau un service auto unde pot face o verificare a instalatiei electrice auto cu un cost omenesc...mentionez ca sunt din iasi... multumesc anticipat!!! Link to comment
alleks Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 (edited) Va multumesc pentru ajutor. Am schimbat contactul electric, problema mea nu era de la el, dar oricum se cunostea uzura. Fisele de bujii sunt cele care-mi fac probleme. Trebuie sa le schimb in curand. Edited December 1, 2009 by alleks Link to comment
Banderas_232003 Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Salutare! Se dau urmatoarele date: Cielo 1995, baterie noua Rombat 55ah cumparata acum 2.5 luni - garantie 2 ani. Masina a mers joia trecuta 30 km chiar si pana la intalnirea de joi si apoi inapoi catre casa. Vineri seara la orele 18 am vrut sa pornesc, nu mai aveam curent, pompa de benzina nu "bazaia", inchiderea centralizata nu mai avea curent. Demarorul nu s-a clintit. Avand in vedere ca am avut o interventie tehnica la motor (schimbat distributie+tacheti,culbutori, garnituri, antigel, curatat alternator, etc) am verificat compartimentul motor. Am gasit retezat cablul de la senzorul de temperatura,l-am lasat asa pana sambata(acum refacut). Dupa acesta interventie masina a mers ok 200 km. Mi-a dat cineva curent si a pornit la sfert de cheie, apoi sambata si duminica nu am mai intampinat probleme, nici macar intensitatea luminilor slaba. Bateria are un "ochi magic", care nu este verde cum spune pe instructiuni ca ar trebui sa fie ci este transparent, ceea ce conform manualului insemna ca "necesita completare cu apa distilata". Ce parere aveti? Sa merg cu bateria la garantie? Sa aiba masina vreo problema? P.S. Mentionez ca demarotul face "talente" foarte rar in sensul ca o ia la a doua cheie, deci bendix-ul+periile se cer schimbate - urmeaza. Link to comment
Dj_Dark Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Eu zic sa o incarci bine intai sa nu te duci degeaba la garantie. Pune-o pe redresor sau mergi cu masina pana se inverzeste "ochiul magic" dupa care daca mai sunt probleme te duci. Link to comment
cris06 Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Daca ai certificatul de garantie ok ia bateria de toarta si pune-o in bratele vanzatorului sau reprezentantei Rombat. Cam multi se vaita de aceste Rombaturi... Link to comment
madkat Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 La Rombat ochiul magic este o prostie. Am avut pe mai multe masini (si am si acum pe Alfa) Rombat - niciodata nu mi-au facut probleme - dar invariabil, dupa cateva luni de zile ochiul magic refuza sa dea vreun semn de viata. Si cu toate astea bateriie erau (si sunt) binemersi. Singura baterie la care ochiul chiar functioneaza - un Exide din 2002 (originala cu care a venit Alfa) - care de mai mult de 2 ani de zile este pe Cielo. Link to comment
Dj_Dark Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Daca nu mai functioneaza ochiul dati-i 2 "bobarnace". Functioneaza in 50% din cazuri . PS. Or fi Rombat proaste (desi am avut si nu mi s-a parut) dar nici chiar asa sa mearga doar 2 luni. Singur e doar consumata caz in care degeaba te duci la garantie. Fa un drum de minim 100 km in afara (minim o ora de functionare a motorului turat si cat mai putini consumatori) si vezi starea ochiului (eventual dupa bobarnace). Link to comment
Banderas_232003 Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Ok, asta am si facut, am mers nu 100 ci 250 km in afara localitatii dupa pornirea cu ajutorul cablurilor si nu am mai avut probleme. "Ochiul magic" tot transparent a ramas. La tara am masurat incarcarea alternatorului, 13.8 V, ca si in certif de garantie. Bateria s-a descarcat aiurea, nu folosesc masina in oras mai deloc si cu 1 seara inainte la intalnirea daewoo mergea bine merci. Cat despre Rombat, am o parere buna, inainte pe cielo am avut acelasi model si inca mai merge pe dacia tatalui meu (are 3.6 ani, ochi magic verde), eu preferand sa iau una noua , tatal meu la fel inainte a avut tot rombat, 2 bucati...au mers 4-5 ani. Imi vine sa si rad...cea veche merge si asta noua face figuri. Poate e un caz izolat... Link to comment
madkat Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Banderas - masoara-ti consumul in gol (cu consumatorii opriti si alarma armata) iar 13.8 pentru Cielo e putin - s-ar putea sa ai niste cabluri subrede - masoara cat ai la iesirea din alternator - s-ar putea sa ai o surpriza Link to comment
danut galea Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 salut am si eu o problema cu un espero nu imi mai merge temporizatoru pe luneta poate sa ma ajute cineva ma ajuta careva Link to comment
Dj_Dark Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 In urma unui incident explicat la accidente mi-a murit degivrarea. Apas butonul, se aude releul insa nu se mai aprinde martorul si nici nu functioneaza. Asta ar fi schema: Voi face cateva masuratori si va tin la curent. Voi incepe cu siguranta F9 si apoi cu releul in sine. PS. Poate e de ajutor si colegului de mai sus. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now