gabi.iacob Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Ai schimbat pompa aia? Salut. Nu e nevoie de pompa. Nu mai stiu ce sa-i fac, pompa e ok. Azi am schimbat fisele, bujiile, capacul delcou (nu mai avea carbune deloc), rotorul din delco, nici o schimbare. Am fost la diagnoza mi-a spus ca in primul rand sa schimb si bobina din delco apoi sa ma intorc. Partea proasta este ca mi-au descoperit ca alternatorul nu incarca destul (cam 13 volti), nu stiu cum a aparatut si defectiunea asta ca mi-aduc aminte ca am masurat aproape 14 volti la un moment dat. Intr-adevar daca merg mult timp seara cu consumatori electrici mi s-a aprins o data becul in bord dar si-a revenit dupa ce am mai redus din consumatori (aeroterma si casetofonul), iar a doua zi a pornit foarte bine. Ei zic ca si asta e un motiv am mersului prost al motorului. Eu unul nu prea cred. Mi-au zis ca data viitoare cand vin imi masoara si debitul la pompa. Si by-the-way,se pare ca zgomotul ala de doua secunde nu apare si la 1,5 deoarece pompa nu se amorseaza la fiecare punere a contactului ca la 1,8. Deci nu am cum sa aud pompa fiindca ea porneste numai cand dau la cheie si apoi tot timpul cat ruleaza motorul. La 1,8 se auzea 2 secunde cand puneam contactul apoi tacea. Link to comment
Dj_Dark Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Pompa se amorseaza la fiecare pornire, dar trebuie sa o lasi cam 10 secunde intre incercari, daca pui contactul imediat dupa ce il iei, nu se amorseaza a doua oara. Cum ai ajus la concluzia ca pompa e buna daca nu ai facut testul de debit? Link to comment
Andrei.ss Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 (edited) Filtrul de benzina cand a fost schimbat ultima oara? (nr. de km de functionare). Cred ca nu i-ai raspuns lui Cris la intrebare si mi se pare important. Ai pomenit doar de cel de aer. Referitor la amorsarea pompei de benzina, am acelasi motor pe Cielo si confirm cele spuse de Dj. Edited January 22, 2013 by Andrei.ss Link to comment
gabi.iacob Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Pompa se amorseaza la fiecare pornire, dar trebuie sa o lasi cam 10 secunde intre incercari, daca pui contactul imediat dupa ce il iei, nu se amorseaza a doua oara. Cum ai ajus la concluzia ca pompa e buna daca nu ai facut testul de debit? Am spus mai sus acum cateva zile, respectand ce am fost sfatuit: am umplut o sticla de un litru in mai putin de 30 de secunde, se vedea jetul foarte puternic si cantitatea de benzina. Am verificat vizual si calitatea benzinei (dupa filtru) si nu am vazut urme de apa sau alte impuritati. Astazi am schimbat si bobina din delco, nici o schimbare. Momentan m-a cam secat financiar deci ma voi uita de la balcon o perioada la ea. La prima e pompa in cea mai mare proportie. Aia cu bordul probabil nu are legatura, doar vre-o masa imperfacta pe undeva. intr-adevar problema cu bordul tinea de un defect local, folia de pe spatele ceasurilor avea un traseu rupt si de aceea martorii respectivi care aveau plusul de contact rupt, erau inchisi pusi la plus prin inserierea cu alti martori. Cred ca nu i-ai raspuns lui Cris la intrebare si mi se pare important. Ai pomenit doar de cel de aer. Referitor la amorsarea pompei de benzina, am acelasi motor pe Cielo si confirm cele spuse de Dj. Nu stiu cand a fost schimbat ultima oara filtrul de benzina, eu am masinade 10 zile. Insa am mai spus ca am reusit sa umplu o sticla de un litru in mai putin de 30 de secunde iar calitatea benzinei din sticla mi s-a parut ok, nu se vedea apa sau alte impuritati. Curand o sa pun si un debitmetru sa vad presiunea. Nu cred ca e cazul sa mai investesc in atatea piese noi ca pana cum pana nu o duc la un mecanic sa o ia "babeste". Sunt prea multe defecte posibile, prea multi senzori si sincer m-am cam saturat de ea. Espero cel vechi nu mi-a facut atatia nervi in 4 ani cat mi-a facut asta intr-o saptamana. Ba mi-a mai golit si buzunarele: 100 lei diagnoza,100 lei benzina de 100 de la OMV, 150 lei piese, etc. Mai nou vad ca si electroventilatorul functioneaza non stop, la diagnoza a gasit un senzor care avea o mufa cazuta, a pus-o inapoi si si-a revenit dar doar cateva ore. In prezent mufa respectiva e la locul ei. Link to comment
Dj_Dark Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 (edited) Nu ai spus, sau sunt eu chior Pentru a schimba bobina aia din delco, sa dat magnetul jos de pe ax sau s-a scos axul cu tot cu magnet? Testul pompei s-a facut la pompa direct sau la rampa de injectie? PS, Propun sa continuam discutia aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/8363-probleme-la-pornire-si-imediat-dupa-pornire/page-41? Deja nu mai este o problema electrica Edited January 22, 2013 by Dj_Dark Link to comment
gabi.iacob Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Nu ai spus, sau sunt eu chior Pentru a schimba bobina aia din delco, sa dat magnetul jos de pe ax sau s-a scos axul cu tot cu magnet? Testul pompei s-a facut la pompa direct sau la rampa de injectie? Am dat magnetul jos de pe ax. Nu am vazut sa aiba o catare pe ax unde se aseaza magnetul, am incercat sa fiu atent sa-l pun exact cum a fost. Am curatat totul bine si le-am asezat inapoi. Testul pompei l-am facut prin scoaterea conductei cu filet de la intrarea in rampa de injectoare si dand la cheie incontinuu pana s-a umplut sticla. Link to comment
Dj_Dark Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 (edited) Mare prostie, ala nu are catare fiindca nu se desface in mod normal, pozitia lui fata de ax este critica si daca nu e pus bine poate da comportamentul asta. Eu as schimba axul cu totul ca prima operatiune in diagnosticarea problemei. Edited January 22, 2013 by Dj_Dark Link to comment
gabi.iacob Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Nu am stiut nici asta. Cand imi revin cu banii am sa merg la cineva sa o ia de la zero sau cel mai bine am sa iau de pe o masina care functioneaza pe rand, delcou cu totul, pompa de benzina, etc sa stiu exact care e piesa vinovata. Deja mi-e frica de chestii mai grave, sarita de la punct, compresie, etc. Sper sa nu ajunga la dezmebrari ca nu mai am putere financiara si nervi pentru ea. Link to comment
Dj_Dark Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/8363-probleme-la-pornire-si-imediat-dupa-pornire/page-41 De-asta nu se scoate magnetul de pe ax. Link to comment
godosh Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 am o nubira 1 si ieri mi-a cazut bordu adica: cand pun contactul nu se mai aude ticaitul acela nu mi se mai aprinde ulei,baterie,abs si nici turometru si kilometrajul nu imi mai merg.ce sa fac? precizez ca am curent in bord mi se aprinde doar martor faza lunga,usi deschise si portbagaj in rest nimic nimic. Link to comment
cris06 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Verifica sigurantele. E primul lucru ce trebuie facut la aparitia unui defect sau disfunctionalitati electrice. Link to comment
alexinno Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Contactul electric e pus pe direct. Mai degraba ar tb probata functionarea contactului electric. De obicei asta pica primul, daca masina e in mintile ei dpv electric. Link to comment
Nicut Dumitru Florin Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 am si eu o problema nu se aprind luminiile de pozitie si lumina in bord are cumva cineva idee de la ce ar putea fi? Link to comment
i.stolo Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 (edited) De cateva zile stau aprinsi in bord martorii ABS si Check (nu mereu) , iar cand raman asa nu imi mai functioneaza geamurile electrice si instalatia de caldura . M-am uitat la sigurante , 2 erau carbonizate , le-am schimbat , dar problema a ramas . Ma poate ajuta cineva sa rezolv aceasta problema ?P.S: Ma gandesc ca poate fi blocul de sigurante ? Edited February 23, 2013 by i.stolo Link to comment
augustinionut Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Daca erau carbonizate, verifica instalatia electrica. Link to comment
smv Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 @Nicut Dumitru Florin: Verifica siguranta F2; apoi, daca este cazul, releul de lumini ( mic, negru, al doilea din dr., in partea de jos a tabloului de sig.). Lampile de ceata spate functioneaza ? Link to comment
adrianoND Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 salutare. poate ma ajuta si pe mine cineva cu o idee in problema mea . la nexia mea se incalzeste foarte tare releul farurilor .iar daca aprind farurile nu merg avariile .unde ar putea fi buba? Link to comment
cris06 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Doar avariile nu functioneaza? Semnalizarea stanga - dreapta functioneaza normal? Link to comment
adrianoND Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Doar avariile nu functioneaza? Semnalizarea stanga - dreapta functioneaza normal? merg si avariile doar ca numai aveam baterie si de aia numai mergeau atunci Link to comment
florin90 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Eu zic sa cumperi toata instalatia electrica si sa o schimbi daca tot ti-ai bagat tu nasul in ea fara sa apelezi la cineva specializat... Asa e romanu' pana nu isi baga si el nasul un pic parca nu se simte bine... "> salut. am o problema cu pozitiile,,,, cand le aprind mi se arde siguranta instantaneu, numi merg becurile din bord da absolut niki unu si pozitiile pe spate, nam umblat la nimik doar mam trezit asa fara niki o lumina, am pus o siguranta mai mare si fum a iesit din ea, care ar fi problema ca nu inteleg. cine a mai patit asa? are releul treaba cu asta? nu inteleg de ce se arde intruna siguranta, daka nu se ardea intelegeam ca avea un fir rupt sau ceva, am controlat majoritatea firelor crezand ca a intrat soareci in ea ) da nik, ceva pareri? am si eu o problema nu se aprind luminiile de pozitie si lumina in bord are cumva cineva idee de la ce ar putea fi? aceasi problema o am si eu, ai reusit sa rezolvi problema? eu nam rezolvato si e foarte stresant ca nu poti circula noaptea. ne punem lumanari ) Link to comment
ZDN Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Scoate becul de la scrumiera,si vezi daca se mai arde. Se arde si cand dai flash fara poziti? Siguranta pentru lumini bord,si spate e de 20,si alimenteaza radio,si nu mai stiu ce, scrie pe capac,si afla la nr 3, stanga jos. Link to comment
Geo_ZGA Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 ai un scurt undeva sau un contact imperfect. pana nu il gadesti si nu il repari, o sa se arda sigurantele mereu. nu mai pune sigurante mai mari, sa nu iei foc... 1 Link to comment
florin90 Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 stiu..ca..am..scurt...cand..dau..flash..nu..se..arde..doar..cand..am..poziitiile...aprinse..se..arde..pe,,lok,,,o,,sa,,incerc,,sa,,scot,,becul,,del,,,la,,scrumiera,,sa,,vd..ce..se..intmplaa...orikum..niki,,inaintee..nu..se..aprindea..ca.e.ars.cred....scuze..pt..scris..da..nu..prea..mai..merge..tastarura ,,alte...probleme..ce..ar..putea,,fi?,,am,,uitat,,sa,,mentionez,,ca,,imi,,merg,,doarllfarurile....si..casetofonul..merge..cea..ce.inseamna..ca,,nu..e..legatll..del..siguranrta..de.poziti stiu..unde..e..sigur4anta..ca..o..vad..cum..se..ar4de..faza..e..ca..am..si..gpel..si..sunt..o..gr4amada..de..fir4e..sub..bor4d..plus..alar4ma.. Link to comment
Viktor Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 ) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mda ... ... ... Cauza problemei e data, rezolvarea e pe-aproape. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now