Jump to content

Recommended Posts

De verificat masele de pe coloana de directie in prima faza.

Se desfac, se curata si se pun la loc. Pentru asta va trebui dat tabloul de bord cu ceasuri jos.

Totodata se verifica si mufele care intra in tablou.

multam pentru ajutor! ai avut dreptate! se pare ca scurtcircuitul este de undeva din spatele tabloului cu ceasuri! am reusit sa desfac tabloul de bord partial , adica plasticele alea! inca nu am scos efectiv tabloul cu ceasurile pt ca miscandu-l stanga dreapta cu motoru pornit am observat ca apare scurtul in bord cand il misc spre dreapta si dispare cand il misc spre stanga! cum arata masele de pe coloana de directie de care ai zis? ca sa scot tabloul cred ca trebuie desfacut cablul de kilometraj!? are un sistem de blocare ceva? pt ca in momentul cand vreau sa-l trag afara, tine ceva!

Link to comment

Intai baga mana dreapta in dreapta tabloului, in spate si impinge mufa fest in soclu. Repeta si in stanga. Daca totul revine la normal, problema a fost la conectori. Am mai intalnit situatia asta la un Cielo. Daca nu, scoate conectorul drept (are doua cleme in lateralele mufei), apasa pe ele si trage. Trage putin tabloul spre volan. Acum ai acces la cablul km-traj. Pipaie mufa rotunda si ai sa dai de sigiliu (o sarma cu Pb) - daca mai e - rupe-l si de o limba de plastic. Apasa pe ea inspre camasa cablului si trage. Scoti cablul km. Apoi, cum am explicat la mufa dr. o scoti si pe cea stg.

Bafta!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Am si eu o problema :roll:

Descriere: azi de dimineata plec cu masina cu pozitiile si proiectoarele de ceata aprinse, dupa 200 de m miroase ciudat dar pana la munca am 1 km. Parchez, acum seara plec inapoi, miroasea la fel.

 

Concluzie: s-a topit siguranta de la dezaburire si odata cu ea cea de la geamurile electrice.

Problema: proiectoarele se aprind odata cu pozitiile/faza scurta si nu le pot opri. Se diminueaza lumina din bord. Momentan am scos siguranta de la proiectoare ca sa elimin consumatorul. Releul se poate verifica?

 

Cineva mi-a spus ca ar putea fi maneta de la lumini?!

 

Ceva idei???

Link to comment

Sunt probleme serioase la masina ta. Nu este cauzata de maneta de lumini (dupa cum ai descris manifestarile).

Sigurantele de la dezaburire (F18) si de la geamuri (F16) nu ar trebui sa aiba nici o legatura intre ele (nici macar nu se alimenteaza de la aceeasi bara, adica 30, respectiv 15).

Dupa scoaterea bornei minus a bateriei, as recomanda scoaterea tabloului cu sigurante si relee si verificarea atenta a tuturor componentelor.

Releul luminilor de ceata este situat in dr.-jos pe fata tabloului. Se poate verifica daca nu cumva i s-au lipit contactele 30 cu 87 cu un ohmmetru sau o baterie cu un bec (nu trebuie sa existe continuitate). In "dezastrul" de pe acolo s-ar putea ca aceste contacte sa fie ok dar releul sa primeasca comanda falsa (adica +) pe bobina (papucul 86). Sper ca nu este vorba ca butonul luminilor de ceata sa fie actionat din greseala (!).

 

Link to comment

Este evident ca nu vorbim de o actionare din greseala.

 

Am citit in manual ca, ptr testare, se poate inlocui releul de la pozitii cu cel de la proiectoare. Tot in manual, am gasit schema proiectoarelor de ceata si circuitul trece printr-o siguranta din tabloul din interior.

 

Momentan o sa testez partea cu releul si daca nu, sambata o sa ma apuc de masurat conform instructiunilor din manual. Daca nu, de luni la service la electrician :D


Update: varianta cu inlocuit releele intre ele nu a functionat.

 

Alta varianta de iluminare descoperita: aprind pozitiile si proiectoarele si se aprinde faza scurta la o intensitate mai scazuta

 

Edited by mike.omega
Link to comment

Multumesc, @cris06. Acum observ. Cam aiurita amestecatura aceasta in acelasi topic, cam prea general consider eu, mai ales ca nu se incepe postarea cu "obiectul" vizat.

Ca atare retrag totul si ies din dezbatere. Nu am timp acum sa accesez si sa iau la puricat diagrama electrica a Nubirei II. Scuze.

Edited by smv
Link to comment

Imi pare rau. Nu am putut sa gasesc o schema electrica a Nubirei II (cea poloneza din forum refuza sa se mai descarce). Fara asa ceva as vorbi aiurea si nu prea imi place.

Precum am intuit, releul nu este defect (este destul de fiabil). Deci, el primeste comanda falsa (prin fire atinse, lipite, etc; nu-mi vine a crede ca este defect comutatorul luminilor de ceata fata). De aceea imi trebuia schema, ca sa emit ipoteze pertinente si sa putem localiza zona.

Link to comment

Multumesc ! Deci: Din pacate ramane valabil ce am scris in primele doua propozitii din postarea anterioara (#1532).

Conform schemei electrice nu exista legatura directa intre fazele farurilor ( comandate prin comutatorul care functioneaza pe logica negativa C2 -> releul farurilor din blocul de sigurante aflat in comp. motor -> comutatorul de faze C1) si luminile de ceata care sunt alimentate tot printr-un releu aflat in comp. motor, comandat de butonul dedicat acestora. Faptul ca acestea din urma se aprind impreuna cu pozitiile si/sau una dintre faze (nu mai retin exact), chiar si fara continuitate in buton (contacte deschise), are drept cauza alimentarea pe o cale falsa a releului luminilor de ceata (am coroborat si cu investigatiile tale la releul respectiv). Se pare ca linia cu conductor galben care ajunge la releu (punctul de conectare C102 E3) atinge pe undeva bara de iluminare (marcata de obicei cu 58 si care isi are alimentarea din releul de iluminare). Intrucat conductorul galben comanda inclusiv releul lampilor de ceata spate, era interesant de stiut daca si acestea au acelasi comportament cu luminile de ceata fata (se putea lua in calcul sau elimina suspiciunea unei atingeri pe acest tronson al firului galben pentru a restrange aria investigatiilor).

Astfel de fenomene (atingeri) pot fi rezultatul topirii pe anumite portiuni a izolatiei conductoarelor aflate in manunchi. Totusi, mi-as dori sa nu am dreptate si atingerea sa fie intr-un loc degajat, gen tablou sigurante (investigatia este dificila), sau altceva mult mai simplu.

Repet, am incercat numai o constructie logica (intrucat nu cunosc masina), este o parere si s-ar putea sa gresesc. Bafta !

 

 

Edited by smv
Link to comment

Multumesc, caut o directie in care sa gasesc problema, nu ma astept sa se rezolve prea simplu. Stopurile de ceata se comporta normal. O sa incerc sa demontez panoul de sigurante de la motor, macar sa verific cum arata pe spate.

Link to comment

Update la problemele de la Nubira: am pus maneta de la faruri noua dar nu s-a rezolvat. A avut un cablu de masa ce nu facea bine contact. Masina e desfacuta, cablajul este la vedere dar nu e niciun fir topit/pus in scurt. Maine o sa merg sa ma uit si eu, desi nu cred ca rezolva mare lucru.

Link to comment

Soclurile becurilor farurilor, proiectoarelor, triple spate is verificate ?

 

Din punctul meu de vedere o shema ii valabila doar in cazul in care nu o apucat a-si prinde careva gherutele prin zona in ideea "imbunatatirilor" cu leji si alte "ornamente" incrucisate (sint firele tale, nubira :mrgreen: ). In alta ordine de idei, verificare step by step babeste pina infloreste.

Link to comment

Am leduri dar pe pozitii, de vreo 6 ani :)

 

Intre timp am primit vesti bune cica... Ordinea defectiunilor a fost asa: masa de pe caroserie slabita, sigurante topite, fire topite. Numai ca! Si aici e partea misto care astept sa se confirme maine, alea de s-au topit n-ar fi fost sigurante, ci diode. Eu le-am inlocuit cu sigurante. Si au gasit cablul defect la un colt si au inlocuit sigurantele cu diode si functioneaza. In teorie :) sper ca maine sa imi iau si masina din service :D

 

Suplimentar si offtopic: i-am pus sa-mi schimbe si caloriferul daca tot au dat bordul jos

Link to comment

Pui cumva sigurante din comert sau din dezembrari ? Daca pui din comert aruncale si cauta din dezembrari ! Cele din comert se topeste plasticu p ele si nu se ard , is de o calitatea foarte foarte proasta , iar la dezembrari dai cam 5 lei pe 10-20 de sigurante ..

  • Like 1
Link to comment

Chiar daca am mai scris despre acest subiect nu cred ca este rau sa-l readuc in atentie.

Tabloul cu sigurante de la Cielo este de foarte proasta calitate. Piesele polare nu sunt puternic arcuite pentru a face contact ferm cu siguranta. Pe deasupra mai sunt si plastice in loc sa fie elastice. Din aceasta cauza rezistenta de contact este marita inadmisibil si genereaza caldura. Fenomenul are loc chiar in conditiile unei sigurante de calitate (originala). Intrucat am patit-o cu siguranta de la cooler viteza mare (bine ca am sesizat la timp si nu a produs pagube !), am luat la "puricat" tot tabloul dupa ce l-am dat jos. Am scos fiecare piesa polara (clestisor din alama), am tensionat lamelele si am montat-o la loc. Sunt usor de scos din locasul lor, chiar daca unele sunt montate pereche. Operatia este cam migaloasa dar merita fiindca scapi de griji si de pagubele produse de acest nedorit fenomen.

  • Like 1
Link to comment

Si problema e mai "groasa" de atat. Din pacate in unele cazuri problema este la mufarea firului in tablita. Dupa 10 ani contactul oxideaza si genereaza acelasi comportament.

Cel mai bine in cazuri de genul se taie firul si se cositoreste sanatos de lamela. Eu asta as face daca tot desfac acolo, macar la consumatorii mari gen blower high, dezaburire spate, compresor AC...etc.

Am aceeasi problema la blower high dar spre rusinea mea nu am rezolvat-o. Oricum e inutil, in noua configuratie treapta a doua de ventilatie nu mai este conectata, se va conecta odata cu AC-ul cand se va face.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...