tolin Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Bine ar fi sa dea 3 scantei, una dupa alta, in rafala. Link to comment
Senna Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Intrati aici si dati mai jos pt a vizualiza plasmele mai multor tipuri de bujii. Vad ca cel mai bine se tine NGK-ul, doar sunt primii fabricanti de bujii din lume, se respecta Link to comment
tolin Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Eu vad, ca de inteles n-am reusit, ca Brisk-urile sunt la fel de bune si costa de 3x mai putin. Eu am trecut de anul trecut pe Brisk, 3,6 lei/buc, cele mai chioare, un singur electrod de masa, din care am mai si luat vreo 2-3 mm, iar motorul a mers brici toata iarna. Bujiile-s doar afumate de la ralanti, dar n-au pic de gum pe ele ! Prefer sa schimb un rand de Brisk-uri din acestea una data pe an si ies mai bine decat cu NGK la 3 ani. Link to comment
ciprianv Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 eu am un tico pe carburatie iar bujiile sunt reglate la 1,1; merg cu ele de 10 K, masina (motorul) merge frumos dar consuma cam mult oare din cauza asta? cum trebuiesc reglate? la cat? Link to comment
Senna Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 S-a mai discutat, pt benzina fara pb reglezi la 1-1,1mm, iar pt benzina cu Pb (inlocuitori) reglezi la 0.7-0.8. @tolin_afc Bujiile Brisk Extra LR17TC-1 cu 3 electrozi ajuta la ceva, sau ceea ce simt eu e placebo, intrucat bujiile vechi trecusera de 30k km. Ce cifra termica pe scara Bosch au acestea, ar putea functiona in regim termic bun si pe un motor de Oltcit? Ca ma streaseaza un coleg ca vrea si el pt oltcit. Link to comment
dreaQ Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Nu stiu daca e placebo dar niste prieteni care au matiz la ei la firma au cu 5 electrozi si cica diferenta la ei se vede la pornire. Pe timp de iarna masinile au pornit mai bine. Le-am pus si eu pe astea brisk cu 3 si sunt OK-nu vad vreo imbunatatire clara-poate doar la pornire. Link to comment
tolin Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 @senna > - teoretic ajuta (probabilitate de aprindere de 3x mai mare, durata mai mare de functionare), dar ca sa simtim, ca nu avem alte instrumente de masura, testele ar trebui facute intre bujii noi; - sunt echivalent 7 pe scara Bosch; - nu cunosc motor Oltcit; - un semn pozitiv observabil la un motor pe carb ar fi cresterea turatiei la ralanti pe o bujie mai buna. Link to comment
Senna Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 (edited) Echivalent 7 pe scara Bosch? Pai s-au smecherit pana si ei? Ei cronometrau in cate secunde de la pornire ajunge respectiva bujie sa provoace autoaprindere intr-un motor cu raport de compresie exagerat. La Dacie acesta valoare (cifra termica) este 225, adica in atatea secunde de la pornire ajunge acesta bujie sa provoace autoaprindere in motorul de laborator a lui Bosch. Parca la Oltcit acesta valoare este 255 sau chiar 275. Cat o fi la Tico/Matiz? Edited April 27, 2006 by Senna Link to comment
ticodriver Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Mi-am confectionat si eu dintr-un set de Champion RNIIYC4 bujii sport, dupa modelul Tolin Rezultat - motorul este mai elastic si, in plus, merge mai rotund si are mai multa vana . Despre consum nu am ce sa zic ca le-am montat abia ieri. Link to comment
tolin Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 @ticodriver > Acum prepara niste Brisk-uri noi LR17YC-1 ~ 11 ron/ 3buc. Link to comment
ticodriver Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Sunt mai bune astea? Champioanele le aveam deja - aveau cateva sute de km, dar le schimbasem cu niste Denso, ca mi le stricasera pe astea mecanicii la service si nu aveam lera pe vremea aia. Link to comment
tolin Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Daca au doar cateva sute de km, nu. Scuze, eu aveam impresia ca ai incercat pe unele vechi, uzate. Link to comment
Dolfin Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Mi-am schimbat si eu azi bujiile vechi, niste Bosch WR8DC, cu Denso W16EPR-U11 (0,8mm) (9 RON). Initial am vrut Denso Iridium Power IW16 dar costau 65,4 RON si m-am lasat pagubas. Mi-am mai luat si un set de fise noi Packard silicon, de kkt dar sper sa tina cateva luni. Si acum impresii, poate e placebo dar am impresia ca motorul urca mai usor in ture si mai repede, de asemenea cred ca trage mai bine, oricum trebuie sa mai vad, nu e decizia finala. Dolfin Link to comment
Dolfin Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Tot astazi venind spre birou am avut impresia ca si motorul suna putin altfel, rotund dar mai ascutit, ceva de genul Honda Civic care se duce in ture singur numai cand apropii piciorul de pedala... Trebuie sa fac si-o carburatie zilele astea, acum pe noile bujii. Dolfin Link to comment
danker62 Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Niste fise bune si mai ieftine unde gasesc si eu??? Link to comment
Mircea Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 In mod evident, la fise nu la bujii! Foloseste functia cu incredere, te va duce pe caile dorite Link to comment
danmic Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 HELP ! Eu nu gasesc nicaieri buji de tico SL adica CHAMPION RN11YC. STIE CINEVA UNDE GASESC ? Link to comment
SORAN Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) Cauta de SX ca fuge mai tare ) La un magazin daewoo ai incercat, sa zicem la cel de pe Serban Voda la King Campione? Edited October 22, 2007 by SORAN Link to comment
dreaQ Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Ultima data am avut Brisk cu 3 electrozi iar inainte Bosch WR8DC. Asa ca nu tine neaparat de "Champioanele" alea. Si nu lua neaparat de tico SL Vorba lu' Soran pune de SX ca are si aer si eleron... Bafta Link to comment
danmic Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Dar Champion RN9YC cum sunt? Dar NGK cu iridiu cum se comporta pe tico SL ? Link to comment
dreaQ Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 (edited) Champion sunt OK multe parca au avut din fabrica RN9YC. Si ca o lamurire. Tico SL si SX au aceleasi motoare diferentele sunat altele (eleron, AC, buzunar la usa, oglinda parasolar, tetiere spate, si alte chichite). Deci nu mai trebuie sa specifici modelul sl sau sx. Ideea e ca bujiile sa aibe distanta corecta in functie de carburant (cu/fara plumb) si, sa aibe curent cum trebuie adica fisele sa fie in regula. "> PS: benzina fara plumb: 1,0 - 1,1 mm (Champion RN11YC) cu plumb: 0,7 - 0,8 mm (champion RN9YC). Edited October 23, 2007 by dreaQ Link to comment
Kinetix Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Pe la voi se gasesc: - bujii Brisk Silver cu filet lung ? Cat costa? - bujii Brisk Premium LGS cu cifra termica potrivita pentru Tico? Cat costa? - bujii NGK BUR6ET? (in Iasi am gasit, dar sunt vreo 17RON/buc...) Mersi mult. Link to comment
b77mmg Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Cum trebuie sa arate o bujie buna in capat? Varful trebuie sa fie rotund sau ascutit? Link to comment
extazy Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Te referi cumva la varful electrodului? Link to comment
sergiuhusca Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Ce bujii sunt bune pt Tico?Si care trebuie sa fie distanta dintre electrozi pentru un mers bun,atat pe benzina cat si pe gaz? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now