brusli Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 ce bujii se folosesc? ce distanta? cind se schimba? daca se poate raspunsuri bazate si pe practica. Link to comment
strumfuadi Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 Champion RN11YC4 distantza 1mm (info din catalogul Champion).. Link to comment
Lucman Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Astea sunt cele cu care a venit echipata masina, dar poti folosi si ACDELCO, sunt super faine si mai ales mai ieftine. Link to comment
Castravete Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Tot CHAMPION folosesc si le'am schimbat la fiecare 15.000km aprox. daca sunt intretinute cum trebe , adica undeva pe la fiecare 5.000km sa fie scoase si "raschetate" ... Link to comment
brusli Posted April 5, 2004 Author Share Posted April 5, 2004 cam cit costa bujiile ACDELCO, CHAMPION, BOSCH? am vazut pe site: DIV100000921 BUJIICHAMPION TICO 85000 rol 96503395 BUJIE CHAMPION TICO 115000 rol e vreo diferenta? Link to comment
brusli Posted April 6, 2004 Author Share Posted April 6, 2004 am vazut champion RN11YC de tico cu 80000rol. scria pe ele made in eu. or fi originale? or fi bune? ce firma e champion de fapt? Link to comment
brusli Posted April 7, 2004 Author Share Posted April 7, 2004 s-o potrivi coarba de la tico la bujii?????? multam Link to comment
strumfuadi Posted April 7, 2004 Share Posted April 7, 2004 www.federal-mogul.com (aici afli de Ferodo, Champion..) coarba nu merge, e de 17 sau 19, iar bujiile sunt sde 16 sau 21... SO.. Link to comment
Shenck Posted May 11, 2004 Share Posted May 11, 2004 Am fost astazi sa-mi cumpar bujii, mi s-a pus pata sa-mi cupar BOSH. In magazinele de pe Vacaresti nu exista bujii BOOSH. Am ajuns pina-n Metru unde am gasit da , desi m-am tot strofocat , telefoane alea alea , nu am aflat ce fel de bujii imi trebuiesc. Evident ca cei din Metro nu aveau catalog, asa ca am ramas tot fara. Link to comment
strumfuadi Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 shenck, cu un telefon la Alemar (Bosch) 313.11.70 se rezolva problema! Link to comment
Shenck Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Am vazut ca voi la matizache puneti WR78X. Am gasit o cutie cu bujiile de care le am la TICO si sint W7DC. Desi pe cutie nu scrie ca merg la Daewoo W7DC merg super. Stai asa ca incurci capra cu varza. WR78X sunt Super4, cele cu 4 electrozi. La Matiz din fabrica noi avem W8DCX. Aste sunt echivalente cu RN11YC4 de la Champion, care sunt si pe Tico cu catalizator. W7DC sunt echivalente cu RN9YC de la Champion (dupa catalogul Bosch) care chiar sunt recomandate pe Tico fara catalizator. Asa ca normal ca merg super daca sunt chiar ce-ti trebuie. Deci: W8DC - RN11YC - recomandat pentru Tico cu catalizator W8DCX - RN11YC4 (1,1 mm) - aceeasi cu W8DC dar cu alta distanta - merge pe Matiz. W7DCX - RN9YC4 - recomandat pentru Matiz W7DC - RN9YC (0,7 mm) - recomandat pentru Tico fara catalizator In alta ordine de idei, la Matiz in carte se recomanta RN9YC4 si W8DCX, deci iti dai seama ca au indice termic extrem de apropiat. PS - Daca ai catalizator, regleaza distanta la 1,1 mm. Stai ca m-ai bagat in ceta: Nu mi-a spus nimeni sa folosesc W7DC, asta am vazut ca am acum. Cind am luat masina asta era pus pe ea. Am fost sa-mi i-au bujii, baietii de la Almar mi-au explicat ca nu are cum sa-mi merga cu W7DC bine, consum mare etc. Sa fie asa? Link to comment
lalexis Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 Teoretic, poti folosi asa: W7DC - model vechi de bujie, nu stiu daca se mai foloseste, dar merge. WR7DC - recomandat (WR7DCX, daca ai catalizator) WR8DC - foarte recomandat (WR8DCX, daca ai catalizator) DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE ITI RECOMAND CHAMPION RN9YC - benzina cu plumb - cele mai bune pe Tico dupa spusele mecanicilor din Iasi, RN9YC4, RN11YC4 - benzina fara plumb. Link to comment
brusli Posted May 13, 2004 Author Share Posted May 13, 2004 nu pune champioooooooon. am pus eu si nu e bine. pune ce ai avut. eu am avut bosch timp de 60000 km. Link to comment
Shenck Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 Brusli o sa pun Bosh dar nu W7DC Link to comment
Lucman Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 In cartea tehnica si e in fata mea scrie clar asa: Fara plumb RNIIYC-4, BPR5EY-II Distanta 1,0 ~ 1,1 mm Cu plumb RNIIYC, BPR5E , distanta 0,7 ~ 0,8 mm Link to comment
lalexis Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 RN11YC4 sunt Champion BPR5EY-II sunt N.G.K. Link to comment
brusli Posted November 25, 2004 Author Share Posted November 25, 2004 concluzie: orice bujii dar la tico pe carburator trebuie reglate la 0,7-0.8 Link to comment
ticodriver Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 Din manual reiese ca la Tico (pe carburator) cu benzina fara Pb se regleaza la 1.1 Link to comment
ticolino Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 da, asa am inteles si eu, depinde de ce benzina-i pui, nu de carburatie/injectie Link to comment
brusli Posted November 28, 2004 Author Share Posted November 28, 2004 aseara am cautat in actele de la tico...si am gasit cartea masinii in care scrie ca trebuie sa reglez bujiile la 1-1,1 mm :? Link to comment
SORAN Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Daca vreti bujii BOSCH pt tico codul este WR 8 DCX acestea sunt cu un electrod de cupru din gama BOSCH SUPER si au distanta de 1,1 intre electrozi! Succes! Link to comment
ZLI Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) bujii cu mai multi electrozi a vazut cineva? Edited May 11, 2005 by ZLI Link to comment
tribunul Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Cele originale de din fabrica (CHAMPION) m-au tinut cam 35.000Km fara sa le dau jos, fara sa le curat sau sa le fac altceva. Cand le-am schimbat aratau bine, erau curate (nu ca noi, dar nu aveau depunere) dar era consumat "electrodul", adica mai era foarte putin din el. Le-am pastrat, daca vreti sa vedeti bujii cum arata la 35.000 km, le dai cu o carpa umeda si sunt ca noi, doar ca nu mai au electrod. A doua oara le-am schimbat pe la 27.000 nu am mai asteptat sa cada ele. Arata la fel ca cele mai vechi, doar ca electrodul este ceva mai mare ca la primele cu care am mers inca vreo 7-8.000 km in plus. Asa ca daca luati CHAMPION cam atat ar trebui sa va tina, eu sugerez ca pe la maxim 30.000 sa le schimbati sa nu asteptati sa va cada ele. Simptomul cand sunt duse bujiile este unul clar: nu porneste, dai la cheie pana omori bateria si nu porneste. (Sunt patit :wallbanger Link to comment
brusli Posted May 11, 2005 Author Share Posted May 11, 2005 Cele originale de din fabrica (CHAMPION) m-au tinut cam 35.000Km fara sa le dau jos, fara sa le curat sau sa le fac altceva. Cand le-am schimbat aratau bine, erau curate (nu ca noi, dar nu aveau depunere) dar era consumat "electrodul", adica mai era foarte putin din el. Le-am pastrat, daca vreti sa vedeti bujii cum arata la 35.000 km, le dai cu o carpa umeda si sunt ca noi, doar ca nu mai au electrod. . (Sunt patit :wallbanger <{POST_SNAPBACK}> originalele BOSCH din fabrica le-am schimbat la 60000...inca mergeau le-am schimbat de gura forumistilor Link to comment
ZLI Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) as vrea sa pun asa ceva dar inca nu am gasit nici tico nici suzuki alto nici matiz in lista lor. sigur exista si alte masini care folosesc bujiile astea http://www.ngksparkplugs.com/ stie cineva? Edited May 11, 2005 by ZLI Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now