Berti Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Salutare stimati coforumisti, acu cateva zile, un cioban* prost mi-o fortat portiera din stanga, cu scopul de a sustrage bunuri, mi-a luat doar fata de la Mp3player, desi ar mai fost una alta de luat, incarcatoare de telefoane, statie CB... initial m-am gandit c-o fost "la comanda", dar pe urma am aflat ca ciobanu o mai fortat inca doua Matizuri in seara respectiva. Asa, si problema mea tehnica este: - cand am incercat sa indrept usa, macar cu titlu provizoriu, in prima etapa am lasat geamul jos, dar geamul fiind putin intepenit datorita deformarii ramei, sticla s-a smuls din macara. Am desfacut fata usii, si am pus sticla la loc in suportul U care-i fixat de macara. In acest suport exista doua garnituri cam de 100 mm lungime, in care era fixat geamu. Eu am impins geamu in aceste garnituri, l-am mai batut putin cu o bucata de lemn, asftel incat sa se aseze bine in garnituri respectiv in sina profil U. Problema-i ca nu se intepeneste suficient de bine, cand las geamul jos, se smulge din nou din aceste garnituri. Cum as putea sa-l intepenesc mai bine? sa scot sina U si tot geamu si s-o strang cu patentu? sau sa incerc sa-l lipesc cu ceva de garnituri, respectiv garniturile de sina U? Cum vin astea din fabrica, doar intepenite prin deformarea mecanica a profilului U? Sau e vreun adeziv la mijloc? * doar un cioban poate sa sparga o masina in felu asta. Pagube maxime, rezultate minime. Forta multa, creier ioc. Link to comment
martiz Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Eu unul as verifica cursa geamului! Poate, si sigur, sunt portiuni unde geamul este tensionat din cauza deformarii usii si de aceea acesta se blocheaza sau culisaza foare greu avand ca urmari smulgerea din suportul U. Dar de jos in sus cum se comporta? PS: Alarma masinii nu a pornit? asta in cazul in care masina este prvazuta cu alarma. Link to comment
Berti Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 Eu unul as verifica cursa geamului! Am facut lucrul asta inainte de a monta geamul la loc, am scos chederul si am verificat paralelismul dintre cele doua buze de tabla si unde era cazul am indreptat cu patentul, iar pe urma am uns chederul cu un spray grafitat. Deci geamul culiseaza in limite rezonabile, dar totusi rezintenta pe care o opune la deschidere este mai mare decat forta de frecare dintre sticla si sistemul de fixare pe macara (garnituri si profil U). Oare de fabrica era ceva adeziv intre sticla-guma-metal? sau cum statea geamu acolo? Fiindca de exemplu iarna cand era inghetat geamu, cred ca apareau niste forte mari p-acolo si pana acum nu s-a smuls niciodata. Dar de jos in sus cum se comporta? In sus nu-s probleme, merge brici, fiindca mecanismu impinge si nu trage ca si la lasarea in jos. PS: Alarma masinii nu a pornit? asta in cazul in care masina este prvazuta cu alarma. Din pacate n-am alarma, defapt am... dar e in cutie pe dulap, de mai bine de vreo 3 ani. Povestea e mai mult decat hilara, fiindca pana acum vreo 2 luni am avut o camera de supraveghere orientata catre masina, dar mi-au fortat garajul (n-au luat nimic) si am mutat camera pe cealalta parte a blocului, in caz ca revin baietii. Masina ramanand neacoperita momentan de sistemul de supraveghere. Mai mare mi-o fost ciuda... pe faza asta. Oricum mare atetie, se pare din punctul asta de vedere revin vremurile postrevolutionare. Link to comment
Dr.L Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Cum anume sare geamul de pe sine? Iese printre ele? In cazul asta,apropie sinele unde sunt departate Geamul sta fara nici un adeziv,sta intre sine pt ca sinele au o anumita distanta una fata de alta(cat latimea geanului+un mic spatiu) Probabil in partea de sus,sinele sunt destul de deformate In rest,ai indreptat usa,sa fie ca din fabrica? Ca daca nu,atuci ai si de acolo probleme Link to comment
Berti Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 Ma autocitez si explic din nou, ca poate n-am fost destul de clar. Am desfacut fata usii, si am pus sticla la loc in suportul U care-i fixat de macara. In acest suport exista doua garnituri cam de 100 mm lungime, in care era fixat geamu. Eu am impins geamu in aceste garnituri, l-am mai batut putin cu o bucata de lemn, asftel incat sa se aseze bine in garnituri respectiv in sina profil U. Problema-i ca nu se intepeneste suficient de bine, cand las geamul jos, se smulge din nou din aceste garnituri. Sticla e conectata pe latura de jos la macara, aceasta conexiune e realizata in felu urmator, un profil metalic in forma U, in care-s bagate doua bucati de garnitura cam de 100 mm lungime, in aceste doua garnituri e intepenita sticla. Asa la prima vedere laturile U-ului metalic sunt usor convergente, probabil forta de frecare necesara pentru a tine sticla pe loc a fost obtinuta prin presarea laturilor U-ului. Dar cum timpul a trecut peste masina, proabil cauciucul si-a pierdut proprietatile, iar sticla nu mai este suficient de bine fixata in acest profil. In concluzie, cand macaraua trebuie sa traga de sticla in jos, sticla ramane pe pozitie si se smulge din acest profil. Cum pot sa fixez sticla mai bine in acest profil. As cam exclude strangerea profilului, fiindca n-am cum s-o fac in mod controlat, eu ma gandesc la o solutie cu adeziv, dar de care? Cei care si-au schimbat vreun geam? Cum vine geamu nou? Cu acest profil atasat in partea de jos? Link to comment
ToPser Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Incearca cu alte garnituri de cauciuc (daca se gasesc ) Poti incerca totusi starngerea profilului "U" prin ciocanire usoara (bineniteles cu geamul demontat), mai incearca daca ai posibilitate cu silicon pentru lipit parbrizul ! Link to comment
Berti Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 La silicon pentru sticla sau MontajeKit m-am gandit si eu. Cat despre ciocanit, cred ca-i ultima solutie, fiinca n-am prea reusit, ce-i drept nici n-am insistat prea tare, sa desfac suruburile cu care-i fixat profilu U de mecanismul macaralei. Pana spre seara, orice sfat e binevenit, ca pe caldura asta nu pot lucra. Link to comment
Dr.L Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Scuze,credeam ca vorbesti de profilele U din lateralele geamului La tico,profilul de care vorbesti are suruburi de strangere in laterale Link to comment
Tetea Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Daca iti mai e de folos, geamul se baga intre cauciucele alea din profilul U in modul urmator: le ungi bine (geamul si cauciucele) cu detergent de vase ca sa favorizezi alunecarea si dupa aia se clateste bine cu apa ca sa se duca detergentul. Dupa ce se usuca e prins bine acolo. Metoda e verificata. Link to comment
Berti Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 (edited) Mersi de sfat, probabil e pretabil pentru masinile cu o vechime mai mica, la care cauciurile respective nu si-au pierdut proprietatile. La a mea, am bagat geamul cu forta, am mai ciocanit cu o bucata de lemn si l-am bagat de tot, in pozitia initiala si tot s-a smuls. Deci problema-i nu cum il bag, ci cum fac sa nu iasa? Probabil astazi il voi adeziva bine cu MontajeKit. Edited July 18, 2009 by Berti Link to comment
ticotico Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 La tico are suruburi de reglare????? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now