EFZ Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Masina este proiectata ca un compromis intre confort, performante, si economie (dar mai pot intra si altele), d-asta nu a facut-o asa producatorul, ori in cazul de fata renunti la una ca sa o ai pe alta. Acum punem problema de sarcina dusa de motor. Ea si inainte si dupa "chip tuning" este aceeasi. Un motor mai puternic se va "chinui" mai putin decat unul mai putin puternic sa duca aceeasi sarcina. Desigur, nu vorbim de diferente mari de putere, pentru valabilitatea afirmatiilor. Uite exista notiunea de masina submotorizata. E acea masina care are un motor prea mic pt greutatea masinii. Si da-mi voie sa-ti dau un ex. Matiz Euro2 cu 51 cp (parca - la flansa), la 805 kg goala. De asemeni mai luam un Reno Kangoo cu 75 cp (tot la flansa), dar care cantareste 1260. Facand raportul cp\tona obtinem ca la Matiz avem aprox 63.3cp\tona iar la Reno avem aprox 59.5 cp\tona. Facand abstractie de capacitatile cilindrice, Matiz-ul va consuma mai putin deoarece motorul foloseste o pondere mai mica din puterea motorului decat Reno-ul. PS Daca afirmatiile mele nu sunt corecte => informeaza eronat, rog sa se stearga. Edited March 11, 2008 by EFZ Link to comment
tolin Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Injinerii aceia au avut de respectat un caiet de sarcini. Vanzatorii de cip-tuining trebuie, doar, sa-ti ia banii pentru ca fraierii cred ca cei 6 CP se adauga de la inceput, ca un offset si la cele 1800 rpm la care merg ei. Altfel, e suficient sa scoti mufa de la electro-valva EGR si nu trebuie sa mai arunci 300 de euro. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now