Mircea Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Din segmenti n-ai cum sa iei cu polizorul! In primul rand pentru ca nu poti lua exact 1 mm, si in al doilea rand pentru ca ar trebui sa-l torsionezi dar sa poti sa-l dai pe piatra perpendicular. Link to comment
tolin Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Dar nu se schimba curbura daca ii tunzi si din cerc ajung elipsa ? Link to comment
Salex Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 Hai ca acusi am urcat si eu de la fiare, va raspund pe rind ... Doar sa fii atent. Cred ca daca merge prima data la un ralanti usor accelerat pentru 30' va fi ok... Parerea mea! >- Multumesc pentru atentionare, o sa tin cont de ea. Precizarea anterioara nu a vrut sa para ca iti ignor sfatul ci doar mi-am insirat lista de elemente pe care le-am avut in vedere. Intotdeauna un sfat bun e binevenit. Salex, bine bre, nu bagasi un comparator pe pistoane sa evzi conicitatea, o luasi cu segmentul din loc in loc? Adevar graiesti matale insa nu am asa ceva in arsenalul meu de scule si nici nu m-am agitat sa fac rost. Spre norocul meu, lucrurile au mers bine. Daca depistam ceva in neregula ajungeam la vorba ta. Oricum, din capul locului m-am ferit ca dracu' de tamie de rectificarea camasilor. Inca e OK asa Salex, da pe linga un comparator n-ai dat si de un polizor sa scapi de dat la pila? Si matale ai dreptate insa pila a fost doar de test. Aveam o scula din aia la care se pun piese mici (freze, biax, etc) pe care am si folosit-o azi de dimineata. Insa na, nici de data asta Murphy nu a dormit, mama lui de ticalos . Dupa fix 5 minute de lucru i-a murit motorul jucariei si am ramas fluierind la luna. Ma rog ... la soare, ca era cam 10:00 AM . Oricum, era clar ca se lucreaza mult mai bine asa, motiv pentru care am plecat prin oras sa caut o jucarie asemanatoare. In Mr.Bricolage am gasit doar scule semi-profi la preturi nejustificat de mari (pentru mine). Vazusem mai demult prin Hornbach asa ca m-am aruncat in 34 si am luat-o spre Berceni. Intimplator am vazut sigla Baumax din Sun Plaza asa ca am intrat si acolo. Din nou, fara succes. Nu am avut chef sa dau aproape 150 EUR pe freza cu reglare digitala a turatiei . In final, desi nu eram convins, am intrat in Cora unde am gasit nu 1 ci 2 modele pe care le-am luat. Munca efectiva am reluat-o pe la 16:00 si a durat cam 3 ore. Rezultatul insa depaseste orice asteptare. Toti segmentii cu exceptia unuia de foc au fost adusi la gap de 0,3mm. La cel mentionat am mers putin cam mult (deh, dezavantajul polizorului), gap-ul fiind, in cazul sau, de cca 0,4 mm. Pentru ca am uitat zilele trecute sa masor segmentii de foc dupa demontare, m-am dus in urma cu 10 minute pina la masina special ca sa fac si lucrul asta. Ei bine, lerele mi-au indicat un 0,9mm, enorm pentru niste segmenti de numai 50.000km. Ceea ce ma face sa revin putin asupra segmentilor, clar ceva a fost putred. Spre deosebire de NPR pe care o sa ii montez miine, GM pe care ii aveam erau, dupa parerea mea, net inferiori. Ca idee, NPR are clar indicati primul si al doilea segment de foc. La GM nu a fost asa, practic intre astia doi nu exista nici o diferenta. La NPR primul segment este mult mult ... mult mai rigid decit in cazul GM. Cel de-al doilea este aproximativ la fel. Pentru o vreme m-am temut ca ruperea segmentilor s-a produs din vina mea pentru simplul fapt ca i-as fi montat gresit. Am verificat cu multa atentie si concluzia ar fi ca : fie au fost contrafacuti (inclin spre varianta asta), fie au fost ingrozitor de prosti, fie la ambalare meseriasii de la Holden au pus intr-un kit 2 seturi de segementi II si in alt kit 2 seturi de segmenti I. Naiba stie ... si, pe de alta parte, cui ii mai pasa ? Asa cum am declarat in mai multe rinduri, m-am lecuit, NU MAI CUMPAR piese GM de origine ! In mai bine de 2 ani de cind aplic politica asta si achizitionez numai repere producator, nu mi-a mai crapat nimic. Segmentii astia i-am luat prin Septembrie 2007 si au fost ultimele repere GM pe care le-a vazut MOSul cu exceptia pieselor specifice. La vremea respectiva am zis, hai sa ii iau, ca doar i-a facut mamica lui ... se pare ca nu a fost o investitie prea buna Din segmenti n-ai cum sa iei cu polizorul! In primul rand pentru ca nu poti lua exact 1 mm, si in al doilea rand pentru ca ar trebui sa-l torsionezi dar sa poti sa-l dai pe piatra perpendicular. Pai de aia am umblat azi dupa jucarie din aia miniaturala. Se poate monta disc cu grosimea de 1-2mm, adica exact ce imi trebuia. Nu am luat de la inceput 1mm, am mers cu pasi marunti si am testat frecvent. Chiar si asa, tot am comis-o o data Dar nu se schimba curbura daca ii tunzi si din cerc ajung elipsa ? Nu e cazul, nu am "tuns" atit de mult. Teoria pe care am expus-o aseara a fost confirmata de practica. In cel mai rau caz am luat cca 1-1,5mm adica mult mai putin decit ma asteptam ieri. Segmentii se aseaza perfect pe camasa. Link to comment
claudiupoiana Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Da' matale ai sau ai avut Leganza? Si ce legatura are faptul ca esti sau nu proprietarul unui model specific cu discutia despre segmenti si operatiunea de a folosi segmenti de reparatie superioara ajustati ? Mi-a spus cineva mai demult ca nu este ok si am vrut doar sa atentionez omul. Poti sa-mi spui care este problerma ? Edited July 24, 2010 by claudiupoiana 2 Link to comment
Salex Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 @ claudiupoiana: Merci de observatie, fundamentarea experimentului meu ti-am facut-o anterior. Oricum, daca nu-mi iese asa cum am gindit-o, nu ma deranjeaza prea tare, am un motor de rezerva la cote STD . Update: Azi am elucidat misterul segmentilor sparti. Pe scurt, atunci cind am luat segmentii GM, pe cutie erau specificate citeva motoare la care ar fi trebuit sa se potriveasca : Leganza, Nubira, Tacuma, ceva Opele (toate cu motoarele de 2,0L). In plus, erau inscriptionate si grosimile segmentilor: 1,5 cu 1,5 si 3,0mm. De Bula ce am fost, am mers pe incredere si nu am verificat grosimea segmentilor. Astazi, dupa multe intrebari pe care mi le-am pus, am descoperit ca mare mi-a fost greseala ! Si anume, masurind fiecare segment in parte, am descoperit ca segmentii care s-au spart aveau fix 1,2mm iar cel care a ramas intreg avea fix 1,4mm. Trioul segmentilor de ulei au cca 2,70mm. Cu alte cuvinte, nici macar un singur segment nu respecta cotele inscriptionate pe cutie. Si asta din partea GM (by Holden) cu holograma ! Nu mai am ce comenta ! Din fericire, indiferent ce as fi gasit in motor, oricum aveam programat sa il desfac in vara asta, segmentarea facuta in toamna lui 2007 a fost facuta de la bun inceput cu titlu de provizorat. Cu unii dintre voi am discutat de planul asta de anul trecut. Din pacate, amprenta de rugina de pe camasa 1 inca este vizibila, obiectivul din urma cu 3 ani l-am indeplinit doar partial multumita, in cea mai mare masura, segmentilor folositi. Daca stau sa ma gindesc ca, in 2007, am dat dublu pe ei fata de cit am dat pe segmentii NPR pe la inceputul anului ... mai ca imi vine sa le dau foc. Norocul lor ca sint deja rupti in doua Link to comment
claudiupoiana Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 (edited) Si asta din partea GM (by Holden) cu holograma ! Nu mai am ce comenta ! Un amic de-al meu este importator de piese auto GM. Piesele sunt de fapt si de drept piese chinezesti ordinare. Pe container, pe persoana juridica vin piesele in sine, ambalate in plastic. Pe avion, chinezii ii trimit, pe persoana fizica, cutiile si etichetele cu tot cu holograme. Dupa receptia marfii, in depozit se lucreaza cam 4-5 zile la "branduirea" pieselor. Deci daca nu ai luat piesele GM de la ACSA, eu n-as pune mare baza pe originea lor. Edited July 25, 2010 by claudiupoiana Link to comment
Salex Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Foarte plauzibila ipoteza falsului. Uzura pe care am gasit-o la 50.000km era cu mult mai mare decit a segmentilor originali la 160.000km. Asta doar asa, ca bonus la informatiile anterioare. Asta seara am finalizat partea inferioara. Cu putin ajutor din partea vremii, miine pe vremea asta o sa vad rezultatele experimentului Link to comment
Dj_Dark Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Off, ce dor imi e sa mai bibilesc niste interne la un motor (insa nu al singurei masini pe care o am) . E greu cand nu ai cu ce te deplasa. De 3 ori bravo >- , de-abea astept sa vad rezultatul. PS Misto freza aia, asa stii ca iei drept marginile, segmentul se va inchide perfect, adica ai eliminat ce ziceam eu odata la intalnire. Link to comment
Salex Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Da, am luat in asa fel incit segmentii se inchid perfect. Insa nu uita ca oricum e necesar un gap de 0,3 mm. Cu alte cuvinte, chiar daca nu as fi reusit sa ii fac la mare arta, nu cred ca ar fi contat prea mult. Am terminat de pus chiulasa, axele cu came si o mare parte din furtunuri. Nu mai stiu daca am precizat ca le voi schimba pe toate insa am facut-o. In plus, le-am invelit pe toate in izolatie de teava, in scurta vreme o sa pot sa imi bag miinile sub capota chiar si cu motorul cald fara sa ma tem de arsuri . La mina, motorul se invirte destul de greu, se vede ca segmentii sint mult mai "strinsi" decit ceilalti. Ieri am intimpinat o problema care mi-a halit jumatate de zi. Ultimul piston montat (in fapt pistonul I) mi-a mincat zilele. Cum stringeam cuzinetul, cum se bloca angrenajul. Am avut multa bunavointa si am luat din cuzinet la smirghel ... pina cind nu am mai avut ce sa iau ! Degeaba. In final a trebuit sa apelez la bielele de rezerva, noroc ca mai aveam si un set de cuzineti . Link to comment
Dj_Dark Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Da, am luat in asa fel incit segmentii se inchid perfect. Insa nu uita ca oricum e necesar un gap de 0,3 mm. Cu alte cuvinte, chiar daca nu as fi reusit sa ii fac la mare arta, nu cred ca ar fi contat prea mult. Adevarul e undeva la mijloc. Daca nu luai drept, nu puteai masura corect. Lera de 0,3 intra in partea cea mai inchisa Sper ca intelegi ce spun . Oricum, buna treaba, vreau sa-l aud cum toarce si sa-l miros la "dos" . Link to comment
Salex Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 (edited) In primul rind, merci de incurajari si aprecieri, sper sa nu ma fac de rusine . Daca lucrurile merg bine, fac tot posibilul sa ne vedem Joi. Din pacate tocmai ce am fost intrerupt de o rafala de ploaie, nu stiu daca mai pot continua astazi treaba. Mi-au ramas de pus: alternator, traversa mediana, vreo 3 furtune (de conectat doar), bacteria si scutul galeriei de evacuare. Inca nu am bandajat galeria de evacuare, ramine si asta de facut. In rest, tras distributie la punct, pus curea de accesorii si ... [-O<.> Ar mai fi modificarea sistemului de filtrare pentru lichidul de racire, momentan nu vreau sa renunt la el, a dat rezultate foarte bune. Edited April 30, 2012 by Salex Link to comment
noris Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 "sistemului de filtrare pentru lichidul de racire" detaliezi, te rog?... Link to comment
Salex Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Actiunea agresiva a detartrantului a dus nu doar la distrugerea componentelor de aluminiu ci si la corodarea partilor feroase. Din acest motiv, dupa montarea unui calorifer nou am vrut sa evit infundarea lui cu particule (mai mici sau mai mari) de rugina. Solutia a constat in montarea unui filtru "Y" la intrarea in calorifer. Filtrul este cel banal, folosit in instalatii sanitare, se poate curata cu mare usurinta. Din momentul in care l-am montat (3 ani si un pic) nu am mai avut nici cea mai mica problema cu infundarea caloriferului. Singurul dezavantaj l-am avut la inceput cind, din cauza infundarii destul de rapide a filtrului, ramineam fara caldura. Dupa vreo 4-5 curatari nu au mai fost probleme, instalatia este foarte curata si astazi, vezi pozele cu antigelul scos saptamina trecuta. Link to comment
Salex Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 (edited) Postul din seara asta ar putea incepe in mai multe feluri: 1. Indiferent, laudaros : "N-am nimic de zis, doar vreau sa ma dau mare ... " 2. Populist, lingusitor : "Vreau sa le multumesc celor care m-au sustinut, fie cu o vorba buna, fie cu fapte ..." bla bla bla Abordarea mea este ceva mai diferita si apelez la vorbele lui Galileo Galilei pentru a transmite ce am de zis : "Eppur si muove !" Pe scurt, tocmai ce am revenit dupa o scurta plimbare (Bucuresti - Ploiesti - Bucuresti) cu MOS-ul. Concluzii nu pot fi trase inca insa, in calitate de "colaborator" apropiat al MOSului in ultimii aproape 12 ani, pot sa spun ca operatiunea are mari sanse sa dea rezultatele scontate. Primele constatari: 1. pornirea motorului a fost incredibil de rapida, probabil ca am avut parte si de ceva noroc. Daca lucrurile au stat asa, probabil ca a fost vorba de legea compensatiei, am avut parte de citeva ghinioane in ultima saptamina. 2. dupa cca. 5 minute de functionare au disparut toate zgomotele anormale. A fost un tachet mai indaratnic insa nu a avut mare succes cu galagia. 3. in ciuda asteptarilor, motorul nu s-a supraincins deloc. E drept ca si temperatura externa a fost foarte propice pentru un astfel de drum. 4. functionarea este foarte linsitita, practic, la relanti, nu exista nici o vibratie a motorului (apropos, inca nu am strins tampoanele de pe traversa mediana ). Pistoanele de greutati egale si arborele bine echilibrat isi spun cuvintul. 5. dupa un nor de fum intins pe cca 500 metri, nimic nu a mai lasat de inteles ca motorul a suferit o interventie serioasa 6. motorul este mai vioi decit inainte ! Urca foarte frumos intre 2000 si 3000 RPM indiferent de treapta de viteza. Nu am depasit 3000 RPM, vreau sa ii fac un rodaj de cel putin 1000km inainte de a face asta 7. la 100km/h (tr. V, geamuri inchise, radio inchis) zgomotul motorului este insesizabil 8. bandajarea galeriei de evacuare si a "saxofonului" a dus, incontestabil, la scaderea temperaturii de sub capota 9. observatia de la 8. cred ca se aplica si in cazul furtunelor. Pe scurt: din punctul meu de vedere, cele cca. 5-6 zile de munca, rani, vinatai, etc. au fost pe deplin rasplatite. LE: Chiar am uitat dar vreau sa le multumesc sincer celor care s-au oferit sa ma ajute, nu-i numesc, se stiu ei foarte bine. Edited April 30, 2012 by Salex Link to comment
Englishman Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Actiunea agresiva a detartrantului a dus nu doar la distrugerea componentelor de aluminiu ci si la corodarea partilor feroase. Din acest motiv, dupa montarea unui calorifer nou am vrut sa evit infundarea lui cu particule (mai mici sau mai mari) de rugina. Solutia a constat in montarea unui filtru "Y" la intrarea in calorifer. Filtrul este cel banal, folosit in instalatii sanitare, se poate curata cu mare usurinta. Din momentul in care l-am montat (3 ani si un pic) nu am mai avut nici cea mai mica problema cu infundarea caloriferului. Singurul dezavantaj l-am avut la inceput cind, din cauza infundarii destul de rapide a filtrului, ramineam fara caldura. Dupa vreo 4-5 curatari nu au mai fost probleme, instalatia este foarte curata si astazi, vezi pozele cu antigelul scos saptamina trecuta. Foarte desteapta chestia, felicitari pentru idee si pentru rezultatele per total care sunt sigur ca sunt super ! Link to comment
Dj_Dark Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Deci a fost un post populist pana la urma ). Nu-i nimic, te asteptam joi indiferent si laudaros . Link to comment
Salex Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 (edited) Ce sa zic ... nu m-am putut abtine, meritau sa fac precizarea respectiva . @Englishman : De-abia ieri am reusit sa inlatur efectele unui moment de furie petrecut in 2004. Practic, in acest moment, cu exceptia acelui filtru nimic nu mai aminteste de episodul cu numele de cod "Detartrantul". Edited July 28, 2010 by Salex Link to comment
Alezz Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Bravo, cat mai multi km fara probleme poate vi maine sa vedem minunea Link to comment
Costi VLN Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Ca de obicei,lucruri facute bine,ca la carte. Bravos nenea.Felicitari. Link to comment
Salex Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 (edited) Merci merci, miine vin asa ca povestim mai multe in parcare . Astazi am avut primele 2 incidente post reparatie din fericire nimic serios. Am plecat pe A2 sa adun km inainte de a aduce MOSul "pe calea cea buna". La km 15 am oprit in parcare ocazie cu care, dupa ce soferul s-a usurat in greutate cu cca 500gr, am observat o mica balta sub motor. Am deschis capota si am identificat imediat un furtun intepat. O boala de-a mea ceva mai veche, string cam tare unele lucruri. Asta s-a intimplat si cu colierul furtunului, l-am strins atit de tare incit aproape ca am sectionat cauciucul. Citeva gropi au fost suficiente pentru a definitiva treaba, astfel incit furtunul a cedat. S-a remediat pe loc cu o surubelnita si o lama de cutter. Al doilea incident l-am sesizat cu aceeasi ocazie, mai exact cind am pornit motorul sa vad daca mai pierd lichid din instalatia de racire. De data asta lucrurile au stat si mai usor, se auzea ca motorul trage aer fals. Furtunul mic dintre capacul culbutorilor si corpul clapetei a cedat si el chiar la intrare in corpul clapetei. Aceeasi lama de cutter si-a facut simtita utilitatea. La intoarcerea in oras am cumparat un metru de furtun nou si am inlocuit coptura. Singura problema e ca tocmai o bagasem in Idle Learn si s-a ales praful ... Oricum, MOSul are nevoie de un scanner, am vazut Checkul aprins de citeva ori astazi. LE: "Calea cea buna" adica 4000-6000 RPM )"> Edited July 28, 2010 by Salex Link to comment
Salex Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 (edited) MOSul a implinit 800km post reparatie. Regimurile de utilizare au fost foarte variate, de la mers constant pe autostrada, pina la mers bara la bara in oras. Cu o singura exceptie (curiozitatea, mama ei !) turatia a fost pastrata intr-un interval decent, respectiv 2000-3500 RPM. Azi m-am dus pina la 4000 RPM ... un deliciu ! In aceste conditii am inregistrat o scadere absolut notabila a consumului de combustibil. La mers extraurban constant cu geamul deschis cu viteze de 120-130km/h, in rest (urban) mers cu A/C pornit, consumul mediu a scazut undeva la 8,25 l/100km (portbagajul este, in continuare, plin de scule). Absolut imbucurator este faptul ca nu a papat nici macar un gram de ulei in tot acest timp. Eram dispus sa-i accept cu usurinta un consum post-segmentare de cca 1-1,5 litri la 5000km dat fiind GM-ul 5W-30 LL pe care i l-am bagat special pentru rodaj. Se pare ca MOSul a distrus un mit, respectiv cel care spune ca segmentarea fara honuire duce la consum serios de ulei pentru cel putin 10.000-15.000km. Comportamentul motorului a fost si inca este surprinzator, nu s-a incins nici macar in traficul de Bucuresti cu A/Cul pornit. Instalatia de racire foarte curata probabil ca isi spune cuvintul. Racirea este asigurata de o solutie in care am folosit antigel G12 tot de la GM. Despre cum trage ... nu prea am cum sa va povestesc. Inca nu m-am infipt in pedala de acceleratie cum o faceam inainte. Totusi, reprizele de la 80km/h la 120km/h in tr. V-a sint fulminante, mult mai rapide decit inainte. Poate cindva, de amorul artei, o sa ii fac si un dyno-test. Cam asta este ultimul update inainte de a pleca in vacanta. Sint ferm convins ca nu voi avea parte de nici un fel de suprize neplacute din partea masinii. Ar fi minunat daca as reusi sa ii string tampoanele de pe traversa mediana, inca nu am avut vreme pentru ele. Daca DJ isi face pomana si vine Joi la intilnire cu interfata de diagnoza si cu baterii in laptop ... ar fi minunat Edited August 3, 2010 by Salex Link to comment
AmunDei Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Totusi, reprizele de la 80km/h la 120km/h in tr. V-a sint fulminante, mult mai rapide decit inainte. Ai mila si da-i macar a IV-a In rest, numai pentru munca efectuata. Link to comment
Salex Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 (edited) Multam de aprecieri, in linii mari nu am facut decit sa indrept niste prostii facute la furie. Cit despre regimul de functionare al motorului, la 80km/h in tr. Va deja are 2000RPM. Nu e cazul sa te ingrijoreze lucrul asta dat fiind ca are o rezerva de cuplu foarte mare si trage serios inca de la 1500 RPM. Nu inseamna ca asa este folosita masina asta ... Doar acum, pentru vreo 2000-3000km o las mai moale Chiar si asa, in acest moment, urcatul de la 80-120km/h se face intr-un timp f. scurt. apasind acceleratia maxim 1-1,5 cm Edited August 3, 2010 by Salex Link to comment
AmunDei Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Asa e ok dar cand ai zis repriza eu m-am gandit la o talpa mai serioasa si de aia Link to comment
Recommended Posts