andreib Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Ma confrunt cu o pb in care am nevoie de ajutorul vostru: in drum spre italia mi s-a aprins becul de engine check la nubira. Problema a aparut dupa cca 50km la 160km/h si nu are alte simptome in afara de becul aprins. Masina merge fix lafel, trage lafel, la o inspectie vizuala nu pare nimic in neregula. Cand o pornesc clipeste odata si ramane aprins. Singura problema care o are masina acum este ca in jurul 3500rpm DOAR pe GPL (nu si pe benzina) face o intrerupere in care nu mai trage, dar problema o am de la plecarea din ro. Acum se ridica 3 probleme: 1. Ce poate fi? Asta e o intrebare gen mama omida dar posibilitatile de diagnoza aici sunt limitate... 2. Care sunt consecintele in a merge cu check-ul aprins cca 2000km avand in vedere ca merge normal mai putin becul aprins. Cu check-ul aprins merge in limp mode sau nu neaparat? 3. Cum se poate stinge becul fara tester? Voi incerca un reset ECM si voi reveni cu rezultatele operatiunii. Link to comment
Abram Burel Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Fiind o problema de "Diverse" (in cazul in care se muta, a se retine ca topicul a fost deschis la "Diverse"), nu doar de Nubira, imi permit si eu sa-mi sau cu parerea. Banuiesc ca mergi pe gaz, deci face ceea ce zici. Cum trecerea pe la 3500 rpm se produce destul de des -mai ales prin Italia, Bologna- s-ar putea ca eroarea repetata sa iti aprinda "becul". Cand problema care a condus la aprinderea becului va dispare, atunci se va stinge si becul (ma rog, dupa ce pornesti masina de vreo 5 ori si nu mai apare problema). Daca tot apare numa' pe gaz, pune si tu niste... benzina. Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 LA Nubira nu merge ca la Espero sa faci scurt intre A si B (de pe mufa) si sa iti semnalizeze prin clipirea becului de check numarul erorii? Link to comment
andreib Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Nu stiu daca merge ca la espero... Problema nu apare numai pe gaz, apare si pe benzina. Checkul nu se stinge nici dupa reset, cred ca au fost mai mult de 10 porniri si aparent a ramas activ. Maine voi incerca sa vad daca gasesc o reprezentanta chevrolet pe aici si sa-mi faca o diagnoza, macar sa stiu care e cauza. Din perspectiva mea daca a ramas aprins si dupa reset e o pb ce tine de un senzor ce da o valoare aberanta, nu cred sa fie doar un misfire sau alte erori ce apar ,,intermitent". Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Incearca cu A si B. Ce poti risca? Nu e doar la Espero, merge si la Cielo si la mai multe Opel-uri. Link to comment
andreib Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Cine-i A si cine-i B la o mufa OBD2? Si chiar daca ar merge, unde gasesc semnificatia clipocelii becului? Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 In manualul de service gasesti semnificatia erorii. Exista asa ceva pentru motorul de pe Nubira? Link to comment
andreib Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Exista, dar din pacate nu pentru ECM-ul meu (Acelasi ca la kalos 1.2) care e defapt o inventie romaneasca deci daca semnificatia nu este oarceum universala nu prea mai este important... Link to comment
andreib Posted July 27, 2009 Author Share Posted July 27, 2009 UPDATE: Verificat toate mufele, toate cablurile si nimic nu pare in neregula. Voi incerca la reprezentanta locala chevrolet. Link to comment
KumKum Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Patit aceeasi problema la plecarea in miniconcediu, parcurs in jur de 900 km cu bec aprins. Cum in afara faptului ca statea aprins si ma stresa, masina a mers perfect, acelasi consum...etc am continuat sa merg asa, acum ca am ajuns acasa o sa vad care ar fi cauza. Link to comment
andreib Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Problem solved: am fost la reprezentanta chevy locala, mi'au facut o diagnoza si au sters codul (amestec lean). Link to comment
Elfu Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Da si un pret sa stim si noi in caz de ceva ce manopere se practica pe acolo. P.S. Concediu placut fara alte incidente. Link to comment
boby.j. Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Patit aceeasi problema la plecarea in miniconcediu, parcurs in jur de 900 km cu bec aprins. Cum in afara faptului ca statea aprins si ma stresa, masina a mers perfect, acelasi consum...etc am continuat sa merg asa, acum ca am ajuns acasa o sa vad care ar fi cauza. Salut , Draga Andreib, Conduc si eu o nubira similara cu a ta din 2007, si am o problema pe care nu am reusit sa o rezolv in serviceuri-le Daewoo din tara inca. (Bucresti, iasi, Piatra Neamt)Important: masina se comporta aproape la fel de noua. Mai sunt inca 2 identice in firma care au aceleasi simptome: - la relanti, turatia motorului oscileaza intre 800-1500rpm cand este motorul cald, iar la rece oscileaza intre 1000-2000 rpm; la rece turatia de 2000 rpm persista aproximativ 5-6 secunde, dupa care coboara la 1000rpm, dar in cazul utilizarii directiei sau a aerului conditionat, turatia incepe iar sa oscileze. - In timpul mersului la turatii apropiate de relanti (~1500rpm), fenomenul de mai sus este perceput, cand se face o decelerare sau cand se reia accelerarea dupa ce piciorul a fost ridicat complet de pe pedala, motorul se tureaza brusc, si nu liniar, provocand o smuncitura a masinii. Este sentimentul ca in momentul apasarii pedalei de acceleratie, clapeta se deschide brusc sarind o treapta sau mai multe. Aceasta situatie provoaca disconfort in mers !! Tot la viteze mici aproape de oprire a autoturismului, motorul se accelereaza singur in loc sa aiba tendinta normala de oprire. -La drum intins, in regim normal de accelerare / reprize si la mers constant masina se comporta aproape normal, mai bine zis fenomenul descris mai sus devine aproape imperceptibil. te rog sa-mi spui daca ai avut asemenea probleme si daca le-ai rezolvat ! eventual recomanda-mi un service bun ! masina este echipata cu gpl din fabrica (BRC). Multumesc anticipat Boby Link to comment
andreib Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Problema mea s-a rezolvat de atunci, era cauzata de un reglaj prost al instalatiei de GPL cat si de o oarecare subdimensionare a vaporizatorului. Tu probabil ai cu totul alte probleme. Daca fenomenul se manifesta doar pe GPL atunci e clar o problema de reglaje a instalatiei, daca e si pe benzina e o problema de MTIA (as incepe prin a curata temeinic clapeta de acceleratie cu spray pentru admisie). Link to comment
Dj_Dark Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 La nubira nu e valabil Idle learn? Daca da, eu cu asta as incepe. Link to comment
andreib Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Degeaba face idle learn la nubira euro 3 daca nu curata calumea clapeta inainte. Link to comment
boby.j. Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Degeaba face idle learn la nubira euro 3 daca nu curata calumea clapeta inainte. Multumesc pt raspuns, Este adevarat ca nu am curatat niciodata corpul clapeta, dar masina face asa cam de cand era noua. Idle learn s-a efectuat deja de mai multe ori fara efect. Si multe alte teste de catre cei de la service-urile autorizate ! Am sa fac cum zici. Cel mai deranjant este ca se accelereaza singura cand franezi aproape de oprire, si este intr-o treapta de viteza, dar nu numai. Si este foarte turata la rece ~ 2000 rpm. Aceleasi simptome si pe gpl si pe benzina. Zici ca cei de la chevrolet se "baga" si la daewoo ? Firesc ar fi, deoarece sunt din acelasi grup. Recomanda-mi un service te rog ! Boby Link to comment
andreib Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 (edited) Iti recomand sa postezi in topicul dedicat nubira II. Acolo s-a discutat si despre ,,turata la rece" si multe altele... Am deschis acest topic cand am avut o problema pentru care aveam nevoie urgent de ajutor. Cum problema s-a rezolvat demult nu cred ca mai trebuie pastrat, exista deja un topic dedicat... Edited January 12, 2010 by andreib Link to comment
Recommended Posts