Moon_Fire Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Argon, din curiozitate si fara subintelesuri ai cumva si vreo dovada? Mi-ar placea sa fie demascat daca e asa cum zici tu Link to comment
argon Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 in ce sens dovada? am vazut filtrele am vazut diplomele, si i-am auzit si pe cei ce au 'folosit', nici macar nu sunt convingatori...mai degraba zice individul am pus la cutare si cutare sunt foarte multumiti, ori un vecin plictisit ca la teleshoping, ' de cand am tigaia magica am slabit 30 de kile'. Link to comment
SORAN Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Cred ca daca ma apuc acum si studiez scot un filtru de aer si mai bun ca el El a avut norocul sa fie mediatizat de unii care nu prea au treaba cu domeniul. Link to comment
madkat Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Asta e un fel de filtru de aer cu intercooler sau inteleg eu prost? Link to comment
iuliu m. Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 (edited) Una dintre calitatile reactiei negative prin EGR este racirea cilindrilor. Nu vreau sa-mi mai aduc aminte cum fierbeau daciile in aglomeratia din B. Intre timp, parcul auto a crescut exponential, asa ca nu vad bine eliminarea EGR-ului in traficul urban de acum sau din viitor. Sigur ca nu te poti juca cu ,virgula, calitatea filtrarii si ca debitul fie chiar si nefiltrat prin absurd nu poate influenta decisiv performanta si consumul masinii atata timp cat este urmarita , electronic, realizarea raportului stoechiometric corect. Dar... totusi... gazele de evacuare recirculate racesc cilindrii?Este dovedit stiintific?Daciile nu aveau nici un sistem prin care recirculau gazele de evacuare(mai empiric,asa, la nivelul lor)?De aceea se supraincalzeau?Toate "fierbeau"? Turbodieselul consuma "la fel" ca "benzinarul"?In ce conditii?Ce similaritati sunt indeplinite?Cu randamentul cum ramane? Cele bune! Edited August 31, 2009 by iuliu m. Link to comment
tolin Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 ... debitul fie chiar si nefiltrat prin absurd nu poate influenta decisiv performanta si consumul masinii atata timp cat este urmarita , electronic, realizarea raportului stoechiometric corect ... Raportul stoechiometric se refera la mase (greutate). Masa aerului depinde de volum (debit) si densitate (temperatura). Performanta si consumul sunt direct proportionale cu masa de combustibil. Deci, un volum mai mare si o temperatura mai mica a aerului, creste performanta. Randamentul unui motor termic creste prin cresterea eficientei volumetrice, cresterea gradului de umplere (ocupare) a cilindrului. Cresterea randamentului, adica scaderea energiei consumate prin frecarea pistonului in interiorul cilindrului, se realizeaza prin micsorarea suprafetei de frecare. Deci, un motor turbo-aspirat, de cilindree mai mica, care genereaza aceeasi putere cu unul aspirat natural, dar de cilindree mai mare, are un randament mai mare si implicit, un consum mai mic. Pe langa argumentele stiintifice, tendinta reducerii consumului prin aspiratia fortata pe o cilindree mai mica este realizarea din ultimii ani a producatorilor de motoare termice. Daca acum 20 de ani se produceau, de ex., motoare de 1,9L non-turbo, astazi se produc motoare turbo mai performante la doar 1,3L. O reducere cu 32% a capacitatii cilindrice a dus la o scadere cu cel putin 25% a consumului. Gazele arse intoarse in cilindru in amestec cu aerul si combustibilul scad temperatura arderii asa cum norii impiedica Soarele sa incalzeasca Pamantul. Nu s-a demonstrat "stiintific", dar s-a constatat pe pielea noastra. Link to comment
iuliu m. Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 (edited) Raportul stoechiometric se refera la mase (greutate). Masa aerului depinde de volum (debit) si densitate (temperatura). Performanta si consumul sunt direct proportionale cu masa de combustibil. Deci, un volum mai mare si o temperatura mai mica a aerului, creste performanta. Randamentul unui motor termic creste prin cresterea eficientei volumetrice, cresterea gradului de umplere (ocupare) a cilindrului. N-am sustinut altceva.In schimb exista un post mai inainte unde se afirma: "Consum mic la rulajul in traficul urban, bara la bara, n-are nevoie de aer mai mult sau mai rece, din contra." Cresterea randamentului, adica scaderea energiei consumate prin frecarea pistonului in interiorul cilindrului, se realizeaza prin micsorarea suprafetei de frecare.Aceea-i doar o componenta a randamentului mecanic.Randamentul complet adica cel care ne arata cat carburant introducem pentru a realiza un anume lucru mecanic este mult mai complex, si este un sumum de multe componente unde cel enuntat de tine are un rol absolut secundar. Gazele arse intoarse in cilindru in amestec cu aerul si combustibilul scad temperatura arderii asa cum norii impiedica Soarele sa incalzeasca Pamantul. Nu s-a demonstrat "stiintific", dar s-a constatat pe pielea noastra "Nestiintific" dar... poetic!Si totusi pot gazele fierbinti sa raceasca ceva?"That's the question"? Si, nu mi-ai raspuns acia "isi"recircula gazele de evacuare? Multa bafta! Edited August 31, 2009 by iuliu m. Link to comment
tolin Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Si totusi pot gazele fierbinti sa raceasca ceva?"That's the question"?Si, nu mi-ai raspuns acia "isi"recircula gazele de evacuare? - cand strici calitatea amestecului de aer/carburant, combustia scade, deci, scade si temperatura din camera de ardere; - Dacia era masina ? Link to comment
Abram Burel Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Dar daca scade combustia, banuiesc ca scade si energia degajata si, in consecinta, cea utila/consumata. Luand-o invers, daca combustia e mai buna... Nu stiu daca fenomenele sunt liniare, dar logic vorbind, daca arzi mai putin, dar mai bine, pentru acelasi efect energetic util, adica randamentul e mai bun, atunci si energia pierduta (aka termica) ar trebui sa fie mai mica. Nu vreau sa par atins de scenarita, dar chestia asta cu noxe mai putine si motor mai rece mi se pare cam prea... partinica. Evident, ma refer la EGR si jur ca n-am umblat la el si nici n-o voi face Link to comment
iuliu m. Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Nu vreau sa-mi mai aduc aminte cum fierbeau daciile in aglomeratia din B Este prima referire la Dacii pe acest topic, si folosirea lor ca exemplu , ma indeamna sa cred ca faci vorbire despre ele, folosindu-le ca argument in demonstratia ta, considerandu-le masini. In fine...Sa zicem ca sunt numai trotinete cu motor si acel motor este unul cu ardere interna.Este functionarea sa guvernata de alte legi decat cele ale fizicii?Fiindca demonstrand ca ele nu aveau sistem de recirculare a gazelor, putem face o legatura logica intre faptul ca el le lipsea motoarelor acelor trotinete, si acela ca se supraincalzeau("fierbeau"), in trafic aglomerat.Altfel demonstratia nu are "nici cap" si "nici coada". Deci intrebarii:"Dacia era masina?" nu-i vad relevanta. Pe de alta parte, da , ai dreptate,EGR-ul face oficiul de a reduce temperatura introducand gaze care "nu mai ard", in piston, in timpul admisiei.Un control strict al fluxului de gaze de evacuare recirculat aduce numai beneficii.Cat se poate de "stiintific" demonstrat... Cele bune! Link to comment
tomis Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Masinile Dacia mai vechi cam fierbeau in oras ptr.ca aveau ventilator pe curea si nu era prea eficient la turatii mici. Daca scade combustia si sistemul electronic nu face nimic cu debitul la injectoare, atunci santem noi obligati sa dam pedala, ca sa nu incepem sa ne taram in trafic. Link to comment
Senna Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Ca sa inchid offtopic-ul, atrag atentia ca nu toate Daciile fierbeau ci doar cele vechi si prost intretinute, adica cu apa chioara in loc de distilata si cu depuneri de piatra cat cuprinde, mai ales in radiator. La acestea se mai adauga avansul si carburatia dereglate. Revenind la subiect, astept cu interes sa mai apara un "geniu" care sa readuca in folosinta filtrele de aer cu filtrare prin ulei, care pentru Romania ar fi mai indicate, mai andurante. Filtrele de hartie sunt cam firave intr-un aer asa prafuit ca la noi Link to comment
lascarica Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Da' filtrare prin apa ca la aspiratoare ? E naspa ca tre' sa o schimbi mai des eventual sa completezi Link to comment
iuliu m. Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Masinile Dacia mai vechi cam fierbeau in oras ptr.ca aveau ventilator pe curea si nu era prea eficient la turatii mici.Daca scade combustia si sistemul electronic nu face nimic cu debitul la injectoare, atunci santem noi obligati sa dam pedala, ca sa nu incepem sa ne taram in trafic. Da ,dar mergea continuu,si nu in "reprize", determinate de impulsul termocuplului, ceea ce tinea motorul mai rece.Daca mai are vreun sens acum , iti spun ca motorul de Dacie, cu motoventilator mergea mai rece decat cel cu electroventilator. Sistemul electronic face "ceva" la injectoare.Si anume. modifica, harta aprinderii in "plus"(marind avansul, adica)fiind ferit de detonatii de introducerea in cilindri intr-un anume procent(prestabilit) a gazelor neinflamabile din evacuare.Cam asa functioneaza sistemul.Stiintific! Stima! Link to comment
tolin Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Da ,dar mergea continuu,si nu in "reprize", determinate de impulsul termocuplului, ceea ce tinea motorul mai rece.Daca mai are vreun sens acum , iti spun ca motorul de Dacie, cu motoventilator mergea mai rece decat cel cu electroventilator ... Fals. Diferenta era la temperatura de deschidere a termostatului, vreo +8'C in plus, deci, un alt regim termic de functionare. Link to comment
Salex Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Ramineti si voi la filtrele de aer, n-au nici o treaba cu flotoarele de WC si nici cu termostatele Link to comment
iuliu m. Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 (edited) Fals. Diferenta era la temperatura de deschidere a termostatului, vreo +8'C in plus, deci, un alt regim termic de functionare Fals?!?! Ai mers vreodata cu "trotineta" Dacia, prevazuta cu termometru al lichidului de racire?Eu,da. Cu motoventilator sta la 81 de grade, fix.Cu electroventilator, sta, la drum intins, la 88-90 de grade (Celsius),iar in aglomeratie, cand porneste des, intre 90 de grade (cand termocuplul ii comanda sa "plece") si circa 87 de grade cand se opreste. Deci are, asa cum spui si tu, "un alt regim termic de functionare" care tine lichidul de racire cu 8-10 grade Celsius mai cald, deci, "vreo +8'C in plus",se poate spune. Faci afirmatii pe care ti le contrazici singur?!?! Ce e "fals"?!?! Edit moderator: Ai fost deja nominalizat la Caposii forumului, am inteles ca esti ambitios si combativ, acum revino la FILTRE DE AER. Edited September 1, 2009 by Salex Link to comment
sebiusjp Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 adevarul ca daca o sa tineti un filtru facut de corneliu in mana,o sa vedeti ca nu are multe chestii adaugate,ceva comun la toate filtrele,elementul de filtrare,site si mai are ceva piese strungarite care modifica "geometria" intrarii aerului in filtru,mai multe,daca un cielo are vreo 1,5 m de teava si o cutie a filtrului care e si ea marisoara,el eliminand acel traseu,imbunatatind geometria filtrului care permite o mai buna aspiratie a aerului si un traseu mai scurt,care nu mai permite preincalzirea aerului ,deoarece plasticele preiau si mentin caldura,o sa se simta o diferenta. Asa cum spunea si el,nu la viteza se cunoaste randamentul,ci la trepte inferioare care ajuta masina sa ajunga la turatia de schimbare a vitezei mai repede decat la conditii normale unde ,nechinuind atat masina,si avand o cantitate de aer mai mare ,o sa se cunoasca diferenta. Dar ete,pana nu incerci e un "escroc",un "sarlatan". SI injectia se bazeaza si pe anumite harti care sunt "infipte" in calculatorul masinii. de ce rescrierea unui soft duce de obicei,daca e bine facut,la parametrii mai buni,doar o fi aia din fabrica mai prosti,sau sa aiba o diversitate mai mare a motoarelor? si unghiurile drepte la filtre,oare nu e ca si la evacuare unde nu exista unghiuri drepte ce ar creea un circuit al aerului mai prost,oare asta sa nu influenteze. eu cred ca da. scuze de post tip "povestire",sper ca nu am plictisit Link to comment
tolin Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 (edited) de ce rescrierea unui soft duce de obicei,daca e bine facut,la parametrii mai buni,doar o fi aia din fabrica mai prosti,sau sa aiba o diversitate mai mare a motoarelor? Explicatia este extrem de simpla: criteriul de optimizare la un bun de folosinta indelungata este fiabilitatea, consumul, nivelul de noxe si stabilitatea in functionare. Optimizarea pe alte criterii scoate acel produs din categoria autoturismelor de strada. Lasati stiinta proiectantilor de autoturisme, pe langa calificare si atestate, ei mai au si proprietatea notiunilor utilizate, adica au scoala in domeniu. Edited January 9, 2010 by tolin 1 Link to comment
sebiusjp Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 (edited) totul adevarat,dar intreb: cei ce proiecteaza masini,oar ei nu au "nivelul de noxe si stabilitatea in functionare"? sau sunt unii care vad ca ei au dedus din mers ceva mult mai bun. Ori oare ei nu studiaza un timp indelungat ceva ce implementeaza pe masini? ai auzit ca masinile pentru est masinile au alta compozitie,cea cu piese fabricate in est? turcia,cablaje ibn romania,etc? oare ei nu comanda filtre simple ce ii pot ajuta in simplificare? oare costul a catorva sute de grame in plus nu e ous si pe seama siglei wv,sau audi,sau altor marci care nu dau ceea ce ar putea imbunatatii ceva doar pentru ca e un simplu om car le-a luat-o inainte? sa nu uitam exemplul microsoft ,care apple i-a luat-o inainte cu i-podul,care microsoft i-a pus la dispozitie softul,deoarece ii aducea si lui randament. am citit aici ca cei ce i-au dat medaliile nu cunosc are sunt atat de prosti cei din centrele de premiere a inventicii incat nu se documenteaza? ei dau premiisi medalii asa,ca suntem nmoi romani si l-i se pare ca ar fi ceva ce e folositor? oare suntem noi mai destepti ca ei,care suntem zi de zi cu romania asta? sa incercam sa gandim ca noi cumparam ceva nike sau adidas dsoar ca este marca si ceva interesant,nu ca ar tine doi ani deoarece si patrol tine mult,sa nu mai vorbesc de wilson. DE ce difera? reclama e sufletul comertului. omul nu are bani de investit,si e chiar cu pasiune la masini,are "stuii" practioce in atelierul lui,cu fum,ca si la aerodinamica. e greu sa crezi ca e unul mai rasarit ca noi asculta-l doar si o sa vezi ca nu e unul ce vinde tigari de contrabanda sorry,dar aici cred ca aduci argumente false tot respectl mr tolin,am mai urmarit posturile anterioare si in alte cazuri si am observat ca esti printre seniori,dar hai sa nu omoram deja din fasa ceva ce nu a testat multa lume. majoritatea cu care am vorbit sunt foarte incantati.sa nu uitam ca romanii au descoperit laserul,insulina,avionul,motorul cu reactie,ba mai era unul cu motorul cu apa,deci hai sa vedem intradevar ce au de spus cei care l-au folosit,posesorii de filtre,care nu sunt chiar multi,ca deh ,nu e neamt sau american,ca noi suntem prosti,ei sunt destepti... Edited January 10, 2010 by EM!L NU mai cita integral mesajul anterior. Foloseşte AddReply sau FastReply Link to comment
tolin Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Filtrele acelea nu sunt o inventie, ele inglobeaza trickuri descoperite de catre altii, demult. O perioada insemnata de timp competitiile auto s-au bazat pe astfel de trickuri. Cand s-a trecut la studiul simulat si la teste de laborator, toate acestea au disparut. Dovada: daca era altfel, constructori consacrati de filtre le-ar fi utilizat la motoarele de strada. Si inca ceva, daca noi eram mai destepti ca ei, azi cumparau ei de la noi si nu invers, iar leu ar fi fost moneda de referinta. Eu incurajez pe oricine doreste sa scoata un produs care, fie se poate impune in topul 5 mondial, fie este realizat pentru hobby. Altfel, consider ca intre aceste doua categorii trebuie sa se gaseasca un vid sanatos. Pentru amatorii de efecte placebo, atunci cand pui un filtru nou pe un motor, acesta se comporta vizibil mai bine decat cu cel vechi. La fel este si la bujii si la ulei. Altfel, imbunatatirile aduse unui motor se vad pe standuri de proba si se demonstreaza cu diagrame eliberate de catre aparate de masura ale firmelor consacrate in materie. Restul este frumos, tocmai, pentru ca este poezie. Din pacate sau din fericire, avem prea multi poeti anonimi. 1 Link to comment
sebiusjp Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 in curand o sa vina si mai multe rezultate de pe mai multe masini diferite care au fost pe dyno. Rezultate se pot afla si asa,ca fara computer de bord,e adevarat ca nu iti poti da seama de consum.Insa luni o sa fiu si eu posesorul unui filtru de-al sau,si o sa vad. sincer,nu am treaba cu placebo,nu ma uimeste o stare de moment.si atunci am sa mentin,sau o sa plec capul.si sa nu uitam ca suntem o piata de desfacere nu una de productie,s-au mai facut chestii pe care nu am putut sa le producem pe baza ca sunt prea tari sau nu am avut drept de a le face... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now