sebi85 Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Va salut, Am citit prin forum,am gasit probleme asemanatoare cu a mea,doar ca situatia era putin invers.La mine problema este ca in loc sa stea la ~800 de ture, dupa ceva timp din mom in care plec de acasa, masina se tureaza la relanti destul de mult,~1500, plus ca in mom in care o pun pe liber revine f greu la turatie mica, spre ex daca o turez in 3.000 si scot din viteza, ajunge pe la 1500 cam in 5 secunde,enorm dupa parerea mea. Masina este are un motor pe benzina dar eu folosesc GPL.Am oprit motorul vreo 5 minute, cand i-am dat drumul isi revenise la 800 rpm, dar problema tot revine. A ami patit cineva ? ceva sfaturi, sau o bag direct in service ? Bafta Link to comment
Alex.T Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Problemele apar si cand mergi cu ea pe benzina? Link to comment
Mircea Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Sebi, in primul rand masina nu se scoate pe liber. Lacetti are un MTIA, responsabil de reglajul turatiei de relanti. Comportamentul este absolut normal. Daca vrei sa nu-ti mai faca, nu ai altceva de facut decat sa n-o mai pui pe liber. Atentie, cand motorul este rece, MTIA va corecta permanent in + turatia. Link to comment
vieri Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 (edited) pai si daca sta pe loc la semafor sa-si tina piciorul pe ambreiaj tot timpul? sau te referi sa n-o lase pe liber cand merge la vale de exemplu? Edited August 23, 2009 by vieri Link to comment
tolin Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 O masina se pune pe liber cand sta pe loc. Nu exista vreo dilema in aceasta afirmatie. Altfel, variatia turatiei la clapeta inchisa este declansata si de catre apasarea pedalei de frana. Cine vede legatura vacuumatica intre colectorul galeriei de admisie si pompa de frana, va intelege acest lucru. Link to comment
andreib Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Daca comportamentul este acelasi ca la nubira euro 3 ar trebui sa se manifeste in special la rece (turandu-se pana in 1500rpm chiar si mai mult in zile f reci DOAR in mers!). Mai exista cativa factori care fac masina sa stea turata mai mult timp: 1. Corp clapeta acceleratie murdar (se curata cu un admision/carb cleaner si o carpa) 2. Lipsa unei proceduri de IDLE LEARN facute calumea. 3. Tendinta de a pleca dimineata cu motorul rece imediat de pe loc. Daca stai macar 5-10 sec tendinta de a se tura se reduce substantial. 4. Pornitul dimineata a motorului cu ambreiajul calcat! Masina porneste f usor si fara sa calci ambreiajul. Link to comment
sebi85 Posted August 24, 2009 Author Share Posted August 24, 2009 Problemele apar si cand mergi cu ea pe benzina? Ieri in fata casei, am comutat pe benzina,am stat pe loc cam 4-5 minute,degeaba,tot nu scadea turatia,am trecut-o iar pe gaz.M-am gandit si eu ca s-ar putea sa fie de la instalatie.Nu stiu ce sa zic.. Sebi, in primul rand masina nu se scoate pe liber. Lacetti are un MTIA, responsabil de reglajul turatiei de relanti. Comportamentul este absolut normal. Daca vrei sa nu-ti mai faca, nu ai altceva de facut decat sa n-o mai pui pe liber. Atentie, cand motorul este rece, MTIA va corecta permanent in + turatia. Pai Mircea,nu prea am cum sa nu o pun pe liber, mai ales cand stau la semafor + cum zice Vieri, eu si cand merg la vale o pun pe liber,incerc sa merg cat mai economicos partea proasta e ca motorul nu se tureaza cand e rece,ca atunci as fi inteles, ci din contra,dupa ceva timp de mers.. O masina se pune pe liber cand sta pe loc. Nu exista vreo dilema in aceasta afirmatie. Altfel, variatia turatiei la clapeta inchisa este declansata si de catre apasarea pedalei de frana. Cine vede legatura vacuumatica intre colectorul galeriei de admisie si pompa de frana, va intelege acest lucru. Sincer,legatura intre col. galeriei de admisie si pompa de frana...n-o vad dar pot spune sigur ca nu prea am obicei de a sta cu picioru pe frana la semafor,decat daca e panta. Acum plec la treaba cu ea,sa vad cum se comporta azi. Va multumesc pt raspunsuri . Link to comment
Mircea Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Scosul din viteza, in special in pante este cea mai proasta solutie posibila, duce la solicitari d-aiurea ale cutiei de viteze si franelor, ca sa nu mai vorbim ca ai consum mai mare cand e pe liber decat cand e in viteza si nu accelerezi. Asta e din ciclul "am mai spus-o si o repet". Ia gandeste-te tu, de unde ia servofrana vacuum pentru actionare? Nu cumva din galeria de admisie? Link to comment
rich1974 Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 draga sebi... te rog sa nu mai o pui pe liber atunci cand cobori o panta. este cea mai mare greseala. acelasi lucru ti l-a spus si mircea... un sofer BUN foloseste cat mai putin frana de serviciu. masina se conduce NUMAI din ACCELERATIE SI TRANSMISIE. este cel mai economic regim. in legatura cu turatia, cred ca ai clapeta de acceleratie murdara Link to comment
sebi85 Posted August 24, 2009 Author Share Posted August 24, 2009 Ok,am bagat la cap cu scosu pe liber, multam. Am sa verific si clapeta de accelaratie azi. O zi buna sa aveti Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now