Jump to content

Reglaj Directie


Recommended Posts

Se poate, o poti face si singur fara nici o scula speciala, atata timp cat stii sensul in care trebuie sa rotesti bieletele si pe o parte si pe cealalta. Rotesti bielete tot atat(sa zicem 90 de grade) si pe o parte si pe cealalta fara a afecta palalelismul rotilor, pe directia opusa partii in care sta volanul.

 

Daca tu cand ti volanul drept merge spre stanga, tu trebuie sa muti din bielete directia rotilor usor spre dreapta simetric pe ambele parti, fara a le afecta paralelismul, sper ca ai inteles.

Edited by argon
Link to comment

Se poate interveni la reglajul directiei, in speta la capetele de bara, doar pentru a corecta pozitia stramba a volanului? Sau trebuie facuta operatiunea de reglare de la inceput?

(Directia e perfecta, volan stramb cu niste grade)

 

1. În manual se precizează poziția de referință a cremalierei pentru reglaj convergență și a articulației cardanice de pe coloană, pentru centrarea volanului

2. Vrei pe genunchi, cred că mai bine repoziționezi volanul decât bieletele! Pare logic, ca ergonomie a muncii?

Link to comment

Eu am zis ca e mai simplu sa invarti 2 bielete dupa ce ai stabilit sensul filetului inainte, decat sa te chinui cu un volan pus din fabrica asa, adica pus corect, care mai poate sa aiba si obiectii in a iesii de acolo.

Edited by argon
Link to comment

Normal este sa pozitionezi volanul din bieletele de directie deoarece la schimbarea pozitiei volanului din cremaliera intervin mici probleme: modificarea cursei (mai lunga intr-o directie si mai scurta in cealalta), nesimnificativ, modificarea pozitiei piesei cardanice de legatura, astfel pe directia de mers inainte ea nu va mai sta in pozitia optima, tot nesimnificativ si cel mai important aspect : functionarea incorecta a mecanismului de revenire a manetei de semnalizare (ori revine prea repede/tarziu ori pe pozitia de mers inainte maneta nu ramane blocata (in sacadare) pe pozitia semnalizare.

Link to comment

1. dacă nu se cunoaște istoricul intervențiilor pe direcție... am zis că se verifică pozițiile celor specificate, se remediază deficiența

2. pe poziția centrată a volanului, pinul de revenire a semnalizării dă ''fix'' în placa aceea a contactului alunecător ... una-i una, alta-i alta!

post-26350-0-73285300-1302872994_thumb.jpg

Edited by nflt
Link to comment

2. Vrei pe genunchi, cred că mai bine repoziționezi volanul decât bieletele! Pare logic, ca ergonomie a muncii?

 

Da, vreau pe genunchi si da, e foarte logic. Volanul nu se poate repozitiona prin scoatere/ reimplantare dintr-un motiv banal, la care logic ca nu te-ai gandit : canelurile axului nu permit pozitionarea perfecta, centrata, volanul sta ori spre stanga ori spre dreapta cu cateva grade, nu exista mijloc.

Link to comment

Da, vreau pe genunchi si da, e foarte logic. Volanul nu se poate repozitiona prin scoatere/ reimplantare dintr-un motiv banal, la care logic ca nu te-ai gandit : canelurile axului nu permit pozitionarea perfecta, centrata, volanul sta ori spre stanga ori spre dreapta cu cateva grade, nu exista mijloc.

 

...acu' mă scoți din casă, să număr canelurile, să văd câte grade au ...

...faci cum crezi de cuvință, sau mai exact ... ce este de făcut!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...