oliver Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Am schimbat bobina din delcou, am curatat contactele la EST si acum masina merge ca acum 13 ani, cand a iesit din fabrica !!! Mersi tuturor ! Link to comment
popescu_gygy Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 (edited) Abia am intrat in randul forum-istilor si am vazut problema cu ralanti-ul. Eu am de un an o Nubira 1 fabr. 2000 si pateam acelasi lucru: salturi ale relant-ului intre 700-1800 rot/min. Un prieten cu Cielo imi da IAC-ul lui imprumut si costatam ca Nubira mea nu mai are probleme. I-am dat piesa inapoi, am dus masina acasa si am luat IAC-ul la puricat(spalat cu benzina+uscat). Dupa remontare aveam acelasi relanti in salturi. Neavand nimic de pierdut l-am demontat si am extras prin smulgere cu mana piesa centrala care practic a sarit peste dantura interioara dinte cu dinte. Apoi am reintrodus piesa dar cu vreo 2-4 mm mai putin decat era initial si am facut proba. Motorul a pornit abia la a 3-a cheie lunga dar nu cred ca avea mai mult de 100 rot/min. Apoi, in cateva secunde, turatia a crescut incet-incet pana la 1300 rot/min si a scazut la 900 rot/min. De atunci nu mai am probleme. Evident ca o astfel de incercare nu se face decat atunci cand oricum arunci IAC-ul. Sper sa va mearga. Edited February 22, 2008 by popescu_gygy Link to comment
Mircea Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Prostie mai mare nici ca nu puteai face! Era suficient sa cureti iacul cu o carpa uscata si moale, apoi sa-l pui la loc si sa faci un idle learn. Ca si chestie, iacul de cielo si cel de nubira nu-s compatibile, la aceleasi valori ale relantiului numarul de pasi difera Link to comment
lucian3010 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 salut! am un espero 1.8 din '96 cu 180.000 km . Destul...e a mea de la 140.000 si de ceva vreme am probleme cu mersul motorului- neregulat. La relanti nu merge rotund - mai exact are fluctuatii . nu foarte mari dar are si ce e suparator e ca are momente cand parca ramane in urma, parca pentru o jumatate de secunda da sa se opreasca si apoi creste un pic in turatie. Problema nu e numai la relanti ci si in mers. Cel mai mult se simte in viteza 1 cand accelereaza in reprize parca cu toate ca tin pedala in acelasi punct. In vitezele superioare problema se manifesta prin imposibilitatea de a merge cu o viteza constanta - cand incerc asta puseurile se transmit mai departe in cutie si toata masina vine in nas pana cand ori accelerez ori iau piciorul de pe acceleratie. In frana de motor la fel are puseuri - motorul nu se lasa invartit de roti normal ci tot cu puseuri.. Masina are si instalatie GPL si toate aceste simptome sunt amplificate pe gaz fata de benzina. Sunt puse fise noi, bobina de la delco schimbata, capac delco schimbat. Astazi am desfacut IAC si l-am sters cu o carpa si am urmat procedura de pe forum cu scos bateria vreo 20 minute, si apoi pornit motor lasata pana se incalzeste si apoi mers in oras vreo 20 km. Ma gandes sa nu fie ceva in neregula cu IAC-ul pentru ca dupa ce bateria a fost scoasa si IAC-ul sters, la pornire motorul mergea cu relanti la 1000-1200 rot/min fara sa fluctueze (asa am inteles ca ar trebui sa se intample- sa invete pozitiile) Am observat si un mic joc al varfului la IAC de vreo 2-3 mm... Martorul check engine se aprinde dupa ceva timp la bord si la tester a iesit supapa EGR cu probleme Ma gandeam sa schimb piesele cu pricina (EGR & IAC) de la un second hand - noi costa destul de mult Daca puteti sa ma ajutati cu ceva sfaturi sau daca ati avut aceleasi probleme cum le-ati rezolvat Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Problema este de la valva egr care ori este defecta(a ramas deschisa) ori tubul de vacuum al ei a fost cuplat la alt stut de vacuum din galeria de admisie decit cel care trebuie. Link to comment
maryan_85 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 mai fratzilor sunt si eu nou pe forumu asta.Va cer si eu o parere.Am un cielo executive dohc caruia i-am schimbat cureaua la 60.000 km si de atunci a devenit mult mai zgomotos la turatii de peste 2500,plus de asta mai am si probleme la ralanti care cand e 600 cand e 1500(dar totusi nu se opreste).va multumesc Link to comment
ovi_jer Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 (edited) Zgomotul vine de la distributie sau cureaua de accesorii.Mergi inapoi la service unde ai montat distributia pentru remediere. Pentru relanti da un reset la ecm. Informatii despre cum se face gasesti pe forum. Edited May 6, 2008 by ovi_jer Link to comment
lucian3010 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Multumesc ovi_jer ! o sa inlocuiesc supapa egr si eventual si iac-ul si o sa revin pe forum Link to comment
calinx Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Salut Sunt curios daca s-a rezolvat problema; al meu espero se comporta la fel dar doar cand incerc sa-l tin la o viteza constanta. Multumesc Link to comment
lucian3010 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 din pacate nu am avut timp nici pana acum sa rezolv problema cu supapa egr. Am o intrebare pt Ovi_jer sau cine se pricepe - pentru a demonta supapa egr la un motor de espero 1.8 e nevoie sa se demonteze rampa de la injectoare sau se poate si fara? Si daca mai e ceva in afara de cele 2 suruburi de desfacut... Ma bate gandul sa o demontez si sa o curat eu..dar daca e vorba de demontat rampade la injectoare...mai bine nu... Eventual daca mai e vreun detaliu care trebuie stiut despre aceasta operatiune. Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Da trebuie demontata rampa injectoarelor pentru a ajunge la egr . Link to comment
wsc Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Am facut o diagnoza la cielo 1.5 din '97 si am erorile 21(Senzorul de pozi?ie al clapetei de aer indic? tensiune mare/mic?) si 33(Senzorul de presiune absolut? a galerie de admisie MAP indic? Tensiune mare/mic?; Vacuum ridicat/sc?zut).Masina are o intrerupe la relanti,nu are un mers rotund. Pana la urma ce trebuie schimbat ca din manual nu am reusit sa inteleg. Multumesc. Edited June 27, 2008 by wsc Link to comment
ovi_jer Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Pe amandoi senzorii semnalul este prea mare(tensiunea mare).Si tps-ul si map-ul au semnalul de referinta 5V de pe acelasi pin B8 de la ecm.Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect. Ce semnal in V aveau cei 2 senzori? Link to comment
wsc Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Diagnoza am facut-o cu scurtcircuit intre pin A si B. Acum nu stiu cum sa masor semnalul in V. Crezi ca simpla inlocuire a celor doi senzori remediaza situatia? Multumesc. Link to comment
ovi_jer Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect. Am fost destul de clar ,in concluzie raspunsul la intrebarea ta este : nu. Pune contactul pe pozitia motor si masoara cu un multimetru tensiunea intre masa motorului si pinul C din mufa care intra la TPS si apoi pinul B din mufa care intra la MAP. Edited June 27, 2008 by ovi_jer Link to comment
wsc Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Cunostintele mele sunt doar periferice sa zic asa.Am consultat cartea tehnica si am aflat codurile respective.Nu am multimetru la indemana,dar totusi ce valori terbuie sa afiseze?Asta ca sa stiu si eu ceva cand ma duc la mecanic.Vreau sa rezolv problema,dar se pare ca nu voi reusi singur. Am citit manualul,dar nu imi dau seama de ce vina este la ecm si nu la cei senzori, daca era ecm-l defect nu tremia sa apara si cod 51? Si din nou,schimbare exclusiva a ecm-ului (cu toate ca nu stiu cat costa) remediaza problema?Multumesc pentru intelegere. P.S. Am vorbit si maine seara o sa fac masuratoarea recomandata de tine.Poti sa imi spui ce pasi trebuie sa urmez dupa ce fac masuratoarea,ca sa nu pierd timp "pretios" dupa aceea.Sau unde sa caut rezolvarea dupa masuratoare in cartea tehnica? Mersi. Edited June 27, 2008 by wsc Link to comment
ovi_jer Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Nu trebuie decit sa masori ce ti-am indicat.In primul mesaj am scris ce tensiune da ecm-ul la acei senzori si in al doilea ce trebuie masurat.Eu cred ca ar fi mai bine sa citesti bine ce ti-am scris si sa nu mai tragi concluzii pripite. Link to comment
wsc Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Pe amandoi senzorii semnalul este prea mare(tensiunea mare).Si tps-ul si map-ul au semnalul de referinta 5V de pe acelasi pin B8 de la ecm.Cauze posibile : firul-pinul de la ecm scurtcircuitat la +12v sau ecm defect.Ce semnal in V aveau cei 2 senzori? Tensiune masurata 0,18 si 0,22 in comparatie cu 0,03 cat avea un cielo fara erori.Dupa cum ai spus tensiune mare.Astia nu cred ca sunt volti,aparatul era la 20 pus. Acum ce trebuie sa mai fac? Link to comment
ovi_jer Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Masoara si tensiunea de alimentare a senzorilor(trebuie sa fie de 5V). Link to comment
wsc Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Scuze,dar asta cum se masoara? Si apoi? Link to comment
wsc Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 (edited) Eu am masurat tensiunea la mufele firului care intra in cei doi senzori si am obtinut cifrele respective. Acum care mufe trebuiesc masurate. Sunt confuz. Exact mufa senzorilor? NU, a firului care intra in ele. Edited July 1, 2008 by wsc Link to comment
ovi_jer Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Aceleasi mufe.Sunt 3 pini in fiecare mufa : -Masa -Tensiune referinta 5V + -Semnal Link to comment
Salex Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 De curiozitate ... si poate putin off topic, scuze pentru asta. In special pentru Ovi_jer : la TPS referinta de 5V cit de severa este ? Intreb pentru ca la mine am 5,12 V intre "pinul de 5V" si o masa oarecare (am luat-o chiar de pe clapeta de acceleratie). Daca masor intre "pinul de 5V" si pinul de masa de pe aceeasi mufa, imi indica 5,02V. Onorabilul multimetru are si el o abatere, insa pentru unul cu vagi amintiri de electronica, eu cred ca sint acceptabile. Gresesc ? Oricum, la mine TPS-ul a fost cindva dereglat intr-un service si de atunci nu l-am mai reglat. Daca iti aduci aminte de intilnirea noastra de la Rm.Valcea, scanerul tau a indicat o valoare usor scazuta pentru TPS. Totusi, nu ma pot plinge de motor ba chiar din contra. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now