ovi_jer Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Poate ai atacat prea mult clapeta din reglajul surubului.Da clapeta la loc,scoate borna la baterie,regleaza varful iac-ului la 28 mm de baza si apoi initializare.Verifica daca ai strins bine corpul clapetei sa nu traga aer fals. Link to comment
x_x_x_nemesis Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 nu sunt sigur dar s-ar putea sa ai rupta sau fisurata garnitura de la admisie si sa trage aer fals. Link to comment
tolin Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Pana la garnitura aceea, verifica toate furtunele din cauciuc care-s legate de galerie, din 1996 si pana azi au avut destul timp sa se coaca si sa crape. Link to comment
ovi_jer Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 (edited) Il indrumi sa verifice ceva ce nu exista?Sau nu stii ca la vacuum nu se folosesc furtune de cauciuc? Edited January 12, 2008 by ovi_jer Link to comment
oliver Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Am si eu o problema cu turatia de mers in gol la Cielo '95 non euro. Chiar daca motorul e cald, daca il las 20-30 min, dupa cel il pornesc, se tureaza la 2000 rpm, si abia dupa vreo 6-7 secunde isi revine, dar merge foarte neregulat, vibreaza toata masina la relanti. Am facut o diagnoza la ECM, si mi-a data doua coduri de eroare. Unul a fost legat de modulul EST ( @ovi_jer : mersi pentru sfatul anterior ). Celalalt a fost : EGR failure. Si acum vine problema mea ( sa nu radeti de mine ) : unde e supapa EGR? Din cate am inteles e montat pe galeria de admisie, undeva aproape de electrovalva IAC, insa daca e acolo, e o supapa mecanica? Pentru ca in afara de cablajul IAC si TPS nu mai am alte cabluri ce ajung acolo. Si oriunde ar fi, care poate fi problema? Multumesc pentru sfaturi. Link to comment
madkat Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 am mai postat chestia asta si in alt topic - "nu mai porneste" pe numelel lui... nu imi dau seama unde e mai adecvat... eventual moderatorii sa il stearga de unde nu e la locul lui... "hai ca m-a lovit si pe mine o chestie legata de aprindere (de-aia postez aici) se da cielo din profil 68k km la bord pe bune, nu s-a umblat niciodata la aprindere in afara de schimb bujii... aseara (umezeala la greu) porneste la sfert de cheie, merg cam 5 km si incepe la un stop sa tremure (mers din cand in cand in 3 clindri)... se accelera destul de greu, cu "inecari", asta apana jungeam pe la 3000 rpm unde mergea relativ ok... am mai mers inca vreo 10km cu el asa, ajung la destinatie, stau cam o ora si pleca iar... porneste sfert de cheie si merge ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic pana acasa (cam 15km) am deschis capota si joc de lumini nu pare a se vedea (sau nu era destul bezna), fisele nu curentau (incercat cu mana proprie), insa si la dus si la intors (si cand mergea prost si bine) turometrul fluctua cu +/- 500rpm chiar daca motorul mergea constant, sau era in acceleratie constanta... eu banui fisele - (sau una dintre ele mai exact) - sunt la tara, si incerc sa ajung w/e asta sa le schimb... voi ce credeti, ar mai fi simptom de altceva (capac fisurat, bobina, etc)? ... banuiala mea e din cauza fluctuatiei turometrului..." multumesc Link to comment
Dj_Dark Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 (edited) @ oliver Din cate stiu eu mototul ala nu are EGR sau ma insel? Edited February 8, 2008 by Dj_Dark Link to comment
oliver Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 (edited) Nu cred ca te inseli, pt ca si eu am o idee despre cum ar trebui sa arate EGR, dar nu o gasesc nicaieri ( doar daca nu e pus cumva in corpul clapetei, am mai vazut mesaje pe forum in care se spune ca ar fi acolo ). Am cautat in manualul de reparatii, insa acolo nu scrie nimic concret despre asta, se fac doar referiri la EGR. Si ca sa nu fie de ajuns, si la tester mi-a dat aceasta eroare ( " EGR failure " ). Si ca sa nu fiu off-topic, banuiesc ca asta ar fi motivul pt care imi tremura masina la relanti, numai sa o gasesc ! @madkat : cand ai schimbat bujiile ? Si eu am avut o problema asemanatoare,numai ca la mine nu fluctua turomentrul, am schimbat bujiile si s-a rezolvat. Daca fluctueaza turometrul, verifica bobina de aprindere ( de obicei de acolo se ia semnalul pentru turometru ). Edited February 9, 2008 by oliver Link to comment
Dj_Dark Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 (edited) Asa stiam si eu. Vezi ca poate fi si de la pompa de benzina sau vre-un injector partial infundat si alea nu apar pe tester, daca omul stie ce face isi poate da seama dupa timpul de injectie de starea injectoarelor si pompa nu poate fi verificata decat cu manometru. Asta cu pompa de obicei se manifesta la cald deci oarecum iese din discutie dar cu injectoarele am patit-o. In rest aceleasi recomandari, bobina delcou, contacte, fise bujii, bujii. Avand in vedere eroarea de EST bobina aia mica din delco as schimba-o fara sa rasuflu, asta e o problema in general la cielo si espero din 95,96. Modulul ala e destul de scump, asa ca elimina celelalte cauze mai intai. PS. Asta cu turometrul e in felul urmator: daca fluctueaza brusc fara a se si confirma auditiv o brusca fluctuatie a motorului atunci fisele bujiilor au probleme. Edited February 10, 2008 by Dj_Dark Link to comment
madkat Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 am rezolvat - fisele au fost http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry323794 Link to comment
Dj_Dark Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Am vazut. Pana la urma ai EGR sau nu? Link to comment
oliver Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 (edited) Mai mult ca sigur nu am, daca as avea ar trebui sa fie langa carterul supapelor, spre galeria de admisie ( asa scrie in manual ). Timpii de injectie sunt in regula, 3 ms. Deci acum m-am blocat. Cu EST mai astept putin, pt ca cred eu ori functioneaza si merge motorul, ori nu si motorul nu mai porneste ,numai sa nu ma lase undeva. In afara de asta motorul merge bine, si cu motorul rece la aprox 1000-1200 rpm merge rotund la relanti, numai cu motorul cald apare problema , pe la 800-820 rpm. Parametri motorului sunt ok, le-am comparat cu datele din manual. Edited February 11, 2008 by oliver Link to comment
bella Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Daca tin bine minte, tu nu ai valva EGR. Chiar daca ai ea are rol de recirculare a gazelor(chestii de poluare). Sper sa nu gresesc. Link to comment
Dj_Dark Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 oliver said: Am si eu o problema cu turatia de mers in gol la Cielo '95 non euro.Chiar daca motorul e cald, daca il las 20-30 min, dupa cel il pornesc, se tureaza la 2000 rpm, si abia dupa vreo 6-7 secunde isi revine, dar merge foarte neregulat, vibreaza toata masina la relanti. ... Cu EST mai astept putin, pt ca cred eu ori functioneaza si merge motorul, ori nu si motorul nu mai porneste ,numai sa nu ma lase undeva. In afara de asta motorul merge bine, si cu motorul rece la aprox 1000-1200 rpm merge rotund la relanti, numai cu motorul cald apare problema , pe la 800-820 rpm. Parametri motorului sunt ok, le-am comparat cu datele din manual. Pana la urma mai ai problema? Link to comment
oliver Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Da, o mai am. Am eliminat bujiile, fisele bujiilor, capacul delcou, luleaua, bobina de inductie (aia mare, nu cea din delcou ), astea le-am schimbat recent. Ma gandesc daca nu cumva avansul la aprindere nu ar fi bun? Mentionez ca problema apara la relanti doar cu motorul cald, la 800 rpm. Daca as avea probleme cu EST, asta s-ar manifesta la orice turatie, nu? Link to comment
Esperatul Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Nu, simptomele tale pot fi de la modulul EST busit. Daca iei in considerare si ca apar cand motorul e cald atunci eu as considera-o cea mai probabila cauza. Edited February 12, 2008 by Esperatul Link to comment
Dj_Dark Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Avand in vedere faptul ca nu a schimbat bobina din delco nu te grabi sa indemni omul la modul EST. Ai ramas blocat de la celalalt topic? . Schimbarea acelei bobine mici preventiv ar fi o miscare buna si e posibil sa-ti rezolve problema desi vibratiile la relanti pot fi cauzate de un avans initial prea mare, tampoane slabite sau intarite ale motorului. Pentru inceput eu zic sa faci un reset ECM si Idle learn si vezi cum se manifesta. Cu A/C pornit cum face? Link to comment
Esperatul Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Eu nu l-am indemnat la nimic, doar logica respectiva e gresita. Nimeni, nici cineva dintr-un service daewoo cu un scaner in mana nu va putea afirma sigur ce e in cazul asta. Pot fi multe(un injector, IAC-ul, pierdere de vacuum,etc). Bobina se poate masura cu un multimetru si diagnostica, modulul EST in schimb, nu. Edited February 12, 2008 by Esperatul Link to comment
Dj_Dark Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Si cam cat ar trebui sa aiba acea bobina masurata cu multimetrul? Intradevar, nimeni nu poate da o rezolvare sigura dar omul acela cu scanner-ul din service daca se pricepe ar putea elimina multe cauze. Link to comment
Esperatul Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Dj_Dark said: Si cam cat ar trebui sa aiba acea bobina masurata cu multimetrul? Link to comment
oliver Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Dj_Dark said: Cu A/C pornit cum face? Nu merge A/C, nu am freon Apropo am facut reset la ECM si Iddle learn, nu s-a schimbat nimic. Tampoanele au fost si ele scimbate. Si apropo in ultimul mesaj de-al meu am formulat gresit: problema apara la relanti la 800 rpm, insa cu motorul rece relantiul e pe la 1000-1200 rpm ( deci nu neaparat cu motorul cald ). Link to comment
Dj_Dark Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) @ Esperatul merci. @ oliver. In prima instanta i-as lua un pic din avans si as urmari schimbarile. Relenti-ul e bun asa. Edited February 13, 2008 by Dj_Dark Link to comment
oliver Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Am luat un pic din avans si parca e mai bine, merge un pic mai rotund. Problema e ca nu dispun de lampa stroboscopica sa reglez avansul, o fac doar pe nimereala. Insa si acum, chiar daca merge mai lin, zici ca e un trabamt la relanti, mai da rateuri. Daca nu am alta solutie, care ziceti voi ca e mai ieftin : bobina aia mica din delcou sau EST? Cu care sa incep? Link to comment
madkat Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) masoara bobina cf schemei de mai sus e mai ieftina decat modulul oricum Edited February 13, 2008 by madkat Link to comment
Dj_Dark Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Stai linistit ca si eu tot dupa ureche l-am reglat si e foarte bine (constatare ulterioara in service). Daca e prea mare (adica inainte) ai un mers foarte "dur" al motorului. Daca e prea inapoi merge foarte lin in schimb nu prea mai trage. Undeva la mijloc e "cheia". Eu il tin un pic mai mare decat normal. Fa ce zice madkat sau schimb-o direct, e in jur de 10 ron fata de modul care e aproape 200. Totodata verifica daca magnetii de pe ax sunt intregi. Daca bobina e buna, avand in vedere si timpul de injectie bun este foarte posibil sa fie ce zice Esperatul, modulul EST defect. PS. Inca o chestie. Da modulul jos de pe delco si curata bine contactul lui la masa, la fel si mufele care intra in el. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now