thanandar Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Salutare. De astazi ma incadrez si eu la acest topic. E vorba de un Espero 1.8 Simptomele sunt urmatoarele : la relanti se stabilizeaza la 850 - 900 turatii, dar motorul nu merge deloc rotund. Daca masina se misca usor, fara sa fie in viteza, relantiul cade undeva pe la 500 de turatii si merge urat. Are si pierderi de putere la viteze mari (accelereaza greu). Se comporta la fel si pe GPL si pe benzina. Fisele nu par "coapte" dar sint faimoasele "Packard siliconate" cu care am mai avut probleme. Inca ceva : am mai remarcat ca uneori nu porneste (pare o problema electrica). Pur si simplu nu face nimic cand dau la cheie. Dupa cateva incercari porneste, dar nu mi se pare in regula. Nu stiu daca are vreo legatura cu mersul neregulat. Multumesc pt orice idee Link to comment
thanandar Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Am uitat sa precizez ceva : masina pornester mult mai greu de cand cu relantiul variabil... Thanks again Link to comment
EM!L Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Injectoarele ai idee cum sunt? Au fost curatate vreodata? Incearca sa schimbi fisele si bujiile, filtrele (benzina, aer), sa faci un reset + idle learn. Link to comment
allex_cta Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Salut! Am un cielo (An fabricatie 1995) ,si am fluctuatii la relanti...merge rotund 10 secunde ba chiar 15 dupa care scade la 6 urca pana la 1100 si apoi ajunge la 900...si tot asa.am facut resetari peste resetari...mi-a dat cineva un IAC de proba si aceiasi problema.Si inca ceva...pedala de ambreiaj e foarte tare,tine foarte sus si imi tot da in "nas",se smuceste...in treapta 1 si a doua...cand merg incet.Daca bag piciorul in ea nu imi da in nas.Si discul nu patineaza.Multumesc Link to comment
wsc Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 e posibil ca fluctuatia de la relanti sa fie din cauza distributiei? Adica o distributie sarita de la punct sa influenteze turatia motorului? Link to comment
Salex Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Daca ar fi de la distributie (sarita de la punct) motorul ar merge mult mai in colturi si nu s-ar manifesta doar la relanti. Cel mai probabil ar fi insotit si de niste zgomote (tacanituri puternice). Link to comment
Karagabi Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Salut tuturor. Pentru toţi cei care au probleme cu relantiul variabil vă sfătuiesc să verificaţi dacă masa bateriei este bine prinsă la şasiul maşinii. Se află pe aripa interioră stânga lângă baterie. Scanerul nu arată nimic. M-am confruntat cu problema asta timp de un an în care am schimbat destul de multe, de la IAC la releul pompei de benzină. O altă problemă poate fi curăţenia sau tipul diferit de injectoare. Se vede doar la scanne; timpul de injecţie trebuie să fie în jur de 3. Ambele sunt probleme cu care m-am confruntat şi am cheltuit o grămadă de bani şi până nu am pus mâna pe carte nu s-a rezolvat. Link to comment
puchi Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 fftopic: Bun baiat, multumiri .E bine de tinut minte .(sfatul) Link to comment
ovi_jer Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 (edited) Salut tuturor. Pentru toţi cei care au probleme cu relantiul variabil vă sfătuiesc să verificaţi dacă masa bateriei este bine prinsă la şasiul maşinii. Se află pe aripa interioră stânga lângă baterie. Scanerul nu arată nimic. M-am confruntat cu problema asta timp de un an în care am schimbat destul de multe, de la IAC la releul pompei de benzină. O altă problemă poate fi curăţenia sau tipul diferit de injectoare. Se vede doar la scanne; timpul de injecţie trebuie să fie în jur de 3. Ambele sunt probleme cu care m-am confruntat şi am cheltuit o grămadă de bani şi până nu am pus mâna pe carte nu s-a rezolvat. Scanerul arata tensiunea de incarcare.Totul este sa stii sa folosesti si testerul.Durata de injectie se masoara in ms si nu in cifre goale iar valoarea unui sistem de injectie in stare buna la nubira este de 1,6-1,9 ms la relanti cu motorul cald si fara consumatori majori. Edited August 21, 2008 by ovi_jer Link to comment
TBird Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 (edited) Salutare, am si eu o problema cu relantiul variabil. De ceva timp numai cand motorul este rece cand pornesc oscileaza relantiul destul de mult mai mai ca se opreste motorul, dupa ce se incalzeste isi revine la loc... Dupa ce se incalzeste nu am probleme, nu mai zic ca daca incerc sa plec cu motorul rece da sa moara motorul. Ce ar putea fi ? Fisele si bujiile sunt relativ noi au vreo 5000-6000km. Bujii NGK 1.1mm, fise nu mai stiu firma. Ma gandesc ca ar putea fi vre-o bujie figuranta ? Avand in vedere ca face doar la rece... si cand se incalzeste sa functioneze cum trebuie. Sau fisele ? teoretic ele ar trebui sa faca prob si la cald si la rece ... nu ? M-am gandit ca ar putea fi si de la injectoare, am pus benzina si OMV 100 si Rompetrol 98 i-am dat putin pe A2 si A1, am pus si lichid de curatare dar se pare ca nu are nici un efect... LE : Am uitat sa specific, cu reset+idle learn, nu am rezolvat nimic Edited August 26, 2008 by TBird Link to comment
Dj_Dark Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 (edited) Si in 18 pagini de topic nu ai gasit nimic? Reset ECM+ Idle learn? Edited August 26, 2008 by Dj_Dark Link to comment
tolin Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 ... Am uitat sa specific, cu reset+idle learn, nu am rezolvat nimic Daca IAC-ul este blocat, n-ai ce sa rezolvi din ECM. Link to comment
TBird Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 (edited) Hmm pai si cum face probleme IAC-ul doar la rece cu el ?? Hmm l-am curatat acum 2-3 luni la specialisti daewoo.. Mersi de sfat o sa ma mai duc odata la ei... Edited August 26, 2008 by TBird Link to comment
tolin Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 Pai, la rece, varful lui trebuie sa fie in alta pozitie decat la cald. Daca mergi la ei, sa-l testeze pe scaner, cu motorul pornit. La cresterea nr. de pasi ar trebui sa creasca si turatia. La fel si la Idle Learn, dupa pornire, turatie trebuie sa creasca vizibil. Daca nu face asa, ori n-ai intrat in procedura, ori IAC-ul este blocat (mecanic). Link to comment
TBird Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Am fost cu ea la tester, totul este ok. Mi-a zis mecanicul ala ca e chiar binee nu vede absolut nimic aiurea. In concluzie am schimbat bujiile azi, nu am mai luat NGK am luat unele BOSH care dupa parerea mea au distanta 0.9mm (2 electrozi) si mie imi trebuia 1.0 - 1.1, pana acum a mers bine cu ele sa o vad dimineata. Link to comment
EM!L Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 De care BOSCH? BOSCH WR8DC cu distanţă la electrod de 0.8mm sunt recomandate la SOHC-uri, pentru DOHC erau bune NGK BKR6E-11 cu distanţa la electrod de 1.1mm Link to comment
TBird Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Dalea am avut EMIL, si nu am fost multumit deloc de ele NGK-urile dupa ce le-am scos azi numai 1.1 nu avea distanta acolo bagam cheia de la masina printre electrod. Alta firma nu am gasit nu are 0.8 are ori 0.9 ori 1, vad ca a mers bine cu ele inca sa vad dimineatat Link to comment
ovi_jer Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Ce cod au ngk-urile pe care le-ai dat jos de pe motor? Link to comment
TBird Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 (edited) BKR6E - 11 ... nici cu noile bosh nu merge cum trebuie da parca este mai bine fata de cele vechi i NGK. Ce recomanzi sa mai faci ca... Edited August 29, 2008 by TBird Link to comment
tolin Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Te referi tot timpul la niste bujii pe care singur le-ai declarat vizibil decalibrate la gap. Link to comment
TBird Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 A intrebat ovi si daia i-am zis ce model aveam. Tu ce zici sa cumpar alt set de bujii NGK BKR6E - 11 si sa incerc ? Link to comment
tolin Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Eu nu zic, zice producatorul si zic baietii ce-i mai bine pentru motorul tau. Link to comment
ovi_jer Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 (edited) Dupa cum spune si tolin : pune bujii recomandate de constructor si apoi mergi cu masina la tester.Cu motorul cald noteaza valorile sondei lambda ,integratorul sondei lambda si durata de injectie. Edited August 30, 2008 by ovi_jer Link to comment
TBird Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Nu am mai ajuns la tester pentru ca oricum nu sta ala dupa mine sa imi notez eu ce vreau, sunt niste idioti . Dar cred ca am rezolvat problema singur... am lasat bujiile BOSH ... si am descoperit din greseala ca daca las contactul pus mai mult decat deobicei porneste normal. Mentionez ca si pana acum il lasam pana termina pompa de benzina poate chiar mai mult, acum il las pana se opreste clopotu de la centura si inca 2-3-4 sec in plus si porneste ok... Nu inteleg de ce dar asta e... Link to comment
TBird Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) Mda se pare ca problema nu s-a rezolvat pana la urma, tot asa face. Am pus si bujiile recomandate de producator... off Nu poate sa fie si ceva legat de injectoare...? Sa pun niste solutie de curatat si sa merg o perioada cu benzina?... nush ce sa fac eu de 15000km merg numai pe gpl si masina a facut 120000km in total.. Ovi = ce sa mai verific schimb ?? Vine iarna acu si dupa ce ca o sa fie frigu draq, sa mai faca si figuri la pornire chiar ca e naspa... ( are si pierderi de putere la plecarea de pe loc cand e rece, si parca prea smuceste cand e rece ). Edited September 17, 2008 by TBird Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now