Jump to content

Recommended Posts

Singura problema e ca nu stau in Romania, deci si daca ar avea certificat de calitate, tot n-as pricepe nimic.

Ce ma bucura e faptu' ca am vazut ca se mai vinde prin niste magazine de prin UK si Franta, sper ca aia or avea niste sisteme riguroase de testare.

 

Am luat pana la urma Slick50 ca aditiv pentru curatarea injectoarelor, am facut cam 30 km si nu a facut nicio problema.

 

Partea nasoala e alta: pe ala scria sa se dizolve in 45-60 litri de benzina. Eu nu mai aveam decat vreo 20 (gradatia intre jumatate si zero), deci am pus inca vreo 30 si am constatat cu stupoare ca imi curge benzina grupa mare. Scurgerea s-a potolit dupa un timp, dar am mers cu un stres infiorator - si asa o sa merg in continuare.

 

Intrebari:

1. Care este pericolul mergand cu ea asa? Acum nu mai curge, presupun ca scapa, totusi, niste vapori.

2. Rezervorul are cumva o valva de preaplin si de la aia sa fi curs? Intreb si eu, ca sa imi fac curaj...

Link to comment

Cat este capacitatea rezervorului?

Daca are vreun por pe unde pierde, sau mai rau vreo crapatura :rolleyes: ai mare grija! Gandeste-te ca treci peste o tigara sau... Doamne fereste! In mod normal cand se umple auzi clicul la pompa nu mai merge sa pui peste!

Link to comment

Emil: Rezervorul cred ca are vreo 60 de litri.

Treaba ar fi de ras daca n-ar fi atat de riscanta. Masina nu e a mea, ci a prietenei mele, care mi-a spus foarte senina ca STIA demult ca e o crapatura in rezervor. Benzina curgea literalmente cand am facut plinul, dupa aia s-a potolit, dar a facut o balta de 1.5 mp sub masina. Am plecat de acolo fara centura si cu usa deschisa, am zis macar sa sara doar masina in aer, nu toata benzinaria. Fapt e ca am ajuns intr-un loc ceva mai sigur, un fel de mini-service, am urcat-o pe elevator si s-a vazut ca gaura e undeva sus - acum nu mai curge nimic, doar pute grupa mare a benzina. Mergeam cu A/C-ul dat pe maxim si curgeau apele pe mine ca la sauna, stres mare.

 

Vestea buna pe ziua de azi e ca Slick50 ala a rezolvat problema - nu stiu daca o fi fost (doar) meritul lui, fapt e ca motorul nu mai face figuri.

 

Intrebare offtopic: Espero 1.8 CD are ABS? Am dat intr-o frana azi cum dau pe Lancia si m-am oprit intr-un nor de fum si urme de cauciuc pe sosea - aveam cam 60 si am realizat ca nu mai prind nici macar "galben" la semafor. Eu am dat ca pe Lancia, dar aici parca mi s-a infipt masina in asfalt.

Link to comment
  • 1 month later...

Salut din nou...

 

Acum cateva zile am scos masina din service - schimbat cam tot pe la motor - segmenti, puse camasi (rebucsat), rectificat vibrochen, schimbat cuzineti, supapele ...cam tot ce se putea, mai putin pistoanele. Mesterii au gasit uzura destul de mare - masina are 170.000km

 

Din pacate am acelasi tremur al motorului ca si inainte de a umbla la motor doar ca e mai putin suparator...nu mai vibreaza ca inainte.

Pe benzina se simte mai putin dar in gaz am si variatii de turatie de 100-200 turatii/min si mai rar parca se opreste si apoi urca in turatii brusc vreo 400 rotatii/min apoi isi revine (vorba vine isi revine...ca inainte). Se simte ca si cum nu ar avea scanteie suficienta, sau nu ar avea suficient aer sau combustibil...nu stiu cum sa explic...nu merge rotund.

Nu se mai aud rateuri la toba.

 

Nu mai am puseuri de putere la schimarile de viteze cum aveam inainte, daca iau piciorul de pe acceleratie nu mai simt ca pun frana ca inainte...dar cand masina sta pe loc si la relanti, nu merge rotund. Ce e ciudat...am observat ca atunci cand masina e in miscare mai mult de 20 km/h relantiul este un pic peste 1000rot/min si parca nu fluctueaza (nu am putut sa stau cu ochii pe el prea mult...dar asa pare).

 

Are cineva idee care ar putea fi cauza..

 

Ma pregatresc de un drum mai lung cu masina...si nu vreau sa am emotii.

 

Multumesc

Link to comment
Bujiile ce marca/model sunt?Cati km au?Fisele?S-a pus delcoul in aceasi pozitie dupa ce s-a umblat la motor?

 

 

 

salut

 

sincer nu am schimbat nimik de cand a umblat la motor...nu stiu exact daca a schimbat pozitia la rotor dupa montare...dar o sa incerc sa il modific eu sa vad daca ii gasesc o pozitie unde sa se simta mai bine.

 

Fisele le-am schimbat de 3 luni si nu am facut mai mult de 3000km de atunci

Bujiile nu stiu exact cum se numesc dar au fost schimbate putin mai devreme decat fisele...

Bujiile si fisele le-am schimbat din acelasi motiv - relanti variabil.

 

ce bujii imi recomandati in conditiile in care merg destul de mult pe gaz, de unde as putea lua si la ce bani ?

 

Multumesc!

 

si inca ceva...

relantiul devine suparator de variabil mai ales cand se incalzeste motorul.

Cand pornesc la rece...motorul merge destul de rotund ...pentru primele 10-15 minute...peurma incepe sa tremure si sa aiba variatii

Link to comment

Bujiile recomandate sunt NGK(mad in Japan). Vezi ca exista un topic special de bujii.

In legatura cu delco-ul, poti intr-adevar nimeri o pozitie mai buna dar acest reglaj se face in service cu aparatura specializata.

 

Succes.

Link to comment

Salut,

 

Astazi am luat bujii NGK cu 7.5 ron/buc si se cunoaste diferenta. Merge mult mai bine, urca mai usor in turatii si are alta viata masina.

Totusi mai are un tremurat motorul si ma gandesc sa schimb si fisele cu unele tesla siliconice...din cate am mai citit pe forum sunt cele mai bune.

Stie cineva de un de pot lua fise tesla ...si daca se poate si pretul.

 

Din cate am aflat de la mai multi mecanici motorul de 1.8 l de pe espero nu merge tocmai rotund de la mama lui. Sincer nu imi dau seama daca acum ar trebui sa mai schimb ceva la el sau asa merge el ca asa e din fabrica...

Poate stie cineva mai multe despre motorul asta...

Edited by ovi_jer
Link to comment
  • 3 weeks later...

sal baieti

am si eu urmatoarea problema:

problema se manifesta astfel - dupa ce se incalzeste motorul (atunci cand ajunge la temperatura optima-cand e rece nu e nicio problema pt ca intra socul) intra in trepidatie si relantiul variaza (scade, creste, iar scade samd). Iar catedodata, cand intra in sarcina mare (accelerare brusca), in viraje sau intersectii, se opreste.

Pana acum i-am schimbat injectoarele, sonda de retur de pe rampa de injectoare, urmeaza sa-i schimb si rezervorul pt ca am gasit mizerie in rampa si filtru. Si se presupune ca ar fi mizerie mare in rezervor.

Link to comment

Cauta pe forum subiectele despre curatare IAC, reset ECM si idle learn. Aplica ce scrie acolo si vezi daca-ti rezolva problema. Daca nu, posteaza in subiectul dedicat problemelor cu relantiul. Spor.

Link to comment
... cand e rece nu e nicio problema pt ca intra socul) intra in trepidatie si relantiul variaza (scade, creste, iar scade samd). Iar catedodata, cand intra in sarcina mare (accelerare brusca), in viraje sau intersectii, se opreste ...

 

Cititi postul cu atentie, nu mai dati sfaturi gresite si nu-i inchideti topicul pana nu-l gasiti pe cel pe care s-a discutat problema in cauza, exista undeva.

Link to comment

Dupa simptome, problema este pe injectoare, initializare IAC sau, cel mult, pe potentiometrul de CO. Daca suspectezi injectoarele, vezi ca omul le-a schimbat. Tinand cont ca le-a schimbat, e de presupus ca a facut si un reglaj al potentiometrului. Ramane curatare IAC si idle learn. Tinand cont ca am vazut iac curatat in service caruia nu i se facuse initializarea, iar proprietarului i s-a zis sa schimbe corp clapeta acceleratie cu IAC si TPS pentru ca masina statea in 1300 rpm, eu as paria pe o curatare si initializare ca rezolva problema.

Florine, ce zici, cobori in fata blocului si faci ce scrie acolo si te intorci si ne zici daca a mers?

Link to comment

Problema: pornesc motorul - relanti mic cca 500 rpm, il accelerez, ramane tot asa si la urmatorul semafor se opreste motorul; pornesc motorul - relanti normal, ramane normal. Cate o data cand actionez AC, IAC-ul "uita" sa mareasca relantiul, in consecinta scade relantiul se opreste AC, iara creste relanti, porneste AC si tot asa. Deci problema este aleatoare, daca porneste bine este OK (cu exceptia AC -uneori). Sa fie IAC-ul de vina?

PS. S-a facut resetare, invatare/curatare IAC, curatare clapeta acceleratie.

Edited by papie
Link to comment

Revin cu o problema pe care o am de foarte mult timp si nu-i dau de cap. Dimineata, pornesc motorul, relanti 1500 sta 10 sec apoi scade usor spre 1000 si dupa un timp 1-2 min sub 1000 pana aici mi se pare totul normal. Dau 2 3 pedale de acceleratie, acul coboara frumos sub 1000, ok. Plec, la primul al doilea semafor ma trezesc cu relanti-ul la 1200 osciland usor si nu mai coboara. Opresc motorul, repornesc relanti ok, dupa ceva timp la fel, asta dureaza pana ce se incalzeste motorul. Chestia asta se intampla daca masina sta nepornita ceva timp (3-4 zile minim) la pornirile de pe o zi pe alta sau in aceeasi zi nu prea face. Inlocuit IAC, de 2 ori TPS, am tras de la MAP +5V si masa inlocuidu-le pe cele de la TPS, strans contacte senzor TPS si la ECM acelasi rezultat. Urmatoarea miscare logica ar fi sa inlocui "firul cald" de la TPS cu un altul tras, fiind ultimul ramas netestat si eram curios inainte sa stric instalatia electrica a masinii, ar mai fi ceva ce nu am facut? Orice idee e binevenita, eu am ramas fara. Maestrul OVI ce parere are?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...