danutza Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Ok o sa incerc si o sa vad ce iese.Merci mult. Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Salut! Am si eu o mare problema cu relanti-ul.Tremura de am impresia ca se rupe in doua.In mers se comporta normal...dar la relanti ... Am schimbat fise,bujii(champion),capac delco,bobina din capac delco,filtru benzina,filtru aer. Am mers in service si nu au stiut ce sa-mi spuna. Au verificat compresia:8-6-8-8. Am segmentat motorul ,dar problema nu a disparut. Mai rau...de cateva zile se tureaza la 1600-1700 la relanti,apoi scade la 850,apoi la 1600 ...si tot asa. Cateodata chiar se oprea la relanti,dar de cand am facut motorul nu s-a mai oprit. Poate cineva sa ma ajute cu vreun sfat? Multumesc! Link to comment
bella Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Dupa toate operatiunile enumerate mai sus, ai dar reset la ECM si Idle learn? Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Am facut si reset la ecm si idle learn. Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Probleme la TPS sau IAC zic eu. Fa-i o scanare la cineva capabil si vezi cum arata parametrii in functionare sau daca ai coduri de eroare memorate. Poate fi si de la o fisa/ bujie proasta. Verifica TPS Si IAC intai pe scanner. Vibratiile pot fi si de la un avans initial prea mare. Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Senzorul TPS mi l-a schimbat in service daewoo -Alexandria--nu a fost nici o diferenta. IAC si fise am imprumutat de la un prieten ,le-am schimbat si nici o diferenta. Pe scaner ,valoarea TPS era 0,82 si cu senzorul vechi si cu cel nou. Edited November 14, 2007 by gabriel79 Link to comment
mgrigo2000 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) TPS normal e 0.6 la relanty. Verifica sa nu ai pierderi de vacuum (furtune de vacuum gaurite, scoase), sau infundat sau scos furtunul de la sensorul de presiune din galeria de admisie. Daca ai potentiometru CO, verifica sa fie mufa infipta bine. Verifica presiunea benzinei la relanty. Poate sa fie de la supapa de reglare a presiunii. De asemenea, pune un scaner pe motor sa vezi valorile tuturor senzorilor (TPS, MAT, MAP, IAC, O2 (potentiometru CO)) precum si timp de injectie la relanty. Asa iti dai seama cel mai usor de unde e problema. Edited November 14, 2007 by mgrigo2000 Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Pierderi de vacuum nu am. Am crezut initial ca toate astea se intampla de la injectoare.Le-am schimbat si bineinteles -nici o diferenta.Am zis ca o sa scap de problema asta si mi-am pus instalatie gpl.La fel-nici o schimbare. Deci am eliminat si injectoare si vacuum ( am inteles ca o data ce masina functioneaza pe gpl nu mai are nici o treaba cu vacuum-ul,sau cel putin asa mi-au spus cand am montat gpl-ul). Am schimbat si potentiometrul CO. Edited November 14, 2007 by gabriel79 Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Senzorul TPS mi l-a schimbat in service daewoo -Alexandria--nu a fost nici o diferenta.IAC si fise am imprumutat de la un prieten ,le-am schimbat si nici o diferenta. Pe scaner ,valoarea TPS era 0,82 si cu senzorul vechi si cu cel nou. Trebuie vazut parametrii pe scanner atunci cand face acele ruperi si turari la 1600 cu reveniri (pozitie IAC in acel moment, unghiul la clapeta, avansul, valoarea potentiometrului CO). Daca in mers nu ai probleme mai poate fi de la vre-un fir partial intrerupt, contact imperfect. Trebuie "prins" pe scanner momentul ruperii si atunci vazut care senzor o ia razna. Calculatorul nu retine cod de eroare decat atunci cand unul sau mai multi senzori o ia pe "aratura" pentru o perioada mai lunga de timp, de ex 10 sec. La tine e posibil sa nu dureze atat. Si intr-adevar valoarea de 0,82 e cam mare curata bine corpul clapetei si regleza clapeta la 0,6 (mai inchisa adica). Poate avea legatura si cu asta problema ta. Cati pasi ai la IAC la relanti? Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Parametrii pe scanner atunci cand face acele ruperi si turari la 1600 cu reveniri nu ii stiu(asta mi se intampla de vreo 3 zile).Am miscat de firele de la mufa senzorului TPS si daca masina este turata ,revine la 850-900 pt putin timp apoi iar se tureaza.E posibil sa fie vreu fir care are un contact imperfect. Dar pe mine deocamdata ma omoara tremuratul de la relanti,mai ales ca am bagat o gramada de bani fara sa rezolv nimic. Cati pasi am la IAC -nu stiu. Am fost la Alexandria in amandoua service-urile daewoo de 5-6 ori (si inainte de a face motorul si dupa)si nimeni nu a stiut ce sa-mi spuna. Sunt buni decat sa ia banii pe constatare. Pe scaner nu da nici o eroare.Corpul clapetei l-am curatat,dar sa reglez clapeta la 0,6 nu stiu .Presupun ca tot in service,dar nu mai stiu la care sa merg. Cand am montat instalatia gpl , mi-au spus ca am amestec bogat pe benzina...la alexandria mi-au spus ca este sarac...nici nu mai stiu ce sa cred . Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) E un surub cu arc de reglaj deschidere clapeta. Cu scanner-ul conectat se invarte pana cand acea valoare este de 0,6. Tremuratul daca nu ai avansul initial prea mare (tot la scanare se poate vedea sau cu lampa stroboscopica) mai poate fi de la vre-un tampon fisurat, rupt, slabit, sau prindere nestransa, intarit etc. Iarasi mai poate fi vre-un dezechilibru intern al motorului, la naiba, pot fi multe. Aici se vede experienta si "desteptaciunea" mecanicilor. Asa, fara date concrete, noi nu putem decat sa dam cu presupusul. Oricum, nu e usoara problema din ce spui tu, trebuie niste experienta si cap, altfel o sa schimbi la piese de-o sa-ti vina rau. Scanner-ul spune multe daca stii sa interpretezi corect valorile. Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Surubul acela cu arc e la fel ca cel de la carburatorul daciei. L-am strans, l-am slabit...degeaba. Tampoanele de la motor sunt bune(verificate). La service au crezut ca am arborele cazut de pe furca ,au verificat si era bine. Avansul e bun---l-au verificat cand au montat instalatia gpl, iar masina porneste usor. Distributia au dat-o jos 3 insi crezand ca nu a pus-o cel dinaintea lui bine, dar masina tremura la fel ca inainte. Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Surubul ala se regleaza numai pe scanner altfel nu e bine. Poate avea legatura cu turatia variabila. Trebuie sa vezi ce reglezi Link to comment
gabriel79 Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 In rosiori exista vreun service care sa aibe scaner pt daewoo si care sa stie sa-l citeasca??? ca de alexandria si turnu m-am saturat pana in gat. Link to comment
Acon Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Scapi de o problema si dai de alta. MI-am schimbat pompa de benzina pt ca se arsese iar acum imi face probleme la relanti. Sta subturata mai mai sa moara motorul chit ca acesta e rece sau cald. In afara de pompa am mai schimbat bujiile, 2 fise si mi s-a umblat la avans. Eu cred ca e de la bujii; astea noi sunt Bosch WR7DC+ 0,8mm si din ce am citit la topicul de bujii nimeni nu a zis nimic ca ar merge pe Cielo SOHC. O sa fac si o curatare de IAC, resetare ECM si initializare IAC dar momentan ploua. La avans am tot umblat dar oricum l-as misca tot nu sta bine la relanti. Inainte sa schimb pompa nu am avut nici o problema. Link to comment
bella Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Pune bujii NGK...vezi pe topicul dedicat codul lor. Daca tot ai schimbat fisele cred ca ar fi fost bine sa le schimbi pe toate. Avansul se regleaza NUMAI pe scanner. Succes. Link to comment
Dj_Dark Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 @gabriel. Nu stiu sa existe vreunul. Tot Bucuresti sau daca ai drum prin Valcea cauta-l pe Ovi_Jer. @acon. Curatare IAC, reset ECM, idle learn ai facut? Pompa a fost montata bine? Sa nu prinda aer pe instalatie. Du-te la un test de presiune la pompa. Bujiile nu cred sa fie cauza, sunt noi, avansul are o plaja destul de larga ca sa influenteze relanti-ul atat de mult. Vezi daca "scanteieste" fiecare fisa in parte. Link to comment
danutza Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Salut! Am revenit cu aceasi problema ,scade turatia cand debraiez.Am curatat IAC care era intradevar foarte murdar si problema a disparut pt o zi , dupa care a reaparut.Nu am resetat ECM si IAC.Oare trebuia sa le resetez?Sau sa se fi murdarit IAC asa repede? Link to comment
EM!L Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Dupa curatarea IAC-ului, era bine sa-i faci, pe langa resetul ECM-ului, si Idle Learn. Link to comment
tolin Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Daca nu faci Idle Learn, dupa ce ai umblat la IAC, n-are cum sa-ti lucreze corect ! Link to comment
danutza Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Ok. o sa fac si Idle Learn, si sper ca pe urma sa mearga ok.Am de putina vreme Cielo si inca nu m-am familiarizat cu motorul ,ma astept sa se repare la fel ca la vechea mea dacie ,dar e diferit.Oricum o sa il invat si pe acesta in timp ca imi place sa ma ocup de masina cu mana mea cat mai mult posibil.Oricum daca il stric de tot mai am dacia din '81 pe care o stiu repara cu ochii inchisi,si o sa o folosesc pana il duc la service. Link to comment
tolin Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Orice motor cu injectie controlata de un computer este complet diferit de un motor cu carburator. Uita ce ai invatat la Dacie. Link to comment
Dj_Dark Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Si chiar mai simplu dupa ce te inveti cu el . Ia manualul de service, studiaza-l si bafta la surubarit. Link to comment
Acon Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 @Dj_Dark IAC-ul nu l-am curatat. E in plan, numai sa gasesc niste timp si pe cineva sa ma ajute. Resetarea o sa o fac dupa ce curat IAC-ul. Pompa de benzina a fost montata bine deoarece altfel as fi sesizat in mers. Masina trage mult mai bine decat cu pompa veche (atunci chiar ma obseda ca trage prost si nu gaseam motivul). O sa ma duc zilele astea la service sa imi regleze avansul si o sa le zic sa verifice si pompa. Si totusi...acum s-a mai stabilizat relantiul, dupa 3-4 curse in care mi-a facut probleme. Parca acum dardaie mai mult ca inainte sa schimb pompa, bujiile dar nu mai sta sa moara. Cand a fost desfacuta pompa de benzina a si cazut mizerie in rezervor iar benzina mai aveam cam 12L. Am facut plinul si am adaugat un aditiv de curatare injectoare Valvoline. Astept sa vad cum se mai comporta si o sa schimb si fisele de bujii. Multumesc Link to comment
Dj_Dark Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 (edited) Pai bafta la timp ca cineva care sa te ajute nu cred ca e nevoie, e simplu, mai ales la cielo unde il vezi, in 10 minute e si pus inapoi pe masina. Sa vezi la mine ce nasol e, desfaci juma' de motor . Tremuratul poate fi de la avans prea mare. Edited November 22, 2007 by Dj_Dark Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now