13nov Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 (edited) In cazul in care aveti surpriza neplacuta de a constata ca pompa de benzina pierde benzina, singura solutie este inlocuirea acesteia. Spre deosebire de dacia berlina unde putea fi inlocuita numai membrana prin demontarea corpului pompei, la Tico pompa de benzina este capsulata (nu poate fi demontata fara a fi distrusa) si de aceea fisurarea membranei necesita inlocuirea pompei in intregime. Operatiunea de inlocuire este foarte simpla, necesita aproximativ 30 minute si aveti nevoie de urmatoarele: 1 pompa noua (preturi la data de 09.03.05 - 550.000 la reprezentanta de pe Brancusi si 630.000 lei usori pe Serban Voda) 2 garnituri 15.000 bucata; 1 tubulara de 12; 1 prelungitor articulat (de asta e nevoie pt desfacerea surubului de langa filtrul de aer, care e greu accesibil); 1 surubelnita simpla 1 cutit eventual 1 cheie fixa de 12. Pentru inceput e bine sa aveti motorul rece deoarece cu motorul fierbine operatiunea devine mai putin distractiva, si chiar riscanta daca motorul e fierbinte(grupul medicilor specializati in chirurgie reparatorie nu recomanda executarea operatiunii cu motorul incins, datorita scurgerilor de benzina aferente operatiunii :shocking . 1. Deconectati furtunele de benzina de la pompa (colierele sunt de tip clips si se slabesc usor cu mana); 2. Deconectati furtunul de la avansul vacuumatic ( cine nu stie care e ala o sa-si dea seama cand o sa vada ca il incurca un furtun subtire de culoare gri); 3. Folosind tubulara de 12 desfaceti cele 2 suruburi prin care e prinsa pompa de motor; 4. Aveti grija ca intre pompa si motor este montat un distantier de plastic, acesta de obicei ramane lipit de pompa sau de motor. Il desprindeti cu srubelnita sau cu cutitul (scuzati cucul din context ). Daca e lipit de motor, atentie sa nu il scapati prin spatele motorului, ca altfel, daca nu aveti noroc sa cada sub masina o sa va lungiti mainile pentru a-l recupera . 5. Folosind cutitul curatati suprafetele de contact ale garniturilor de resturile vechilor garnituri (adica de pe motor si de pe distantier). De asemenea, cu o carpa, curatati uleiul ce se va scurge (pentru cei ce nu stiu, sa nu se sperie ca se vor scurge aproximativ 20- 30 ml ulei) 6. Luati noua pompa, si ungeti-i cu putin ulei, axul in forma de "L". 7. Inainte de a se trece la remontare, se iau cele doua suruburi se introduc in orificiile corespunzatoare de pe noua pompa, se pune o garnitura noua, distantierul, si inca o garnitura. 8. Ansamblu asta ( format din pompa noua cu suriburi, garnituri si distantier) se monteaza pe motor prin simpla insurubare a celor doua suruburi de 12. La montare, axul in forma de "L" al pompei trebuie sa intre in gaura de pe motor si atat, nu trebuie potrivit in nici un fel. 9. reconectati toate furtunele (inclusiv pe cel de la avansul vacuumatic). 10. Porniti motorul si verificati daca ati conectat bine furtunele (sa fie conectate etans, ca dpdv al pozitiei e evident unde vine fiecare). Edited March 10, 2005 by 13nov Link to comment
Shenck Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 @13nov: Keep UP the good WORK! Multumim pt tutorial! Link to comment
ZLI Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 (edited) -As adauga la scule CHEIE DINAMOMETRICA -motorul "la rece" neaparat! - cand introduceti suruburile rotitile cu mana cat se poate (sau cu cheia tubluara fara dispozitivul de antrenare). De ce cu mana? pentru ca daca surubul prinde stramb pe filet si rotesti cu cheia poti deteriora filetul. -cand strangeti cu cheia strangeti-le alternativ astfel incat suprafetele sa fie paralele, si dupa ce se ating sa stranga ambele suruburi cu aceeasi forta, astfel evitati sa deformati piesele in timpul montarii [bineinteles la sfarsit dinamometrica - la cuplul prescris] (la demontare tot alternativ) -cand pompa e scoasa, rotiti arborele astfel incat tija pompei sa fie pe cercul de baza al camei (e mai usor dupa aceea la montare) -aveti grija cum indepartati garnitura sa nu deteriorati (zgariati) suprafetele de etansare -eu am schimbat si furtunurile -dupa montare (cu furtunuri, cu tot, cu tot) porniti motorul si vedeti daca are scurgeri ar fi superindicat ca la masina sa aveti un extinctor eu nu am Edited April 21, 2005 by ZLI Link to comment
pankrator Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 f. util tutorilalul. Am schimbat si eu pompa si cu ajutorul tutorialului a durat aprox 30 de min... ps:Un tutorial despre curatarea carburatorului cu ajutorul sprayurlui de curatare ar fi binevenita. Link to comment
silviu_hhh Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Am si eu o intrebare , e posibil ca tot pe la pompa pe unde pierde benzina sa piarda si ulei?? multumesc Link to comment
adostar Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Am si eu o intrebare , e posibil ca tot pe la pompa pe unde pierde benzina sa piarda si ulei?? multumesc Da. Este posibil ! Cand montati pompa sa aveti mare grija la coada pompei atunci cand o fixati pe pozitie iar garniturile sa le ungeti cu putina vaselina. Link to comment
poe Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Am ridicat si eu capota azi sa completez cu lichid de parbriz si spre surprinderea mea pompa de benzina e jumatate uda de benzina, am fost si am cumparat alta pompa (originala GM), acum am citit tutorialul si ma voi apuca de treaba, nu stiam de ce la magazin mi-au dat 2 garnituri. E posibil sa fii intrat benzina in ulei? Link to comment
poe Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Am ridicat si eu capota azi sa completez cu lichid de parbriz si spre surprinderea mea pompa de benzina e jumatate uda de benzina, am fost si am cumparat alta pompa (originala GM), acum am citit tutorialul si ma voi apuca de treaba, nu stiam de ce la magazin mi-au dat 2 garnituri. E posibil sa fii intrat benzina in ulei? Intre timp am schimbat si eu pompa, a curs ulei destul de mult mai ales ca masina era parcata intr-o usoara panta, eu nu am mai demontat distantierul, era lipit de motor l-am si lovit un pic si nu a cedat asa ca l-am lasat acolo, am schimbat doar prima garnitura si gata, totul e ok. Eu nu-nteleg pe unde scapa vechea pompa benzina, tind sa cred ca mai repede pe langa vreun furtun, acum intr-adevar nu mai scapa. Eu cred ca aveam problema de mai demult, asta vara mirosea urat a benzina si nu am stiut niciodata de unde, pt ca ma uitam tot timpul cu motorul cald si a dracu benzina cred ca se evapora imediat de la "locul faptei". Oricum acum iarna nu a mai mirosit chiar m-a mirat, nu stiu ce sa mai cred. Link to comment
oviliv79 Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 (edited) din cauza pompei de benzina...e posibil sa intre benzina in uleiul din motor?? Edited March 26, 2009 by Mircea Off Topic, esti pe sectiunea de tutoriale, problemele tehnice sunt in alta parte. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now