Mike1 Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Perspectiva este accea a necesitatii, nu a vreunei investitii... Anvelopele Nokian sunt bune, insa cum se preciza in posturile anterioare, iarna nu conteaza atat de mult marca anvelopelor, ci profilul acestora. Debica, Sava, Viking.. ofera un raport bun pret/ profil, comportament. Ideal ar fi sa cumperi un set complet nou fata spate Link to comment
uskt2005 Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Ca tot vine iarna ma gandeam sa incalt masina cu niste cauciucuri de iarna noi. Ce tip de cauciucuri inca nu m-am hotarat! Credeti, din experienta vostra, ca merita investitia sau nu? Vine iarna si daca te prinde vreo zapada cu debica(asta in cazul in care le mai ai pe masina inca) o sa ai ceva probleme, ti-o spun din proprie experienta Eu m-am echipat acum cu 4 bucati kleber de iarna, iar despre ele inca nu-ti pot spune conportamentul lor (sunt noi) Link to comment
feryci Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Da le am inca, au venit odata cu masina precum stii. Iarna trecuta am scapat dar iarna asta se anunta zapezi. Ma gandeam sa iau niste caucicuri de iarna Barum sau Debica. Link to comment
uskt2005 Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Nu te-ai lamurit inca la calitatea oferita de debica? Link to comment
feryci Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Sincer nu mi-am dat seama. Astept un sfat cu cea mai mare placere. Link to comment
Salex Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Am avut Espero, deci destul de aproape de Cielo. Parerea mea e ca dupa Montana, Debica vine foarte aproape in clasamentul anvelopelor de care ar trebui sa ne ferim. Ai pomenit de Barum, am avut Barum si am fost f. multumit de raportul pret/calitate. Sint departe rau de Debica, daca nu ma insel si spun prostii fac parte din concernul Continental. Si daca tot am pomenit de Continental, eu unul iti pot recomanda Semperit, brand care apartine tot de Continental. Am avut Semperit si de iarna si de vara, sint foarte bune. Ca si caracteristici iti pot spune ca au balonul (laterala) moale si destul de fragil deci trebuie sa fii destul de atent cu el insa calea de rulare este f.f rezistenta, sint anvelope care te duc destul de usor la 50.000 km. Nu am avut probleme cu stabilitatea la viteze mari, tractiunea este buna si stau bine la frinare. Link to comment
feryci Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Va multumesc pentru sfaturi! Sincer sa fiu habar nu am avut ca Debica sunt asa de proaste. Daca nu citeam pe forum nici nu aflam, si cand ma gandesc ca ma consideram norocos cand am vazut proaspatul Cielo pe care il luasem echipat cu Debica!!! Link to comment
Amentys Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Pe Leganza mea sunt montate anvelope de 205/65 in loc de 205/60. Din acest motiv, vitezometrul are o eroare de 4.7 km/h atunci cand masina ruleaza cu 100 km/h. Deci, atunci cand merg cu 100 km/h, ar trebui sa imi indice ~105 km/h. Nelamurirea mea : are si odometrul, in acest caz, eroare ? Daca mie imi arata ca am parcurs 100 km, cu cauciucuri normale ar trebui sa imi indice ca am parcurs ~ 105 km ?? Link to comment
Salex Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 (edited) Eroare la vitezometru ai si daca masina e incaltata cu 205/60/15 (anvelopele din cartea tehnica). Cu o diferenta de specificatii, eu zic ca ambele indicatoare iti vor arata date denaturate. PS: De curiozitate am intrat pe un site si am introdus comparativ datele furnizate de tine. Se pare ca lucrurile stau invers decit ai spus tu, vezi tabelurile de mai jos: Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revolutions Speedometer Odometer Difference 205/60-381 123mm 314mm 627mm 1970mm 508/km 100km/h 15000km N/A 205/65-381 133mm 324mm 648mm 2034mm 492/km 97km/h 14525km 3.3% Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revolutions Speedometer Odometer Difference 205/65-381 133mm 324mm 648mm 2034mm 492/km 100km/h 15000km N/A 205/60-381 123mm 314mm 627mm 1970mm 508/km 103km/h 15490km -3.2% Din pacate forumul asta nu cunoaste decit un fel de HTML restrins, nu pot introduce tabelele a.i. sa fie perfect clare, insa iti dai seama cam pe unde vine fiecare . Oricum, se pare ca asa cum este incaltata, la masina ta indicatiile sint mult mai apropiate de realitate decit la masinile incaltate anvelope 205/60 Edited November 8, 2007 by Salex Link to comment
alx Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Sigur ca are si odometrul eroare, el se bazeaza pe indicatia de la vitezometru. Link to comment
kufu Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 In mod clar e diferenta intre cauciucurile de vara si cele de iarna. Intrebarea mea este urmatoarea: daca anvelopele de vara sunt aproape noi, si nici ca ma scot banii afara acum, merita investitia in cauciucuri de iarna sau mai bine ma echipez cu o pereche de lanturi+lopata+nisip?? Link to comment
Tommy Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Lanturile sunt pentru altceva. La fel si lopata, nisipul Link to comment
kufu Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Da, ai dreptate. Sa mai fac o precizare... am de facut drumuri lungi, si nu stiu cum o sa fie exact vremea iarna asta. Lanturile, lopata si nisipul sunt pentru situatiile in care orice cauciuc as avea e nevoie de ele... Dar, in situatiile de drum usor acoperit cu zapada / lapovita / polei cum sta treaba? E asa mare diferenta intre cauciucurile de vara (aproape noi) si cele de iarna? Link to comment
Tommy Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 (edited) Deci dupa cum usor ti-ai dat seama lanturile, lopata, etc sunt pentru cand te inzapezesti, nu pentru mersul de zi cu zi. Chiar si pe drum uscat, sub 7 grade un cauciuc de iarna se comporta mai bine decat unu de vara sau intermediar. NU ai aproape nici un castig din faptul ca sunt noi cele de vara, cauciucul de vara se intareste la frig si aderenta e comparabila cu cea a unei bucati de plastic. Deci pe zapada, polei, etc, e balet cu roti de vara, pe cand cu cele de iarna poti merge decent in siguranta. Diferenta o vei observa singur. Nu mai pun ce e mai important, pericolul pentru tine si ceilalti. Dupa cum se vede, politia de zile intregi recomanda si recomanda. Zgarcitul la anvelope e al mai pagubos dintre toate. Edited November 12, 2007 by Tommy Link to comment
kufu Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Multumesc frumos! Sunt lamurit! Saptamana asta masinuta mea primeste incaltari noi... Stie cineva detalii despre Fyrestone-urile de la Carrefour?? Au un pret de 240 RON / 2 buc dar nu stiu ce dimensiune... Si de asemenea... cat de bune sunt Fyrestone? Tot la Carrefour la oferta mai sunt Dayton la 225 RON / 2 Buc. Link to comment
yir Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Sunt scumpe in carrefour sau daca sunt ieftine sunt vechi. In bucuresti preturi bune am gasit pe vanzarianvelope.ro si laros.ro , la pretul la care e dayton in carrefour iti iei goodyear ultragrip de la laros Link to comment
cpop Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Am cumparat online 4 buc DUNLOP - WINTER SPORT M3 175/70 R13, fabricatie 07.2007 - in seara aste sper sa le si montez. Pretul 165 lei bucata, le-am primit a doua zi dupa definitivarea comenzii, acasa. Link to comment
Salex Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Firestone = cauciuc mediu ca performante, tot mediu ca si pret Goodyear = cauciuc sportiv, super-stabilitate, comportament excelent la frinare, tractiune buna, pret rezonabil (putin peste Firestone) Iti vorbesc din experienta personala, nu din auzite. Am de 3 sezoane Goodyear UltraGrip6 si o sa le mai folosesc inca destula vreme pentru ca s-au mentinut excelent (nu au semne de imbatrinire, nu sint ciupite, etc). Nu le folosesc DECIT iarna Am vazut ca au scos sezonul trecut UltraGrip7, mai misto si ca profil si ca performante (cel putin cele declarate) Eu unul mi-as lua Goodyear. Subscriu intru totul la ca ti-a spus Tommy, cu atit mai mult cu cit zici ca ai de facut drumuri lungi. Pina la coada una e sa derapezi in oras la 30-40 km/h si alta e in afara orasului la viteze mult mai mari ... Link to comment
adeamus Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Scuze pentru intrebarea mea prosteasca si de incepator. Sunt prospatul posesor al unui mandru Cielo GLE+AC productie 1995. Actualmente masina este "incaltata" cu Firestone F590, anvelope de vara, evident. Vreau sa pun unele de iarna. Citind cele 25 de pagini si aruncand priviri pe pagini de furnizori, am cam dibuit ce marca de anvelope sa iau. Problema mea este urmatoarea: cum pot afla ce dimensiuni de anvelope am nevoie. Nu marca e problema mea si dimesiunea lor. Exista pe undeva scris asta? DIn cate stiu nu au fost schimbate jantele. Dar siguranta asta nu o am. Multumesc anticipat. Link to comment
Tommy Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 175/70 R 13 sau 185/60 R 14. Probabil tu ai jante pe 13. Link to comment
Salex Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 (edited) Scris pe ... talon ? Nu cu asta ii dai in cap lui Garcea daca te intreaba de sanatate legat de anvelope ? Edited November 12, 2007 by Salex Link to comment
kufu Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Revin... dupa ce mi-am aruncat un ochi pe cele 2 site-uri recomandate de yir am obs ca cea mai ieftina anvelopa la Laros e > 200 RON (sau putin sub pragul acesta) in conditiile in care Fyrestone la Carrefour sunt 240 RON / 2 buc, iar la AutoSoft (celalalt site) nu prea au pe stoc dimensiunile mele sau gasesti Fulda, Debica, Matador... Cred ca o sa dau maine o fuga prin Autovit sa vedem ce preturi se practica si pe acolo... Link to comment
rony Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Am si eu o intrebare. Anvelopele originale sunt 185/60R14, dar negasind dimensiunea asta am luat 2 bucati 185/65 R14 pe care vreau sa le pun pe fata. Intrebarea mea este daca se potrivesc (faptul ca o sa am oeroare la vitezometru nu ma deranjeaza)? Link to comment
Tommy Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Pe zapada esti mai rapid cu anvelope mai inguste, desi daca tot aveti ocazia sa schimbati dimensiunea, se pot lua cu incredere mai putin late. Rony, 185/60/14 se gasesc pe toate drumurile, nu e o dimensiune asa deosebita. OFF-topic cu scuze Salex, si asa ne acuza lumea ca indicam doar coltul din dreapta sus, cu botonul search.. am zis sa nu trimit omu in frig sa ceteasca, uneori e un efort Link to comment
Esperatul Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 (edited) Am si eu o intrebare.Anvelopele originale sunt 185/60R14, dar negasind dimensiunea asta am luat 2 bucati 185/65 R14 pe care vreau sa le pun pe fata. Intrebarea mea este daca se potrivesc (faptul ca o sa am oeroare la vitezometru nu ma deranjeaza)? Masina va fi cu un cm mai inalta pe fata. Sa nu incerci sa compensezi asta din presiune, pneuri de vara cu presiune prea mare pe spate in conditii de aderenta si temperatura scazuta inseamna accident iminent. Crede-ma ca am testat (din pacate). Edited November 12, 2007 by Esperatul Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now