mgrigo2000 Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 PS: De curiozitate am intrat pe un site si am introdus comparativ datele furnizate de tine. Se pare ca lucrurile stau invers decit ai spus tu, vezi tabelurile de mai jos: Pune te rog linkul pe forum. Link to comment
Dj_Dark Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) Am si eu o intrebare.Anvelopele originale sunt 185/60R14, dar negasind dimensiunea asta am luat 2 bucati 185/65 R14 pe care vreau sa le pun pe fata. Intrebarea mea este daca se potrivesc (faptul ca o sa am oeroare la vitezometru nu ma deranjeaza)? Pe zapada esti mai rapid cu anvelope mai inguste, desi daca tot aveti ocazia sa schimbati dimensiunea, se pot lua cu incredere mai putin late. Rony, 185/60/14 se gasesc pe toate drumurile, nu e o dimensiune asa deosebita. OFF-topic cu scuze Salex, si asa ne acuza lumea ca indicam doar coltul din dreapta sus, cu botonul search.. am zis sa nu trimit omu in frig sa ceteasca, uneori e un efort Te-am prins . 185 este latimea cauciucului in cm 65 inaltimea balonului tot in cm iar 14 este diametrul interior in inch. Deci daca vrei roti ma subtiri iti iei 175, 165 etc. @ rony. La 65 diametrul total al rotii este mai mare cu exact 5 mm decat la 60. De aici si eroarea de vitezometru. In rest toate bune. Edited November 13, 2007 by Dj_Dark Link to comment
Amentys Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 http://www.miata.net/garage/tirecalc.html - indicat ar fi sa alegi sistemul metric de masurare. sau http://www.rochfordtyres.co.uk/tyrecalc.asp Cu cateva posturi mai sus am gresit . Am afirmat ca vitezometrul imi indica 100 km/h, iar in realitate as avea 104,7 km/h. De fapt in realitate ar trebui sa imi indice 103,4 km/h. Deci, daca anvelopele nu sunt standard ( in cazul meu- am 205/65 in loc de 205/60), atat vitezometrul cat si odometrul vor inregistra eroarea de 3.3 % (stiu, s-a mai spus). Nedumerirea mea era ca daca parcurg 103.4 km, vor fi inregistrati doar 100 km. Am primit si confirmarea. La prima vedere pare un mare nimic. Insa, daca vom calcula consumul, rezulta o anumita diferenta. Ex: 10 L consumati in 100 km => consum de 10% 10 L consumati in 103,4 km => consum de 9,6% Nu e mare lucru, dar puteti lua in considerare si acest fapt cand va intrebati de ce masinile voastre consuma un pic peste medie . Cel mai corect ar fi sa folosim cauciurile recomandate si sa mergem intr-un service specializat pentru recalibrarea senzorilor care inregistreaza viteza. Link to comment
Esperatul Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Te-am prins . 185 este latimea cauciucului in cm 65 inaltimea balonului tot in cm iar 14 este diametrul interior in inch. Deci daca vrei roti ma subtiri iti iei 175, 165 etc. @ rony. La 65 diametrul total al rotii este mai mare cu exact 5 mm decat la 60. De aici si eroarea de vitezometru. In rest toate bune. Nu este adevarat, 65-ul e un raport in functie de inaltime si latime iar diferenta e aia de-am zis-o eu. Link to comment
yir Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 65 ala reprezinta 65% din latimea cauziucului, in cazul de fata 65% din 185 si este marimea talonului adica 65x185/100=120.25 Latimea se masoara in mm nu in cm. Link to comment
Salex Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) @iulian19 : La cum interpretez eu lucrurile, eroarea vitezometrului/odometrului (care exista cu siguranta, indiferent de anvelope) se compenseaza intr-o masura mai mare sau mai mica cu eroarea pe care ar trebui sa o induca anvelopele putin mai inalte decit cele standard ... Deci, esti un fericit , in vreme ce noi credem ca mergem cu 100 km/h, avem in realitate 96 ... sau cind ar fi trebuit sa parcurgem 100 km, de fapt am parcurs mai putin Chastia asta eu am testat-o folosindu-ma de bornele kilometrice de pe drum ... daca alea nu sint precise, atunci ... nu trageti in pianist PS: o sa pun diseara de acasa linkul catre site-ul pe care l-am folosit Edited November 13, 2007 by Salex Link to comment
Salex Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Linkul catre site-ul de calcul dimensiuni anvelope: http://www.powerdog.com/tiresize.cgi Link to comment
Tommy Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) DJ_Dark, nu m-ai prins cu nimic, cam stiu ce inseamna dimensiunile, vezi ca te-a prins Esperatul pe tine I-am zis ca se gaseste 185/60R14(instead of 185/65R14), si ca nu e rau sa puna mai inguste.. sunt doua puncte diferite Eu unul nu pun mai inguste, ca alerg si cu astea de iarna, si mai mult e uscat decat zapada ) Edited November 13, 2007 by Tommy Link to comment
Dj_Dark Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 fftopic: Greseala mea. Am luat-o ca o singura propozitie. @Esperatul. Eu asa stiam. Link to comment
cpop Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Am montat anvelopele, Dunlop WinterSport M3. Prima impresie: foarte silentioase. Abia astept un drum cu zapada... Urmeaza reparatii frane, reparatie si reglaj directie. Maine am programare la service. Link to comment
mvylo Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Eu mi-am comandat anvelope Maloya tip Cresta 220. Cica ar fi facute de Vredestein in Elvetia. A auzit cineva de ele? Oricum dupa ce le montez o sa vin cu impresii. Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Si ale mele lassa cica sunt bridgestone facute in turcia . Acum ma indrept spre 2 Semperit de iarna, la pret sunt bune si nu sunt nici lassa, debica, montana matador. Are cineva idee ce sunt Semperit-urile astea? Ca am mai auzit de ele. Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
mvylo Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Semperit - Cauciucuri de calitate din segmentul de preţuri medii, fabricat de Continental. Ca si tip de iarna: WINTER-GRIP Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Merci mult. Ca un clasament intre barum, sava, semperit toate de iarna cam care ar fi? Link to comment
Salex Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Am avut si eu Semperit si vara si iarna, sint super OK. Asta nu inseamna ca sint cele mai bune ci ca raportul pret/calitate e f. bun. Clasament subiectiv : Semperit, Sava, Barum (toate avute) @cpop: Dunlop WinterSport M3 = silentioase, tractiune super buna pe zapada/zloata, stabilitate buna in linie dreapta la viteze de pina in 140 km/h, un usor minus la frinare pe asfalt uscat, un minus maricel la abordarea ceva mai in forta a virajelor (masina tinde sa iasa de pe traiectorie intr-un mod destul de ciudat, aluneca discret fara sa fluiere). Per ansamblu, un cauciuc de iarna bun/foarte bun, la dimensiunea mea a fost nr.1 in urma cu vreo 3 ani. Link to comment
kufu Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 @Dj_Dark: Ai cauciucuri Lassa pe masina? Cum se comporta? Link to comment
bella Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Eu am Sava pe fata si Barum pe spate. Nu am avut probleme de tractiune(in conditii decente de carosabil...deci exclus gheata/polei) respectiv la franari mai bruste. Dupa parerea mea isi fac treaba bine pentru pretul lor. Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) @Dj_Dark: Ai cauciucuri Lassa pe masina? Cum se comporta? Nu prea bine, dovada si pretul curent. Eu am 2 mirrata pe fata de 2 ani si aproape 50.000 km, mai tin mult timp, asta fiind si probema defapt. 1 Au un cauciuc foarte dur ceea ce la temperaturi scazute le face sa se comporte ca Kormoran-urile de pe logan (sanie la frane, zici ca ai plastice nu cauciucuri). 2 Mi s-au deformat iremediabil, nu au galme dar au sarme rupte in interior si sunt usor ovalizate, dupa spusele celor de la indreptat, echilibrat jante. Parerea me ca Debica sunt mai rasarite decat ele. Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
kufu Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Au un cauciuc foarte dur ceea ce la temperaturi scazute le face sa se comporte ca Kormoran-urile de pe logan (sanie la frane, zici ca ai plastice nu cauciucuri). Vrei sa spui ca Lassa de iarna se comporta asa dramatic?? Pai e ca si cu alea de vara in cazul asta. Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Mirrata nu sunt de iarna ci all season. Temperaturi scazute nu inseamna iarna neaparat ci si o zi ploioasa de toamna Edited November 14, 2007 by Dj_Dark Link to comment
kufu Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Eu am Lassa de vara pe masina (impetus 2) si chiar sunt multumit pana acum (~ 5000 km)... Au si de iarna la 122 ron (185/65/R14) dar nu stiu cat de bune sunt. Momentan ca optiune am mai gasit Barum la Metro cu 143 RON. Link to comment
bella Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Aveau si Sava Eskimo in Metro...mie mi se par mai ok decat Barum. Link to comment
kufu Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Si nu mai sti cumva pretul? Link to comment
Salex Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Inca un motiv sa apreciez formul asta si pe oamenii de aici ... cind ma gindesc ca ultima oara aproape am fost convins sa cumpar Lassa, insa am mers in final pe Goodyear (ziceti-i pata pe creier daca vreti) ... Inca o data se dovedeste cit de valoroasa e informatia, eu chiar sint pentru invatatul din patania altuia ! Link to comment
Tommy Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Nu incape comparatie, cu lassa distanta de franare e luuuuunga Am good year gw 3(iarna), si inclusiv pe ploaie torentiala sunt grozave. Ce nu inteleg... pe masini fara ABS cu atat mai importanta e anvelopa.. de ce naiba tocmai pe astea sa pui niste cauciucuri ce iti dau emotii, ca sa ma exprim bland. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now