AdiD Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Revin cu "experienta" privind Debica de iarna...f.f.f. proaste pe drum umed, nu pe pelicula de apa unde pe poate produce acvaplanarea. (si nu sunt grozave nici pe zapada - putin mai bune ca cele de vara noi). M-am dus "sanie" la o frana unde cu cele de vara nu as fi avut nici o problema - ceea ce denota faptul ce e vorba de calitarea materialului din care sunt confectionate. Dupa ce am pus 4 Debica de iarna in toamna trecuta am avut o surpriza neplacuta privind tinuta de drum a masinii. Cu o iarna in urma am avut doar 2 Dayton de iarna numai pe fata si masina dadea impresia ca e lipita de sosea atat pe ud cat si pe zapada. Concluzia - cumparati lucruri la "oferta" (cum am facut si eu) ... face toti banii! Link to comment
cris06 Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Am dat si eu comanda la 4 buc. Vredestein Snowtrac 2 (initial alesesm Dunlop WS M3 dar nu am gasit pe dimensiunile masinii - se pare ca ies din productie). Am sa revin cu impresii despre comportamentul lor. Pana atunci, drum bun! Link to comment
andreib Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 (edited) Dupa ce am pus 4 Debica de iarna in toamna trecuta am avut o surpriza neplacuta privind tinuta de drum a masinii. U can say that again. Eu cu alea de iarna nu trec de 120-130 nici mort, masina e all over the place . Intai misc volanul si dupa cateva milisecunde bune incpe sa vireze si masina, nemaispunand ca devine barca absoluta... Din zapada in schimb m-au scos fara stress . Edited November 14, 2008 by andreib Link to comment
Salex Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Eu cu alea de iarna nu trec de 120-130 nici mort, masina e all over the place . Intai misc volanul si dupa cateva milisecunde bune incpe sa vireze si masina, nemaispunand ca devine barca absoluta... Sa nu exageram cu minusurile anvelopelor de iarna . Cu Dunlop WS M3 pe fata mergeam pina la 130-140 in conditii de control total asupra masinii. Cu Goodyear UG 6, viteza de virf crestea pina la 160 fara emotii. Stabilitatea, raspunsul la volan si performantele la frinare au fost, de asemenea, in favoarea GY. Mai astept 1-2 saptamini si imi pun pe fata GY UG7+, de-abia astept sa vad cum se comporta. Pt. spate am pastrat GY UG6 Link to comment
Tommy Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Cu UG7, 160-170 pe ploaie pe curbe de viteza Link to comment
danutza Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Nu prea am depasit 110 cu Debica Frigo pe asfalt din cauza zgomotului, asa ca nu stiu cum se comporta la viteze mai ridicate.Pe cele de vara nu am avut curajul sa le incerc dupa ce am citit topicul.Cele de iarna le-am primit de la fostul propietar odata cu masina. Link to comment
EM!L Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Am cumpărat maşina echipată cu anvelope Gislaved (Speed 616)-de vară. Cu toate că nu am auzit până acum de această marcă, sau de acest producător, mi-au făcut o impresie excelentă. Sunt silenţioase, extrem de aderente, chiar şi pe carosabil ud. Urmează să testez şi varianta de iarnă, de la acelaşi producător, şi anume Gislaved Euro*Frost3 Link to comment
Merced Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 O recomandare de niste cauciucuri all season 175/70/R13 decente care sa n-aiba cine stie ce pret exista? Daca s-a descurcat maica-mea cu Matador-uri si Debica de vara cateva ierni la rand, s-ar descurca si cu niste all season-uri ok. Nici nu circula cine stie ce iarna, asa ca nu vad rostul unora de iarna. Imi zicea un fost posesor de Cielo de Barum all season, e ceva de capu' lor? Link to comment
andreib Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Sa nu exageram cu minusurile anvelopelor de iarna . nu nu nu, u don't unerstand. E nu vorbeam despre TOATE cauciucurile de iarna ci despre debica de iarna. Link to comment
Salex Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 E nu vorbeam despre TOATE cauciucurile de iarna ci despre debica de iarna. Aaaaaa, inteles la mine acum . La cit de mica e diferenta acum intre diversi producatori, Debica nu mi-as pune nici daca mi le face cineva cadou. In extremis, prefer sa iau ceva mai bun pentru fata si sa merg pe spate cu anvelopele de vara Link to comment
Esperatul Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Sunt in dilema: Vredestein Snowtrac 2 Dunlop Wintersport M3 Pirelli Snowcontrol Toate pe la 350 ron/bucata R16 205/55. Daca aveti alte recomandari ascult. Daca as gasi la banii astia probabil as lua Conti ts810 dar nu sunt. Pana acum mizez pe Dunlop. Link to comment
cris06 Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Dunlop iti recomand. Am gasit referinte bune si pt. Vredestein. Depinde de bugetul tau. Link to comment
Salex Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Dunlop W SP M3 sint OK. La aceiasi banuti (sau chiar mai ieftin putin ) poti luat GY UG6-7, care, pt. masinuta mea s-au dovedit superioare la toate capitolele. Am postat de citeva ori pareri legate de tipurile astea, vezi paginile si posturile anterioare. Link to comment
Esperatul Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 (edited) M-am uitat si dupa GY, doar ca am gasit un review care m-a cam speriat, de fapt 2: http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...ra+Grip+GW3+EMT Unde ai gasit GY la pret bun? Edited November 16, 2008 by Esperatul Link to comment
closchkutza Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Hai sa nu exageram nici cu "uralele de bine" la adresa Debica Frigo. La mine este al doilea sezon cand le folosesc pe masina. Intr-adevar, sunt zgomotoase pe asflat(huruie de parca as conduce un jeep preparat de off-road extrem) dar in rest mie mi-au placut. Asta iarna am mers cu ele cu pana la 130km/h(inclusiv pe ploaie) si mi s-au parut si mi se par in continuare mult mai sigure e ele decat Continentalurile de exemplul. Am mers si prin zapada de 15 cm si nu am avut nici o problema. Am mers vreo 15-20km km pe gheata(drumul era TOT inghetat) cu 50-60km/h si nu am avut nici o problema. In primavara m-au scos din noroaie fara nici o problema, masina dansa in stanga si in dreapta din cauza santurilor facute de carute dar nu s-a oprit nici o clipa(basca masina era incarcata cu vreo 350 kg de "bagaj"). Deci, personal, eu zic ca sunt niste anvelope ok pentru cat costa. Acum daca se vrea reising...sa se ia cauciucuri de reising. Link to comment
Tommy Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 (edited) esperatu Pai pe sticla la deal am patinat si eu cu gy gw3, dar zi-mi si mie un cauciuc care trage in conditiile astea. Edited November 16, 2008 by Tommy Link to comment
Esperatul Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 (edited) Sunt groaznice Debica Frigo, am luat pomul din cauza lor. La banii aia iei Sava Eskimo S3(de care am acum pe Espero), firma ce apartine de Goodyear, si gumele sunt mult peste. Tommy, eu pricep ca poate a spus ala prostii acolo, ce m-a bagat in ceata a fost ca le compara cu Dunlop M3. Sa trecem peste asta, ma baga in ceata range-ul de la GY: UG6 UG7 UG7+ GW2 GW3 Eagle UltraGrip Nu-s cam multe? Edited November 16, 2008 by Esperatul Link to comment
Salex Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 ... in rest mie mi-au placut ... Pur informativ, exact pe masina pe care o ai, cu ce alte anvelope de iarna le compari ? @Esperatul : Din cite stiu eu, GY UG6 si UG7 nu se mai fabrica, se mai vind stocurile ramase. UG7+ sint "urmasele" astora. GW2 si GW3 ar trebui sa fie Eagle UG ... insa nu pot sa iti dau nici o informatie din experienta proprie. Informatii legate de cum si unde am luat UG7+ iti dau fara probleme daca le vrei, doar scrie-mi un PM. Legat de urcatul pe polei/sticla ... hai sa fim seriosi, fara lanturi nici un 4x4 nu are viata usoara, chiar daca are cele mai tari anvelope de iarna Link to comment
zeneseu Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Sunt groaznice Debica Frigo, am luat pomul din cauza lor. La banii aia iei Sava Eskimo S3(de care am acum pe Espero), firma ce apartine de Goodyear, si gumele sunt mult peste.... Debica Frigo are 3 modele:Frigo, Frigo Directional si Frigo2. Profilul la Frigo2 este asemanator cu cel de la Sava Eskimo. Asta inseamna ca ambele au profil in "V". Din cate am mai vazut pe internet, Debica Frigo2 sunt peste Frigo si Frigo Directional. Ca si comparatie, profil Frigo2 - profil Frigo - profil Frigo Directional Diferenta de pret intre Debica Frigo2 si Sava Eskimo este infima (cel putin asa era cand am luat eu anvelopele). In alta ordine de idei, Debica face parte din categoria inferioara a anvelopelor de iarna alaturi de Sava-nu cred ca se pot compara cu Dunlop, Vredestein sau orice marca ce face parte dintr-un segment superior de calitate. @ Esperatul Atat Sava cat si Debica apartin de Goodyear Link to comment
danutza Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Am luat azi Dayton DW510. Sa vad cum se comporta si o sa revin cu pareri. Link to comment
Esperatul Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 (edited) @ZNS, degeaba au acelasi profil daca e alt material. Materialul conteaza in principal. Cum am zis, vorbeam de Frigo, dupa alea alte Debica n-am mai luat si n-o sa mai iau. Despre Sava versus premium: da, teoretic n-ar trebui sa se compare dar: pe dimensiunea de Mondeo(R16) Sava S3 e mai ieftina cu 10% decat Vredestein Snowtrac 2. Pentru 10% in plus bineinteles ca le voi lua pe alea mai bine cotate. Am o vaga impresie insa ca Sava in practica se cam compara si cu alea premium, urmeaza sa vad. Edited November 17, 2008 by Esperatul Link to comment
zeneseu Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 (edited) Nu spun ca nu conteaza materialul. Sincer nu cunosc compozitia anvelopelor si nici nu ma pricep. Cat despre profil, dupa umila mea parere, eu zic ca acesta conteaza. Daca compari Frigo cu Frigo2, observi ca al doilea model are un profil care elimina apa ceea ce e un lucru destul de important dupa mine. L.E. In momentul de fata, am pe masina 2 anvelope Debica Frigo2. Pana acum nu am avut parte de conditii extreme pentru testarea acestora, dar in general am fost multumit de ele. Din ce spuneau alte persoane care le utilizeaza, aceste anvelope se comporta destul de bine raportat la pretul de achizitie. Edited November 17, 2008 by ZeNeSeu Link to comment
Salex Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 (edited) Conteaza si profilul insa compozitia cauciucului este esentiala. De asta depinde comportarea la temperaturi scazute, aderenta pe gheata si zapada, etc. In cazul anvelopelor de iarna, din cite stiu, compozitia este mai bogata in silicati. LE: Astazi, trecind pe o strada plina de apa (conducta sparta, evident) am vrut sa vad cum se comporta anvelopele de vara pe vremea asta+ud pe jos. Am fost foarte surprins (placut!) de reactia excelenta a acestora ... Edited November 17, 2008 by Salex Link to comment
thunder Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 (edited) Mi-am cumparat acum 4-5 zile 2 vredestein snowtrac 2 (de iarna) si le-am si montat. Se comporta bine dar sunt mai zgomotoase cand e mai cald afara. Sper sa faca faţă la iarna pe zapada. Mai are cineva ? Pareri? Va pot spune eu o parere: Azi am constatat ca anvelopa vredestein snowtrac(nu 2, ci simplu) de pe stanga fata are o galca pe interior. De cand o are, nu stiu. Le-am cumparat acum 3 sapt. la second. Ca aspect excelente, dar m-am fraierit si mi-am dat seama acasa ca unul dintre cauciucuri era din 1998. Ala a patit-o. Sfat: Nu cumparati de la second cauciucuri mai vechi de 3-4 ani. Nu vreau sa blamez firma olandeza, e greseala mea. Ca si parere: s-au comportat bine(vin dupa debica presto), desi nu a fost iarna in ultimele 3 sapt. Inainte sa va cumparati anvelope cititi asta: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html Edited November 19, 2008 by thunder Link to comment
Salex Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 ... mi-am dat seama acasa ca unul dintre cauciucuri era din 1998. Ala a patit-o. Sfat: Nu cumparati de la second cauciucuri mai vechi de 3-4 ani. 10 ani ... ENORM pentru un cauciuc, normal ca era copt !!!. Cit despre sfatul tau, eu l-as formula putin altfel : NU FOLOSITI ANVELOPE mai vechi de 4 ani!!! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now