Jump to content

Recommended Posts

Salut,

 

Am nevoie de un sfat de la cei ce au fost pusi in aceasta situatie. Am cumparat acum 2 sapt 2 Barum polaris 185/60R14, pt ca nu am gasit Sava Eskimo S3 :( .

 

Daca gasesc in Metro azi Sava Eskimo, ce sfat imi dati? Sa le cumpar si pe celelalte 2 tot Barum sau sa iau 2 Sava?

In acest al doilea caz, pe care sa le pun pe fata?

 

Multumesc.

 

P.S. Mentionez ca nu pretul ma tenteaza sa iau Sava in defavoarea lui Barum ci parerile voastre si ale altor cunoscuti.

Link to comment

Daca vei lua Sava si vei face rotirea ( mai repede decat e normal - dupa vreo una-doua mii de km) vei fi probabil singurul in masura sa ne spui si noua (la anul), foarte exact diferenta intre ele (daca exista) si care isi merita banii...

Eu am vrut sa iau marci diferite tocmai din aceasta cauza (sa stiu din experienta proprie, nu parerea altora) insa dupa ce am asteptat o luna dupa primele 2 sava achizitionate , am luat inca doua tot Eskimo pt. ca la noi alte variante nu erau decat Debica (de care am avut allseason - rezistente dar dure si cam derapau) , Vredestein la 200 Ron (cu 70 mai mult), Montana (nu!) , Pirelli (Turcia - 270) si pe comanda Goodyear 275 ( dar trebuia sa mai astept nu stiu cat ,venise frigul si cred ca sunt excelente dar si pretul...).

Din testele ADAC Sava ar fi peste Barum (la tractiune, franare, dar se tocesc mai repede ) Alegerea e a ta, tu stii cat vei merge cu ele iarna (oricum peste 4-5 ani imbatraneste cauciucul si-si pierde calitatile chiar daca nu s-a tocit - faci mai mult de 6-7000 km iarna ?

Edited by Bel_Ze-but
Link to comment

Ovi,

Spune-mi si mie te rog de unde ai luat cauciucurile Good Year si daca aveau si de iarna.

As fi vrut si eu ceva G7, dar eram mai intai curios de pret.

1300 pentru masina ta :-? asta inseamna ca pentru mine cam 1000 - sper!

Merci mult.

Link to comment

Corect.

Dar:

- se mai poate compara zgomotul - interior exterior - pe asfalt uscat;

- franarea in conditii de carosabil umed;

- aderenta in conditii de carosabil umed;

- aderenta in conditii de carosabil uscat;

- si chiar si consumul de carburant.

(In ideea ca nu mergi numai pe zapada)

Link to comment

Asa este.

Sunt mai multe modele de anvelope de iarna care stau foarte bine la testele enuntate mai sus si dau chix fix la tractiunea pe zapada (nu dau exemple).

Testul pe zapada si gheata e decisiv.

:) >-

Link to comment

Diferentele intre vari anvelope de iarna nu sunt atat de mari ca in cazul celor de vara, unele sunt sezisabile abia sub -20 de grade celsius, iar pe gheata, cu toata stima, un picior bagat in acceleratie va avea, invariabil, rezultate nesatisfacatoare indiferent de tipul anvelopei. Cel mai "prost" cauciuc de iarna e mai bun ca unul intermediar pe zapada/gheata.

Link to comment

Am luat 4 anvelope Fulda Kristal Montero si dupa un drum pana la Voineasa si lacul Vidra sunt destul de multumit. Am gasit pe drum cam toate conditiile pentru a verifica pe ce am dat banii, polei, putina zapada, zapada mocirloasa imbibata cu apa in strat apreciabil, asfalt ud. Am verificat pe toate suprafetele cum se comporta masina la franat puternic si nu am avut surprize neplacute, au aderenta buna si se opreste destul de repede. Nu am mai mers cu alte anvelope de iarna deci nu pot sa le compar, dar pot spune sa pe uscat la o temperatura de aprox 10 grade franeaza mai bine decat Debica Passio cu care am mers vara.

Link to comment

Le-am luat din Bucuresti de la Auto-Soft, dupa pod Fundeni cum vii dinspre colentina si am dat 155 Ron pe bucata la dimensiunea 175/70/R13 82T. Sunt facute in Polonia... Imi pare rau doar ca nu am gasit Montero 2 care au performante mai bune pe gheata dupa testele ADAC. In rest pot sa spun ca din punct de vedere al zgomotului de rulare nu mi se pare cu mult mai mare decat Debica.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Azi mi-am luat şi eu 2 Sava Eskimo S3 165/70-14 la 150 Ron. Aştept zăpada acum. Fiind "învăţat" cu cauciucuri model "de tractor" acum sunt curios cum se vor comporta astea pe zăpadă.

Link to comment

Sunt un fericit posesor de gume Sava Eskimo S3, 185/60/14, cumparate din targ ed la Vitan cu 157 lei bucata. Inca nu le-am montat pentru ca nu a venit zapada. Cu proxima ocazie, dupa testul pe zapada postez si impresii. (Este prima data cand rulez cu pneuri de iarna, la vechea masina nu am avut)

Link to comment

Lasati, ca stie danny27 ce face : el urmareste prognoza meteo si stie ca azi sunt 9 grade( deci peste 7 ). Si in plus ce este mai reconfortant decat sa iti montezi anvelopele chiar cand da prima zapada mai serioasa; intai impingi nitel, te mai rogi de ea sa nu alunece, transpiri - iar in final : satisfactia motarii unor cauciucuri noi, nerodate si neerodate. Daca asta se va intampla chiar de Boboteaza (de ziua numelui) , mai bine ! Dealtfel, la temperaturi ridicate (peste 7 grade) perfomantele anvelopelor de vara sunt mai bune, nu? Iar daca aia de la Formula 1 shimba 3 seturi pe cursa , noi n-am putea schimba de 2-3 ori pe saptamana , functie de conditiile meteo (gheata, uscat, zapada, cald, mazga etc...) ?

Danny, vezi ca se anunta o iarna fara precipitatii (e posibil sa ploua de 4 ori ) asa ca s-ar putea sa iasa din garantie(12 luni) nemontate. Dupa patru ani cand isi pierde cauciucul proprietatile o sa ai o uzura de max 5%. Mai glumim si noi - La multi ani pentru 2007 si pt. Sf. Iordan !

Si eu am tot Sava Eskimo. Sper sa nu fi luat amandoi teapa.

Edited by Bel_Ze-but
Link to comment

Va multumesc pentru grijile facute...adevarul este ca le-am luat din targ si nu am avut unde sa le montez pe 30 dec. Cum bine vedeti iarna a venit si se para ca pana diseara va fi zapada...asa ca dupa masa le voi monta...

Multumesc pentru sfaturi

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...