Leutzu Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Nu stiu exact ce sa va spun, dar m-au lasat franele Veti vrea ceva detalii, probabil, nu prea stiu ce sa va zis, dar cel mai bine va spun ce s-a intamplat azi din momentul in care am plecat din parcare pana am ramas fara frane in proportie de 80%. (macar ca am ramas cu alea 20% ) Am plecat dimineata la 7 fara 20 spre Ilioara, am ajuns acolo pe la 7 (franele au fost impecabile - am avut o data nevoie si au inchetat), apoi la 12 am pelcat de acolo cu directia Cinema Gloria (la iesirea din parcare coborand de pe o bordura, am dat cu carligul de tractare in ea si cu inca ceva...este chiar in stanga carligului la acelasi nevel..nu au fost urmari vizibile). De la gloria am venit acasa, m-am schimbat si am plecat spre facultate (iarasi frane impecabile). La iesirea din pasajul Unirii, mai exact in fata la SF Gheorghe apas pedala de frana, o mai apas o data si inca o data...nimic...abia-abia ca incetinea...restul nu prea mai conteaza...mers batraneste pana la facultate si inapoi maxim cu 30-40km/h...si ajuns cu bine acasa...ce se intampla. Precizez ca la facultate m-am uitat la capacelele de la roti (am zis ca pierd lichid pe acolo), m-am uitat la lichid...este la nivel...singura chestie ciudata...pe baterie si pe cablurile de sub pompa de frana este niste ulei...de unde...nu stiu dar presimt ca nu e de bine. ("> Ce ma sfatuiti, a mai patit cineva asa ceva??? Link to comment
ToPser Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Esti sigur ca este ulei?Sa nu cumva sa fie lichid se frana ! Mai uitat-e odata! Link to comment
Leutzu Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 Pe cauciuc pare a fi ulei...acum sincer nu stiu cum sa imi dau seama ce este...ulei, lichid... Link to comment
ToPser Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Nu cumva sa prelins lichid din pompa si de aici pe servo in jos pe furtunase ?? O metoda ar fi sa-ti folosesti papilele gustative!!! Pune degetul si testeaza ar trebui sa fie un gust dulceag !! Uitat-e in vasul pompei de frana ,verifica nivelul, cred ca problema ta se afla in pompa centrala. Apropo cati km. ai ?S-ar putea sa fie nevoie sa schimbi garniturile pompei centrale! "> Link to comment
Leutzu Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 Update: Am aflat ca ceea ce este pe motor este chiar ulei de motor (hmm, asta de unde o fi aparut ). Am facut aerisirea, dar din pacate nu am reusit decat la roata fata stanga, la cea din dreapta nu se desface piulita aia. Acum am si eu cam 40% din frane O sa mai vad in cursul saptamanii acesteia ce mai rezolv. ToPser, ma intrebai cati km am...am fix 76001km. Link to comment
ToPser Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 (edited) Curios de unde putea sa ajunga uleiul ala acolo, dupa ce am citit m-am intors la masina si m-am uitat si eu si nu am putut sa-mi dau seama! Pt. aerisire cauta sa folosesti o cheie inelara si daca nu vrea nu forta da-i cu WD40 sau lichid de frana pe niplul de aerisire si mai lasa-l o zi. Poti incerca dac totusi nu merge prin slabirea holenderului de leg. al racodului flexibil de pe etrier.Cauta sa-i faci o aerisire de la cap la coada totusi , s-a postat metoda de efectuare a aerisirii de altfel foarte bine documentata.Inclin sa cred ca mai exista o problema la rotile din spate pe care ar fi bine sa le inspectezi sa vezi cum se misca sabotii si dac sist. de autoreg. functioneaza, dupa iarna asta cine stie? Edited March 15, 2005 by ToPser Link to comment
Shenck Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Leutzu, cind v-ati uitat la ulei Joi, pe unde ai pus JOJA Ce ma nedumereste si poate ne explica cineva care stie exact, cum e posibil ca BRUSC sa fie necesar sa aerisiesti frinele? Link to comment
john Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Parerea mea (de afon) e sa te duci la un servcie serios si sa faci o verificare completa la frane. Nu e de glumit cu ele (si nici cu directia) . Bafta Link to comment
Leutzu Posted March 16, 2005 Author Share Posted March 16, 2005 (edited) Shenk, joja este la locul ei, si chiar daca nu era uliul este undeva pe partea dreapta pe blocul motor si pe baterie. Am observat astazi la o franare brusca (daca la mine se poate numi acea chestie franare brusca) ca roata din stanga fata se blocheaza normal, ca la o franare brusca normala - deci suspectez o cantitate foarte mare de lichid pe partea stanga sau ceva stricat pe acolo (un furtunas, ceva) desi nivelul de lichid de franare este normal (nu a scazut deloc). In orice caz, daca vremea este frumoasa, sambata ii voi face o verificare completa a sistemului de franare (de la placute pana la saboti). De asemenea pe lista de suspecti intra si repartitorul, dar acesta este schimbat de 1 an. Ce am mai observat este ca acum (dupa aerisirea de ieri a rotii stanga fata) am frane care se apropie de cele normale la a doua sau a 3-a apasare pe pedala de frana - cred si sper sa fie totusi aer pe conducte. Oricum sambata intentionez sa imi schimb TOT lichidul de frana. Imi ajung doua sticlute de lichid de frana marca 2+2 DOT3? Este buna aceasta marca de lichid sau sa cumpar ceva mai scump? EDIT: Cred ca am descoperit de unde e uliul ala pe partea dreapta, vediti ultimul post al lui soran de aici http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1895 unde spune ca e de la pompa de benzina. Deci deja innebunesc ("> cum dracu pica toate cand nu ai bani ("> Edited March 16, 2005 by Leutzu Link to comment
SORAN Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Da Leutzu cel mai probabil de acolo e...eu am schimbat pompa la al meu undeva pe la Sibiu, iti dai seama ce placere...inafara ca iti murdareste motorul, pompa mai merge o perioada asa ca daca nu ai bani acum mai poti astepta! Link to comment
ticolino Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Imi ajung doua sticlute de lichid de frana marca 2+2 DOT3? Este buna aceasta marca de lichid sau sa cumpar ceva mai scump?<{POST_SNAPBACK}> pt schimbare 0.5L sunt numai buni. eu l-am schimbat acu 2 zile, in parcare, cu ajutorul lui moshulik (si dupa algoritmul lui tico_rs in principiu, pedala moare => aer dar cam ciudat ca s-a intamplat brusc. eu zic sa faci o verificare amanuntita a intregului sistem. numai la radacini romseki sa nu te duci Link to comment
ZLI Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 O metoda ar fi sa-ti folosesti papilele gustative!!! vedeti ca e cam toxic lichidul ala de frana... Link to comment
zalmoxis Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Pedala s-a dus la fund sau pur si simplu apesi pe ea si nu franeaza!?!?....Poate fi furtunul de la acrter la servo (adica NU MAI AI SERVO ESTIPE DIRECT SI ATUNCI EFORTUL DE APASARE A PEDALEI E TERIBIL DE MARE !!....Daca pedala s-a dus la fund e clar ca treb sa-i schimbi pompa !Sau garniturile dk se poate !Ca uneori nu se poate !....(vezi pompa cu dublu citrcuit de la berlinele vechi da' ceva mai noi!! ))) Link to comment
Leutzu Posted April 6, 2005 Author Share Posted April 6, 2005 pedala s-a dus brusc la fund. Garniturile nu cred ca sunt duse, la fel cum nici pompa nu cred, pentru ca la o a 2-a apasare face presiune, iar dupa o jumatate de aerisire am ceva mai multa presiune. Urmeaza ca in weekend sa-mi schimb lichidul de frana si sa vad dup-aia. Link to comment
zoosy Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 schimba lichidul si aeriseste-le... ce zici? le facem impreuna? ca si eu as vrea sa imi schimb lichidul si sa le aerisesc. si in doi merge mai repede. defapt nici nu prea ai cum singurel ca unu tre sa dea pedale pana amorteste picioru Link to comment
ZLI Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 pentru inceput raspunde te rog atent la toate intrebarile -daca "faci pedale" urca pedala? -daca apesi pe pdedala mai tare (ca si cum ai vrea sa blochezi rotile) timp de 10s coboara? -ai depasit perioada de schimbare a lichidului de frana? -ai aerisit franele cu capacul de la vas nepus? -ai umblat la frane pe timp umed? (aerisit, schimbat lichid) -a ajuns cumva apa in vas? (cumva direct sub forma de picaturi de ex. la spalarea motorului cu jet de apa) te-as fi trimis la un alt subiect unde aveam discutii contradictorii si unde puteai invata multe, dar din pacate toate mesajele mele de acolo au fost sterse si subiectul imediat inchis. Link to comment
Leutzu Posted April 6, 2005 Author Share Posted April 6, 2005 @zli -daca "faci pedale" urca pedala? Da, daca fac pedale se face presiune. -daca apesi pe pdedala mai tare (ca si cum ai vrea sa blochezi rotile) timp de 10s coboara? Asta nu am incercat nicodata, dar tinand cont ca la semafor stau cu piciorul pe frana si nu coboara, cred ca nu va cobori deloc. -ai depasit perioada de schimbare a lichidului de frana? ultima oara a fost schimbat acum 1 an jumate, deci nu, oricum mai am 3k si fac revizie generala (80k) -ai aerisit franele cu capacul de la vas nepus? Nu -ai umblat la frane pe timp umed? (aerisit, schimbat lichid) Nu -a ajuns cumva apa in vas? (cumva direct sub forma de picaturi de ex. la spalarea motorului cu jet de apa) Apa poate a ajuns sub alte forme (condens) ca de spalat, nu. Link to comment
ZLI Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 intai elimina aerul din instalatie. faptul ca pedala urca indica prezenta aerului in sistem. sa vedem si cum a intrat acolo. vezi ca la stop nu apesi prea tare pe pedala. -aeriseste franele FARA sa face pedale si cu motorul OPRIT ai aerisit franele vr-odata cu motorul pornit? Link to comment
Leutzu Posted April 7, 2005 Author Share Posted April 7, 2005 -aeriseste franele FARA sa face pedale si cu motorul OPRITai aerisit franele vr-odata cu motorul pornit? <{POST_SNAPBACK}> Sa aierisesc franele fara sa fac pedale ??? Nu, nu am aerisit niciodata cu motorul pornit, ci numai oprit. Link to comment
Kristian Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Salut, Cred ca sunt cel mai nou membru al forumului si am deja nevoie de ajutorul vostru. Am un Tico SX din 99 (57kkm), luat de 2 saptamani. Un mecanic mi-a schimbat lichidul de frane (DOT3), a aerisit franele si mi-a reglat sabotii spate. Numai ca dupa aceasta operatie, la o frana brusca masina m-a rotit puternic spre stanga. I-am facut test de frane si am dezechilibru la forta de franare de 15% fata si 11% pe spate. Pe ambele punti, stanga tine mai bine ca dreapta. La aerisire nu aveam aer in instalatie. Puteti sa ma ajutati cu un sfat, sa incerc sa rezolv problema? Multumesc de ajutor! Link to comment
alx Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 pai trebuie desfacut si curatat tot sistemul de franare, mai exact placute/etrieri + saboti. trebuie inlocuite piesele uzate. Link to comment
Kristian Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Salut, Sabotii de frana au 10.000 km si sunt ok, placutele mai mult si bine. Inainte de operatie, nu aveam dezechilibru decat pe spate 20%, dar pe fata era doar 2%. Acum e o varza! Link to comment
ZLI Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 leutzu, daca tragi frana de mana si apesi frana de cateva ori se observa o diferenta mare? Kristian, cred ca mecanicul ala e un macelar. ori ti-a bagat aer in instalatie (dca simti pedala mai jos) ori a murdarit unul din discuri cu lichid de frana sau cu unsoare de pe maini (sau ambele discuri dar inegal) - exista un spray de curatare a suprafetelor de frecare (placute, saboti, discuri, tamburi) dar trebuie sa ai grija sa nu dai pe vopsea, sau componente de cauciuc sau plastic pentru ca se distrug. Link to comment
Kristian Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Salutare, Multumesc de ajutor baieti - am gasit buba. Cilindrii de frana de pe spate aveau cate un pistonas blocat. I-am inlocuit pe ambii si am aerisit sistemul si acum totul e ok. Mi-a coborat pedala cu 2 cm, adica tine mai jos cu 2 cm. Oricum, minunea aia de mecanic mi-a pus vaselina grafitata in rulmentii de pe spate si mi-a reglat sabotii de frana, desi sistemul era blocat. Link to comment
Leutzu Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 leutzu, daca tragi frana de mana si apesi frana de cateva ori se observa o diferenta mare? <{POST_SNAPBACK}> La aceasta intrebare nu pot sa-ti raspund pentru ca nu mai am frana de mana din toamna (trebuie strans cablul). Inclin sa cred ca nu mai am frane de loc pe spate (franele imi tin la fel ca atunci cand era stricat repartitorul si spatele nu mai frana deloc) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now