Jump to content

Recommended Posts

...compensarea automata ar trebui sa functioneze ... dar la mine nu e asa) desfac rotile spate, si reglez manual ce ar fi trebuit sa se intample automat...

 

Asa fac si eu cand umblu la tamburi si stric reglajul. Am observat ca autoreglajul functioneaza intre niste limite destul de inguste; la dereglari prea mari trebuie refacut manual - grosso modo, iar reglajul fin se face singur.

 

Totusi, nici cand am schimbat sabotii nu a fost nevoie sa umblu la reglajul franei de mana: ea trebuie sa tina intre 5 si 7 clicuri, dar cand frana era dereglata de la tamburi, nu tinea nici cand levierul era ridicat la maxim. Dupa ce am adus manual sistemul de autoreglare in limitele de functionare, si-a revenit.

Link to comment
  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Verifica si etrierii fata,vezi daca au joc,iar daca au trebuie schimbati,pistonasele care strang cele doua parti ale etrierului pe disc nu mai lucreaza cum trebuie iar gaurile sunt olarite,pe spate verifica tamburii si schimba placutele.

La cati kilometrii ai,ar trebuii sa-ti schimbi tamburii,eu am aproape 90000km si i-am schimbat deoarece pe stanga frana nu tinea la fel de bine ca pe dreapta si i-am schimbat pe amandoi.

Discurile de frana urmeaza sa fie schimbate si ele cat de curand.

:drinkers:

Edited by CARABUSU
Link to comment
Va rog sa-mi spuneti si mie daca:

1- atunci cand se schimba discurile de frana fata, trebuie schimbati si rulmentii??

2- rulmentii fata NWH care sunt ieftini (60000lei/buc) merita pusi pe ticalos?? :-?

 

1. De obicei nu prea au legatura. Rulmentii ii schimbi daca au joc.

2. Daca mergi pe principiul ce e ieftin e si prost, nu se merita.

Link to comment
  • 6 months later...

Daca la un Matiz se pierde lichid de frana pana se aprinde martorul "brake", cam in decurs de o luna-doua, in functie de rulaj, e ceva grav? Eu nu sesizez nicio schimbare in modul de a frana al masinii, sau la rezistenta la apasare a pedalei de frana. Merg asa cu ea, cam de 7-8 luni, si completez din cand in cand lichidul de frana.

Edited by vonLeeb
Link to comment

E posibil sa ai fisura la vreuna din conductele circuitului, sau cum a zis @tolin la surubul de aerisire sa fie problema! Faptul ca nu sesizezi nici o schimbare in modul de franare, nu inseamna ca masina franeaza la fel in ambele cazuri... cand ai lichid suficient si cand se aprinde becul! Eu cred ca e destul de grava problema, dat fiind faptul ca e vorba de frane, dar nu greu de rezolvat!

Link to comment

Salut! Pai ar putea fi cateva chestii minore dar problema in sine este GRAVA tinand cont ca e vorba de frane:

1. Pierde pe la aerisitorul vreunei roti.

2. Pierde pe la pompa pe la conducte ( daca e ud asta e, se aplica si la nr 1)

3. Pierde pe la pistonasele unui etrier, cauza poate fi uzura MARE a placutelor sau a pistoanelor a garniturii.

4. Pierde pe la pompa de frana in capatul dinspre servo si curge in servo.

5. Pierde din cauza unei fisuri a unei conducte sau pe la repartitor din cauze multiple.

 

altceva NU poate fi. Mecanic fiind sper sa ma contrazica cineva ca poate mai invat ceva nou.

P.S.: daca imi zice cineva ca se evapora din cauza ca se incalzeste discul, placutele, etrierul si implicit lichidul de frana care fiind lichid si volatil il rog sa se abtina. Omul a zis ca ii pierde un rezervor la 2 3 luni. So...

Link to comment
  • 1 month later...

S-a rezolvat cu pierderea de lichid de frana, problema era cilindrul de frana de la tamburul dreapta spate, care a fost inlocuit. Sper ca peste o luna-doua sa nu trebuiasca din nou sa completez lichidul de frana. Daca aerisitorul de la cilindrul de frana scapa lichid de frana, se inlocuieste toata piesa? Nu se incearca etanseizarea?

Edited by vonLeeb
Link to comment
  • 10 months later...

Uzura sabotilor provoaca marirea cursei pedalei de frana ,in lipsa compensarii automate a uzurii sabotilor ! Si cum la Tico nu prea functioneaza raspunsul este afirmativ ,se mareste cursa dar chiar asa pana la podea ?, :-? La doua pedala este la fel ?

Link to comment

Da jos tamburii,fa putin curatenie pe acolo, cu ocazia asta vezi si starea sabotilor,regleaza distanta dintre saboti si tamburi si fa o aerisire ! Verifica sa nu fie blocat vre-un pistonas (sunt sigur ca e vreunul blocat ) ! De cand nu s-a mai umbalat pe acolo ? :-?

Link to comment

Sunt la prima postare pe acest forum asa ca incep cu "Bine v-am gasit!" Am citit toate paginile acestui topic fiindca problema asta(a franelor)ma chinuie de ceva vreme. Cum se manifesta ciudatenia:pedala de frana "lucreaza" numai de la jumatatea cursei in jos iar rezultatele ca dinamica a franarii sunt lamentabile.Precizez ca nu sunt scurgeri de lichid de frana.nu este aer pe instalatie,cilindrii de frana functioneaza corect.sistemul de compensare a uzurii sabotilor isi face treaba,deci...?Singura anomalie pe care am observat-o este faptul ca pistonasele de la cilindrii de frana ,in pozitia de repaos, se afla cam la 6-7mm de corpul sabotilor(practic se ascund in corpul cilindrului).Asa ca astept o idee ca eu le-am cam terminat pe toate. :-? Cu respect!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...