ZLI Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 pai ne-am chinuit degeaba! fa intai frana de mana eu am ridicat puntea spate si am reglat frana rotind rotile si vazand la care dinte se opresc rotile (din rotatie libera). am reusit performanta sa atinga la primul dinte si sa nu atinga deloc cu frana jos. acum trebuie sa umblu din nou. Fara frana de mana sant mort nu stiu cum poti fara ea. Kristian a inlocuit pistoanele pe spate si nu mai are dezechilibru pe fata ai un mecanic care face minuni Link to comment
tolin Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Fara frana de mana sant mort nu stiu cum poti fara ea. Eu o folosesc doar iarna, pe zapada, la franare sau la virare. Doar in cazul acela ii vad rostul. Altfel, un moft. Link to comment
ZLI Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 (edited) eu am scapat cu frana de mana si de motor ma lasasera franele la o coborare cu alta masina. oricum erau bulite. pentru mine frana de mana e ca a doua pereche de aripi la avioane. eu o intorc si pe asfalt cu frana. am ferrodo premiun cele mai bune de pana acum. de carbon nu am gasit pt tico Edited April 11, 2005 by ZLI Link to comment
tribunul Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Am si eu o intrebare, am 70.000 km iar placutele de frana sunt un pic trecute de jumatate, adica foarte putin uzate (dupa mine) in schimb pe la 40.000 am schimbat sabotii. Sunt curios dece se duc sabotii de 2 ori mai repede decat placutele, eu aveam impresia ca este invers, placutele se uzeaza mai repede decat sabotii. Tico are si el repartitorul acele pe care-l are dacia si la greutate suplimentara franeza si cu rotile pe spate. Ma gandesc sa nu fie ala blocat si sa franeze mereu si cu spatele. Link to comment
Satori Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Franeaza intr-o curba pe asfalt ud. O sa afli imediat. Ai mers cu masina incarcata mult timp? Link to comment
ronin Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Fiind usoara ca o sanie franeaza mai intai spatele si dupa aceea fata, este absolut normal. Cand aveam Tico schimbam placutele la un an si jumatate, iar sabotii si de trei ori pe an in conditiile mersului numai in oras, cu franari foarte dese. Incearca sa eviti franarile bruste la viteze mari pentru ca incepi sa faci piruete pe sosea ca o balerina (am patit-o personal si m-am ridicat odata si pe doua roti de am imbatranit in cateva secunde cat in zece ani ) ) Numai bine "> Link to comment
tribunul Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Daca am mers cu masina incarcata? Eu am 110kg plus cel putin 1 persoana, adica de obicei cam 160 kg. 160 kg se considera masina incarcata? Eu m-am gandit ca fiind masina scurta, greutatatea (chiar daca sunt persoane numai in fata) se distribuie pe toate rotile si atunci franeaza tot timpul si spatele. Am o logica de cacao sau ceva-ceva e adevarat? Pana sa schimb sabotii cand franam (cu frana de mana) se ducea drept, acum nu mi-a mai reglat distanta la saboti identica si cand am avut masina incarcata, cam 250kg, si am pus o frana pe la 100-110 km/h, in primul rand ca nu a vrut sa se opreasca si a trebuit sa trag si frana de mana pt. ca intram in ala din fata, iar atunci a fugit de fund. Problema este ca s-a facut un pic de sant pe interiorul la ... nu-mi vine in minte, oala aia din spate pe care franeaza sabotii, si acum nu mai poate sa regleze distanta la saboti, adica sa-i aduca cat mai aproape de "oala". In momentul cand monteaza oala, sabotii se regleaza dupa marginea exterioara a ... (cum ii zice) ca sa poate sa intre, iar atunci cand a intrat ei lucrand pe santul creat, distanta se mareste. Pana la urma e normal ca la 70.000 sa nu fie nevoie sa schimb placutele si la 40.000 sabotii?- Link to comment
ticolino Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 cred ca prin "incarcata" se refera la puntea spate. nu cred ca greutatea e distribuita pe toate rotile. gandeste-te ca in spate nu ai chiar nimic, dar in fata ai motorul si toate cele. 80% din greutate e in prima jumatate a masinii. cand tragi frana de mana e normal sa fuga de fund, pt ca se blocheaza rotile. in mod normal la tico nu se blocheaza spatele, chiar si la franari violente. incearca sa inlocuiesti oala (nu stiu daca se poate) si sa verifici repartitorul, daca functioneaza corect. Link to comment
brusli Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Fiind usoara ca o sanie franeaza mai intai spatele si dupa aceea fata, este absolut normal. Numai bine "> <{POST_SNAPBACK}> care cititi ce-a scris omul...sa nu credeti asa ceva ...nu e DELOC normal... am o idee daca ar fi asa cred ca ar trebui sa-mi mut frina de mina pe fata ) pt tribun: schimba oala(tambur parca) aia fiindca sabotul nu mai face contact cu toata suprafata si nu mai ai frine pe spate Edited August 17, 2005 by brusli Link to comment
Leutzu Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Daca vreti sa vedeti frane pe tico incercati pe al lui remix...am ramas blocat si la propriu si la figurat. Link to comment
sotto Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 eu am scapat cu frana de mana si de motor ma lasasera franele la o coborare cu alta masina. oricum erau bulite. pentru mine frana de mana e ca a doua pereche de aripi la avioane. eu o intorc si pe asfalt cu frana. am ferrodo premiun cele mai bune de pana acum. de carbon nu am gasit pt tico <{POST_SNAPBACK}> Asa e am evitat un accident inevitabil cu frana de mana atunci cand mi-a franat unul in fata si cand am apasat pedala de frana sa dus de tot la fund... imi zbura-se o placuta de frana , asta ptr. ca am fost inconstient si nu am verificat placutele dupa ce am cumparat masina. Link to comment
ronin Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 care cititi ce-a scris omul...sa nu credeti asa ceva ...nu e DELOC normal...am o idee daca ar fi asa cred ca ar trebui sa-mi mut frina de mina pe fata ) pt tribun: schimba oala(tambur parca) aia fiindca sabotul nu mai face contact cu toata suprafata si nu mai ai frine pe spate <{POST_SNAPBACK}> Daca nu sunt indiscret, pe ce te bazezi nea brusli cand faci afirmatiile astea ...eu unul, pe discutiile cu mecanicii (pe care ii cunosc si care mananca Woo pe paine) si pe 200.000 k facuti cu un Tico in doi ani si doua luni. Pt. tribun: ia un smirghel, putina rabdare si tamburu'-n brate si treci la treaba ...eu, personal, asa am rezolvat-o si oricum e mult mai ieftin decat sa iei tambur nou "> Link to comment
tribunul Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Am vorbit ieri cu "baiatul" la care mai schimb eu una alta, cica este un nene pe langa locul lui de munca (un atelier auto) care rectifica la strung, trebuie sa ma duc cu "oalele" in brate la el. Pe asta cu frana pe spate am inteles cum o rezolv. Ma gandeam sa-mi iau 2 tamburi noi, sa-i pun pe masina si apoi sa-i duc pe cei vechi la rectificat. Dar pe cei noi (tamburii) sa-i pun pe masina cand o sa schimb si sabotii. Totusi eu sunt nelamurit daca este normal, indiferent cat de mult sau putin franez, daca merg sau nu incarcat, sa se toceasca aproape 2 perechi de saboti, iar placutele sa fie aproape de jumate? Eu acum la 70.000 sunt cu cauciucurile originale, dar franele zic eu sunt la fel de proaste (slabe, nu blocheaza imediat) ca si la inceput cand era noua masina, eu zic ca Tico (parerea mea e ca si cielo) are frane de iarna, adica cand e zapada pe jos. Asta in comparatie cu meganul. Link to comment
brusli Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 to ronin: s-au facut teste in parcare si multa luma a vazut cum frineaza diferite modele de daewoo. si la tico exista un repartiror in spate. ala se deschide cind presiunea pe pedala e mai mare decit o anumita valoare. daca nu e suficient de mare frineaza doar fata. explicatiile pe larg sint in manualul de reparatii de tico...pe care-l avem toti. tribun: nu cred ca-ti frineaza fata bine...oricum eu am schimbat placute la 70000 si sabotii la 60000. Link to comment
ronin Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Si la Dacie exista un repartitor pe spate, ala lucreaza numai in functie de greutatea pe care o ai pe spate cand franezi si nu de forta cu care apesi pedala. Link to comment
brusli Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 vorbim de tico puteti inchide...vorbim de lucruri diferite,,,,,,ne vdm pe daciaclub, citat: hai ceau Link to comment
ronin Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Anumite principii ale mecanicii functioneaza la fel si pe un Trabant si pe un Mercedes Link to comment
AAdorjan Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 La urmatoare revizie trebuie sa schimb lichidul de frana si sa inlocuiesc sabotii. La 50.000km mecanicul a reglat franele si a spus ca sint "niste piese" ruginite acolo pe la saboti. Intrebarea mea este daca tot trebuie sa schimb sabotii (si platesc manopera pentru asta) ce mai este indicat sa schimb pe acolo? Link to comment
Kristian Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Sistemul de compensare a uzurii sabotilor. E un kit de reparatie destul de ieftin. Link to comment
Senna Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Sistemul de compensare a uzurii sabotilor. Dati pe el cu WD40 si rugina dispare. Mi se pare ca totusi ruginesc prea mult piesele din componenta franei spate Link to comment
AAdorjan Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Sistemul de compensare a uzurii sabotilor.E un kit de reparatie destul de ieftin. Care este numele acestui sistem sau ce cod are? Link to comment
Senna Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Oricum si cel nou va rugini chiar mai repede decat cel original. Mai bine il repari, se degripeaza usor. Link to comment
dreaQ Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Care este numele acestui sistem sau ce cod are? "kitul" nu are cod. Sabotii de frana au: 53200-70810-000, repartitorul spate 51910A50A12-000, si furtunasele ceva de genul 51570-70B30-000. Am vazut pe net Link to comment
AAdorjan Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 Dupa ce m-am intalnit cu Pankrator si am testat franele lui mi-am dat seama ca ale mele sunt varza (aveam eu o presimtire de ceva vreme ) si am trecut la fapte: -placute Ferodo (din praktiker) 60 ron -Saboti spate (Korea) 60 ron -2 rulmenti spate (erau "duse") 30 ron -lichid de frana 2+2 Dot 3 (benzinarie Lukoil) 12 ron S-au schimbat piesele de mai sus, a fost aerisit sistemul si reglate franele. Manopera a fost de 70 ron. Total 232 ron, dar macar acum sunt multumit ca am frane decente! Link to comment
tribunul Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 Cum ai procedat cu "oalele" ? le-ai strunjit? Eu consider ca franele "moi" sunt cele mai bune iarna... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now