Mircea Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 TicoRS, de unde provine problema? Presiune scazuta debitata de pompa, amplificare slaba a servo, discuri sau placute subdimensionate sau de slaba calitate? Hai sa identificam problema. La cielo de exemplu toata asta se amelioreaza cu alte discuri de frana si alte placute, si in ultima instanta cu o alta pompa de frana, dar nu de dacie. Link to comment
tico_RS Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Marea problema e ca nu are pedala, se duce prea jos si nu sunt singurul... Am placute Ferodo, saboti noi, autoreglaj nou, lichid mobil 1, discurile le-am masurat, sunt ok ca grosime si nu au riduri, sunt uzate uniform. adostar: Nu am frane de Dacie, dar nici cum as vrea eu... pedala se duce prea jos si nu "musca" asa cum as vrea... tico cu frane bune, da, dar foarte bune inca nu am vazut... Link to comment
ovi_jer Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Cauta o pompa de cielo la dezmembrari si incearca sa construiesti traseu normal pe spate cu 2 conducte. Link to comment
adostar Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Cauta o pompa de cielo la dezmembrari si incearca sa construiesti traseu normal pe spate cu 2 conducte. Si la ITP ce faci ? Link to comment
ovi_jer Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Apesi pedala de frana? Nu e clar? Imbunatatirea sistemului de franare nu deranjeaza pe nimeni. Nu mai cita mesajul anterior. Link to comment
tico_RS Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 @adostar: Nu imi aduc aminte cand am facut itp pe bune, cred ca doar la masina lui mama... @ ovi_jer: trebuie neaparat circuit dublu pe spate? nu pot sa las doar o conducta spre spate, pt ca mi-ar fi mai usor, mult mai usor... Link to comment
ovi_jer Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Nu prea.Asta e farmecul : circuit dublu in diagonala si supape limitare spate.Deci mai ai nevoie si de o conducta spate . Link to comment
adostar Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 @tico_RS - Bine ca stiu ca sa ma feresc cand te vad prin trafic ). Ai umblat cumva la cilindrul principal ? Link to comment
tico_RS Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Nu, la pompa nu am umblat deloc... Mai, e o diferenta intre frane care sa tina la 50-60 si frane sa tina la 120... La 120 kmh ai un sentiment de "fading" al franelor fantastic, deja esti cu pedala la 80% din cursa si parca refuza sa blocheze, pe cand la altele "musca" din prima si simti cu "tine" discul ala...am avut odata un matiz la firma si la fel, tinea f bine frana, musca din prima si avea placute ordinare, doar caucioace dunlop, dar si eu am Continental pe 13" si roti de 5.5J... Asta vreau si eu sa tina pedala la 25% apasare, a mea cu o apsare ca lumea ajung aproape jos... Link to comment
remix Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Am observat ca in ultima vreme mi se aprinde becul de frana din bord cand franez mai energic sau pe o distanta mai lunga. De exemplu daca iau o curba stransa cu piciorul pe frana se aprinde becul sau daca vin tare spre un stop si pun frana sa ma opresc. Nu pot sa ma plang de performantele franelor si nivelul lichidului din rezervor este in limitele normale... cam ce ar trebui sa verific ? Link to comment
Leutzu Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 Becul se aprinde datorita "sondei" care masoare nivelul lichidului de frana din vas - mai pune putin lichid de frana in vas... Link to comment
zalmoxis Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Apesi pedala de frana? Nu e clar? Imbunatatirea sistemului de franare nu deranjeaza pe nimeni. Nu mai cita mesajul anterior. La ITP iti cere sa ai pompa de frana corespunzatoare modelului si marcii vehiculului..'Geaba le explici ca e mai buna pompa aia decat originalul...Nu iei ITP !!! Link to comment
danker62 Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Va rog sa-mi spuneti si mie daca pe discurile frana fata: ATE pe care am dat o groaza de bani, este normal sa nu scrie absolut nimic, sunt ambalate in cutie, au instructiuni, garantie si bon fiscal bineinteles, dar pe ele nu e stantat sau turnat nici un cod, serie ceva. Da, pe cutie scrie ca sunt pt Suzuki( Alto; Swift; Super-Cerry. S"> Da, iar pe cutie scrie ca sunt pt Suzuki( Alto; Swift; Super-Cerry. S"> Link to comment
Leutzu Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 Este ok, stai linistit. Link to comment
danker62 Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Si tu Leutule ai tot din astea? Link to comment
adostar Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 @tico_RS - Eu zic ca ai probleme cu pompa de frana. Ai incercat cu alta pompa ? La mine la tico apesi foarte putin pedala si franeaza imediat, cred ca daca apas pedala mai energic ma dau cu capul de parbriz. Am uitat sa va zic ca placutele de frana sunt facute de un meserias . Link to comment
Tommy Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 De un meserias? Adica? Nici pe discurile mele (tot Ate) n-am vazut sa scrie ceva. Link to comment
Leutzu Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 Si tu Leutule ai tot din astea? Da tot din astea am. Link to comment
adostar Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 @Tommy - Adica sunt facute placutele, nu sunt cumparate din comert. Ce nu intelegi? Link to comment
Pedala Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 @remix: pe langa lichidul de frana care trebuie sa fie la Max, regleaza jocul sabotilor pe spate. Probabil au cursa prea lunga si acolo se duce lichidul Link to comment
ovi_jer Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Lichidul de frana trebuie sa fie aproape de maxim numai daca placutele de frana sunt noi si sabotii sunt reglati foarte bine. Niciodata nu se completeaza lichid de frana daca conditiile de mai sus nu sant indeplinite. Link to comment
NNI_SL Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Intrebare de afon total. Am schimbat placutele si discurile de curand (cam 3 saptamani). Totusi scartaie in continuare in diverse conditii (nu mereu, cand le vine). E stresant, desi nu e un sunet chiar puternic. Care ar fi cauza? Piesele sunt noi noute luate cu mine de la distribuitori si inlocuite cu mine calare pe ceafa mecanicilor. Link to comment
ZLI Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 (edited) @tico_rs: Desfaci capacul de plastic din spatele franei de mana; slabesti piulitele (frana de mana se va ridica pana aproape de capat; (acum compensarea automata ar trebui sa functioneze si prin actionari repetate ale franei sa se faca jocul standard - dar la mine nu e asa) desfac rotile spate, si reglez manual ce ar fi trebuit sa se intample automat dupa ce pun rotile, chiar daca au intrat putin greu, tot exista un joc intre saboti si tambur (cand bagi tamburul trebuie sa treaca un mic prag (datorat uzurii) peste saboti) Acum ridici masina din partea spate (cu cricul direct pe puntea spate, astfel incat sa se ridice ambele roti de pe pamant - eu il bag prin spate - e foarte usor. Actionez de cateva ori frana de mana, dupa care ma apuc sa strang suruburile de la frana de mana. cand e fana lasata, rotile trebuie sa se roteasca usor. Daca nu se rotesc usor ai strans prea mult suruburile sau ai alta problema) Dupa asta, eu aerisesc de obicei si instalatia. Franele sunt beton, iar frana de mana se opreste la 4dinti si pot bloca spatele pe asfalt curat Am discuri ATE, placute si saboti Ferodo Premier, si tambur original daewoo. Dupa ce am facut asta, din timp in timp mai reglez de la piulitele din spatele franei de mana cu spatele ridicat pe cric. Cand ajung la capatul filetului, fac ce am zis mai sus. Franele bune iti pot salva viata sau macar banii - mai ales in tico Mentionez ca restul componentelor de la sistemul de franare erau super (apropos! am castigat ceva pedala si cu coloanele etrierelor. culmea!) Distractie placuta Edited September 18, 2006 by Mircea Link to comment
Yeti Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Excelenta metoda de reglare a sabotilor. Ma tot gandeam cum sa fac un sistem ca sa pot ajusta din exterior distanta de la saboti. Am avut un FIAT850 care nu avea sistem de reglaj automat, dar avea niste excentrice foarte usor de manevrat din spatele tamburului. Incepusem sa ma gandesc la un sistem similar pentru TICO. M-am saturat cat am umblat la saboti, am rupt mai multe cuie de siguranta iar piulitele de la fuzeta au inceput sa se rotunjeasca de la cheie. Propun ca metoda sa fie pusa la Tutoriale, Tips & Tricks Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now