naylui Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 (edited) Salut Am cateva intrebari pentru cei ce cunosc raspunsul. Vreau sa iau o masina de afara(nu e daewoo) cu motor 1.6 benzina non euro, motor ce vreau sa il inlocuiesc cu 1.5dci ( euro 3 sau 4). Dupa aceasta manevra ma duc la rar si o immatriculez pe romanica. Mentionez ca fac aceasta modificare pentru cuplu mai mare, consum la jumate, si taxa Intrebari: -ce implica aceste modificari?(nu ma refer la partea tehnica) -"pacalesc" cumva taxa de poluare ? multumesc Edited October 8, 2009 by naylui Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 (edited) 1. E tare ca tu ne intrebi ce modificari de natura tehnica implica operatiunea dar nu stim despre ce masina e vorba 2. Taxa de poluare o "pacalestI' doar dupa ce faci operatiunea si o omologhezi, putin cam imposibil dealtfel. Oricum ai da-o sincer nu se merita financiar. Edited October 8, 2009 by Cumnatu Link to comment
naylui Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Nu stiu ce crezi ca e tare, dar eu am intrebat ce implica in ochii RAR , aceasta modificare facuta inainte de inmatriculare. Implicatiile tehnice le cunosc destul de bine. Financiar? masina costa 2000euro, motorul de pe un logan dauna totala 1000euro Taxa actuala de poluare pentru motor 1,6l noneuro(din 19 Februarie 2009) este: 5280 Euro Taxa actuala de poluare pentru motor 1,5l euro3 (din 19 Februarie 2009) este: 210 Euro eu zic ca merita Link to comment
Tommy Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Pe masina aia ce vrei sa o aduci tu de afara a fost pus vreodata motorul 1.5 dci? Link to comment
smailmiami Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Nu mai stiu exact, dar s-ar putea sa coste cam mult omologarea daca n-a fost pus motorul ala nicidata pe masinba respectiva. Nu mai stiu exact, dar s-ar putea sa coste cam mult omologarea daca n-a fost pus motorul ala nicidata pe masinba respectiva. Mai rentabil este sa gasesti pe unu sa bagi o spaga mica sa ti-o scoata macar Euro2. Link to comment
Salex Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Daca masina de care vorbesti este non-euro, imi imaginez ca are o virsta respectbila. Crezi ca structura, sasiul, caroseria, toate astea mai sint capabile sa suporte transplantul ? Link to comment
naylui Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 masina e fabricata in 93 si are sasiu(e 4x4) nu s-a produs cu motoare diesel decat din 2002 2.otdi Link to comment
Tommy Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Pai asta nu face 2000 de euro nici inmatriculata sa fie. Cand ai sa vezi ca pretul la ceea ce vrei tu sa faci iti va sari de 5 mii de euro fara siguranta ca va fi omologat, ai sa te uiti cat costa un logan bun second si fara batai de cap. Dar nah.. am vazut idei si mai fanteziste. Link to comment
smailmiami Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Mi se par de blea Suzuki Vitara astea. Super masinutze ... Naylui, iti recomand s-o inmatriculezi pe bulgaria. Te costa cam 400 de euro. Link to comment
naylui Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Nu face nici 2000...vine-mi pontul si dau 2500! Masinutele astea sunt foarte fiabile, daca ai grija de ele ai parte numai de bucurii. Pe bulgaria nu ma tenteaza, aia fac itp an de an si ajunge cat nu face. Am auzit ca inmatriculata pe persoane cu handicap, nu se plateste taxa de mediu...e real? Link to comment
andreib Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Nu, asta a fost pe vremurile de aur si era pt taxa vamala. Link to comment
naylui Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 (edited) Mie mi-au spus 2 vecini ca mai e ... plus ca in codul fiscal spune: "ART. 214^1 - Nivelul taxei speciale (1) Intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoanele cu handicap." legea 448/2006: " Art. 26. - Persoanele cu handicap fizic grav şi accentuat beneficiază de scutire de la plata taxelor vamale şi a accizelor, după caz, pentru introducerea în ţară, o dată la 5 ani, la alegere, de motociclete, motorete sau autoturisme, adaptate special pentru transportul persoanelor cu handicap, pentru folosinţă proprie. " Are careva normele de aplicare pt codul fiscal? Edited October 10, 2009 by naylui Link to comment
andreib Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) Stiau vecinii ce stiau dar tot nu stiau prea multe. Art. 3 - (1) Intra sub incidenta taxei, autovehiculele din categoriile M1-M3 si N1-N3, asa cum sunt acestea definite în RNTR2.(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1): a) autovehiculele apartinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si membrilor acestora, precum si altor organizatii si persoane straine cu statut diplomatic, care îsi desfasoara activitatea pe teritoriul României; b) autoturismele echipate si destinate conducerii de catre persoanele cu handicap fizic grav si accentuat, asa cum aceste persoane sunt definite în Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare, si care poseda permis de conducere; Edited October 10, 2009 by andreib Link to comment
fry Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 (edited) Parerea mea: 1. Asigura-te ca 1.5dCI se potriveste pe Vittara din 92. Sunt convins ca va trebui sa modifici o gramada... nu suna prea tentant. 2. Sasiul are o varsta... nushtiu cate satisfactii mai poate oferi. Este vorba de otelul de pe un Suzuki vechi (offroad... probabil alergat), nu de aliajul de pe Terminator 3. Nu cred ca RAR-ul se va grabi sa-ti omologheze lucrarea; 4. Am fost in situatia de a-mi inmatricula un Audi A3 din 99 si am incercat toate mijloacele (legale si nele... neortodoxe) si nu am reusit sa pacalesc statul la taxa de inmatriculare. Treaba cu persoana cu handicap am incercat-o si nu merge, la fel si treaba cu judetele declarate afectate si toate celelalte treburi inclusiv certificate de conformitate sau alte minuni... statu roman e nesimtit, cand cere bani, ii cere orice i-ai face. Bulgaria este singura metoda de evitare a acestei taxe, dar are si minusurile ei mari metoda asta. Cred ca investitia finala va fi cu mult peste ce ti-ai calculat acum. Nu cred ca raportul timp/bani/munca depusa o sa fie prea echilibrat. Daca este proiectul tau de suflet si dispui de fonduri si timp... atunci da-i bataie. Personal... nu mi-o lua in nume de rau... cred ca ideea ta nu este buna. Edited October 21, 2009 by fry Link to comment
naylui Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Multumesc Fry. Tocmai din acest motiv am cerut pareri. Cat despre potriviri ...se rezolva (prin'98 am pus pe un Barcas motor de Dacie, si crede-ma ca nu se prea potriveste, dar cred ca mai functioneaza si astazi - il vazusem acu vreo 4 ani...) Cu legea impozitarii anuale a poluarii ce se mai aude? Multumesc Fry. Tocmai din acest motiv am cerut pareri. Cat despre potriviri ...se rezolva (prin'98 am pus pe un Barcas motor de Dacie, si crede-ma ca nu se prea potriveste, dar cred ca mai functioneaza si astazi - il vazusem acu vreo 4 ani...) Cu legea impozitarii anuale a poluarii ce se mai aude? Link to comment
BogdanG Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Hai sa ne intelegem putin ca vad ca topicu merge in sant . Motorul se poate monta pe caroserie, probabil ca poate fii conectat si la cutia de viteze, poate ca o sa mearga si 4x4 dar problemele nu sunt aici . Motoarele euro 3 si peste se monteaza numai in service autorizat RAR pe tip de marca si model, tradus in limba romana daca ai un Volvo S60 si vrei sa schimbi motorul cu unul identic de duci NUMAI la reprezentanta. http://www.rarom.ro/RO/article--Ce%20trebuie%20sa%20fac%20daca%20doresc%20sa%20schimb%20motorul%20vehiculului%20--195.html Daca ai luat un motor EURO 3 nu inseamna ca si masina pe care il pui este EURO 3, masina trebuie sa treaca testul de stand in laboratorul RAR. Mai mult daca iei o masina EURO 3 de exemplu care nu a fost omologata in RO vreodata se face test de stand (de obicei la cele americane care se aduc in RO si au norme LEV, ULEV sau SULEV). De obicei masinile dupa un nr de ani emit mai multe noxe ca in prima zi, deci exista riscul ca masina sa nu ia testul RAR si dupa ce ai bagat 3000E in modificari sa nu poti merge cu masina . Ca idee iti mai dau un singur exemplu, URSU de pe forum si-a schimbat motorul la S80ul lui si nu a facut asta in serviceul VOLVO, la RAR a fost respins dosarul su dupa 2 ani abia a reusit sa rezolve problema, el a schimbat un motor cod D5244T cu un motor D5244T adica identic. Nu merg facute astfel de modificari, astea mergeau prin 2000 cand era harababura, acum RARul este STAT IN STAT si face ce vrea el. Vezi ca pe siteul RARului ai si lista cu atelierele autorizate sa schimbe un motorul la o anumita marca, trebuie sa fie agreat atat cu marca cat si cu modelul, deci cauta un service autorizat de RAR pt Suzuki Vitara . Si inca ceva, la cat de veche e masina taxa este un rahat, 800E pt una din 1992 si EURO 2 cu motor de 1.6 iar in romania gasesti linistit la 3000E una si daca ai impresia ca are consumul mare ii poti pune GPL . Link to comment
fry Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (edited) Da, Bogdan are dreptate. Este greu cu RAR-ul nostru. Si... da... in cazul in care iti doresti pe bune un Vittara, gasesti de prin 94 - 95 la aproximativ 3000 EUR. S-ar putea chiar sa gasesti mai ieftin. Daca iei una de aici, (gata inmatriculata) si te ocupi de ea, vei iesi mai ieftin decat ce-ti propui tu sa faci. In plus, sunt convins ca masina se va simti mult mai bine daca va avea motorul original. PS: Sa stii ca 1.5dCI nu iti va economisi o gramada de bani daca aplici acest proiect. Cat ai de bagat sa iei masina, sa iei motorul, s-o modifici, sa o omologhezi, sa o inmatriculezi etc + timp = mult mai mult decat iti va economisi acest diesel la consum (poate daca stai sa faci calcule, amortizarea s-ar produce in decurs de cativa ani buni). Nu faci economie aplicand acest proiect. Edited October 22, 2009 by fry Link to comment
naylui Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Multumesc pentru sfaturile primite, voi cauta una gata inmatriculata...cat despre GPL, are porbagajul cat tico ...poate doar sa iL pun in remorca. Link to comment
lascarica Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (edited) Mosule se poate GPL pe Tico sint unii care au pus... sint rezervoare mici, de 30l parca... Edited October 22, 2009 by EM!L citare inutilă Link to comment
naylui Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 (edited) 30 litri rezervorul adica 22litri full, ii papa in 150km! Edited October 22, 2009 by naylui Link to comment
lascarica Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (edited) 30 litri rezervorul adica 22litri full, ii papa in 150km! Nop e de 40l si intra 32l la 80% umplere, ai vreo 200km de tavaleala (cel mai mic) Amanunte de exemplu aici: http://www.agrom.ro/rezervoare.htm Pina la urma mergi pe benzina extraurban si pe forestiere treci pe GPL Acum gasesti statii GPL destul de multe. Edited October 22, 2009 by lascarica Link to comment
naylui Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Am ajuns la concluzia finala si am comandat o masinuta din anglia, imi vine duminica... Link to comment
naylui Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Normal si logic ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now