Englishman Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Din cate stiu si am observat si pe la altii, caseta de Cielo e din stanca, nu se strica nici la 400 k daca masina nu e abuzata rau. Am avut mai demult ceva similar, un zgomot persistent identic- am schimbat pivotii inferiori, rulmentii amortizoarelor si...nimic ! Nicio clipa nu m-am gandit la caseta, era imposibil sa fie ea de vina. Am avut dreptate : erau capetele de bara care NU aveau joc deloc, insa sub sarcina, pocneau. Link to comment
koss_x_treeme Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Am un zgomot ciudat ca o bataie continua, cand tare cand incet cand deloc. Este prezenta si cu masina pe loc stand la relantii sau cand dau prin gropi. Se aude de undeva din partea soferului de sub volan. Ce ar putea sa fie. Ms. Link to comment
argon Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 (edited) Din cate stiu si am observat si pe la altii, caseta de Cielo e din stanca, nu se strica nici la 400 k daca masina nu e abuzata rau. cu jocul de care ziceam cu tot? tot nu am aflat daca e normal. Joc stanga dreapta deloc fata de volan. Ce inseamna reglarea jocului la caseta la Cielo-Espero? joc stanga dreapta nu am deloc, cat de usor misti de volan se misca si rotile, dar e normal un joc sus-jos? nu mare, dar daca prinzi cu mana si tragi de partea aia centrala unde se prind bieletele de directie( http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2558 ) se misca putin(nu mult) in sus si revine cand dau drumul, e normal? Inca ceva, cum se scot pivotii de la capetele de bara? am rupt o presa si am ajuns la ciocan cand am schimbat amortizoarele, din pacate bratul ala de la jamba nu e facut sa fie tratat astfel, se deformeaza pe muchie. Edited August 1, 2010 by argon Link to comment
Dj_Dark Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Dai degeaba in ala cu ciocanul, la fel l-am deformat si eu putin. Fara presa se procedeaza astfel: Pentru cap bara stanga se vireaza roata la maxim dreapta se baga un levier sanatos si destul de lung intre bara de directie si suportul jambei, cineva forteaza in levier (eventual se aseaza cu toata greutatea pe el) iar celalat, cu un ciocan adecvat aplica o lovitura zdravana in surubul capului. Recomand insurubarea piulitei cateva ture pentru a nu strica fieltul. Ar trebui sa iasa din prima. Doar cu ciocanul nu faci nimic, trebuie aplicata o tensiune constanta, ciocanul e doar de soc. Link to comment
argon Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 ok, de tinut minte, dar jocul acela putin sus jos de care vorbeam il ai, e normal, ca nu raspunde nimeni.. Link to comment
Dj_Dark Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Fiindca nimeni nu a fost curios sa incerce, daca am inteles eu bine ce zici acolo. Singura chestie care am observat-o la mine acolo unde zici tu, e o mica pierdere de ulei de servo si bucsele in buna stare, m-am limitat la atat, nu prea imi place sa "bibilesc" ceva care merge , merg mai mult pe principiul, nu e stricat, nu repara. Si pentru o pierdere minora de ulei nu se merita sa dau caseta jos, (e si usor al naibii) o sa iau in considerare cand voi pierde vizibil din ulei la cateva mii de km . Link to comment
argon Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Si rotulele alea de la capetele de bara, mi se pare mie sau au un arc? adica se apasa, cu mana daca esti mai fortos, sau cu o bara(cand tii contra cu ranga ca se invarte axul cu totul) Link to comment
Dj_Dark Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Nu inteleg ce zici. Daca se invarte cu totul il bati putin la loc pana scoti piulita dupa care iese usor cu o bucata de lemn si ciocanul. Sau direct cu ciocanul daca nu mai vrei sa-l refolosesti. Link to comment
Salex Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Si rotulele alea de la capetele de bara, mi se pare mie sau au un arc? Daca nu am inteles gresit descrierea ta, e un pivot ordinar. Deci, este o sfera in sfera (aproximativ) , nu au nici un arc. Link to comment
argon Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 (edited) Tocmai ca nu e doar o sfera in locas cum era de asteptat, au un arc in capul sferei, se apasa cu mana si revine..aia e sursa de zgomote chiar daca capul de bara nu are pic de joc, cum se plangeau unii pe aici, ciudat...asa e la CIelo, Espero, Astra, Kadett, Calibra, si or mai fi, incercati doar. Edited August 2, 2010 by argon Link to comment
Dj_Dark Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Nu conteaza prea mult daca au arc sau nu. Daca il poti apasa cu mana poti sa-l arunci, ala e joc mare, normal ca bate. Ia unul nou, incearca sa-l misti cu mana si o sa-ti dai seama ce vorbesc. Edited August 3, 2010 by Dj_Dark Link to comment
argon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) nu poti sa-l apesi depresat, doar cu el montat, joc nu are, decat in jos cand apesi tare pe capatul de bara, si revine cand nu mai apesi, cred ca ceva in scop de amortizare.. Edited August 3, 2010 by argon Link to comment
argon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 update, am proabt la mai multe, se pare ca doar la cele cu capetele de bara originale din farbrica exista arcul, la celelalte , care au fost schimbate la un moment dat sunt doar rotule simple gen pivot, cum ziceti voi, ciudat. Link to comment
silviu4you2003 Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Salutare la toti colegii din nou! Nu am mai scris de mult timp... Intre timp masina a facut 55 . 000 km si a beneficiat de un polish asa pe unde au fost zgarieturi mai superficiale si apoi o ceruire facuta manual Acum a aparut o problema care nu vrea sa se manifeste deloc cand ajung la mecanic. Am fost in ultimele zile de 2 - 3 ori la mecanic si de fiecare data cand intram pe poarta nu se mai manifesta problema si a zis ca nu stie ce sa-i faca, de la ce este din moment ce el nu constata nimic in neregula. Ma exaspereaza aceasta problema si cer sfatul colegilor, poate a patit-o careva ... Pe scurt - urc in masina, dau cheie si cand virez sa ies din parcare un zgomot de parca ar fi ceva fier pe fier si se simte si in volan. Uneori se aude acest zgomot si in mers cand iau viraje stranse cu viteza mica. Dupa ce merg in jur de 10 - 40 min cu masina acest zgomot dispare pana in momentul care iar masina ia un repaos de cateva zeci de minute. Axul de la volan cu e ca s-a uitat mecanicul... Oare ce o fi, se duce pompa de servo sau vreo garnitura ceva? Atasez si linkul a doua videoclipuri de youtube - eu zic ca se aude destul de bine acest zgomot , poate a mai patit cineva si stie de la ce se trage.. Link to comment
Englishman Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Mie imi suna a capete de bara din care a disparut orice urma de lubrefiere si sunt intepenite. Din aceasta cauza e posibil sa nici nu existe joc daca se trage de roti pe elevator. Eu am patit ceva similar si dupa ce le-am schimbat, a disparut orice urma de zgomot. ( normal, mai inainte am innebunit cautand sursa zgomotului si inlocuind pe rand, tot ce se putea inlocui, de la flanse amortizor pana la pivoti inferiori) Pariu ca nu ai schimbat niciodata capetele de bara? )"> Caseta de directie sau pompa de servo e imposibil sa fie la kilometrii astia, stai calm. PS . Al doilea clip nu mere. Edited August 12, 2010 by Englishman Link to comment
silviu4you2003 Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Doar capatul de bara pe partea stanga a fost schimbat acum 2 saptamani In cazul asta ar putea fi cel de pe dreapta... hmmm nu pot sa-l ung sau ceva de genu sa nu mai scartaie ca dupa ce ca sunt bugetar , vreau sa plec si eu la mare (si asa sunt bugetar si sa mai dau iar 65 lei pe capat plus manopera si echilibrare... ) Ms frumos de sfat colegu si mai astept sugestii.. Apropo nu numai eu nu am somn la ora asta "> Am uitat sa precizez : trag MAI GREU de volan de vreo 2 zile ... mi se pare putin mai tare directia... Link to comment
Englishman Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Baga ulei de motor intr-o siringa si fa o injectie in burduful capatului de bara, dupa care scoate masina la plimbare... Nu baga prea mult, echivalentul unui jumatate de capac de Cola ar fi suficient. E sigura metoda prin care se poate unge. Edited August 12, 2010 by Englishman Link to comment
silviu4you2003 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Multam fain! Te referi la capatul de bara ala vechi , neschimbat nu? Link to comment
Englishman Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Normal ca la ala vechi. Link to comment
silviu4you2003 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Mersi din suflet, azi ma duc sa efectuez operatiunea Si multumesc admin pentru mutarea topicului acolo unde trebuie (imi cer scuze) Link to comment
marius.nita Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 sa ne zici ce ai facut! Link to comment
silviu4you2003 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Am efectuat operatiunea dar din pacate tot se mai aude acel zgomot... poate nu chiar asa acut dar nu am cum sa fac comparatie deoarece si inainte cand facea mai tare , cand nu facea deloc, cand facea mai incet... Maine o sa incerc sa fac si o verificare a presiunii pneurilor (ma gandesc ca poate s-au mai dezumflat de la caldurile astea) - poate asa rezolv macar problema cu ,, trasul greu'' de volan Ca si concluzie sa spunem ca deocamdata injectarea uleiului cu seringa in capatul de bara nu a rezolvat problema acelui scartait - harait enervant . Va multumesc si mai astept sugestii Link to comment
Englishman Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 (edited) Cu masina sus pe elevator se aude ceva daca tragi de volan ? - incearca asa, urca la volan si cineva sub masina cu urechi bune. Daca nu se aude nimic, coboar-o si pune pe careva cu urechea cat mai aproape de rotile din fata- intr-o parte trebuie sa se auda mai tare, macar afli asa care e partea de vina si continuam investigatia pornind de acolo. Daca nu pornesti motorul si tragi de volan stanga- dreapta, se aude la fel sau zgomotul apare doar cu motorul pornit? Inca ceva : sub bord, axul volanului are o bucsa din plastic care poate cadea sau se poate intepeni. Ai verificat-o? Daca nu e una din articulatiile directiei, capatul de bara, bieletele de directie, un pivot inferior, poate sa fie la fel de bine rulmentul din capatul amortizorului (deschizi capota si scoti acele capace negre din capul telescopului si arunci o privire- acolo trebuie sa fie vaselina la greu, sa nu fie uscat) Edited August 14, 2010 by Englishman Link to comment
silviu4you2003 Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 (edited) Mersi frumos! Ca de obicei colegii de pe forum m-au salvat La ultima postare inca se mai auzea haraitul , dar nu apucasem sa merg prea mult dupa injectarea uleiului. In schimb ieri si astazi am mers mai mult si uite ca a disparut zgomotul - Deci injectatul uleiului in capatul de bara a fost solutia salvatoare! Mersi Englishman PS (in legatura cu axul de sub volan mecanicul banuia ca ar fi din cauza acestuia si l-a verificat dar nimic in neregula ). Edited August 15, 2010 by silviu4you2003 Link to comment
argon Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 (edited) Am o nelamurire, la Espero, cu motorul oprit, sau si pornit dar sa fii foarte atent, cand misti usor volanul in stanga sau dreapta, indiferent, cat sa inceapa sa antreneze rotile, si ii dai drumul se aude un pacanit, in rest nu exista joc intre volan si roti, in capetele de bara, niciunde, cat de usor misti volanul misca si rotile, dar exista zgomotul respectiv, in mers nu se aude nimic, si pe loc merge cursiv si usor volanul, dar cand i-am dat drumul face t(z)acul discret. E normal? sa fie de la ghidajul cremalierei? Edited August 15, 2010 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now