Jump to content

Ce Merita Cel Mai Mult? (din Urmatoarele)


AND

Recommended Posts

VW Golf III ( an 1996 )

Renault Laguna ( an 1995 )

Citroen Xantia ( an 1996 )

Fiat Brava ( an 1997 )

 

Ma intereseaza motorizari diesel , si sa nu raman pe strada datorita costurilor de intretinere! In care din aceste modele second hand pot avea incredere mai mare sa ma duca fara probleme 2-3 ani?

Link to comment
  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mei , pai zi si tu la ce vrei sa folosesti masina. Daca vrei o masina incapatoare , de familie iti iei una mai mare, Laguna adica, sau de preferat un Passat din 94-96 (5800-6300euro). Daca nu ai nevoie de ditamai masina ci iti trebuie pt 1 sau 2 persoane, si o folosesti mult in oras merge un Golf desi nu cred ca gasesti diesel din 96 la 5000. Eu gasisem la 5000 un polo ingrijit pe benzina din 97 cu 150k km.

Nici Astra diesel din perioada aia nu sunt de neglijat. Pe Fiat sau Citroen nu as merge pentru ca nu cred ca gasesti piese asa usor la dezmembrari.

Un diesel aspirat (SDI) sint lenese, dar mai fiabile si se intretin mai usor, si mai ieftine. U turbo Diesel (TDI) la varsta aia, e pericol mare cu turbina, mai pica. Kitul de ditributie se schimba la Diesel la 60k km.

Vezi ca multi(inclusiv eu) folosesc acum solutia GPL pentru motoare pe benzina pentru a face economii. Iesi comparabil cu un diesel ca bani/km

Edited by Wichedcoder
Link to comment

toate pot avea dieseluri destul de performante.cat despre dotari,confort ordinea descrescatoare e laguna/xantia/golf/brava(parerea mea).piesele la cele frantuzesti sunt in general mai scumpe,iar renault ocupa de cele mai multe ori locuri fruntase in statistica adac(acr ul nemtilor) a defectiunilor/nr kilometri pe marci.grea alegere!

Link to comment

Bine dar ce sanse am sa gasesc Golf 3 cu doua airbag-uri , a/c , servo etc .. la 5000 euro? ..si sa fie si in stare buna!

 

Masina vreau s-o folosesc personal , nu am familie de carat in ea , deci un Golf III e suficient de spatios . Problema mea este ca vreau masina in care sa ma simt in siguranta si sa ma simt ca intr-o masina straina care sta bine pe sosea ( Golf , Laguna , Xantia ) , d'aia nu vreau de ex ..o solenza (cu toate ca ar fi mai ieftin de intretinut). Deci pe mine ma intereseaza care dintre cele 4 modele care le-am dat ca ex , hai sa mai adaug doua si sa fie asa :

 

Opel Vectra - 1995

Opel Astra - 1996

Renault Laguna - 1995

Citroen Xantia - 1996

VW Golf III - 1996

Fiat Brava - 1997

 

Trebuie sa consume cat mai putin (asta este motivul pentru care prefer un diesel) , si ca piesele de schimb sa fie cat mai ieftine! In primul rand sa simt ca masina ma mai duce inca 2-3 ani fara sa-i schimb mai nimic.

Link to comment

La o masina din 95 optionalele alea mai sant decit pe hartie,functionalitatea find probabil la zero la ele.

Te legi la cap fara sa te doara si te-ai gasit sa mai intrebi si pe un forum care nu are de a face cu modelele respective.

Link to comment

Ok , atunci ce puteti sa-mi spuneti despre o Nubira din 98 sau 99 ? Am vazut cateva anunturi la 4800 euro .. e ceva de capul lor? Ce probleme pot aparea , costuri de intretinere? Consum?

Link to comment
Bine dar ce sanse am sa gasesc Golf 3 cu doua airbag-uri , a/c , servo etc .. la 5000 euro? ..si sa fie si in stare buna!

 

Foarte mici, dacă nu cumva chiar inexistente.

 

Trebuie sa consume cat mai putin (asta este motivul pentru care prefer un diesel) , si ca piesele de schimb sa fie cat mai ieftine! In primul rand sa simt ca masina ma mai duce inca 2-3 ani fara sa-i schimb mai nimic.

 

Dă-mi voie să-ţi spun că ceea ce cauţi, nu există. Dieselul care consumă o linguriţă de motorină la mia de kilometri este un mit dărâmat de mult; dacă nu ai nevoie să cari rulote, să duci marfă peste hotare sau să faci peste 100'000 km într-un an, nu ai ce face cu Diesel ! Spui că vrei piese ieftine - compară piesele pentru un model de maşină disponibilă în motorizare benzină şi motorină, vei vedea că cele pentru Diesel sunt mai scumpe.

 

Iar maşină care să circule în .ro timp de 2-3 ani fără să-i schimbi nimic nu există. Va trebui să schimbi cel puţin cauciucurile, filtrele, uleiul, antigelul, lichidul de frână.

Link to comment

Deci care sunt variantele de motorizare pt Nubira I (1998/99) ? M-ar interesa cel mai mic .. sa consume cel mai putin in oras! Si bineinteles sa fie varianta SX cu A/C

Link to comment

Sfatul meu la o masina in 5000 euro pe benzina este un Espero CD. motorul mai mare de 1.8, il treci pe GPL si merge perfect, si nici nu rupe buzunare, mai ales daca nu mergi mai mult de 50 000 Km/an. Motorul de 1,5 e cam subnutrit, dar merge si ala. In plu eu la Espero meu nu am schimbat nimic pana a implinit 6 ani, si daca mergeam cu ea cu grija nu schimbam nici acum, dar ce sa-i faci am prinso cand eram incepator, si timp de 1 an jumate am omorat-o. Si totusi nu am bagat bani multi in ea, si inca mrerge motorul perfect, in afara ca are un zgomot ciudat, care nu cred ca este foarte grav, oricum zilele astea, pana pe 1 aprilie o sa o repar, si zic si cat o sa coste si ce o sa aive.

 

La dieseluri nu cred ca o sa gasesti ceva frumos si bun in 5000 de euro, poate un Golf 3, dar sigur o sa aive ceva probleme, si sigur o sa faca ca un tractoras stricat. dar sigur o sa consume putin.

 

Nubira nu stiu, chiar nu am condus niciodata, am auzit ca au probleme mari cu bucsele, cica pe spate le au moi, se strica repede si au probleme cu unghiu de fuga, asa a zis un mecanic, acum nu stiu.

 

Succes.

 

P.S. o masina la SH cand o iei din start schimbi curele, filtre, ETC. Asa ca nu o sa gasesti masina SH in care sa nu bagi nimic.

 

Edit: Nubira nu e decat cu motor de 1.6

Espero e cu motor de 1.5 si 1.8, si ar mai fi de 2.0 dar nu au fost importate in romania, desi gasesti daca (virgula) cauti.

Edited by test_driver
Link to comment

Golful e masinuta fiabila dar prin 95-96 motoarele turbo diesel pe golf erau destul de rare (dominau SDI-urile).

 

La o masina din anii aia versiune diesel are peste 250kkm, turbina e functionala in procent de maxim 50%, injectoarele si pompa sunt obosite de la motorina infecta romaneasca. Testul cel mai tare este pornirea la rece la sub -10 grade(majoritatea au nevoie de spray de pornire). Ai sanse f putine sa gasesti un diesel care sa functioneze f bine la banii astia.

 

La echipare, 2 airbaguri sunt o raritate la masinile din clasa compacta in anii 95 (in general unul singur), avand o posibilitate f mare ca tu sa nu mai ai decat capacul(airbagul a fost umflat odata).

 

Laguna 1 are o reputatie de masina problematica si cu consum mare (in special la diesel: 7 % mixt raportat de producator).

 

Recomandare strict personala: mergi pe o masina pe benzina la care o sa-i adaugi GPL(cca 400 euro), preferabil ceva de origine indigena (Daewoo :D ) pt ca ai o masina de calitate cu preturi la piese/costuri de intretinere mici/experienta a celor din serviceuri de lucru cu masina respectiva (nu poti sa realizezi cam cat e de important).

 

PS:Trebuie sa fii cel mai norocos om de pe Terra ca in 2 ani sa nu schimbi mai nimik la o masina de 5k euro straina(excluzand curele, ulei, filtre, cauciucuri).

Edited by andreib
Link to comment

Esti intr-o postura delicata si devine si extrem de delicata daca ai muncit pentru banii astia.La inceputul anului ma confruntam cu aceeasi problema masina sh sau una noua romaneasca.Mult timp am optat pt masina straina tinand cont ca am avut un golf 2 din 92 cumparat de mine de la un prieten in '98 si care fiind adus din germania m-a tinut 6 ani doar cu mici interventii.Problema s-a definitivat in momentul in care am gandit la rece si am realizat ca din romania am sanse mici,infime chiar sa gasesc o masina sh buna toate fiind obosite pe drumurile noastre.Si ,m-am orientat catre matiz nou care are 3 ani garantie deci nu ma costa decat ulei si benzina.Alta varianta Logan,dar...uitate pe forum dacia.Concluzia este urmatoarea ,ia in calcul si costurile de intretinere tinand cont ca masina va avea deja 10 ani si conform calculelor specialistilor si-a cam trait traiul.Motoarele diesel sunt trainice doar daca sunt f bine intretinute ,dar dupa 10 ani ce poti sti tu despre acea masina?Gandeste-te bine sa nu plangi dupa aceea sau sa ajungi sa mai bagi 1-1500 de euro dupa aceea cum au facut altii.

PS mai trange un ban si orienteaza-te spre un clio simbol...sau poate nu e genul tau.

BAFTA!!!

Link to comment

test_driver nu esti in masura sa faci comparatii intre espero si nubira.

Pasesti pe un domeniu unde vorbesti din auzite.Lasa pe altii care au condus si intretinut nubira sa isi dea cu parerea.

Link to comment
Deci care sunt variantele de motorizare pt Nubira I (1998/99) ? M-ar interesa cel mai mic .. sa consume cel mai putin in oras! Si bineinteles sa fie varianta SX cu A/C

 

iti vinde baiatu' un esperroooo full options de 1.5 gpl ( am meu) care consuma 10% gpl mediu cu 4700. si iti mai raman si bani :D

Pe bune e cea mai buna alegere . Un diesel la 5000 e pe departe unul in stare buna. S-ar putea sa nu gasesti golf 3 in general la 5000. Doar vreunul de 1.4 chel ( nici macar geamuri electrice) .

Dar s-ar putea sa gasesti un espero de 1.5 cu cauciucuri de vara-iarna ( in garantie) cu o gramada de piese si revizii facute ( vezi topicul de la CNE), cu sistem audio de 400 de euro , etc .

pe de alta partte o vectra pe benzina ( ca diesel nu gasesti la banii aia) e ruginita ( se stie ca e o legenda in privinta asta) si nici nu suporta toatwe gpl - am vazut cu ochii mei asta .

Asa ca uita de restul si iti spun ca solutia este Espero - Cielo pe gpl.

Daca te bagi la o nubira , in primul rand ca copnsuma , in al doilea rand ca-ti cheltui aproape toti banii si nu-ti mai raman nici macar de GPL, dar de un amortizor ,bucsa,etc.

Pt.ca sa fii sigur ca la banii aia necesita consumabilele de mai sus .

Asa ca trage concluzia!

 

P.S. - Si-ti mai raman si 300 euroi sa-ti tragi niste jante de aliaj usor la cauciucurile de vara :) >-

Edited by expero 16V
Link to comment
sa consume cel mai putin in oras!

 

 

iti vinde baiatu' un esperroooo full options de 1.5 gpl ( am meu) care consuma 10% gpl mediu cu 4700.

 

 

bre, nu indice omul in eroare... el vrea consum mic in oras, ca d-aia vroia diesel. in afara mai toate benzinarele consuma acceptabil daca nu te dai la ele dar in oras, sare basca. espero cat consuma, 13-15? mai mult?

nu-l lua cu 10% mediu, ca o sa vina la tine dupa cateva zile sa te ia la rost...

Link to comment

Bre nea alx daca faci un calcul simplu de scoala generala... am zis ca masina consuma 10% mediu.

Asta inseamna un 12 in oras ...de GPL

Deeeciiii 12 ori 16.000 lei = 192.000 lei pt. 100 de km parcursi in oras.

Echivalam cu benzina si vine asa 192.000 / 30700 = 6.25% in oras echivalat pe benzina !!!!

Motorina e egala cu benzina la pret incepand de week-endul asta . Rezulta un consum de benzina/motorina urban de 6,25%

Acu' spune-mi si mie care mama draq diesel consuma 6% in oras . Doar vreo Octavia de tdi de 90CP insa cred ca si aia se duce in 7% urban.

asa ca nu ma mai contrazice aiuresa in tramvai fara sa citesti cu atentie ce am scris!!

Link to comment

pai da ma da' tu stiai calculele astea pe cand eu NU le stiam ca nu m-a interesat niciodata gepeleul. acum ca le-ai explicat, inteleg dar inainte nu aveam de unde sa inteleg cand tu ai spus consum 10% mediu si nu ai mentionat nimic de gepeleu.

asa ca... TU citeste mai bine si, de fapt, gandeste nitzel mai bine un post, sa fie explicit, ca nu toti putem estima ce vrei tu sa zici defapt, si la ce te gandesti. deh, cursurile de medium nu erau incluse in programa. :drinkers:

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...