Jump to content

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze


Recommended Posts

Buna ziua! Sunt posesorul unei Nubira SX 2000 break.

Problema apare la schimbatul vitezelor si anume, masina se accelereaza in gol desi ambreajul nu mai este calcat. Daca reduc acceleratia si o reiau lent problema dispare. Acest lucru se manifesta indiferent de treapta de viteza si e enervant. Mentionez ca in ciuda acestui fapt vitezele se schimba normal, fara greutate deci o eventuala uzura majora a ambreajului am auzit ca nu ar fi.

Astept un raspuns. Multumesc anticipat !

Link to comment

Garniturile de klingerit de pe discul de ambreiaj s-au uzat atat de mult incat placa de presiune freaca direct pe nituri...de aici si patineaza din cauza contactului fier pe fier.

Edited by Alezz
Link to comment

Shi daca tot e un topic separat legat de ambreiajul de la Nubira, poate de data asta sau pana acum a mai patit si altcineva... sa ma lamureasca si pe mine. La mine cand debraiez de ex brusc, ca si cum as "face pedale" la ambreiaj se aude un pocnet cand cupleaza, nu tare, asa ca un cracment. Si cand e motorul cald la pornirea de pe loc, indiferent daca bag a I-a sau marche arierre la pornirea de pe loc se aude la fel acelasi zgomot. Ambreiajul in rest functioneaza perfect, se apasa super lejer, nu ma pot plange, insa e deranjant zgomotul, nu pt ca e tare dar exista si asta ma pune pe ganduri. As vrea sa stiu daca e normal, avand in vedere ca masina are acum 3000 de km, si vreau mai mult sa stiu daca e anormal ca sa ma duc cu ea la garantie si sa stiu ce sa cer, pt ca baietzii de la service daca observa ca esti profan in ale mecanicii sunt foarte expeditivi...

Link to comment

Imi cer scuze pt faza cu off topic. Sunt mai nou in ale forum-urilor.

Masina are 112.000. Acum nu stiu daca sunt reali si nici nu stiu cum sa verific, eu am luat-o la 98000. Oricum ideea era ca la service mi s-a spus ca daca intra in viteza Nu e de la ambreiaj. De la ce ar fi n-au stiut sa imi zica. cat despre cursa libera a ambreiajului-exista si am sa verific daca se incadreaza in parametri.

Multumesc pentru intelegere !

Link to comment

Cauta un service bun sau ia legatura cu userul NINI de pe forum pentru reparatie.

Cauze pot fi 2 :pierderi de ulei pe la unul din semeringuri cel de la priza cutiei sau ce la de la palier motor care a ajuns la disc de ambreiaj si favorizeaza patinearea acestuia sau uzura discului.In amandoua cazurile

se inlocuieste kitul de ambreiaj + cele 2 semeringuri.

Link to comment
  • 1 month later...

Am şi eu o întrebare privind cutia de viteze la Cielo.

De ceva vreme îmi huruie cutia de viteze. Huruitul dispare odată cu apăsarea ambriejului şi este mai puternic cu cât temperatura exterioară este mai scăzută. După ce merg cu ea şi se mai încălzeşte uleiul, huruitul se atenuează foarte mult, dar nu dispare total. După un drum lung, numai urechea mea obişnuită cu zgomotul îl mai percepe.

Menţionez că maşina are 100.000 km nu am schimbat niciodată uleiul şi nu s-au efectuat reparaţii la cutie.

Trebuie totuşi să-l schimb, sau este ceva mai grav? De la service-ul unde mă duc la revizii şi reparaţii mecanicul mi-a spus că uleiul nu se schimbă (este long life). N-a ştiut să-mi dea o explicaţie. Nu a mai întâlnit aşa ceva.

Ce părere aveţi? Mulţumesc.

Link to comment

Uleiul se completeaza,de fapt se verifica la fiecare revizie (cel putin asa faceam la fostul meu Cielo).

 

Referitor la ambreiaj:la Cielo (si nu numai) de obicei nu se duce placa de ambreiaj, si pur si simplu se sparge placa de presiune.Cand incepe sa se duca ambreiajul pedala de ambreiaj se intareste (ajungand sa fie mai tare decat una fara ambreiaj hidraulic)..Acelasi simptom se intampla si daca se duce pompa de ambreiaj sau nu exista lichid,dar din cate am observat eu la Cielo mai vechi ('95-'98,'99) acestea sunt f rezistente (comparativ cu cele de pe Executive) si cel mai frecvent pica placile de presiune datorita uzurii sau exploatarii necorespunzatoare...

 

Scuze daca s-a mai discutat problema asta,nu am cautat!!!

Link to comment
Daca tii de schimbatorul de viteze intro parte mai face asa?

Nu are nici-o legătură cum tin schimbătorul. Am schimbat bucşile la timonerie de curând.

Este legat de apăsarea pedalei de ambreiaj. Este acelaşi fenomen ca la Dacia când se duce bucşa de bronz de la arborele cotit unde intră priza de la cutie.

Când apăs ambreiajul zgomotul dispare.

Ar putea fi ceva rulmenţi? Oricum, fenomenul se manifestă de câţiva ani, s-a întâmplat aproximativ brusc şi nu s-a mai agravat de atunci.

Link to comment

Am urmatoarele probleme la ambreiaj:

- la temp mici are un zgomot care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj si se atenueaza cand se incalzeste, dar nu dispare (probabil de la rulmentul de presiune)

- pornesc masina dimineata(evident cu pedala de ambreiaj apasata) si dupa ce ii dau drumul masina are tendinta sa plece inainte (se deplaseaza cativa cm inainte)

- cand vreau sa plec de pe loc si dau drumul la pedala de ambreiaj masina pleaca cu tremurat, dupa care merge normal.

 

Mentiuni: Masina are 210.000 km si nu s-a schimbat kit-ul de ambreiaj niciodata, lichid de ambreiaj schimbat cu Castrol Response DOT 4, kit de ambreiaj achizitionat de curand si inca neschimbat marca Valeo ( scrie Made in Korea pe el ) .

 

Eu am presupus ca toate simptomele sunt de la kit-ul de ambreiaj. Daca nu este asa va rog sa ma trageti de manecuta! :thumbl:

Si mai vroiam sa stiu daca are cineva kit de ambreiaj Valeo sau stie cineva cat e de bun. :osanale:

Link to comment

Mad MAX, si eu am exact aceeasi problema la Cielo al meu, are un zgomot care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj -eventual cu mici variatii in intensitatea zgomotului in functie de temepratura exterioara sau in compartimentul motor.

Tendinta de a pleca inainte imediat cand pornesc motorul rece exista si la mine -asta e sigur de la uleiul gros la rece, din cutie. Eu am ceva ulei de cutie Aral 85W-90 / (scrie pe el ca e compatibil 80W-90 cerut de producator) ...nu stiu cat o fi de bun.. o fi mai mult reclama de el. Oricum ieftin nu o fost.

Lichidul de ampreaj a fost schimbat numai partial DOT 4 -ceva marca germana, dar am acum lapsus si nu stiu cum ii zice.

In momentul asta am 92.800Km. Deocamdata nu intentionez sa bag kit de ambreaj in masina. De tras trage bine inclusiv in panta si nu mi se tureaza motorul fara sa creasca viteza.

In rest e numai zgomotul ala care dispare cand calc pedala de ambreaj -ma gandeam ca o fi de la rulmentul de presiune, posibil fara ungere ...sau ???

 

Acum referitor la ce zice Ovi_jer, inteleg ca sursa zgomotului ar fi de la priza cutiei pina se incalzeste un pic cutia. Si totusi unde anume este uzura? sau ma rog chestia care produce zgomotul? Are legatura cu apa? Lipsa ungerii sau ceva de genul asta?

Intreb se poate desface si da cu ceva spray pe baza de vaselina sa WD40 si astfel sa dispara zgomotul?

 

Oricum in lumina celor spuse de Ovi_jer ma intreb daca kitul de ambreaj contine si "priza cutiei"? Altfel schimbi kitul si zgomotul ramane tot acolo!

Mad MAX cat ai platit pe kitul de ambreaj si ce contine exact?

 

Am adaugat si o poza cu componentele ambreajului la Cielo cu CV manuala.

post-754-1141312263_thumb.jpg

Edited by sorin77
Link to comment

Eu la cielo am in cutie ulei ATF 22 (sau DEXRON II - ulei de servodirectie) Castrol. Ma gandeam ca e de la el, dar la matiz am vazut o diferenta destul de notabila in manevrarea cutiei de viteze de cand am pus ATF 22 in ea.

Kit-ul de ambreiaj contine placa de presiune, disc ambreiaj si rulment presiune.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...