pixelconscious Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 de curand am observat ca in partea de sus a cursei, pedala de ambreiaj nu mai tine prea bine. ba chiar se apasa foarte foarte usor - "flencane" ca sa zic asa. credeti ca este o problema cu pedala sau un semn ca ambreiajul este obosit ? Link to comment
ovi_jer Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Verifica cursa libera a pedalei de ambreiaj poate e prea mare. Link to comment
pixelconscious Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 multumesc Ovi crezi ca s-a slabit ceva la pedala ? s-ar putea sa fie asa ceva ? eu m-am gandit la disc pentru ca "am piciorul cam greu" Link to comment
ovi_jer Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Schimba si lichidul de frina din circuitul ambreiajului. Cati km are masina? Link to comment
pixelconscious Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 masina este cielo '96 koreean si are 64 000 km. anul trecut pedala incepuse sa scartaie dar trei picaturi de ulei au rezolvat problema. Ovi, stai de vorba cu un profan, ce e ala lichid de frana in ambreiajul circuitului ? Link to comment
ovi_jer Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Ambreiajul este actionat hidraulic.Sistemul este format din pompa centrala si cilindrul de actionare.Verifica cum stai cu lichidul de frina in acest circuit.Vasul pompei este unul cilindric linga cel al pompei de frina.Verifica nivelul si culoarea lichidului. Link to comment
cata73 Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 ma bag si eu in discutie... la mine se apasa destul de greu pedala de ambreiaj si lichid este... de ce oare? Link to comment
cata73 Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 nu cred ca a fost schimbat... senzatia faptului ca se apasa greu mi-a aparut dupa ce am mers cu un clio nou(2000 kim) la care ambreiajul se apasa extrem de usor Link to comment
ovi_jer Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Schimba lichidul de frina si greseaza boltul pedalei de ambreiaj si o sa mearga mai usor. Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Cum se schimba lichidul de frana din instalatia de ambreiaj? (la espero) Link to comment
cata73 Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 eu stiam ca trebuie ulei de servo... trebuie lichid de frana? Link to comment
ovi_jer Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 (edited) La fel ca la cielo .Se desface busonul paharului,se slabeste aerisitorul cilindrului si se lasa sa curga tot lichidul de frina apoi se sterge bine paharul pe interior de mizerie cu o carpa curata de bumbac.Se umple iar paharul si se lasa sa curga pe la aerisitor pina nu mai ies bule de aer.In tot acest moment se mentine paharul jumatate cu lichid.Cand nu mai ies bule de aer se stringe definitiv aerisitorul si se toarna multa apa peste cilindru si pe unde a curs lichidul de frina. Se foloseste numai lichid de frina DOT3 sau compatibil cu acesta. Edited July 12, 2005 by ovi_jer Link to comment
mike.b Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 ...uf...uf... de ceva timp la ambreiaj..se aude un scartait destul de deranjant. Am inspectat..si am observat..ca zgomotul vine de la acel angrenaj care vine pe cutia de viteze...e un fel de piston acolo..cu o lamela..sper sa descriu bine. E chiar acolo..se aude..nasol de tot. Ce sa fac?? tot acolo..este si ca un suport cu un dop..prin care cica s-ar baga vaselina..cu un aparat special.. Daca a mai patit cineva astept si eu ceva sfaturi de la voi... Multumesc anticipat. Link to comment
ovi_jer Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Sigur nu e vorba de cilindrul de ambreiaj ceea ce ai expilcat tu ca ai vazut? Link to comment
mike.b Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 da cam asa arata ca un cilindru care este legat la o tija metalica prinsa pe cutia de viteze si acolo..scartie nasol. Link to comment
ovi_jer Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Incearca sa dai cu WD40 in capul parghiei care intra in carcasa ambreiajului si in capul cilindrului unde se termina burduful si are sfera tijei de actionare a parghiei. Link to comment
mike.b Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 am facut exact asa.. cu WD-40...si tot mai continua. Crezi ca ar trebui sa bag vaselina..prin supapa aia..care are un dop???? ca asa am inteles ca se cheama ala..cap de gresare..daca am retinut bine. Link to comment
ovi_jer Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Dute si da-i un levier pe spinare celui care ti-a zis asta Acela este cilindrul de ambreiaj si dopul acela este de la aerisitorul cilindrului. Link to comment
Esperatul Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Tocmai am patit o problema destul de serioasa. Am mers un pic pe autostrada soarelui pentru a face proba la cum merge pe gaz, si am mers un pic mai tare(175km/h). Cand sa ies spre un pasaj nu am mai reusit sa bag in viteza decat foarte greu. Am oprit frumos si am vazut ca daca motorul e pornit nu puteam sa bag in viteza, doar cu el oprit. Am ajuns foarte greu pana in parcare la sellgros si acolo am lasat masina. Pur si simplu daca bagai in 1-a si dadeai la cheie, chiar si cu ambriajul calcat masina pleca, apoi se schimba foarte greu viteza. De o saptamana sau 2 mi s-a parut ca aud un schartait la folosirea ambreiajului. Acum primiii 3 centimetri merg in gol, adica se vede ca nu actioneaza vreun cablu. Daca se apasa mai mult are un pic de efect, dar putin. Faza e ca in mers mi se pare ca devine foarte dur la capat de cursa. Ce credeti ca poate fi , doar cablul rupt sau si altceva? Voi incerca maine sa duc masina la un service, inse nu stiu inca cum voi proceda. Multumesc anticipat pentru sugestii. Link to comment
ovi_jer Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Verifica intai daca mai ai lichid de frina in vasul pompei de ambreiaj apoi daca la apasarea pedalei de ambreiaj cilindrul de ambreiaj face cursa sau actioneaza tija furcii. Link to comment
Esperatul Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Multumesc pentru raspuns. Sunt 2 vase cu lichid de frana, unu mai mare si unu mai mic si cilindric, stii cumva care e? Oricum amandoua au lichid(cred ca nu e schimbat niciodata, dar sunt pline). Cum verific daca cilindrul de ambreiaj face cursa sau actioneaza tija furcii, adica unde se gasesc? M-am uitat in cartea tehnica si nu prea pricep merci Link to comment
ovi_jer Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 (edited) Este cel mic cilindric.Cilindrul este pe partea din fata a cutiei.Pui pe cineva sa apese ambreiajul si te uiti sa vezi daca actioneaza tija. Uite jos o schema a cilindrului de ambreiaj.Este piesa nr 15 iar din capul lui pleaca o linie catre tija pe care o actioneaza. Edited August 25, 2005 by ovi_jer Link to comment
Esperatul Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Cred ca imi amintesc cum arata, merci mult, maine ma duc sa incerc sa o recuperez. Link to comment
Esperatul Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Nu am reusit sa vad daca se misca cilindrul ca e prea ascuns. Am tractat-o pana la radacini si acolo aia mi-am zis fara sa se uite la ea ca e kitul de ambreiaj si ca dureaza lejer o zi. Nci nu vreau sa ma gandesc cat va costa. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now