mocanuga Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Salut, Imi poate spune cineva ce piesa este cea din imaginea atasata si daca se poate cumpara separat si cam cat costa? Nu stiu cum a iesit de acolo, stiu doar ca la un semafor aveam scoala in fata si am pus o frana mai hotarata, am facut dreapta si a inceput sa se auda o bataie la roata fata dreapta. Azi m-am hotarat sa o dau jos sa vad care e problema si asta am gasit: partea superioara a etrierului nu mai este fixa pe disc ci "atarna" pe janta. Multumesc anticipat. Link to comment
noris Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 (edited) Salut, Pare a fi vorba de suruburile de fixare ale etrierului pe port-fuzeta. Ar trebui sa ai doua suruburi, unul mai jos decat cel aratat. Verifica. Verifica de asemenea daca s-au rupt in gaura sau doar s-au desfacut. Uita-te aici: http://www.scribd.co...-service-manual pe la pagina 138. Am atasat si doua poze, poate te ajuta... Bafta! PS: Daca nu ai o oarecare indemanare tehnica, du-te la un service... suma cheltuita este infima pe langa ce s-ar putea intampla... Edited December 6, 2009 by noris Link to comment
mocanuga Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Ai dreptate noris. Am atasat si poza facuta de jos in sus (cum am pozitionat telefonul). Nu sunt neindemanatic in ale mecanicii dar nici geniu. Din ce vad eu acolo observ ca s-a desfacut capacul de acolo si a sarit un surub de strangere. Se gasesc piesele de schimb? In sensul ca gasesc sa cumpar exact capacele si suruburile alea? Sau sunt constrans sa cumpar jumatate de etrier doar pentru acele componente. Mentionez ca dupa ce am dat roata jos, am pornit masina si am pus-o in drive (cutie automata) si m-am dus sa vad daca apar si alte simptome pe acolo pe care sa le vad. Cu roata pusa, se aude o bataie pe care am atribuit-o etrierului nefixat pe chestia aia acolo (nu cunosc denumirile specifice intregului sistem de franare) si care sta rezemat pe janta. Dupa ce am dat roata jos, evident ca nu se mai auzea nici o bataie, in schimb se vede clar ca etrierul nu sta fix, pot sa il imping in pozitia corecta dar chestia aia de prindere parca nu se aliniaza cu suportul de prindere... Ramane de vazut dupa ce cumpar cele necesare remedierii problemei. Intrebarile referitoare la preturi si daca se gasesc doar componentele necesare raman deschise. Multumesc pentru reply. Link to comment
smailmiami Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 (edited) Se gasesc. Se cheama set reparatie etrier. Contine cele 2 mari suruburi de fixare cu imbus, garniturile pentru ele, vaselina si capacelele metalice antipraf. Pretul e pe undeva pe la 40 de lei, daca nu ma-nsel. Edited December 6, 2009 by smailmiami Link to comment
Salex Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Sfat: nu mai umbla cu ea asa. Lasnd la o parte zgomotele si scaderea eficientei frinei, risti sa iti deteriorezi etrierul. Este o piesa turnata, flexibilitatea nu este punctul sau forte. Costurile (asa cum indica smailmiami) sint extrem de reduse comparativ cu riscurile ! Link to comment
Viktor Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Dupa cum vad eu in prima poza, glisiera/glisierele, nu arata prea bine, ar trebui schimbate, iar in setul de glisiere se gasesc si acele capace. Surubul gasesti cu siguranta pe la dezmembrari, in cazul in care nu gasesti sa cumperi nou. Mai intii de toate, inspecteaza cauza careia s-a datorat desprinderea acelui surub. Link to comment
mocanuga Posted December 6, 2009 Author Share Posted December 6, 2009 Trebuie sa spun ca nu am mai circulat cu ea de cand s-a intamplat minunea. Nu sunt iresponsabil, mai ales ca nu stiam cauza si simteam si in volan bataia. Era clar ca nu era de gluma. Doar am adus-o acasa la viteza foarte mica (10km/h) si cu pauze. Observ ca am fost foarte inspirat sa merg asa incet. Zilele acestea ma voi duce sa cumpar setul de reparatie etrier. Merci de sfaturi. Link to comment
moog Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 In setul de reparatii ai numai glisiere, garnituri noi, vaselina, capacele din spate. Cere si suruburile, sa le schimbi pe amindoua. Daca unul a pocnit probabil ca celalalt a fost putin torsionat. Atentie la setul de reparatie sa fie GM, sa te uiti la calitatea suprafetelor la bucsele de ghidare, prostiile "noname" sint facute dupa coltul blocului. Link to comment
mocanuga Posted December 7, 2009 Author Share Posted December 7, 2009 Ce sunt glisierele?? Nu stiu denumirile, v-am spus... Puteti face in paint un cerc sau ceva in jurul lor? Merci Link to comment
Englishman Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 (edited) Axele glisiere ( 2 la numar) sunt piesele care se gasesc in interiorul celor 2 burdufuri mici de cauciuc ( acordeon) de la fiecare roata din fata. Acestea se ung DOAR cu vaselina siliconica sau cu seu de oaie ( care nu se spala cu apa) _ Citat din Ovi_Jer. >- Imposibil sa le confunzi cu altceva, sunt singurele piese acoperite in cauciuc din zona aia. Edited December 7, 2009 by Englishman Link to comment
lascarica Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Glisiere=axe glisiere= niste cilindri prin care trec suruburile de prindere si pe care gliseaza/aluneca etrierul. Pe ele ai la capete 2 garnituri de cauciuc parca, si un burduf gofrat tot de cauciuc. Peste care vine capacul de tabla de care ziceai. Link to comment
mocanuga Posted December 7, 2009 Author Share Posted December 7, 2009 Aha. M-am edificat. Sper sa rezolv problema cat mai repede ca tare greu e fara masina proprie... Voi posta rezultatele reparatiei cu preturile aferente pentru cei care vor avea probleme similare. Multumesc celor care mi-au oferit explicatii si sugestii. Link to comment
mocanuga Posted December 27, 2009 Author Share Posted December 27, 2009 Am fost la mecanic, am rezolvat problema. Mi-a prins acolo etrierul si am schimbat si rulmentul de la roata. Toata distractia a costat 180 ron. Multumesc tuturor pentru ajutor. Link to comment
prozatos Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 era bine de schimbat si butucul cu ocazia schimbarii rulmentului Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now