rich1974 Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Asta seara am patit cea mai nasaoala chestie de cand am masina! M-am pomenit cu surubirile de la suportul cutiei de viteze de sub baterie rupte. De fapt, doua dintre ele s-au retezat iar al treilea a iesit cu vreo doua spire de filet. Masina nu am mai putut sa o misc si am chemat platforma care m-a dis pana acasa. Din pacate nu mai am garantie si va trebui sa fac reperatia de unul singur. Orice sugestie din partea voastra ar fi binevenita. Deaocandata am mai multe intrebari... Cum se demonteaza planetara? Odata ce motorul s-a lasat intr-o parte, planetata s-a smuls (cred) si oricum trebuie sa o scot ca burduful de la cutie trebuie schimbat. Planetara este prinsa de cutie sau are caneluri sau altceva? Oricum, trebuie sa demontez fuzeta! Cum fac sa scot capetele de suruburi ramase in cutie? Deocamdata cam atat...o sa revin cu alte probleme. pun si o poza cu cele doua suruburi rupte! Orice sugestie este binevenita, multumesc! Link to comment
augustinionut Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 (edited) Ai cred 2 solutii: -cu o dalta pentru metal sapi in capul suruburilor rupte un sant, si te apuci de desfiletat cu o surubelnita dreapta; -punctezi centrul suruburilor rupte cu un punctator(kerner?!?) , gauresti cu burghiu pentru metal cu diametrul necesar pentru a fileta gaura...si te apuci de facut din nou filetul pe masura suruburilor care trebuie folosite. Edited December 12, 2009 by augustinionut Link to comment
smailmiami Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 (edited) Nu prea marge chestia cu dalta. Un mecanic rabdator ti-l scoate cu burghiu, dar mult mai mic decat diametrul surubului original. E o munca migaloasa, pentru ca trebuie sa fie foarte atent sa nu strice filetul. Daca filetul se strica foarte rau, trebuie majorata gaura si refiletata. Edited December 12, 2009 by smailmiami Link to comment
rich1974 Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Dar carcasa cutiei nu este din aluminiu, nu este cam fragila? Despre planetara ce stiti? Adevarul ca nu am putut nici eu sa cercetez in amanunt ce s-a intamplat ca totul s-a petrecut acum cateva ore. La chestia cu burghiul mai subtire m-am gandit si eu. Sincer, nu prea as vrea sa dau gauri mai mari fiindca ar trebui sa largesc si gaurile bratului suportului. Link to comment
augustinionut Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 In alta ordine de idei , un mecanic rabdator rezolva problema Link to comment
Viktor Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Pentru a schimba acele doua burdufuri de cauciuc a planetarei, e de-ajuns sa scoti pivotul, iar planetara o scoti doar din siguranta (dinspre roata) unde intra in capul planetarei si asa poti monta ambele burdufuri. Link to comment
rich1974 Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Deci, nu mai este nevoie sa scot piulita aceea mare de la fuzeta?.....Si daca s-a smuls , de unde s-a smuls? din cutie sau dinspre roata? Tu esti sigur ca la aveo este asa? Vad ca tu ai alte masina... Multumesc, astept alte pareri in continuare! Link to comment
Salex Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 (edited) Pentru a nu deteriora nimic, iti recomand sa folosesti scule speciale pentru scoaterea suruburilor rupte. Seamana cu niste suruburi de lemn insa sint conice si au filetul invers. Evident, va fi necesara gaurirea surubului cit mai aproape de centru cu un burghiu nu cu mult mai mic decit diametrul surubului. Din pacate, suruburile din zona respectiva au blocant pe filet, ceea ce ar putea ingreuna substantial actiunea. LE: scuze, oboseala ... era vorba, evident, de lichid blocant (de genul Loctite). Merci augustinionutb pentru observatie "> Edited December 12, 2009 by Salex Link to comment
augustinionut Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 (edited) Din pacate, suruburile din zona respectiva au antiblocant pe filet, ceea ce ar putea ingreuna substantial actiunea. Mai degraba anti"alunecant" Edited December 13, 2009 by EM!L Link to comment
Viktor Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 1) Eu asa schimb gumele alea, fara a demonta o jumate de masina 2)Esti sigur ca s-a smuls? Eu cred ca doar a iesit de la locul ei, pentru ca acolo este vorba de citiva cm care permit planetarei sa culiseze (in cutie). 3)Intr-un fel sau altul, capul planetarei este demontabil si cred ca este o metoda asemanatoare. Daca vrei, spune-mi citi kw si CP are masina si caut o planetara sa vad despre ce este vorba. Link to comment
rich1974 Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Va multumesc tuturor. Sincer, nu prea inteleg cum e posibil sa se intample asa ceva. Maine sau luni o sa cercetez mai bine si sa vad ce s-a intamplat si cu planetara. Sunt cam suparat, chiar nu ma asteptam sa patesc asa ceva, masina mergea atat de bine, ma ungea pe suflet! Link to comment
ALiCE Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Nu ai garantie 2 ani? In alta ordine de idei, asta nu e o chestie care se intampla in mod normal. Ca se rupe o curea, se gripeaza un rulment, se sparge un burduf - ok. Dar sa se reteze suruburile - nu e deloc normal. Daca ai timp de asteptat, poti incerca sa vorbesti la GM, sa o repare ei, pe motiv de viciu de fabricatie. Dar asta s-ar putea sa dureze. Bine, daca e vorba de 2 suruburi, nu merita, dar ma gandesc sa nu se fi busit si altceva pe acolo (planetara, ambreiaj, etc). Daca te hotarasti sa rezolvi singur, despre asa ceva se vorbea mai sus: http://www.bricoshop.ro/Unelte-si-scule-raquo-Extractoare Link to comment
rich1974 Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Multumesc! Imi este clar si mie ca este un viciu de fabricatie. Pur si simplu, fara nici un simptom, suruburile s-au rupt si am ramas pe marginea drumului. Garantie nu mai am ca mi-am pus Gpl. Faza e ca la revizii nu se verifica asa ceva. Deci, chiar daca aveam reviziile facute, tot se intampla. O sa vorbesc luni cu cei de la GM, macar sa le semnalez incidentul. Link to comment
perfidus Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Rich, mare ghinion ai avut! O explicatie ar fi ca surubul ce a ramas intreg a fost slabit din fabrica si in timp s-a desfacut, facandu-le pe celelalte doua sa cedeze brusc. Planetara nu vad ce ar fi putut sa pateasca, e doar sarita articulatia. Cea mai delicata parte este scosul suruburilor ramase in gauri. Trebuie apoi gasite suruburi originale, care sunt tratate, sunt convins ca stii asta. Scrie si la GM, e vorba doar de o masina aproape noua. Garantia ai pierdut-o doar la componentele motor nu si la sasiu. Multa bafta! Link to comment
Abram Burel Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Foarte interesanta chestie! Banuiesc ca nu erai in mers, ca altfel nu-mi imaginez cum ai mai gasit capetele suruburilor. Pe de alta parte, sa stai pe loc, chiar cu motorul pornit, si sa-ti crape 2 suruburi?! Plus masina mai tanara de 2 ani. Curat ghinion Nu dispera, se rezolva. Mergi pe la un service si incearca sa intri in legatura cu un mecanic. E vremea Sarbatorilor si lumea ar trebui sa fie... receptiva Nu e frumos, dar e sanatos! Link to comment
rich1974 Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Eram chiar in mers la vreo 60 pe ora. Un surub l-am gasit pe sosea, rupt, altul rupt in suport, si unul intreg cu doua spire de de filet, tot in suport! Link to comment
rich1974 Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 (edited) Salut fratilor Am rezolvat problema destul de simplu la un service al unui prieten. Acum a mai ramas problema, nu gasesc burduf de planetara. L-am comandat la unii si mi-au adus de doua ori o alta piesa, sa ma apuce disperarea, nu alta! Acum trebuie sa merg la bucuresti la king camion ca ei spun ca au pe stoc. o sa merg si cu al meu pentru comparatie...sa mor de necaz nu alta , cum stau fara masina tocmai acum pe gerul asta! daca nici ce au ei aco;o nu e bun, am dat-o dracului, incotro o iau? Edited December 21, 2009 by rich1974 Link to comment
sergiuhusca Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Mi se pare incredibil ce citesc. Ai putea totusi incerca sa detaliezi putin cum s-a rezolvat problema? Link to comment
Viktor Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 ... o sa merg si cu al meu pentru comparatie... Vezi ca si ca material difera unul de altul, sint unele tari parca ar fi facute din plastic. Eu le prefer pe alea moi din guma, cred ca rezista mai bine la frig. Link to comment
rich1974 Posted December 23, 2009 Author Share Posted December 23, 2009 Frate, la cat de disperat eram sa gasesc burduful ala, eram in stare sa pun si unul de guma de mestecat. Am mers la bucuresti la king si imi dadeau tot un burduf mare cum era cel de mi-l adusesera la pitesti. Pana la urma , avandu-l pe cel rupt la mine, am hotarat sa cautam, sa vedem daca se potriveste cel de matiz. Am gasit burduful ca fiind la fel cu cel de matiz, tico, acelasi cod! Am sarit in sus de bucurie, l-am cumparat (54 ron) si fuguta la tren ca sa ajung sa repar masina pana seara. Si iata ca masina mea alearga din nou pe soselele patriei... Mi-au spus baietii ca au sudat niste piulite in capul suruburilor rupte de au putut sa le scoata. Link to comment
rich1974 Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Oameni buni... Am mai auzit ca cineva a avut problema asta cu suruburile. Mi-a zis cineva ca ar fi fost vorba de un taximetrist. Asa ca, recomandarea mea, verificati strangerea acelor suruburi! Link to comment
Recommended Posts